Autor Wątek: Pomoc dla początkujących (DCS: Ka-50)  (Przeczytany 47733 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Pomoc dla początkujących (DCS: Ka-50)
« Odpowiedź #30 dnia: Sierpień 16, 2009, 12:09:06 »
Może ktoś łopatologicznie i po polsku wyjaśnić procedurę kołowania, startu oraz korzystania z uzbrojenia i systemu Szkwał? Bo z ogólnie dostępnych poradników niewiele kumam

Offline Meehau

  • *
  • CyC
Odp: Pomoc dla początkujących (DCS: Ka-50)
« Odpowiedź #31 dnia: Sierpień 16, 2009, 12:20:24 »
Napisz czego dokładnie nie rozumiesz z poradników, to wyjaśnimy na bieżąco. Bo zakres o który pytasz to tak ok. połowa manuala :)
Poza tym tu:
http://www.digitalcombatsimulator.com/index.php?end_pos=133&scr=products&lang=en

...masz cykl filmików wyjaśniających właściwie wszystko co trzeba wiedzieć do latania. Można też je znaleźć na youtubie, podzielone na części.
http://www.youtube.com/watch?v=k_1rXqKJ6fg&feature=related
« Ostatnia zmiana: Sierpień 16, 2009, 12:26:05 wysłana przez Meehau »
Meehau
"The milk of aircrew kindness comes in very small containers and has a quick expiration date"

Odp: Pomoc dla początkujących (DCS: Ka-50)
« Odpowiedź #32 dnia: Sierpień 16, 2009, 15:50:09 »
Nie rozumiem  jak wznieść się w powietrze, jak podczas ataku wykonać zwis w powietrzu oraz jak ponownie ruszyć.

Zdania rozpoczynamy z wielkiej litery, a kończymy kropką - informacja na przyszłość. Mazak.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 16, 2009, 15:55:20 wysłana przez KosiMazaki »

Offline Poko

  • 13 WELT
  • *
    • 13 WELT
Odp: Pomoc dla początkujących (DCS: Ka-50)
« Odpowiedź #33 dnia: Sierpień 16, 2009, 16:37:14 »
Jeżeli masz problem by wznieść się w przestworza to zapewne pomyliłeś przepustnicę (throttle) z drążkiem wznoszenia (collective). Przepustnicy generalnie używasz jedynie podczas procedury uruchamiania silników i ich wyłączania po locie. Przed startem musisz ustawić przepustnicę w pozycję AUTO (2x PgUp - ale jeżeli używasz automatycznego włączania silników to ta czynność wykonywana jest automatycznie przez komputer). Siłą nośną sterujesz za pomocą drążka wznoszenia (collective).

Nie do końca wiem o co chodzi "ze zwisem w powietrzu podczas ataku". Brzmi jak manewr rozpięcia rozporka xD.
Przeszedłeś trening? Tam wszystko jest wytłumaczone - choć nie w ojczystym języku.
13 Wirtualna Eskadra Lotnictwa Taktycznego / Capt Poko

13WELT YouTube Channel

Offline Meehau

  • *
  • CyC
Odp: Pomoc dla początkujących (DCS: Ka-50)
« Odpowiedź #34 dnia: Sierpień 16, 2009, 16:58:42 »
Siłą nośną sterujesz za pomocą drążka wznoszenia (collective).

Na litość Boską, poko! "Dźwignia skoku ogólnego"
Meehau
"The milk of aircrew kindness comes in very small containers and has a quick expiration date"

Offline Poko

  • 13 WELT
  • *
    • 13 WELT
Odp: Pomoc dla początkujących (DCS: Ka-50)
« Odpowiedź #35 dnia: Sierpień 16, 2009, 17:01:59 »
Dzięki :D. Nareszcie wiem jak to to się nazywa "po polskiemu". Nawet nie wiesz ile tego szukałem. Chyba za dużo operuję angielskim.
13 Wirtualna Eskadra Lotnictwa Taktycznego / Capt Poko

13WELT YouTube Channel

Offline Meehau

  • *
  • CyC
Odp: Pomoc dla początkujących (DCS: Ka-50)
« Odpowiedź #36 dnia: Sierpień 16, 2009, 17:44:45 »
Dzięki :D. Nareszcie wiem jak to to się nazywa "po polskiemu". Nawet nie wiesz ile tego szukałem. Chyba za dużo operuję angielskim.

No widzisz :) Jakbyś grał jak człowiek, po rosyjsku, to miałbyś ruczkę obszcziewo szaga i już by było wiadomo w którym kierunku szukać..

@marek238

Dalej nie do końca wiemy o co Ci chodzi. Przejdź misje treningowe i obejrzyj filmiki.
Meehau
"The milk of aircrew kindness comes in very small containers and has a quick expiration date"

narrator

  • Gość
Odp: Pomoc dla początkujących (DCS: Ka-50)
« Odpowiedź #37 dnia: Sierpień 16, 2009, 17:58:00 »
Jak się zatrzymać i zawisnąć. Ja robię to tak:
1. W czasie lotu poziomego jednocześnie zaciągam drążek sterowy (cyclic) do siebie i zmniejszam z wyczuciem (ważne! bez wyczucia to można się rozpieprzyć szybko i to na kilka sposobów) moc (collective). Helikopter będzie gwałtownie zwalniał.
2. Po uzyskaniu prędkości kilku, kilkunastu kilometrów na godzinę w dalszym ciągu z wyczuciem delikatnie manipuluję mocą i położeniem helikoptera tak by go wystopować.
3. Po uzyskaniu odpowiedniej pozycji, pułapu i prędkości bliskiej 0 wciskam alt-T (autozawis).



Offline Poko

  • 13 WELT
  • *
    • 13 WELT
Odp: Pomoc dla początkujących (DCS: Ka-50)
« Odpowiedź #38 dnia: Sierpień 16, 2009, 18:29:46 »
"Przejście z lotu poziomego do zawisu jest najłatwiejsze jeśli zredukujesz powoli prędkość przez podniesienie nosa śmigłowca. W tym samym czasie zmniejsz kąt natarcia łopat aby śmigłowiec nie zaczął się wznosić. Gdy śmigłowiec zacznie zwalniać, będziesz musiał z powrotem pociągnąć dźwignię skoku. Gdy twoja prędkość będzie prawie zerowa, obniż nos do pozycji z zawisu. W przeciwnym wypadku śmigłowiec zacznie lecieć do tyłu."
CYTAT: http://www.flightgear.yoyo.pl/Docs/Articles/helicopter.html
Ja podnoszę nos śmiglaka o 10 stopni i steruję mocą patrząc na wskazania wariometru, by utrzymać 0 wznoszenia/opadania, obserwując jednocześnie prędkość. Gdy śmiglak ją wytraci opuszczam nos do 0 stopni i jeszcze troszkę dodaje mocy.

Tutaj znajdziesz teorię "Dlaczego śmigłowiec lata":
http://www.epheli.pl/index.php?name=News&file=article&sid=16

Na litość Boską, poko! "Dźwignia skoku ogólnego"
A dokładniej jest to "dźwignia skoku ogólnego I MOCY" czy też dźwignia mocy to inaczej przepustnica w Ka-50?
« Ostatnia zmiana: Sierpień 16, 2009, 18:36:29 wysłana przez poko24 »
13 Wirtualna Eskadra Lotnictwa Taktycznego / Capt Poko

13WELT YouTube Channel

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Pomoc dla początkujących (DCS: Ka-50)
« Odpowiedź #39 dnia: Sierpień 16, 2009, 18:29:58 »
@marek248
W trackach szkoleniowych wszystko jest wytłumaczone, trzeba je tylko ogladnąć.
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Odp: Pomoc dla początkujących (DCS: Ka-50)
« Odpowiedź #40 dnia: Sierpień 16, 2009, 18:34:09 »
A ja mam taki problem: z tego co rozumiem to podczas lotu powinienem mieć zawsze włączone 3 tryby autopilota (pitch, bank, heading/course), czy może się mylę ? (I mniej więcej co poszczególne robią - bo nie mogę tego znaleźć w manualu - w sekcji Cockpit controls - Automatic panel nie jest poruszana ta kwestia - czy chodzi o ustabilizowanie pochyłu, przechyłu czy o coś innego ? )

Kolejna kwestia, z tym związana, co robi Atitude hold ? Wiem, że nazwa mówi sama za siebie  :003:, ale po włączaniu tego, za pomocą dźwigni skoku ogólnego jestem w stanie zmienić wysokość, więc po co to ?

I jeszcze jedno - czasami po włączeniu Autohovera śmigłowiec wprawdzie wisi, ale obraca wokół własnej osi i jestem zmuszony cały czas kontrować orczykiem, czy tak powinno być ? (wszystkie tryby autopilota są włączone, a Szkwała jeszcze nawet nie ruszałem więc to raczej nie jest automatyczne kierowanie na cel)  (EDIT ok, chyba już wiem czemu tak jest - po przeczytaniu wcześniejszego wyjaśnienia vowthyna, pewnie śmigłowiec chce się ustawić na początkowy kierunek, sprawdzę jeszcze to)
I dalej - czasem po wyłączeniu Autohovera (nie zawsze) razem z nim wyłączają się wszystkie tryby autopilota i jak tego nie upilnuje to dość ciężko poźniej nad maszyną zapanować, co prawie zawsze kończy się tragicznie  :004:.

Pozdrawiam i proszę o pomoc  :001:
« Ostatnia zmiana: Sierpień 16, 2009, 18:39:45 wysłana przez Nutcracker »

narrator

  • Gość
Odp: Pomoc dla początkujących (DCS: Ka-50)
« Odpowiedź #41 dnia: Sierpień 16, 2009, 18:42:05 »
Autopilota od pitcha i banka nie ruszaj bo śmigłowiec głupieje - one decydują o nachyleniu wzdłużnym i bocznym. Autopilota kursu włączam tylko w przelotach, w czasie manewrów go wyłączam bo przeszkadza.

Co do problemów jakie opisałeś to też mi się zdarzają. Przy samoczynnym obracaniu się zwykle pomaga zabawa z autopilotem kursu, choć raz zdarzyło mi się, że... joystick (Saitek Aviator) się po prostu rozkalibrował.

Odp: Pomoc dla początkujących (DCS: Ka-50)
« Odpowiedź #42 dnia: Sierpień 16, 2009, 18:50:36 »
Czyli wszystkie autopiloty powinny być zawsze wyłączone podczas samodzielnego latania ?

Offline John Cool

  • Global Moderator
  • *****
    • http://www.rsp.prv.pl
Odp: Pomoc dla początkujących (DCS: Ka-50)
« Odpowiedź #43 dnia: Sierpień 16, 2009, 19:00:17 »
No właśnie nie - stabilizacji kanałów nachylenia i pochylenia staraj się nie ruszać bo będzie ci trudniej zapanować nad maszyną, zwłaszcza jak będziesz sobie chciał postrzelać z npr'ów itp. czy wykonywać w przestrzeni innego typu manewry wymagające swobodnego dostosowania kierunku lotu. Natomiast automatyczna stabilizacja kierunku czy wysokości lotu przydaje się praktycznie tylko wtedy, gdy na przykład szykuje Ci się dłuższy przelot po trasie. W zawisie zaś również warto włączyć automatyczną stabilizację wysokości lotu. 
МАССАНДРА: "Микоян Артём Славный Сын Армянского Народа Дарит Радость Авиаторам".

Kiedy natkniemy się na pole minowe, nasza piechota przeprowadza atak dokładnie tak, jakby go tam nie było. Gieorgij Żukow (1896-1974)

Odp: Pomoc dla początkujących (DCS: Ka-50)
« Odpowiedź #44 dnia: Sierpień 16, 2009, 19:06:12 »
Ok, więc - pitch, bank zawsze włączone, heading/course i altitude zależy. A gdzie można znaleźć zasadę działanie heading/course autopilot i altitude hold ?
I czy to wyłączanie się wszystkich trybów autopilota po wyłączeniu autohovera jest normalne ?