Autor Wątek: Konfiguracje sprzętowe i osiągi.Wymagania CloD !  (Przeczytany 28613 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline noe

  • PAT
  • *
  • War Thunder
    • BILT POLSKA
Konfiguracje sprzętowe i osiągi.Wymagania CloD !
« dnia: Kwiecień 03, 2011, 19:23:45 »
Temat chyba godny założenia gdyż każdy z Nas posiada inny sprzęt i różne doświadczenia miewa z CloD.
Ja po testach 3 dniowych mam swoje spostrzeżenia:

1. System WIN XP SP3
- totalna porażka zwiechy, błędy i ogólnie kiepsko to działa na DX9.
- Brak wygładzania AA

2. Konfiguracja sprzętowa:
- Intel E 6750 2,6 Ghz nie kręcony
- Pamięć 4GB (winada widzi 3.2)
- Grafika GF 8800 GT

Udało mi się uruchomić CloDa na tej konfiguracji na LOW i klatkami na poziomie 12kl/sek nad ziemią
Wysoko dochodzi do 25.

Myślę że główną przyczyna słabego wyniku jest WINDA!!
PIT posiada podobną konfigurację i osiągnął wiele więcej tylko po zmianie na Win7 64bit. Może się wypowie co i jak.

Przy takich słabych ustawieniach nie wiele można powiedzieć o atrakcyjności CloDa, gdyż ani nie ma co podziwiać wizualnie a i sam lot jest też mało ciekawy ze względu na zaciachy.

Zastanawiam się czy dużo można by zyskać zmieniając grafę na GF 560Ti dla przykładu i przy przesiadce na WIN7?
Czy nowy SIM bardziej ma apetyt na proca czy na grafę ?
Jak z pamięciami czy potrzeba więcej niż 4GB?

Pojawiły się już w sieci filmy gdzie kolesie latają nad ziemia z super grafiką, Przy jakie konfiguracji sprzętowej można osiągnąć taki wynik??

dla przykładu:
http://fooblog.mexxoft.com/il2clod-demonstration/
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 15, 2011, 08:58:19 wysłana przez KosiMazaki »

Offline Rammjager

  • ZB
  • *
  • ex-JG300 pilot.
Odp: Konfiguracje sprzętowe i osiągi.Wymagania CoD !
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 03, 2011, 20:26:34 »
System XP SP3
Athlon DualCore 5200+
GF 9600GT 512 MB
2 GB RAM

Gra nie odpala.
Rozmawiałem wczoraj z kumplami z zagranicy. Podobno częśc winy lezy po stronie systemu, tak jak mówi Noe. Tak zwany "XP" bug :-P
Ludzie z XP mają problem. Na "7" jest o wiele lepiej.
" only mad men fly there where angels afraid to step... "

Offline JG300_Hauptmann Kuba

  • JG300
  • *
  • Jagdflieger
Odp: Konfiguracje sprzętowe i osiągi.Wymagania CoD !
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 03, 2011, 21:03:03 »
Komp : Phenom II x4 955BE 3.2Ghz (nie podkr), 4GB DDR3 1333Mhz, AMD HD 5850 Twinfrozr II 1GB (nie podkr).
Rozdzielczość : 1920x1080.
FPS 30 - 70. AVG : 35.
Czasami przyciachy nad ziemią.

"Jak z pamięciami czy potrzeba więcej niż 4GB?
Pojawiły się już w sieci filmy gdzie kolesie latają nad ziemia z super grafiką, Przy jakie konfiguracji sprzętowej można osiągnąć taki wynik??"

Polecam poczekać na patcha. Wtedy będzie wiadomo, jakie naprawdę wymagania ma ta gra. W tej chwili to czysta zgadywanka. Albo trafisz albo nie. Niektórzy z kompami po 8k mają gorsze osiągi niż ci z przeciętnymi maszynami.
Sądzę, że dobrym pomysłem na grafikę do tej gry (i generalnie najbardziej opłacalną kartą teraz) będzie 560Ti lub Radek 6950/6970.

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Konfiguracje sprzętowe i osiągi.Wymagania CoD !
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 03, 2011, 21:23:31 »
  • AMD PhenomII x4 955BE@3,2GHz (niekręcony)
  • 4GB DDR3 1600Mhz
  • GTX460/1GB
  • Spinpoint F3 500GB
  • Ms Win7/64bit
Ustawienia gry średnie-domyślne, z wyłączonym filtrem,1280x1024@32bit, fullscreen:
15-35fps, ale nie ma mowy o płynnym działaniu, ciągłe doczytywanie czegoś, wibrujące cienie, skokowe działanie sterów.


Suncom Raptor #SF64030539
Thrustmaster HOTAS Cougar #16348

Odp: Konfiguracje sprzętowe i osiągi.Wymagania CoD !
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 03, 2011, 21:32:44 »
 
  • Intel i5 750 2.66GHz@4.0GHz
  • MSI GD-65
  • 4GB OCZ Platinium 1600MHz CL7
  • Sapphire ATI Radeon 4890 Vapor-X 870 @ 930MHz - 1050 @ 1125MHz
  • Samsung F3 500GB

Rozdzielczość 1920x1080, ustawienia wszystko na LOW. Absolutnie nie do przyjęcia, nie da się latać. Ciągłe przycinanie, dziwne artefakty. Wszystko to przy dość dobrym fps, więc jestem mocno zdziwiony i zastanawiam się gdzie leży problem.

Odp: Konfiguracje sprzętowe i osiągi.Wymagania CoD !
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 03, 2011, 21:47:37 »
C2Q 6600 kręcony na 3.0
4GB DDR3 1333Mhz
Gf 9600 gt pasywnie chłodzony
XP sp3
Ustawienia na low, poza model, demage, efects na high. 1024/768 pełny ekran. 5-15fps teren, woda 25-45fps. Dość niestabilnie, fps skaczą, i to cholerne doczytywanie. Często nad wodą wskakuje taka dziwna tekstura wody, fps spada do 5, ale czasami się samo naprawia.
Testowałem też na laptopie (Win7 64bit, i5, Radeon M5660, 4G ram) i wydaje mi się, że lepiej, tz. wydajniej chodzi na teoretycznie gorszym sprzęcie. Zagadka. Trzeba czekać do pacza.

Odp: Konfiguracje sprzętowe i osiągi.Wymagania CoD !
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 03, 2011, 22:25:54 »
Komp:

C2Q Q9650 @3.6GHz
4GB DDR3 1600MHz
2x Radeon HD5850 w CF
Win7 x64

Kiedy na ekranie pojawia się ziemia spadek fps do poziomu 15-30. Ustawienia na maksymalne jakie się da i 1680x1050.
Jeżeli chodzi o AA to nie zauważyłem większej różnicy między AA8, a wyłączonym.

Odpaliłem grę przy włączonym menadżerze zadań i zobaczyłem, że korzysta tylko z jednego rdzenia. Od razu w ruch poszedł conf.ini. Znalazłem tam dobrze nam znaną linijkę: "ProcessAffinityMask" ;) . Usunąłem stojący na jej początku ";" i dopisałem wartość odpowiednią dla Qada, czyli 15. Zmiana? W czasie wczytywania gra korzysta z 4 rdzeni, w czasie lotu już jakoś nie potrafi, czasami ma jakiś chwilowy przebłysk i tyle.

Ustawiłem również detale ziemi, drzew, budynków i oświetlenia ziemi na niskie, uruchomiłem grę i nad bez poprawy.

Już myślałem, że dysk spowalnia grę w czasie lotu nad miastem lub wioską, okazało się, że odczyt nie przekracza 10MB/s.
Jeszcze jedno, zauważyłem, że gra jest strasznie pamięciożerna, zwykły lot, jeden samolot, mapa Anglia i w użyciu łącznie 2,8GB . Przy niskich detalach dla wcześniej wymienionych elementów użycie wyniosło ok 2,3-2,4GB.

Nad wodą jest ok.

Mam nadzieję, że jest to tylko i wyłącznie problem ze sterownikami, bo wybaczcie, ale co trzeba mieć by móc w to zagrać komfortowo?  :005: :007:
Pozdrawiam.
 

Odp: Konfiguracje sprzętowe i osiągi.Wymagania CoD !
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 03, 2011, 22:28:47 »
Core2Quad 8200 - nie podkręcany
Radeon 5750 1 gb - nie podkręcany
4 gb ddr 2 800 mhz - nie podkręcane
Stary Seagate ATA

Moje ustawienia - Rozdzielczość 1440x900

Gra nad wodą jest płynna ,ostatnie testy na wodą czyli 6 BF-109 na 9 Vickers Wellington ,potwierdziły małą ilość zatrzymań + spadek klatek przy bliskim oglądaniu ostrzeliwanych samolotów,przeciętna ilość klatek 35 max 70

Odp: Konfiguracje sprzętowe i osiągi.Wymagania CoD !
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 03, 2011, 23:01:55 »
AMD 995 BE Kręcony na 3,6 GHz w tym momencie
4 Gb DDR 3
ATI 4970  GB RAM

Z reguły 35-38 klatek, nad wodą 45-60 klatek

konfig:
[BOB]
EpilepsyFilter=0

[window]
  DepthBits  =24
  StencilBits=8
  DrawIfNotFocused=0
  SaveAspect=0
Render=D3D10_0
width=1680
height=1050
ColourBits=32
FullScreen=1
ChangeScreenRes=1

[NET]
  speed=100000
  localPort=27015
  serverName=My Server
  serverDescription=IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover
  serverInfo1=
  serverInfo2=
  serverInfo3=
  serverInfo4=
  VAC=1
  maxPlayers=16
  socksEnable=0
  socksHost=
  socksPort=1080
  socksUser=
  socksPwd=

[Console]
  IP=20001
  UseStartLog=1
  WRAP=1
  PAUSE=1
  HISTORY=1024
  HISTORYCMD=1024
  PAGE=20
  LOG=0
  LOGTIME=0
  LOAD=console.cmd
  SAVE=console.cmd
  LOGFILE=log.txt
  LOGKEEP=0

[rts]
tickLen=30
ProcessAffinityMask=3
maxTimerTicksInRealTick=20
; 0 - not use, 1 - show cursor and not capture, 2 - not show cursor, and capture
mouseUse=2
; 0 - not use, 1 - use if hardware exist
joyUse=1
; 0 - not use, 1 - use if hardware exist
trackIRUse=1
DisableIME=0
culture=en-GB

[rts_mouse]
SensitivityX=1.0
SensitivityY=1.0
SensitivityZ=1.0
Invert=0
SwapButtons = 0

[rts_joystick]
FF=1

[core]
RandSeed = 0
TexQual=3
TexFlags.PolygonStipple=0
Shadows=1
SpecularLight=2
DiffuseLight=2
DynamicalLights=1
MeshDetail=2
LandShading=1
LandDetails=1
Sky=3
Forest=-1
VisibilityDistance=2
LandGeom=2
DrawCollisions=1
Water=-1
Effects=1
EffFlags.Light=1
EffFlags.SpriteRender=0
Grass=-1
CordEffect=1
UseFog=0
UseLandCube=1
UseLandConnectedObject=1
LinearObjectManager=1
Roads=1
Sun=1
Clouds=1
EffFlags.LightSpritesProj=1
ShadowMapSize=3
TexFlags.AsyncLoad=1
TexFlags.ShowTexture=0
SimpleMesh.SWTransform=0
SimpleMesh.QuadTreeClip=1
SimpleMesh.InstancingHW=1
EffFlags.LightContextSprites=1
CloudsFlags.Detailed=1
TexFlags.CreateHDR=1
Decals=0
EffFlags.SWLight=0
TexFlags.CockpitOnePass=0
MegaTexture=0
TexFlags.Reflection=0
RenderTargetQual=3
MSAA=0
MeshStatics=0
MeshStaticsDetail=0
SimpleMesh.QTNoCompose=0
MeshFirstLod=0
MeshShowLod=0
SpawnHumans=0
TexFlags.FastTransparency=1

[sound]
SoundUse=1
DebugSound=0
SoundEngine=1
Speakers=1
Placement=0
SoundFlags.reversestereo=0
RadioFlags.Enabled=1
RadioEngine=2
MusicVolume=14
ObjectVolume=7
MusState.takeoff=1
MusState.inflight=1
MusState.crash=1
MusFlags.play=1
MasterVolume=14
Attenuation=7
SoundMode=0
SamplingRate=0
NumChannels=2
SoundExt.occlusions=1
SoundFlags.hardware=1
SoundFlags.streams=1
SoundFlags.duplex=1
SoundExt.acoustics=1
SoundExt.volumefx=1
SoundFlags.voicemgr=1
SoundFlags.static=1
VoiceVolume=8
Channels=1
SoundFlags.bugscorrect=0
SoundExt.extrender=0
SoundSetupId=8
ActivationLevel=0.02
Preemphasis=0.8
RadioLatency=0.5
AGC=1
PTTMode=1
RadioFlags.PTTMode=0
RadioFlags.PlayClicks=1
ActLevel=9
MicLevel=10
SoundFlags.UseRadioChatter=0
SoundFlags.AutoActivation=0
SoundFlags.forceEAX1=0
speakers=1

Jest "chłyt" do zastosowania. W trakcie kombinowania odkryłem pewną zależność.
1) Po pierwsze ustawić koligację na JEDNO jajco i nie może to być jajco numer 1 (dźwięk zacznie się pierniczyć ale przyciachów u mnie o wiele mniej)
2) Ustawić po odpaleniu gry tryb pracy RZECZYWISTY
3) TrackIr lub FreeTrack - koligacja na 1,2 lub 3 rdzeń (w czterojajowcach oczywista)

Jest to proteza ale do czasu paczyków nie mamy innego wyjścia
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 03, 2011, 23:15:27 wysłana przez Sundowner »

Offline ath

  • *
  • PurePC Team
Odp: Konfiguracje sprzętowe i osiągi.Wymagania CoD !
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 04, 2011, 11:04:36 »
A więc przetestowane na i5 750, HD5770 i 4gb ramu. Wszystko na low@1680 ok 25 fps, po wyłączeniu kokpitu wzrasta do 40.
Praktycznie nie ma różnicy czy procek taktowany jest 1,2ghz czy 2,66ghz...  :105:

Odp: Konfiguracje sprzętowe i osiągi.Wymagania CoD !
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 04, 2011, 11:29:43 »
Witam Wszystkich!
Moja konfiguracja:

Vista Business 64
ASUS P5Q Deluxe
C2Q Q9550 2.83 GHz
HIS Radeon HD 4870 512Mb
8Gb RAM OCZ Reaper

Rozdzielczość 1280x800

Model i zniszczenia  na HIGH
Efekty ŚREDNIE
Drzewa, trawa i cienie OFF
Pozostałe na NISKIE
AntyAliasing OFF
Padaczka OFF

Nad morzem klatkowanie 20-50 nad terenem wysoko 20-35 z chwilowymi spadkami do 10 i mniej. W zasadzie to start i lądowanie niemożliwe bo wtedy mam 4-12
W niskiem locie nad terenem bywa różnie czasmi jest ponad 20 na zabudowanym terenie a na niezabudowanym spada poniżej 10 - nie wiem od czego to zależy.
Generalnie gra nigdy nie chodzi płynnie ciągle się coś przycina. U mnie dużo dała zmiana rozdzielczości (co nie ma miejsca w FSX) bo np w 1680x1050 gra nie przekraczała 25fps z tendecją do utrzymywania sie poniżej 20.

PL_Leo

  • Gość
Odp: Konfiguracje sprzętowe i osiągi.Wymagania CoD !
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 06, 2011, 08:26:25 »
CoD wymusił u mnie zmianę systemu z leciwego 10-cio letniego Windows XP z SP3 na Windows 7 64 bity. Mam nadzieję, że tym sposobem z obszaru wodnego nad kanałem La Manche zniknie bug w postaci zielonych plam niczym wodorosty z Morza Sargassowego, oraz zwiększy się płynność samej gry dzięki użyciu directx 10.
Mój obecny sprzęt to:
Intel Core 2 Duo E7600 3,06 GHz czasowo podkręcany za pomocą programu RightMark CPU Clock Utility (działa z wielkim powodzeniem w DCS A-10 oraz RoF. W tym drugim tytule ilość detali mam poustawiane na max i gra śmiga bardzo płynnie)
3 GB DDR 2 800 RAM
Asus EN 9800 GT 1 GB DDR3
Czekam na kolejne poprawki do CoD mając nadzieję, że uda mi się jeszcze na moim zestawie pograć w ten tytuł na  średnich ustawieniach poziomu grafiki bez konieczności zamiany sprzętu w tym roku  :011:

Offline PikAs

  • *
  • Check Your 6!
Odp: Konfiguracje sprzętowe i osiągi.Wymagania CoD !
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 06, 2011, 23:50:23 »
XP Pro SP 3
Intel Core 2 Duo 2.53GHz
EP35-DS3L
2GB RAM DDR3
NVIDIA GeForce 9800 GT 512.0 MB

Zakup "CoD" i oczekiwanie na kuriera - 2 dni. Uśmiech i rumieńce na twarzy po otrzymaniu gry - 2 godz.
Instalacja produktu na komputerze - 20 min. Wnioski po odpaleniu i pierwszych testach - porażka!!!
Ujrzenie miny niezadowolonego gracza - BEZCENNE!!!

Ogólnie to nie mam problemów z innymi grami. A tu nie mogę latać nawet na żadnych ustawieniach. Nawet na najsłabszych przycina. Na pudełku opisane są wymagania sprzętowe, które powinien mój komp spełniać ale widać to bujda na resorach. W trybie okienkowym coś tam jeszcze idzie wykrzesać ale efekty mizerne i brak satysfakcji z latania.
Gry to dobra dźwignia handlu w sprzedaży nie tylko kart graficznych, ale żeby akurat "CoD" zmuszało do całkowitej przemiany kompa?
Łudzę się że najbliższa łata może coś w tym temacie pomóc ale  widzę że raczej jednak bez inwestycji w kompa się nie obejdzie...

MSI Z97 G45, CPU: i7 4790K, GPU: GTX 970, 16gb ram
  Ił2-CloD-BoS-FC3-A10C-BS2-M2000C-BMS-FSX-WT

Offline Misiek

  • JG300
  • *
Odp: Konfiguracje sprzętowe i osiągi.Wymagania CoD !
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 07, 2011, 15:52:19 »
mam i7 930 - przy uruchamianiu pokazuje 3.2 ghz.
do tego 8 gb RAM 1600 mhz
grafika to ATI HD5770 Saphire Vapor.

gra na ponizszych ustawieniach chodzi dosc plynnie.
nad kanalem rozwalajac ju87 - plynnie i bez doczytywan - 57 fps. wokol samolotu jest czarna kreska w formie kwadratu - pewnie granica zaczytywania lepszych tekstur - ale niepotrzebnie jest widoczna. tez tak macie ?
nad miastem - juz nie jest tak kolorowo ale nadal da sie grac bo doczytuje - ale i tak pokazuje 35-55 fps.
nad ziemia nisko - spokojnie da sie grac, czasem zaczyta ale b. rzadko i nie przeszkadza w graniu - 41-55fps


Odp: Konfiguracje sprzętowe i osiągi.Wymagania CoD !
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 07, 2011, 16:04:43 »
Taki konfig:
C2Q Q9650 @3.6GHz
4GB DDR3 1600MHz
2x Radeon HD5850 w CF (z braku wsparcia dla CF działa tylko jedna)
Win7 x64

Do tego takie ustawienia:


Efekt wyszedł taki, że bez pacza w wersji beta mam płynność nad morzem, lądem, wioskami. Omijam jeszcze Londyn ;) . Nad lądem na niskim pułapie (widoczna trawa) cały czas od 30-60fps :) . Na niebie od 80-120fps :) .

Czyli na chwilę obecna ustawienia mi odpowiadają, zobaczę co zmieni pacz i może zainstaluję dżojstik w systemie bo na klawiaturze to trochę ciężko ;) .
Pozdrawiam.