Autor Wątek: Polski manual DCS (Ka-50 Black Shark)  (Przeczytany 52635 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Polski manual DCS (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #30 dnia: Październik 21, 2008, 22:04:12 »
Squelch to obwód elektryczny, który wyłącza odbiornik kiedy odbierany sygnał staje się słabszy niż szum tła/zakłóceń. Nie wiem jak się prawidłowo po naszemu nazywa...

To tak intuicyjnie, bo pracowałem przez 3 dni pod rząd (24/12/24 >:() i nie bardzo pamiętam jak się nazywam, nie mówiąc już o połapaniu się w częściach manuala. Czy ktoś mógłby mi wrzucić moją "działkę" na PMa? Teraz mógłbym z przyjemnością przez jakieś 3 dni przy tym podłubać. Mógłbym tak realistycznie poświęcić temu tłumaczeniu dobrych parę godzin co tydzień.

~S~

Booze


Super! Tutaj masz manual rosyjski i jego nieprofesjonalne tłumaczenie na angielski:


http://forums.eagle.ru/showthread.php?t=32532
http://forums.eagle.ru/showthread.php?t=32605

Na razie jest dowolność więc możesz sobie wybrać dowolny dział (poza 1 i 7 to robię ja;)) Widzę znasz się na radiu wiec może coś w tych klimatach?

"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Offline CF23-BoozerEX

  • *
  • Wherever you are...
Odp: Polski manual DCS (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #31 dnia: Październik 22, 2008, 13:12:37 »

Na razie jest dowolność więc możesz sobie wybrać dowolny dział (poza 1 i 7 to robię ja;)) Widzę znasz się na radiu wiec może coś w tych klimatach?


To ja może zacznę od 2-2 czyli:

2 ПРИБОРНОЕ ОБОРУДОВАНИЕ КАБИНЫ
Схемы приборных досок и пультов управления в кабине летчика

2 OPRZYRZĄDOWANIE KABINY
Rozmieszczenie paneli wskaźników i paneli sterujacych w kabinie pilota.

Ta wersja "pseudoangielska" jest taka, jak pisał Jascha - mózg się lasuje :karpik. Lepsze to jednak niż nic, bo mozna się odwoływać od czasu do czasu stosując ją jako swego rodzaju "tablicę referencyjną". No nic, do pracy, póki jest zapał. I proszę Kolegów o korekty na bieżąco, bo coś czuję, że mogę trochę baboli nawsadzać  :004:

~S~

Booze

PS: Kusch, ja się na radiu nie znam, to tak przypadkiem wyszło :004:. Do profesjonalnego tłumaczenia to ja się mogę przydać jak wyjdzie gra/symulator pod tytułem "Rozwijanie Pułkowego Punktu Medcznego w Czasie Rzeczywistym" :002:

Offline CF23-BoozerEX

  • *
  • Wherever you are...
Odp: Polski manual DCS (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #32 dnia: Październik 22, 2008, 16:41:01 »
2.

OPRZYRZĄDOWANIE KABINY
Rozmieszczenie tablic przyrządów i paneli sterowania w kabinie pilota.


[Tabelki po lewej stronie rysunku 2-1 (od góry do dołu)]

1)   Górny panel sterowania
2)   Wskaźnik przezierny (HUD)
3)   Lewa tablica przyrządów
4)   Centralny panel sterowania
5)   Drążek sterowania ruchem postępowym w poziomie i na boki
6)   Lewy panel sterowania
7)   Boczny panel sterowania

[Tabelki po prawej stronie rysunku 2-1 (od góry do dołu)]

1)   Telewizyjny wyświetlacz IT-23MB
2)   Wyświetlacz systemu ABRIS
3)   Prawa tablica przyrządów
4)   Prawy panel sterowania

[napis pod obrazkiem 2-1]
2-1 Schemat rozmieszczenia tablic przyrządów, pulpitów i paneli sterujących.

W kabinie rozmieszczone są tablice przyrządów, pulpity i panele sterujące, na których zamontowane są przybory służące do przekazywania informacji o parametrach lotu, pracy instalacji śmigłowca i jego silników oraz urządzenia do sygnalizacji i sterowania systemami śmigłowca.

Najważniejsze wskaźniki parametrów lotu rozmieszczone są na tablicach przyrządów wyposażonych w przeciwodblaskowe daszki.


[Tabelki po lewej stronie rysunku 2-2 (od góry do dołu)]

1)   Dźwignie awaryjnego wyłączania silników
2)   Hamulce wirników
3)   Dźwignie oddzielnego sterowania silnikami (RRU)

[Tabelki po prawej stronie rysunku 2-2 (od góry do dołu)]

1)   Drążek sterowania ruchem postępowym w pionie
2)   Panel WSU

[napis pod obrazkiem 2-2]
2-2 Schemat rozmieszczenia dźwigni i drążków sterujących pracą silnika oraz hamulca wirników.

[Tabelki po prawej stronie rysunku 2-3 (od góry do dołu)]

1)   Panel sterowania
2)   Dolny pulpit panelu sterowania
3)   Prawy panel sterowania

[napis pod obrazkiem 2-3]
2-2 Schemat rozmieszczenia paneli i pulpitów sterowania


Drążek sterowania ruchem postępowym w poziomie i na boki

1)   Spusty do prowadzenia ognia z działka pokładowego (WPU) i z uzbrojenia podwieszanego (RS)
2)   Dźwignia hamulca kół (klawisz W). Dźwignia hamulca postojowego (W+LSHIFT)
3)   Przycisk ZAWIS – włączenie trybu autopilota ZAWIS (T+LALT)
4)   Przycisk RADIO – włączenie radiostacji pokładowej na NADAWANIE (klawisza nie przypisano)
5)   Przycisk OSW PULT – włączenie oświetlenia paneli i przyrządów w kabinie (K+LSHIFT)
6)   Przycisk CEL UKAZ – wskazanie celu dla K-041 (O)
7)   Grzybek METKA – przemieszczanie markera linii celowania dla I-251 ([‗], [,], [.], [/])
8 )   Przycisk TRIMMER – niwelacja sił działających na drążek za pomocą autopilota. Po puszczeniu przycisku autopilot zapamiętuje i utrzymuje bieżące, kątowe położenie śmigłowca.(T)
9)   Przycisk OTKL AP – awaryjne wyłączenie wszystkich trybów autopilota (A+LALT)

------------------------------------------------------------------------------

Tyle na dzisiaj - i tyle mniej więcej będę w stanie robić dziennie do soboty, a potem od poniedziałku do czwartku (średnio 3-4 dni wtygodniu). Kilku rzeczy nie byłem pewien, dajcie proszę jakiś feedback, bo sam jestem ciekaw :002:.

~S~

Booze

PS: My się nauczymy tym latać i strzelać, zanim to się u nas ukaże :004:




Offline CF23-BoozerEX

  • *
  • Wherever you are...
Odp: Polski manual DCS (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #33 dnia: Październik 22, 2008, 17:20:33 »

@Boozer

"Drążek sterowania ruchem postępowym w poziomie i na boki" Może lepiej po prostu "drążek sterowy".


Też tak myślałem, ale są dwa drążki i trzeba znaleźć nawę dla dźwigni (drążka) sterującej/cego lotem helikoptera w górę lub w dół... :icon_confused:

~S~

Booze

Odp: Polski manual DCS (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #34 dnia: Październik 22, 2008, 18:03:56 »
Dźwignia skoku ogólnego?

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Polski manual DCS (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #35 dnia: Październik 22, 2008, 18:16:31 »
Collective stick to dziwgnia skoku ogólnego, a cyclic stick to drążek sterowy. Możesz też się wspomagać klawiszologią, którą zrobiliśmy ;)
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Offline John Cool

  • Global Moderator
  • *****
    • http://www.rsp.prv.pl
Odp: Polski manual DCS (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #36 dnia: Październik 22, 2008, 23:27:07 »
Uprzejmie informuje tych którzy mogą być trochę zaskoczeni brakiem szeregu postów w tym temacie - wszystko dotyczące bezpośrednio klawiszologi do wiertolietu Kamowa wylądowało w specjalnie wyznaczonym wątku: Polska klawiszologia DCS (Ka-50 Black Shark).
МАССАНДРА: "Микоян Артём Славный Сын Армянского Народа Дарит Радость Авиаторам".

Kiedy natkniemy się na pole minowe, nasza piechota przeprowadza atak dokładnie tak, jakby go tam nie było. Gieorgij Żukow (1896-1974)

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Polski manual DCS (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #37 dnia: Październik 23, 2008, 18:56:54 »
Kolejna partia rozdziału 7. Siedziałem nad tym parę godzin rozgryzając systemy, żeby to miało ręce i nogi :D


Wprowadzenie punktów trasy/celu do systemu   celowniczo-nawigacyjnego śmigłowca (PrPNK)

System celowniczo-nawigacyjny śmigłowca ma możliwość przechowywania w pamięci do 10 punktów trasy, które mogą być celami lub punktami wyjścia. Podczas lotu określenie punktów trasy można wykonać dwoma sposobami:

1.Podczas przelotu nad danym punktem i zapamiętaniem współrzędnych. W tym wypadku współrzędne celu/nawigacyjne odpowiadają współrzędnym punkty nad, którym akurat przebywał śmigłowiec.


2.Przy pomocy systemu I251W „Szkwał” i dalmierza laserowego


Wprowadzenie punktu trasy/celu podczas przelotu


Włączyć przełącznik PWI w położenie „WPROWADZENIE” [I+RALT]

Włączyć przełącznik I251W w pozycję namierzanie [V+RCTRL]

Wcisnąć przycisk trybu celowniczego na klawiaturze PWI [U+RALT]

Wprowadzenie punktu nawigacyjnego/celowniczego wykonuje się poprzez wciśnięcie na klawiaturze PWI przycisku z numerem jaki chcemy nadać danemu punktowi

W momencie przelotu nad punktem wcisnąć przycisk zaznaczenia celu znajdujący się na drążku sterowym
  • W tym momencie znikając współrzedne śmigłowca z ekranu PWI  a na ekranie HUD pojawia się znacznik celu


Wcisnąć przycisk  „WPROWADZENIE” na PWI [I+RALT], w tym momemcie współrzędne są zapamiętywane jako punkt trasy/celu i znika znacznik celu z wyświetlacza HUD.

Po wprowadzeniu punktu przełączyć przęłącznik  PWI w położenie (РАБ- podstawowe położenie robocze podczas lotu) za pomocą przełączników [B+RALT/V+RALT]




Wprowadzenie punktu trasy/celu za pomocą I251W


Sprawdzić czy przełącznik lasera [O+RSHIFT] na pulpicie wyboru trybów ( ПВР/PWR)
jest w pozycji włączonej.

Włączyć przełącznik PWI w położenie „WPROWADZENIE” [I+RALT]

Włączyć przełącznik I251W  [V+RCTRL] w położenie  I251W

Wcisnąć przycisk trybu celowniczego na klawiaturze PWI [U+RALT]

Wprowadzenie punktu nawigacyjnego/celowniczego wykonuje się poprzez wciśnięcie na klawiaturze PWI przycisku z numerem jaki chcemy nadać danemu punktowi

Wcisnąć przycisk zaznaczenia celu znajdujący się na drążku sterowym
  • W tym momencie  na ekranie TV pojawia się zobrazowanie celu


Za pomocą dżojstika albo klawiszy  [ ‗], [,], [.], [/] najechać kursorem znajdującym się na HUD na cel tak aby ukazał się na monitorze

Na monitorze obramować cel ramką i zaznaczyć wciskając przycisk zalokowania celu, na monitorze powinna się pojawić odległość do punktu/ celu. Przełącznik obramowania  [[], []] i zaznaczenia  celu  [ENTER]  znajduje się na dzwigni skoku ogólnego.

Wcisnąć przycisk zaznaczenia celu znajdujący się na drążku sterowym
  • W tym momencie znikają współrzedne śmigłowca z ekranu PWI  a na ekranie HUD pojawia się znacznik celu.


Wcisnąć przycisk  „WPROWADZENIE” na PWI [I+RALT], w tym momemcie współrzędne są zapamiętywane jako punkt trasy/celu i znika znacznik celu z wyświetlacza HUD.
Po wprowadzeniu punktu przełączyć przęłącznik  PWI w położenie (РАБ- podstawowe położenie robocze podczas lotu) za pomocą przełączników [B+RALT/V+RALT]

Zresetować tryb celowania na pulpicie wyboru trybów ( ПВР/PWR)  [BACKSPACE]


« Ostatnia zmiana: Październik 23, 2008, 19:11:53 wysłana przez Kusch »
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Odp: Polski manual DCS (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #38 dnia: Październik 24, 2008, 19:47:51 »
Mam takie pytanko: klawiszologie trzeba mieć pod ręką czy też przez klikany kokpit da się te różne sympatyczne systemy obsługiwać?
Lotnik, skrzydlaty władca świata bez granic, ze śmierci drwi, w twarz się życiu głośno śmieje

Offline Sherman

  • *
  • 1. Pułk Lotniczy, 2. Eskadra Wywiadowcza, 105.WPŚB
Odp: Polski manual DCS (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #39 dnia: Październik 24, 2008, 23:05:56 »
Obejrzyj sobie filmiki.
Nie przepuszczą żadnej owcy,
Z drugiej chłopcy wywiadowcy.

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Polski manual DCS (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #40 dnia: Październik 24, 2008, 23:53:02 »
Rozdział pierwszy gotowy do pobrania (OpenOffice) i poczytania, można zacząć się bawić w edycję, wszelkie korekty mile widziane.

http://www.zshare.net/download/50360576ea3e09bf/



Konstrukcja śmigłowca Ka-50


Układ konstrukcji

Śmigłowiec Ka-50 jest konstrukcją jednoosobową z układem dwu wirnikowym i wciąganym podwoziem.

Zdjęcie nr1
Rysunek śmigłowca Ka-50

Kadłub śmigłowca jest konstrukcją jednoczęściową z odzielnymi przedziałami, przednim, tylnym i ogonowym. Podstawowymi materiałami konstrukcyjnymi są stopy aluminium i kompozyty polimerowe (min. wypełniacze ulowe). Konstrukcja siłowa śmigłowca składa się min. z wręg, podłużnic,oraz poszycia,które przenosi część obciążeń.

Skrzydła śmigłowca zwiększają siłę nośną na większych prędkościach, oraz służą do podwieszania belek z uzbrojeniem i dodatkowych zbiorników paliwa. Na końcach skrzydeł znajdują się kontenery z wyrzutnikami celów pozornych   (flar cieplnych) UW-26.

Usterzenie ogonowe składa się z stabilizatora, płetwy, steru kierunku i dwóch bocznych płetw.


Zdjęcie nr2
Śmigłowiec z otwartym lukiem i odłączonym skrzydłem. Dobrze widoczny profil skrzydła.


Podwozie śmigłowca jest chowane w locie, składa się z podwójnego koła przedniego, oraz dwóch bocznych kół głównych. Rozstaw podwozia 4911mm, rozmiar kół przednich 400x150mm, ciśnienie w oponach  8 + 0,5 kgs / cm 2.
Podwozie główne posiada koła z hamulacmi o rozmiarze 700x250mm i ćiśnienie w oponach 6,5 + 0,5 kgs / m 2.
Podwozie chowane jest do tyłu i mieści się w wnękach i jest częściowo zasłonięte klapami.


Silniki i system nośny


Śmigłowiec jest napędzany dwoma turbowałowymi silnikami Izotowa ТW3-117WМА o mocy 2200 kM każdy . 

Jest to silnik turbodoładowany z wolną turbiną i powietrznym/pnumatycznym system rozruchu. Silniki są odzielone od przyległych przedziałów, przeciwpożarowymi przegroadmi. Silniki są wyposażone w filtry przeciwpyłowe (PZU) i rozpraszacze gazów wylotowych (EWU) zmniejszające ślad cieplny śmiigłowca.



Zdjęcie nr3
Urzadzenie rozpraszające gazy wylotowe (EWU) i wydech jednostki pomocniczej w trakcie pracy.


Transmisja mocy jest przenoszona na dwa przeciwbieżne wirniki poprzez główny reduktor i dwa pomocnicze reduktory do odzielnego urachamiania silników, lub do lotu z jednym silnikiem.
Główny reduktor może odciąć silniki do lotu autoroatcyjnego. Do uruchamiania silników służy jednostka pomocnicza napędzana turbiną gazową AI- 9W.



Zdjęcie nr4
Sprawdzanie przekładni wirnika


Wirnik składa się z dwóch przeciwbieżnych wirników, każdy z trzema łopatami. Górny wirnik obraca się z ruchem zgodnym z wskazówkami zegara, a dolny w stronę przeciwną.

System paliwowy śmigłowca składa się z dwóch głównych wewnętrznych zbiorników paliwa, oraz z czterech zbiorników podwieszanych (opcjonalnie). Z przedniego baku paliwo jest dostarczane do lewego silnika, a z tylnego zbiornika do silnika prawego. Zbiorniki są wykonane z bardzo wytrzymałej gumy i tkaniny. Dno i sciany zbiornika do wysokośći  2/3 są pokryte naturalnym kauczukiem. W celu zabezpieczenia przed wybuchem zbiornika w momencie trafienia, pociskiem lub odłamkiem, zbiorniki są wypełnione pianką poliuretanową.



Wyposażenie podstawowe



System hydrauliczny składa się z systemu głównego  i podstawowych systemów hydraulicznych. System główny przekazuje hydrauliczny płyn roboczy do hamulców, siłowników podwozia, systemów wypuszczania podwozia i do systemu sterowania działkiem.

System kierowania śmigłowcem włącza systemy poprzecznego, podłużnego i pionowego sterowania i systemy sterowania skokiem łopat wirników. Sterowanie śmigłowca jest ręczne i kombinowane połączone z autopilotem śmigłowca, odbywa się za pomocą siłowników hydraulicznych połączonych z urządzeniamy sterowymi śmigłowca.

System elektryczny używa prądu zmiennego trzyfazowego 115V/400Hz. Moc dwóch generatorów wynosi 800KW konwertowane do 500W. System zaopatruje też śmigłowiec w prąd stały  o mocy 27W. Zaoptarzenie w prąd może też być realizowane na ziemi z naziemnej instalacji elektrycznej  prądu zmiennego trzyfazowego 115V/400Hz.

W skład systemu sygnalizacji wchodzi system sygnalizacji awaryjnej, powiadomień głosowych i system sygnalizacji i powiadomień ekranowych «EKRAN».

Pokładowe urządzenie rejstracji lotów (czarna skrzynka) w czasie 3 godziń, rejestruje 38 sygnałów analogowych i 63 pojedyńcze sygnały.

Instalacja tlenowa KKO-WK-ŁP zaopatruje pilota w tlen do wysokości 6km. W komplet instalacji wchodzi maska tlenowa, przewód tlenowy i butla tlenowa z zapasem tlenu na 1,5 godziny.

Instalacja przeciwoblodzeniowa służy do zapobiegania oblodzeniu ważnych systemów śmigłowca.
Do ogrzewania wlotów powietrza i filtrów przecipyłowych stosuje się ciepłe powietrze pobierane z silników. Ogrzewanie łopat wirników, czujników ćisnienia powietrznego, mierników kątów natarcia i uślizgu, przedniej szyby, zegara i wizualnego czujnika oblodzenia jest elektryczne.
Oprócz tego przednia szyba i szyba systemu «Szkwał» posiadają wycieraczki z spryskiwaczami.

System awaryjnego opuszczania śmigłowca służy do ratowania pilota w sytuacji awaryjnej, zarówno za pomocą fotela wyrzucanego, jak i spadochronu.
W skład awaryjnego systemu opuszczania śmigłowca wchodzi fotel wyrzucany K-37-800, system odstrzeliwania łopat wirnika, system otwarcia górnego włazu i system zarządzania. 


Wyposażenie radio-nawigacyjne


W skład wyposażenia radiowego wchodzą radiostacje UKF: R -800Ł1 Służy do kumunikacji z punktami naziemnymi, oraz z innymi statkami powietrznymi i aparaturą  telekodową do zabezpiecznia tajnej komunikacji, R-828 do telefonicznej komunikacji z punktami naprowadzania wojsk lądowych, a także interkom SPU-9 , magnetofon P-503B i aparatura powiadamiania głosowego «Ałmaz UP-48» z 11 komunikatami głosowymi wydawanymi w sytuacjach awaryjnych.



Zdjęcie nr5
Część ogonowa Ka-50, od góry: Biały stroboskop, niżej odbiornik systemu ostrzegania o opromieniowaniu laserem, jeszcze niżej antena systemu swój-obcy,po bokach czujniki informujące o odpaleniu rakiet.


Ka-50 jest też wyposażony w urządzenie swój-obcy, radiokompas ARK-22, radiowysokościomierz A 036A, urządzenie celowniczo-nawigacyjne PrPNK «Rubikon»  K-041 Urządzenie to jest przeznaczone do zadań bojowych , nawigacji i pilotażu. Podstawą kompleksu jest system obliczeniowy, w skład którego wchodzi 5 komputerów (CBM): Czterema CBM 20-751, (bojowym, nawigacyjnym, systemu odzwierciedlenia informacji i systemu celowniczego) i jednym CBM 80-30201 (systemu zarządzania bronią), a także urządzenie wprowadzania danych UWW 20M-800.


Kompleks celowniczy I251W «Szkwał» jest wyposażony w aparaturę telewizyjną, zintegrowaną z laserowym dalmierzem-wskaznikiem celu i aparaturą naprowadzania w wiązce laserowej. Jest wyposażony w system stabilizacji i automatycznego śledzenia celu, działającego na zasadzie zapamiętania kształtu celu. Aparatura telewizyjna ma szeroki i wąski kąt widzenia. Kąty widzenia w poziomie wynoszą  ± 35 ° a w pionie + 15 ° do -80 °.


Zdjęcie nr6
Kompleks celowniczy I251W «Szkwał»


Wyświetlacz telewizyjny ITM-23MW wyświetla obraz otrzymany z systemu celowniczego I251W «Szkwał»  na wyświetlaczu może też być wyświetlany obraz z zewnętrznych systemów celowniczych WCU.
Wyswietlacz przezierny IŁS-31 wyświetla wszystkie niezbędne informacje pilotażowo-nawigacyjne i celownicze. Kąt widzenia wynosi  24 °

ABRIS służy do przygotowania i zaplanowania trasy lotu, zapewnia wsparcie kartograficzne na każdym etapie lotu (przesuwana mapa), obróbkę informacji z zintegrowanych systemów, wykonanie obliczeń bojowych przed jak i w trakcie lotu.

ABRIS umożliwia:

Przygotowanie planu lotu (programowanie i przechwowywanie informacji o punktach trasy, lotniskach, radiolatarniach i innych). Możliwość zmiany trasy w trakcie lotu. Nieprzerwane uaktualnianie własnej pozycji dzięki systemowi GPS/GLONASS, i przedstawianie jej na  ruchomej kolorowej mapie w rozdzielczości wygodnej dla pilota, odczyt odchyłu trasy, odzwierciedlenie elektronicznych map miejscowości na kolorowych wyświetlaczu i inne niezbędne informacje.

Przechowywanie i możliwość uaktalniania przechowywanych map terenowych, nawigacji lotniczej, i innych. Wyświetlenie na monitorze planu lotu na różnych etapach. Odczyt i wporwadzenie danych barometrycznej wysokości dla odbiornika GPS/GLONASS.  Obróbkę informacji z zintegrowanych systemów i ich obliczenia.


Zdjęcie nr7
System ABRIS


Nahełmowy system wskazywania celów «Obzor-800/Przegląd-800»  służy do wskazywania celów dla systemu «Szkwał» i głowicom termicznym pocisków rakietowych powietrze-powietrze. Cel wskazuje się poprzez obrót głowy pilota przedziale  ± 60 ° w linii oziomej i -20 ° … + 45 ° w pionie.
System pilotażowo-nawigacyjny PNK-800 «Radian» jest podsytemem kompleksu «Rubikon»  i spina informacje kompleksu wznoszenia i kursu C- 061K,  wysokości i prędkości lotu IKWSP-W1-2 i dopplerowskiego miernika prędkości i znoszenia DISS- 32-28.


Pokładowe systemy obronne


Urządzenie ostrzegające o opromieniowaniu laserem  Ł- 140 «Otklik» («Odpowiedz») służące do wskazania kierunku opromieniowania przez laser dalmierza-znacznika celu.
Wyrzutniki celów pozornych UW-26, rozmieszczonych na końcach skrzydeł, i mieszczących kasety z flarami cieplnymi kalibru 26mm.


Zdjęcie nr8
Wyrzutnik celów pozornych UW-26. Lewe światło pozycyjne koloru czerwonego i kaseta z flarami cieplnymi.


Dane taktyczno-techniczne




Pierwszy lot, rok
1982
Załoga
1
Silniki

Typ
ТW3-117WМА
Moc, KW
2x2200
Rozmiary

Długość (z wirnikiem)
15.6
Rozpiętość
7.34
Wysokość
4.9
Srednica wirnika
14.45
Masy śmigłowca, kg

Normalna do lotu
9800
Maksymalna do lotu
10800
Pojemność zbiorników paliwa ,kg

Wewnętrznych
1450
Podwieszanych
4x440
Prędkość lotu, km/h

Maksymalna
300

Przelotowa
 255
Pułap, m

Statyczny
4000
Dynamiczny
5500
Prędkość wznoszenie, m/s na wysokości, m
10/2500
Maksymalne przeciążenie
3.5
Zasięg, km

normalny
450
Do przebazowania
1100
Uzbrojenie

Ilość rakiet przeciwpancernych, typ
12/”Wichr”
Zasięg maklsymalny
8
Działko

Typ
2A42
Kaliber, mm
30
Ilość amunicji
460
Masa pocisku, kg
0.39
Prędkość początkowa pocisku, m/s
980
Rakiety niekierowane

Typ, kaliber, mm, ilość
S-8/80/80
Typ, kaliber, mm, ilość
S-13/122/20






 






« Ostatnia zmiana: Październik 25, 2008, 12:15:27 wysłana przez Kusch »
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Odp: Polski manual DCS (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #41 dnia: Październik 25, 2008, 11:44:08 »
Kusch odwalił kawał dobrej roboty z tłumaczeniem, a ja wczoraj trochę posiedziałem i dłubałem w PDFach. Efektem tego jest próbka przykładowych stron polskiej instrukcji, w postaci jaką ostatecznie mogła by otrzymać. Jest to rozdział 1 zrobiony z tego co wysłał Kusch. Ode mnie tylko kosmetyczne poprawki (literówki itp.), bez ingerencji merytorycznej.

Do pobrania: http://www.zshare.net/download/5038226477396f55/

Myślę, że wyszło całkiem nieźle. Oczywiście jest to wersja beta rozdziału 1 (+ okładka gratis :D), tylko taki sample. Fajnie jakby udało się zrobić całość, choć dopiero teraz do mnie trafiło jaki ogrom pracy jest z tym związany.

PS. Kusch, jakoś mniej mamy niż oni. :118:

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Polski manual DCS (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #42 dnia: Październik 25, 2008, 11:54:47 »
Rewelacja! Kropka w kropkę jak oryginał. Dzięki   :icon_biggrin:
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Offline Bucic

  • *
  • "negative thrust to weight ratio"
    • GIMP
Odp: Polski manual DCS (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #43 dnia: Październik 25, 2008, 19:55:16 »
PS: Z pomocą żony mógłbym spróbować ugryźć część rosyjską (jest native-speakerem :003:) ale jak za parę dni ma wyjść wersja angielska, to chyba lepiej przy niej pozostać dla spójności
:002:
Rozdział pierwszy gotowy do pobrania (OpenOffice)
+

Zgłaszam się - niestety tylko do korekt. Pierwszą partię poprawek do pierwszego rozdziału przesłałem Jaschy. W ruskim sprawdzałem tylko jedną rzecz ("turbodoładowany") i chyba robicie streszczenie, co?

Odp: Polski manual DCS (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #44 dnia: Październik 25, 2008, 19:58:07 »
i chyba robicie streszczenie, co?

 ??? Nie do końca rozumiem. Chodzi o spis treści?