Autor Wątek: Polski manual DCS (Ka-50 Black Shark)  (Przeczytany 53731 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Poko

  • 13 WELT
  • *
    • 13 WELT
Odp: Polski manual DCS (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 16, 2008, 21:20:30 »
Dla wszystkich, którzy nie mogą się doczekać zrozumiałego manuala polecam babelfish i co ciekawsze rozdziały rozszyfrować samemu.
13 Wirtualna Eskadra Lotnictwa Taktycznego / Capt Poko

13WELT YouTube Channel

Odp: Polski manual DCS (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 16, 2008, 21:23:45 »
Ja się piszę na te 40 stron, w końcu od czego są translatory i jakieś tam szczątki inteligencji.

Hmmmm...

Cytuj
Вт о р ой   э т а п 
На втором этапе от момента установки любого из РУД в положение АВТОМАТ и до
взлета (срабатывания концевого выключателя на шасси) задействуются все цепи
контролируемых систем, агрегатов и режимов, кроме включаемых при взлете. После
посадки (выполнения распечатки и появления на УСТ кадра ДОКУМЕНТ) второй
этап работы ЭКРАН продолжается до обесточивания вертолета.

Cytat: translator yahoo babel fish
W on r oh e t and p In the second stage from the moment of the installation of any of RUD to the position AUTOMATIC WEAPON and to the takeoff (wear and tear of limit switch on the chassis) will begin to operate all chains of the controlled systems, aggregates and regimes, except those switch oned with the takeoff. After landing (fulfillment of printout and appearance on THE MOUTHS of sequence DOCUMENT) the second stage of work SCREEN continues before de-energizing of helicopter.

Powodzenia. Szczątki inteligencji nie wystarczą. :D

Oczywiście można skumać o co mniej więcej chodzi, ale moim zdaniem terminologia fachowa sprawia, że użycie translatora do tłumaczenia (na poziomie) byłoby skazane na sporo błędów, niejasności i niedomówień.

Ja do tłumaczenia z angielskiego jestem jak najbardziej chętny. Te 15 minut dziennie mogę z pewnością poświęcić. Ale myślę, że potrzeba by kogoś kto nadzorowałby taki projekt, żeby to miało ręce i nogi. Uważam, że jak coś robić - to dobrze, albo wcale. Oczywiście osoby, które bez polskiego manuala się nie obejdą mogą to widzieć inaczej.

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Polski manual DCS (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 16, 2008, 22:43:59 »

Ja do tłumaczenia z angielskiego jestem jak najbardziej chętny. Te 15 minut dziennie mogę z pewnością poświęcić. Ale myślę, że potrzeba by kogoś kto nadzorowałby taki projekt, żeby to miało ręce i nogi. Uważam, że jak coś robić - to dobrze, albo wcale. Oczywiście osoby, które bez polskiego manuala się nie obejdą mogą to widzieć inaczej.

To się dobrze składa, bo właśnie Wags ogłosił, że za tydzień opublikują angielski manual DCS'a a za miesiąc manual Ka-50 ;)
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Offline CF23-BoozerEX

  • *
  • Wherever you are...
Odp: Polski manual DCS (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 17, 2008, 13:41:19 »

Ja do tłumaczenia z angielskiego jestem jak najbardziej chętny. Te 15 minut dziennie mogę z pewnością poświęcić. Ale myślę, że potrzeba by kogoś kto nadzorowałby taki projekt, żeby to miało ręce i nogi.


Ja też się chętnie na 15-30 minut dziennie piszę. I z nadzorowaniem zgadzam się całkowicie - zarówno z powodu przysłowiowych rąk i nóg, jak i z tego powodu, że mój techniczno-lotniczy angielski i polski z całą pewnościa będzie wymagał czyjegoś nadzoru i ewentualnych korekt ;).

~S~

Booze

PS: Z pomocą żony mógłbym spróbować ugryźć część rosyjską (jest native-speakerem :003:) ale jak za parę dni ma wyjść wersja angielska, to chyba lepiej przy niej pozostać dla spójności (po przetłumaczeniu z rosyjskiego na angielski już powstaną pewne drobne różnice).

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Polski manual DCS (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 18, 2008, 00:04:31 »
To nie będzie takie proste, godzinka zeszła mi na ledwo półtora strony, ale to zawsze półtora strony do przodu :D :D

Taka mała próbka:

Cytuj
7 Zastosowanie bojowe

Lot w strefie działań bojowych powinien być wykonywany w optymalnych warunkach lotu. Podejście do celu i odejście od celu należy wykonać w sposób skryty, wykorzystując do tego celu maskowanie terenu, wzniesienia i przeszkody terenowe. Dobre rezultaty da też stosowanie zasadzek. Manewrowanie w rejonie celu należy wykonywać z prędkościami,  przechyłem i pochyleniem zgodnymi z ograniczeniami eksploatacyjnymi śmigłowca, oraz na wysokościach pozwalających w sposób optymalny unikać przeciwdziałania obrony przeciwlotniczej (OPL).  Atak należy wykonywać z uwzględnieniem możliwości danego uzbrojenia przenoszonego przez śmigłowiec (wysokość, prędkość, zasięg, kąt nachylenia i przechylenia). Odległość wizulanego wykrycia niewielkiego celu w ciągu dnia wynosi 10-15km, a jego rozpoznanie przy użyciu systemu optycznego I251W „Szkwał” jest możliwe z odległości 5-10km.

Ograniczenia pocisku przeciwpancernego „Wichr”

Minimalna wysokość odpalenia:

W zawisie – 10m
W locie poziomym – 50m

Na minimalnej wysokości lotu, radykalnie zwiększa się prawdopobieństwo zderzenia pocisku z ziemią, a także zwiększa się ryzyko zgubienia sygnałów naprowadzania i utraty pocisku.
Maksymalna barometryczna wysokość odpalenia pocisku to 4000m. Na pułapie do 3000m można odpalać pocisk przy każdej prędkości, w tym w zawisie.

Odległości odpalenia pocisku:

Minimalna – 800m
Maksymalna – 8000m

Kąt pochylenia belki startowej z kontenerami pocisków „Wichr” wynosi od minus 11 stopni do 0 stopni (belki startowe pocisków 'Wichr”posiadają możliwość odchylania tylko w dół).

Ograniczenia strzelania z działka pokładowego NPPU-80

Minimalna wysokość lotu nad terenem podczas stosowania działka pokładowego:

W zawisie – 10m
W locie poziomym z użyciem systemu optycznego „Szkwał” - 30m
W locie poziomym bez wykorzystania systemu optycznego „Szkwał” - 20m

Maksymalna wysokość użycia – 5000m
Maksymalna prędkość – 300km/h
Minimalna odległość strzelania – 800m
Maksymalna odległość strzelania – 2000m
Maksymalne kąty przechylenia śmigłowca:
Przechylenie – 45 stopni
Pochylenie – 60 stopni


Ograniczenia stosowania rakiet niekierowanych

Minimalna wysokość lotu nad terenem podczas stosowania rakiet niekierowanych:

W locie poziomym z użyciem systemu optycznego „Szkwał” - 30m
W locie poziomym bez wykorzystania systemu optycznego „Szkwał” - 20m

Maksymalana wysokość zastosowania bojowego – 4000m
Minimalny zasięg odpalenia – 1000m
Maksymalny zasięg odpalenia – 2000m
Zasięg balistyczny (bez automatycznego wprowadzania poprawek) – 4000m



Lot bojowy

Aby pomyślnie wykonać zadanie bojowe, należy odpowiednio przygotować się do lotu. Konieczne do tego jest:

Przygotować się do lotu uwzględniając cel zadania, sposób jego wykonania, zastosowaną broń, oraz uwzględnić możliwe przeciwdziałanie przeciwnika.
Uściślić trasę i profil lotu.
Przeanalizować położenie celu i środków obrony przeciwlotniczej.
Określić sposób ataku, oraz kolejne podejścia do ataku.
Określić porządek własnej formacji i sposoby współdziałania.


"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Polski manual DCS (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #20 dnia: Październik 18, 2008, 11:24:26 »
Gdyby ktoś chciał tłumaczyć "Abrisa" to tutaj nie oficjalne angielskie tłumaczenie "sylkhana" z forum ED:
 
http://forums.eagle.ru/showthread.php?t=32605
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Q-bak

  • Gość
Odp: Polski manual DCS (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #21 dnia: Październik 18, 2008, 17:19:24 »
To ja pisze się na tłumaczenie z wersji angielskiej. Zawsze tą stronę-dwie zrobię na dzień.

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Polski manual DCS (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #22 dnia: Październik 18, 2008, 18:50:38 »
Super. Niech każdy kto deklaruje się do tłumaczenia wybierze sobie rozdział, żeby pózniej nie było sytuacji, że dwie osoby tłumaczą to samo.
Ja wybieram rozdziały 1 i 7 (Opis konstrukcji Ka-50 i zastosowanie bojowe)
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Offline leszek660

  • *
  • " Na mój skromny jedyny sposób " L.G.Buchheim
Odp: Polski manual DCS (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #23 dnia: Październik 18, 2008, 19:11:54 »
   Mój wkład  :002: w tłumaczenie ruskiego manuala , tłumaczę napis pod klapką ;

              spirytus etylowy   :karpik

   
         


   Dość żartów , manual robi wrażenie graficznie jest perfekcyjny i czytelny, nauka powożenia rekinkiem będzie samą przyjemnością.

 Ps; Powyższe zdjęcie znajduje się w manualu.
IL2 1.2, IŁ1946, LC/FC 1.12, MS 2004 / X, ił2 CoD,
DCS, RoF, BoS, HL - EKG_leszek .

Odp: Polski manual DCS (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #24 dnia: Październik 18, 2008, 19:15:40 »
Ja biorę ostrzeżenie o epilepsji. :grin:

A na poważnie. Fajnie, że zaczyna się rozkręcać. :) Ja na razie jestem zajęty dość istotnym projektem, ale za miesiąc jak wyjdzie angielska wersja powinno być nieco luźniej i mam nadzieję, że będę mógł wspomóc jeśli zajdzie taka potrzeba i będzie za mało chętnych. Tym bardziej, że najwcześniej będę mógł polatać Ka-50 tak za pół roku jak na kompa odłożę. :D

Ludzie jak macie czas i możliwości językowe to do boju. Za rodinu! Za Stalina!

Offline rutkov

  • KG200
  • *
  • Versuchskommando
    • KG200
Odp: Polski manual DCS (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #25 dnia: Październik 19, 2008, 20:39:11 »
Panowie to jest jakaś perwa, manual do tego rekina ma wiecej linijek tekstu niz ta cała gra ma linii kodu :P
miłośnik 110-tki    •    I/KG200_Doktor  ♥1972-†2006   •   Czekamy Ciebie czerwona zarazo, byś wybawiła nas od czarnej śmierci. Byś nam, kraj przed tym rozdarłszy na ćwierci, była zbawieniem, witanym z odrazą.    •   Han Pasado!    •    GDY WIEJE WIATR HISTORII, LUDZIOM JAK PIĘKNYM PTAKOM ROSNĄ SKRZYDŁA, NATOMIAST TRZĘSĄ SIĘ PORTKI PĘTAKOM

Odp: Polski manual DCS (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #26 dnia: Październik 20, 2008, 09:59:02 »
   Mój wkład  :002: w tłumaczenie ruskiego manuala , tłumaczę napis pod klapką ;

              spirytus etylowy   :karpik

   
         


   Dość żartów , manual robi wrażenie graficznie jest perfekcyjny i czytelny, nauka powożenia rekinkiem będzie samą przyjemnością.

 Ps; Powyższe zdjęcie znajduje się w manualu.

Tak swoją drogą, to szczególnie rzuca się w oczy wysoka jakość wykonania poszycia i łączeń blach. Zdolny kowal wyklepał ten powóz;)

Odp: Polski manual DCS (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #27 dnia: Październik 20, 2008, 13:16:40 »
Super chłopaki!! Gratuluję zapału. Pytanie za 100 pkt. Skąd macie manual [RUS] i czy już oficjalnie wydano BS / gdzie można kupić?
Pozdrawiam
Lukas

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Polski manual DCS (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #28 dnia: Październik 20, 2008, 13:22:44 »
Za takie pytanie to co najwyżej możesz zarobić punkty ostrzeżenia. Pierwsza strona tego wątku.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: Polski manual DCS (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #29 dnia: Październik 20, 2008, 19:35:23 »
Ja znalazłem takie coś nie wiem czy już było czy nie ale może kogoś zainteresuje wersja angielsko-rosyjska :
http://rapidshare.com/files/155124427/dcs-bs_flight_manual_translated.pdf.html