Autor Wątek: Mod nad modami  (Przeczytany 55106 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Mod nad modami
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 06, 2008, 12:47:41 »
A mnie cały czas wyrzuca. Zainstalowałem gołego iłka, podniosłem go do 4.08 i na koniec ciesząc się jak dziecko uruchomiłem to cudo do instalacji. Wszystko ślicznie się zainstalowało nawet się zaczęło ładować i ....  i mnie wywala. Ja się chyba zastrzelę  :015:
"Run, live to fly, fly to live, do or die
  Run, live to fly, fly to live. Aces high."
              T
______0(--)0______     
         "    "     "

Offline CF23-BoozerEX

  • *
  • Wherever you are...
Odp: Mod nad modami
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 06, 2008, 14:14:43 »
A ten goły Iłek 1946 to wersja PL czy ENG?

~S~

Booze

Odp: Mod nad modami
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 06, 2008, 17:01:46 »
A mnie cały czas wyrzuca. Zainstalowałem gołego iłka, podniosłem go do 4.08 i na koniec ciesząc się jak dziecko uruchomiłem to cudo do instalacji. Wszystko ślicznie się zainstalowało nawet się zaczęło ładować i ....  i mnie wywala. Ja się chyba zastrzelę  :015:
  A co masz na myśli, pisząc "wywala"?
  Bo jeżeli Próbujesz dołączyć do serwera jakiegoś i Cię wywala tzn, że serwer ma CR2 , a u Ciebie po odinstalowaniu gry, pozostały na dysku dawne modowania. automatyczny " deinstalator" pozostawia pewne rzeczy i jeżeli Chcesz je wywalić, to Musisz to zrobić ręcznie.
   Jeżeli natomiast "wywala" Ci grę już w trybie offline, to może oznaczać to samo, co napisałem wyżej. A konkretnie ja miałem taki objaw, że ładowało się 30% misji i koniec. Dzieje się tak, gdy iłek ma moda dźwiękowego (pomimo "niby" odinstalowania) , a my nie zmienimy w głównym setupie ( chyba tak to się nazywa) częstotliwości dźwięków na 41000 MH.
   Mam nadzieję, że niczego nie pokręciłem. Sam musiałem ostatnio reinstalować iłka i natrafiłem na podobne problemy.

   pozdr

Odp: Mod nad modami
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 06, 2008, 18:47:20 »
Iłek to oczywiści wersja ENG, a wywala to znaczy że zaczyna się uruchamiać sam symulator i po chwili wraca do Windows-a. Dokładnie do pulpitu. Tak jakbym nic zupełnie nie robił po uruchomieniu komputera. Co do latania w sieci to ja się dopiero zbieram w sobie. Słabiak jeszcze jestem :020:
"Run, live to fly, fly to live, do or die
  Run, live to fly, fly to live. Aces high."
              T
______0(--)0______     
         "    "     "

Odp: Mod nad modami
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 06, 2008, 19:00:08 »
Zapomniałem z pośpiechu napisać że system był na nowo postawiony i to była pierwsza instalacja na nowo Iłka. Co prawda mam na dysku skopiowanego zmodowanego Iłka, ale jest on na innej partycji i nie wydaje mi się żeby miał on jakiś wpływ na tego nowego. No chyba że się mylę :121:
"Run, live to fly, fly to live, do or die
  Run, live to fly, fly to live. Aces high."
              T
______0(--)0______     
         "    "     "

Offline CF23-BoozerEX

  • *
  • Wherever you are...
Odp: Mod nad modami
« Odpowiedź #20 dnia: Październik 06, 2008, 19:06:17 »


1) Skopiuj sobie wszystkie pliki ze zmodowanego Ił2-1946 do jakiegoś innego folderu
2) Tutaj moja własna uwaga - najlepiej (po uprzednim skopiowaniu) Iłka po prostu odinstalować i wyczyścić rejestr.
3) Zainstalować ponownie Il2-1946 i nadinstalować patchem 4.08
4) Na to dopiero zainstalować "czteropak" z modami o którym mowa w wątku.

Niektóre mody lubią się gryźć i jeżeli "nadinstalujemy" ten uber mod na istniejącą zmodowaną instalację Il2, to mogą być kłopoty.



Tak jak już pisałem powyżej, a teraz znowu cytuję samego siebie  :)

Dlatego jest ważne zrobienie kopii. Wtedy po odinstalowaniu możesz spokojnie usunąć cały folder Il21946, wyczyścić rejestr, a dopiero potem zająć się reinstalowaniem. Tak jak pisałem wcześniej, a jeszcze raz powtórzył Bluesbrat - wystarczy, że zostaną Ci jakieś obiekty z poprzednich modów, albo jakieś sample i problem gotowy.

Zrób tak jak napisałem wyżej i napisz, czy pomogło.

~S~

Booze

PS: Właśnie w trakcie pisania zobaczyłem Twój nowy post - nie, jak jest na innej partycji (albo w innym folderze), to nie ma wtedy najmniejszego wpływu na całość. Dziwne to, bo to o czym pisał Bluesbrat i ja, to najczęstsze przyczyny niedziałania tego moda. A switcher Ci działa? (powinien być w katalogu głównym iłka - zrób sobie do niego skrót i spróbuj odpalić ze switchera niezmodowaną wersję 4.08).

Odp: Mod nad modami
« Odpowiedź #21 dnia: Październik 06, 2008, 19:33:38 »
W czasie gdy tutaj pisałem o tych moich perypetiach z uruchomieniem, instalowałem sobie Iłka na drugim komputerze. Bozie przyczyna była banalna. W czasie pierwszej próby z przejęcia i emocji pomyliłem płyty z kopiami różnych dodatków do Iłka, a mam ich kilka :D, i zamiast zainstalować zwykłego 4.08 zainstalowałem server4.08 no i przez to nie działało, a teraz działa:P i to jak :)
Nie znalazłem tylko Spita MK XIV wspomnianego przez D_H_G, ale wydaje mi się że ja go nigdy nie miałem  :020:
Dzięki. Super sprawa i zupełnie nowa zabawa ;)
"Run, live to fly, fly to live, do or die
  Run, live to fly, fly to live. Aces high."
              T
______0(--)0______     
         "    "     "

Odp: Mod nad modami
« Odpowiedź #22 dnia: Październik 07, 2008, 08:56:43 »
Jeszcze słowo :)
Dzisiaj zainstalowałem moda na starej wersji Iłka którą miałem na dysku. Była ona już z kilkoma innymi modami. Tak więc po usunięciu folderów MODS,FILES i pliku tekstowego fileslist.txt rozpakowałem wszystko na istniejącą już wersję. Wszystko pięknie wyszło. Mam tylko jedno spostrzeżenie. Wydaje mi się że ten nowy mod trochę bardziej obciąża komputer. Po instalacji i próbnych lotach zauważyłem że trochę mi przycina. Zdjąłem minimalnie ustawienia na grafice i już lata się gładko. Dla dociekliwych latam na zintegrowanej karcie graficznej (laptop  :020: ).
"Run, live to fly, fly to live, do or die
  Run, live to fly, fly to live. Aces high."
              T
______0(--)0______     
         "    "     "

dolas

  • Gość
Odp: Mod nad modami
« Odpowiedź #23 dnia: Październik 07, 2008, 21:46:32 »
Z tego powodu obawiam się troszkę instalować tych wspaniałości. Też mam laptopa. Mówią, że podobno nie można mieć wszystkiego...
A podałbyś może co masz w Twoim laptopie?

Offline rutkov

  • KG200
  • *
  • Versuchskommando
    • KG200
Odp: Mod nad modami
« Odpowiedź #24 dnia: Październik 08, 2008, 09:26:04 »
U mnie na Compalu FL90 8600GT 512 Mb, c2d T7500 (2.2 GHz) w rozdziałce 1440x990 chodzi bez najmniejszych przycięć. latam na puczu 4.09.

ps. aha - dysk mam 10.000 rpm jak by było to ważne.
miłośnik 110-tki    •    I/KG200_Doktor  ♥1972-†2006   •   Czekamy Ciebie czerwona zarazo, byś wybawiła nas od czarnej śmierci. Byś nam, kraj przed tym rozdarłszy na ćwierci, była zbawieniem, witanym z odrazą.    •   Han Pasado!    •    GDY WIEJE WIATR HISTORII, LUDZIOM JAK PIĘKNYM PTAKOM ROSNĄ SKRZYDŁA, NATOMIAST TRZĘSĄ SIĘ PORTKI PĘTAKOM

Offline CF23-BoozerEX

  • *
  • Wherever you are...
Odp: Mod nad modami
« Odpowiedź #25 dnia: Październik 08, 2008, 18:10:03 »
Ja też zauważyłem drobne zwolnienie działania, ale ja mam "chore oko" jeżeli chodzi o płynność działania - jak coś chodzi poniżej 40-45 klatek na sekundę, to ja to niestety już to czuję (bez licznika klatek!), niezależnie od tego co na to specjaliści od oka mówią  ;).
Zwolnienie jest naprawde minimalne i ktoś kto ma mocnego proca nie powinien odczuć różnicy - karta grafiki ma mniejsze znaczenie.
Ja się tymi modami w każdym razie bardzo cieszę i wszystkom podobnych doznań życzę!  :)

~S~

Booze

Odp: Mod nad modami
« Odpowiedź #26 dnia: Październik 08, 2008, 19:42:26 »
Zwolnienie jest naprawde minimalne i ktoś kto ma mocnego proca nie powinien odczuć różnicy ....
Po pierwszym uruchomieniu , po instalacji, miałem spore przycięcia  i "opóźnienia w doczytywaniu obiektów. Na zestawie 2x4.0GHz,
4Gb RAM  i GF 9800 GX2.
Ale można z tym "powalczyć":
- defragmentacja całego katalogu gry (programik Contig.exe),
- "sortowanie plików alfabetycznie rosnąco" (programik JkDegragGui.exe),
Po tych "operacjach" zauważyłem, że nie ma "przycięć" przy "doczytywaniu" obiektów "starych" (z plików *.sfs),
za to "czuć" zwolnienie gdy "doczytywane są" np nowe Mosquit'y, Beaufighter'y "w dużych ilościach" - czyli obiekty z katalogu ..\Mods
Dziwi mnie to, bo wydawałoby się, że "szybciej jest" doczytać pliki "prosto z dysku" niż "rozpakowywać" z plików *.sfs.
Chyba, że to wszystko odbywa się w RAM'ie i nie jest zapisywane gdzieś w cache gry.
Czy da się to jakoś sprawdzić?
Leszek

Offline JG300_Hauptmann Kuba

  • JG300
  • *
  • Jagdflieger
Odp: Mod nad modami
« Odpowiedź #27 dnia: Październik 08, 2008, 20:35:15 »
...
Dziwi mnie to, bo wydawałoby się, że "szybciej jest" doczytać pliki "prosto z dysku" niż "rozpakowywać" z plików *.sfs.
Chyba, że to wszystko odbywa się w RAM'ie i nie jest zapisywane gdzieś w cache gry.
Czy da się to jakoś sprawdzić?

Jest odwrotnie. Mocno upraszczając : SFS'y są jednak integralną częścią oprogramowania Il2 1946 a mody są niejako "wymuszane" na nim.

Offline CF23-BoozerEX

  • *
  • Wherever you are...
Odp: Mod nad modami
« Odpowiedź #28 dnia: Październik 08, 2008, 21:01:23 »
Po pierwszym uruchomieniu , po instalacji, miałem spore przycięcia  i "opóźnienia w doczytywaniu obiektów. Na zestawie 2x4.0GHz,
4Gb RAM  i GF 9800 GX2.

To chyba w wysokiej rozdzielczości? Zapomniałem dodać, że używam monitora CRT i standard u mnie dla iłka to 1152x854 32Bit. I jest w miarę OK - a mój sprzęt do Twojego się nie umywa: C2Duo E6300 1,86 Ghz, 2GB RAM GeForce 7900 GT 256RAM.
Chyba powinniśmy oprócz specyfikacji kompa podawać, w jakich gramy rozdzielczościach, bo w niektórych grach one potrafią wszystko "zabić" (vide Crysis)

~S~

Booze

Odp: Mod nad modami
« Odpowiedź #29 dnia: Październik 08, 2008, 22:18:49 »
Nie znalazłem tylko Spita MK XIV wspomnianego przez D_H_G, ale wydaje mi się że ja go nigdy nie miałem  :020:

Bo ten spit jeszcze nie powstał :004: Było tylko coś co podmieniało Mk VIII. 
Go to your brother
Kill him with your gun
Leave him lying in his uniform
Dying in the sun.