Autor Wątek: Pomoc dla początkujących (DCS: Ka-50)  (Przeczytany 47706 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Pomoc dla początkujących (DCS: Ka-50)
« Odpowiedź #315 dnia: Listopad 09, 2016, 23:58:13 »
Chyba załapałem o co chodzi, wcześnie zwyczajnie inne ustawienia były wbite. Ale faktycznie jest tam tego sporo.

Odp: Pomoc dla początkujących (DCS: Ka-50)
« Odpowiedź #316 dnia: Listopad 10, 2016, 21:04:42 »
A. Zapięcie "Route Following" może powodować powrót do kierunku wyznaczanego przez waypoint lub dojścia do track'a, w zależności od ustawienia przęłącznika DH/DT (Desired Heading/Desired Track)
B. W przypadku zapięcia Szkwała (Szkwału?) na danym punkcie na ziemi i włączeniu Auto Turn, po puszczeniu trymera, śmigłowiec będzie skręcał w kierunku wyznaczanym przez Szkwał.

Powodów zapięcia Szkwała (trzymajmy się tej - nie do końca poprawnej formy) na danym punkcie też może być kilka i każdy z nich antagonizuje możliwość utrwalenia nowego kursu:
1. Zapięcie wizualne - tak, po prostu.
2. Zapięcie przez posłużenie się celem/ingress point'em przekazanym przez datalink.
3. Zapięcie przez użycie określonego odgórnie przez edytora misji, lub wklepanego w PVI-800 tak zwanego punktu NAV/TGT.

Generalnie, sprawienie aby śmigłowiec po puszczeniu trymera zaczął skręcać tam gdzie chcemy polega na:
I. Zweryfikowanie, czy na panelu systemu Datalink, wyłączony jest przycisk "DL Ingress".
II. Wyłączeniu Szkwała przez naciśnięcie klawisza Backspace.
III. Upewnieniu się, że autopilot nie jest włączony w trym Route Following, poprzez weryfikację położenia prawego przełącznika na główce dźwigni ciągu (collective) w
pozycję środkową.

Doprowadzenie do sytuacji w której przejmujemy kontrolę nad kierunkiem lotu najłatwiej zweryfikować jest na HUD (o ile jest on wyświetlany), przez sprawdzenie, czy tzw. "Heading Tape", czyli podziałka kierunku wyświetla podziałkę kompasową (0-359 stopni), czy podziałkę Szkwała (linia pozioma ze znacznikami środka i prawego oraz lewego końca linii). Jeśli wyświetlana jest ta druga, znaczy że któraś z wyżej wymienionych przyczyn interferuje i należy ją wyeliminować doprowadzając ostatecznie do pojawienia się "Heading Tape".
Jeśli mimo pojawienia się jej śmigłowiec nadal nie leci tam gdzie chcemy, znaczy że zapięty jest "Route Following" (patrz punkt A).

Ostatecznie, sytuację w której mamy kontrolę nad kierunkiem lotu rozpoznać można, po tym, że po puszczeniu trymera, kropka symbolizująca kierunek do którego system stabilizacji lotu będzie "dociągał" maszynę ustala się na kierunku w jakim śmigłowiec był skierowany w momencie puszczenia trymera.
Natural Born Kamikaze