Autor Wątek: HistoMod v3.0  (Przeczytany 32593 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline traun

  • *
  • CM, RoF, CoD
HistoMod v3.0
« dnia: Grudzień 06, 2010, 10:44:43 »
Witam.
Nie widziałem by ktoś wcześniej opisał ten mod więc postanowiłem z racji tego, że sam wpadłem na niego dość przypadkowo kliknąć o nim parę słów.
Mod jest rewelacyjny pod każdym względem i dziwię się i jednocześnie cieszę że są ludzie którzy tyle swojej doskonałej pracy są gotowi udostępnić za "frii".

Przykładowy nowy cocpit kokpit (lub po ang. cockpit) do Mig-15

Dodatkowe podwieszenia do Mig-17


Samego moda można po zarejestrowaniu zassać z tąd stąd:
http://histomodforum.forumactif.net/download-mods-grand-public-f7/histomod-v30-t1172.htm

Przede wszystkim polecam polecam zapoznać się z instrukcją po angielsku:
http://www.mediafire.com/?uhz75wi9ex9opwu
W instrukcji opisane są wszystkie zmiany i dodatki jak i nowe procedury startowe dla samolotów oraz na końcu są linki do ściągnięcia wszystkich niezbędnych elementów tego moda - łącznie 9 pliczków skiny można sobie ewentualnie odpuścić ale nie warto bo są przepiękne.

Zainstalowałem wczoraj i z racji tego że nie znam angielskiego na razie udało mi się rozgryźć procedurę startową dla silników tłokowych..

Mod jest krokiem w stronę próby zrobienia z Ił-2 choć namiastki symulatora a nie tylko strzelanki.
Jest sporo nowych komend w opcji sterowania i na początku przed próbą latania trzeba je przyporządkować.
Przykładowe zmiany - aby strzelać trzeba odbezpieczyć uzbrojenie (jak się o tym zapomni to się człowiek dziwi będąc na szóstej i nic),
aby skakać trzeba odstrzelić owiewkę i dopiero można się katapultować...
No i najważniejsze zmiany dotyczą procedury startowej. Już nie wystarczy wcisnąć I i do góry. Trzeba włączyć baterie, silnik, rozgrzać świece, wybrać magnetyzery, nastawić mieszankę bo domyślnie jest odcięte paliwo i dopiero rozrusznik i pomalutku jak zaskoczy powyłączać wszystko co niepotrzebne i dopiero można lecieć. Powiem tyle że jeszcze Jetem nie udało mi się wystartować....
Mam tylko problem z celownikami bo niektóre są a innych nie ma i nie wiem czy to u mnie jakiś bóg czy to po prostu celownik też trzeba jakoś włączyć..

Mod nastawiony jest przede wszystkim na wojnę koreańską (po co pisać Korean War? mamy polski odpowiednik tego słowa) ale i inne samoloty zyskały dzięki nowym modom graficznym i dźwiękowym...
Dodano wiele nowych kokpitów, wiele uzbrojenia, nowe efekty wybuchów czy wystrzałów i dźwięki które mnie akurat bardzo odpowiadają....

Polecam instalować wszystko na gołą wersję "mega" mod 2.01 bo ja tak nie zrobiłem i miałem problemy z bugami...
Pozdrawiam...

[admin]Pisownia. Mazak.[/admin]


« Ostatnia zmiana: Grudzień 06, 2010, 14:09:26 wysłana przez KosiMazaki »
Pozdrawiam chłopaków z EKG
GG 4834952

mmaruda

  • Gość
Odp: HistoMod v3.0
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 06, 2010, 11:06:02 »
A są w tym wbudowane jakieś kampanie pod Koreę, tak żeby od razu można było małe tourne aleją migów zrobić, czy trzeba szukać po necie?

Offline traun

  • *
  • CM, RoF, CoD
Odp: HistoMod v3.0
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 06, 2010, 12:23:28 »
Nie kampanii nie ma -- czy w HistoMod da się  zastosować inne kampanie robione pod zuti to muszę sprawdzić... później mogę wrzucić ze dwie trzy kampanie do ściągnięcia bo mam chyba z 8 ale nie wiem czy będą chodzić.

Nie da się latać bez przeczytania instrukcji. Mod jest jeszcze lepszy niż myślałem.
Hamulce- przegrzewają się i przy zbyt gwałtownym hamowaniu po prostu je stracimy -- już nie będzie pięknego hamowania z 240km/h z piskiem. Po przegrzaniu dopiero po 30min hamulce wystygną i są gotowe do użycia.
Celownik tak jak myślałem jest wyłączony i siatkę celownika włącza się dopiero po uruchomieniu silnika....
Po trafieniu w silnik (działa gaśnica i można ugasić) ale po jego uszkodzeniu po 5min w Migach i 10min w Sabrach wysiada hydraulika i trzeba wysiadać.. bo już dalej się nie poleci.. tak że koniec ze swobodnym szybowaniem z dymiącym silnikiem od jednego końca mapy na drugi..
Wysiadanie z samolotu też już nie jest takie proste i szybkie.. trzeba najpierw odpiąć pasy, odstrzelić owiewkę i można już tradycyjnie ctrl+e się ewakuować lub też zrobić obrót na plecy i wypaść pod wpływem grawitacji...
Rakiety przed użyciem trzeba wygrzać 30 s a później w celownik i odpalić dystans od 900m do 2000m i przeciwnik nie może za bardzo fikać bo go rakieta nie trafi...rakieta uzbraja się dopiero po 800m...
No na razie tyle z ciekawostek...
Pozdrawiam chłopaków z EKG
GG 4834952

Offline Sorbifer

  • *
  • OstBlock. Tu i Teraz.
Odp: HistoMod v3.0
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 08, 2010, 20:42:35 »
Brzmi wspaniale, by jednak zaistnieć ten cały histomod musi być częścią dużej paczki używanej przez większość graczy online. Inaczej można się będzie cieszyć takimi patentami w ograniczonym gronie, czy wręcz w samotności swojego domostwa... A szkoda by było, nieprawdaż?
Sorbifer.
OstBlock.
Kiepsky.

Offline traun

  • *
  • CM, RoF, CoD
Odp: HistoMod v3.0
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 09, 2010, 11:18:44 »
Kolega ma rację. Twórcy tego moda są wielcy i lata mi się na min wspaniale ..ale.. mam wrażenie że właśnie nie podeszli do tego tematu tak jak kolega sugeruje lecz stworzyli produkt dla wąskiej grupy "koneserów". Skłania mnie do takiego twierdzenia kilka wniosków.
1_Nie jest kompatybilny z większością modów - ogólnie twórcy zalecają aby po jego instalacji nie instalować żadnych innych...

2_Kampanie tworzone dla Jetów nie będą w niej chodzić... bo nie wiem po co ale pozmieniali wszystkie nazwy samolotów Np Mig_15bis to u niech MIG15, F_84C to u nich F84c a z kolei F80 to u niech F_80 itd.. nie wiem czemu to miało służyć ale jedynie powoduje że żadna kampania stworzona do tej pory dla wojny koreańskiej nie będzie chodzić bez przeróbek..
 
3_pewna część obiektów naziemnych nie istnieje np Mig15 i trzeba go zamieniać na zamiennik ich nazewnictwa MIG17...

4_kampanię dla pilotów amerykańskich udało mi się przerobić i da się latać -- choć jest z tym trochę roboty bo np są inne rodzaje uzbrojenia i np po zmianie nazwy samolotu leci on zniszczyć most bez bomb i znów trzeba mu ręcznie od nowa uzbrojenie wstawiać...

5_przy próbie zmiany kampanii dla miga zderzyłem się ze ścianą bo po zmianie nazw samolotów edytor wszystko widzi właściwie interpretuje samolot którym mam lecieć ale po uruchomieniu misji nie ma widoku kabiny i znajdujemy się w pustce. Dzieję się tak nawet jak na mapce przeniesionej z kampanii wygenerujemy miga ręcznie.. Próbowałem już wszystkiego i nie wiem co jest za to odpowiedzialne bo na tej samej mapce ale uruchomionej z gry migi latają normalnie a zapis txt misji nie różni się ni jak od tego z kampanii.. muszę jeszcze trochę pokombinować nad tym tematem....

6_na stronie swojej podają, żę mają jakiś front oline ale ja przynajmniej nie dałem rady się na nim zalogować (ach ten francuski) i wydaje mi się że jest on tylko lokalny dla ich stronki (zresztą zapowiada się smakowicie np wojna RPA i innego afrykańskiego kraju - ze skinami specjalnie stworzonymi dla tych krajów)
http://histomodcampaign.forumactif.biz/index.htm

7_ja mam zainstalowanego tego moda i szczerze go koledze polecam -- nic nie stoi na przeszkodzie polatać nawet we dwóch jakiegoś copa na tych ustawieniach realizmu.. można się dogadać ..

Na razie latam sobie kampanię dla Ki44 oraz dla pilota izraelskich sił powietrznych w wojnie 1948roku.

Pozdrawiam.



« Ostatnia zmiana: Grudzień 09, 2010, 11:28:45 wysłana przez traun »
Pozdrawiam chłopaków z EKG
GG 4834952

Odp: HistoMod v3.0
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 09, 2010, 11:39:42 »
Czołem,

Zaciągnąłem sobie wczoraj paczki potrzebne do uruchomienia tego moda. Wszystko (oprócz oczywiście skórek) wrzuciłem do katalogu \jsgmemods. Następnie aktywacja w Generic Mod Enabler i wiooo. :). Ten modzik jest po prostu piękny :). Swojego czasu ogrywałem się Mig Alley Rowana. Przypomniały się stare czasy. Dopiero rozgryzam klawiszologię i resztę wiekszych zmian i jest coraz piękniej. Jedna sprawa. Rozgrywka na tym modzie raczej typowo online. Trzeba zgrać grupę wtajemniczonych i "Mosty Toko-Ri" lub ewentualnie USAF "The Hunters" '58 roku odtwarzać w czasie rzeczywistym.  :karpik

Offline traun

  • *
  • CM, RoF, CoD
Odp: HistoMod v3.0
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 09, 2010, 13:51:18 »
Witam kolegę..
Z ciekawostek.. jest np napisane że sabra startować przy 3% mocy.. i nie są to słowa na wiatr wczoraj zapomniałem i dałem dziewięć i co..  silnik w się zapalił i po locie...
Nie wiem jak będzie działaniem radarów w misjach bo jestem za tępy i nie mogę się nauczyć ich ustawiania..

Co do dalszych planów piszą że chcą w maju 2011 wydać HistoMod v4.0 już z migiem 21 (tylko robi go SAS więc to od nich tempo zależy) powinien być jeszcze, tigercat i może Supesabre (na Wietnam) i phatom i miraż. Jeszcze jakiś system SAM dla Egipcjan i można będzie polatać w wojnie sześciodniowej i Yom Kippur (no dobra przydały by się jeszcze czołgi T-55 i centurion na ziemię)
Pozdrawiam i proponuję się dogadać i razem polatać.. Ja mogę kilka misji przygotować a ktoś kto ma lepszy komputer by postawił....

P.S. Dopiero skojarzyłem te dwa filmy o których kolega pisze teraz efekty trochę śmieszne ale sabry ładnie w locie pokazane....
« Ostatnia zmiana: Grudzień 09, 2010, 13:57:23 wysłana przez traun »
Pozdrawiam chłopaków z EKG
GG 4834952

Offline traun

  • *
  • CM, RoF, CoD
Odp: HistoMod v3.0
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 13, 2010, 20:45:40 »
Witam. Polatałem trochę na HisoModzie i powiem że jestem coraz bardziej zachwycony jego jakością i dokładnością..
Wiele poprawiono np. wyraźnie czuć różnicę że Mig15 leci ze zbiornikami i dopiero po ich odrzuceniu walka jest możliwa.. fajnie jest oddana bezwładność silnika odrzutowego..
Bardzo ładne dźwięki broni pokładowej..
Zamieszczam poniżej link do kampanii dla Mig15 w barwach egipskich. Nie jestem jej autorem pozwoliłem ją sobie tylko przerobić by chodziła pod HistoModem:

http://rapidshare.com/files/436739234/War_Egipt_-Izrael_1956.rar

Pozdrawiam i szerokich lotów....
Pozdrawiam chłopaków z EKG
GG 4834952

Offline traun

  • *
  • CM, RoF, CoD
Odp: HistoMod v3.0
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 15, 2010, 08:36:25 »
Pisałem że serwer Francuzów opiera się na jakiejś wojnie afrykańskiej..
To teraz już wiem że nie jakiejś tylko Angola - rebelianci z UNITA i RPA.
Wiem to bo przeczytałem bardzo mądry post kolegi Yabe co i wam polecam bo był to konflikt niezmiernie ciekawy za to całkowicie u nas nieznany...
http://www.il2forum.pl/index.php?topic=12363.msg225513#msg225513
Pozdrawiam chłopaków z EKG
GG 4834952

Offline Rammjager

  • ZB
  • *
  • ex-JG300 pilot.
Odp: HistoMod v3.0
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 15, 2010, 13:26:56 »
Witam.

Traun - bądź tak miły i zapodaj jakiegoś linka gdzie mozna to ścągnąć bez rejestrowania się na forach.
Sam mod wygląda arcyciekawie, stąd moje zainteresowanie.

Ramm.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 15, 2010, 13:34:29 wysłana przez Rammjager »
" only mad men fly there where angels afraid to step... "


Odp: HistoMod v3.0
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 15, 2010, 13:57:17 »
Kurde nie zdążyłem. Bez tego się nie ruszamy (manual):

http://www.mediafire.com/?uhz75wi9ex9opwu

Offline Rammjager

  • ZB
  • *
  • ex-JG300 pilot.
Odp: HistoMod v3.0
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 15, 2010, 14:10:09 »
Podziekował.

Rozumiem, ze instalujemy to na gołego UP 2.01 ?
W razie problemów pozwolę sobie pisac w tym temacie :-P

Ramm.
" only mad men fly there where angels afraid to step... "

Offline traun

  • *
  • CM, RoF, CoD
Odp: HistoMod v3.0
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 15, 2010, 17:34:54 »
Witam starego myśliwego :)

Jakby tamten link do kampanii nie chodził to daję drugi:
http://rapidshare.com/files/437102893/War_Egipt_-Izrael_1956.rar
Pozdrawiam chłopaków z EKG
GG 4834952

Offline Wind_Of_Peace

  • *
  • SmokHaosu
Odp: HistoMod v3.0
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 15, 2010, 17:55:50 »
Niesamowite. Akurat ostatnimi czasy skręcam w tą tematykę. W tym roku już chyba nie. Ale w przyszłym odkopię Iłka i coś polatamy tymi Migami.