Autor Wątek: Hog i tankowanie w locie  (Przeczytany 24494 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Yossarian

  • 13 WELT
  • *
Odp: Hog i tankowanie w locie
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 07, 2011, 23:26:53 »
Mi udało się zatankować na ostatniej becie ale było ciężko. Co chwila mnie rozłączało. Ale powiem wam, że i tak jest o niebo lepiej niż w dodatku dla FSX'a (VRS F/A-18E Super Hornet). No ale słyszałem, że dynamika lotu w FSX'ie jest słaba.
Tak czy siak, praktyka i jeszcze raz praktyka.  No i może faktycznie trochę można wyregulować krzywe. Nie wiem jak jest w rzeczywistości ale brakuje mi tu chyba informacji z tankowca z jaką prędkością on leci. Wiadomo, że w końcu się do tego dojdzie ale ta informacja ułatwiłaby podejście.

Ja jak się łączę z tankowcem to dobrze wpatruję na zmiany kolorów na boom'ie. Nasza reakcja powinna mieć już miejsce jak kolor zielony przechodzi na pomarańczowy (czy żółty, już nie pamiętam). A jak mamy kolor czerwony to reakcja powinna być mocna, czyli albo hamulce na maksa albo przepustnica na full (wszystko oczywiście na 1-2 sek., może trochę więcej). Oczywiście korekty na wolancie też są ważne ale tu powinniśmy podchodzić w miarę możliwości dobrze wytrymowani a sterowanie podejścia powinno odbywać się w miarę możliwości samą przepustnicą i hamulcem.
Ja staram się ustawić lekko pod boom'em z lekkim wznoszeniem o ile nie uda mi się wytrymowac idealnie. I jak uzyskam połączenie to robię delikatną korektę w dół, ale też nie za szybko (tu jest ważne obserwowanie kolorów boom'u i prędkości VVI).

No i oglądając ten filmik z reala (ten na youtube) to mam wrażenie, że po połączeniu tankowiec trochę jakby ciągnął za sobą samolot. Tak trochę jak na sztywnym holu  :001:. Oczywiście wiadomo, że nie jest to sztywne połączenie mechaniczne i pewnie są tam jakieś sprężyny (albo coś innego), które utrzymują połączenie tylko do chwili przekroczenia jakiś sił granicznych. Ale ten efekt ciągnięcia jaki by nie był, to w realu chyba jest. A wydaje mi się, że w DCSie tego nie ma.... a jakby było to wydaje mi się, że wtedy lot byłby bardziej stabilny w zakresie wznoszenia, opadania i odchyleń prawo/lewo. Bo jakby się zastanowić, to jakby ktoś wychylił się z okna samolotu lecącego z prędkością X i złapał za nos inny samolot lecący za nim z taką samą prędkością X, to nie trzeba dużych sił aby sterować kierunkiem tego drugiego samolotu. Może warto by było poruszyć ten temat na ich forum...?

Kiedyś trochę latałem na Falconie 4 i z tego co pamiętam to tam połączenie z tankowcem trochę "usztywniało" samolot. Pamiętam, że spokojnie utrzymywałem się za tankowcem nawet jak ten robił zmianę kursu. Być może był to zabieg mający tylko ułatwić ten manewr w grze a może nie...

Falcon 4 BMS, DCS: Ka-50, A-10C, LOFC2, FSX, TrackIR3 Pro+vector, Thrustmaster Hotas Warthog, Saitek Rudder, Windows 7 64b, 8GB RAM, i7 2600K, GTX580 SOC

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Hog i tankowanie w locie
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 07, 2011, 23:33:56 »


Postawiłem sobie zadanie raz dziennie zrobić trening tej misji i jest coraz lepiej. Dodam, też, że jeśli nas rozłaczy, to nalezy ponownie wcisnąć przycisk Nose Whell Stering na HOTAS lub Insert, tak by znów się zaświeciło Ready. Na razie rekord to jakieś 10 sek.  :020:
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline Poko

  • 13 WELT
  • *
    • 13 WELT
Odp: Hog i tankowanie w locie
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 07, 2011, 23:58:32 »
Gratulacje! :D
13 Wirtualna Eskadra Lotnictwa Taktycznego / Capt Poko

13WELT YouTube Channel

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Hog i tankowanie w locie
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 08, 2011, 07:34:35 »


Suncom Raptor #SF64030539
Thrustmaster HOTAS Cougar #16348

Offline zartekB

  • 13 WELT
  • *
Odp: Hog i tankowanie w locie
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 08, 2011, 20:52:45 »
Hahaha :D
Rewelacyjne! :)
"Spadochroniarz musi być na tyle mądry żeby zrozumieć zasadę działania spadochronu. I na tyle głupi żeby ją wypróbować..."

Troghv

  • Gość
Odp: Hog i tankowanie w locie
« Odpowiedź #20 dnia: Marzec 10, 2011, 22:40:58 »
Z On-line
Tacan dla Client'a nie działa poprawnie...ale reszta...
http://www.youtube.com/watch?v=YM450m3gOhc&feature=player_profilepage

Offline Mekki

  • Global Moderator
  • *****
  • Tępy Ch**:)
    • 13 WELT
Odp: Hog i tankowanie w locie
« Odpowiedź #21 dnia: Marzec 10, 2011, 23:00:15 »
Coś strasznie chłopakiem rzuca. :021:
A w jaki sposób Ty jesteś upośledzony?

Kanał youtube 13WELT

Troghv

  • Gość
Odp: Hog i tankowanie w locie
« Odpowiedź #22 dnia: Marzec 10, 2011, 23:14:01 »
Drugie albo trzecie tankowanie w życiu i ta presja on-line :004:

Offline Poko

  • 13 WELT
  • *
    • 13 WELT
Odp: Hog i tankowanie w locie
« Odpowiedź #23 dnia: Marzec 11, 2011, 18:45:23 »
Bardzo ładne tankowanie. Ale na pewno ustawiłeś odbiornik TACAN na A/A T/R?
13 Wirtualna Eskadra Lotnictwa Taktycznego / Capt Poko

13WELT YouTube Channel

Offline zartekB

  • 13 WELT
  • *
Odp: Hog i tankowanie w locie
« Odpowiedź #24 dnia: Marzec 11, 2011, 19:03:00 »
To samo przyszło mi do głowy, sprawdź nadajnik bo u mnie wszystko śmiga, jest sygnał i wskazanie na HSI.
"Spadochroniarz musi być na tyle mądry żeby zrozumieć zasadę działania spadochronu. I na tyle głupi żeby ją wypróbować..."

Offline Mekki

  • Global Moderator
  • *****
  • Tępy Ch**:)
    • 13 WELT
Odp: Hog i tankowanie w locie
« Odpowiedź #25 dnia: Marzec 11, 2011, 19:12:58 »
W manualu stoi że powinno się włączyć tryb A/A Rec.
A w jaki sposób Ty jesteś upośledzony?

Kanał youtube 13WELT

Troghv

  • Gość
Odp: Hog i tankowanie w locie
« Odpowiedź #26 dnia: Marzec 11, 2011, 19:44:04 »
Tacan jest ustawiony poprawnie. Problem pojawia się w locie on-line. Tacan wariuje. Ot taka przypadłość tej bety ups wersji finalnej A-10C  :004:

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Hog i tankowanie w locie
« Odpowiedź #27 dnia: Marzec 11, 2011, 20:12:38 »
Tacan jest ustawiony poprawnie. Problem pojawia się w locie on-line. Tacan wariuje. Ot taka przypadłość tej bety ups wersji finalnej A-10C  :004:
Tak Coś o tym błędzie było faktycznie, że w multi może się to inaczej zachowywać.
A tankowanko pierwsza klasa.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline Yossarian

  • 13 WELT
  • *
Odp: Hog i tankowanie w locie
« Odpowiedź #28 dnia: Marzec 16, 2011, 09:06:53 »
A u mnie spore postępy przy tankowaniu  :003: Wcześniej miałem z 9-10 podejść zanim usłyszałem "transfer completed" teraz już wystarczą 3-4 podejścia  :002:
No ale widzę już światełko w tunelu  :001: Treningi poprawiły stabilność podejścia ale duży problem miałem z kontrolą prędkości. Zazwyczaj tankowałem przy prędkości 242kts (IAC) ale na moim Warthog'u ni jak nie mogłem ustawić stabilnej prędkości 242kts  :005:. Albo miałem 243, albo jak zredukowałem to prędkość spadała do 241. A to powodowało, że poza kontrolą VVI musiałem co chwila regulować przepustnicą, co skutkowało częstym rozłączaniem.
Ale wczoraj wieczorem mnie oświeciło, przecież Warthog ma dzielona przepustnicę! Teraz jak jestem blisko ustawiam prędkość zbliżania o 1-2kts większą, np. 243, a jak jestem już pod "rurą" to delikatnie redukuję moc ale tylko na jednym silniku. I mam stabilne 242kts, wtedy tylko obserwuję VVI. OT I CO!  :002:
Jak dojdę do perfekcji do podeślę track'a  :001:
Teraz muszę potrenować JTAC'a.

Falcon 4 BMS, DCS: Ka-50, A-10C, LOFC2, FSX, TrackIR3 Pro+vector, Thrustmaster Hotas Warthog, Saitek Rudder, Windows 7 64b, 8GB RAM, i7 2600K, GTX580 SOC

Offline Mekki

  • Global Moderator
  • *****
  • Tępy Ch**:)
    • 13 WELT
Odp: Hog i tankowanie w locie
« Odpowiedź #29 dnia: Marzec 16, 2011, 10:51:55 »
Miałem tu wkleić jakiś obrazek z facepalmem ale nie chce mi się szukać. :118:
Na cholerę się patrzysz na przyrządy przy tankowaniu? Twoim jedynym zmartwieniem ma być stabilne trzymanie pozycji za krową. W tym celu możesz sobie patrzeć na przykład na ogon. Gdy zaczniesz tankowanie Joyem regulujesz swoją pozycję góra dół. Lewo, prawo najlepiej byłoby poprawiać nogami, ale do tego potrzeba czegoś lepszego niż mój srajtekowy orczyk. Czemu pedałami? Bo pochylając mosolot łatwo go rozbujać, a drobną korektę wykonasz lekkim ślizgiem. Jak już lecisz stabilnie jak skała za cysterną warto by nie urwać bomu. Kolorki na bomie regulujesz przepustnicami. Delikatnie i przewidując bo suszarki mają sporą bezwładność. Tyle teorii. W praktyce pierwsze tankowanie jednorazowe wyszło mi koło 20 próby. Teraz jak lecę pusty wychodzi mi praktycznie za każdym razem, gdy lecę obładowany(szczególnie krzywo) czasem trzeba tankować na dwa razy. :021:
A w jaki sposób Ty jesteś upośledzony?

Kanał youtube 13WELT