Vito – nie mogę patrzeć zbyt długo na zdjęcia waszego kokpitu bo zaczynają mi się trząść palce, wykrzywiając na kształt szponów niepokojąco blisko ekranu a po brodzie zaczyna coś mi ściekać. Oczy zaś stają się przekrwione od nadmiaru pożądania (na szczęście nie zauważyłem jeszcze innego przekrwienia). Potem nadchodzi nieutulony żal że nigdy tak piękna rzecz nie stanie (oczywiście chodzi o kokpit) w moim pokoju. Wracam więc do mojego Cougar’ka i głaskając go po przepustnicy mówię mu że też jest piękny.
Wracając jednak do tematu – tworząc swój kokpit robisz go przecież przede wszystkim dla siebie, więc na forum raczej tylko się dzielisz z innymi efektem wizualnym powstającego dzieła. Edytor zaś powstaje przede wszystkim z myślą o innych użytkownikach (sam nie wiem nawet czy zrobię nim choć jedną kampanię), dlatego kokpit kroisz na swoją miarę a edytor powinien być skrojony dla wygody maksymalnej ilości użytkowników. To że przelewam pomysł na kod komputerowy nie oznacza że jestem genialny i wszystkie zastosowane rozwiązania są idealne. Jest czasami dokładnie odwrotnie. Może to trudne do uwierzenia, ale jeszcze nigdy nawet nie spróbowałem polecieć nad terenem stworzonym przeze mnie w czasie testowania edytora. Dopiero zdjęcia dostarczone na forum przez EGHI, pokazały mi że to rzeczywiście działa.
Dlatego potrzebuję konsultacji z potencjalnymi użytkownikami już teraz, a nie po zakończeniu prac. Wtedy prośba o opinię byłaby napraszaniem się o pochwały, ja zaś potrzebuję opinii przede wszystkim krytycznych (choć nie jestem psychicznym masochistą), zakładając oczywiście że to co nie jest krytykowane jest OK.
Jako przykład – w edytorze jest wykorzystany sposób przesuwania położenia ekranu taki jak w grze, tzn. naciskając lewy przycisk myszy gdy kursor jest nad pustym terenem (nie nad obiektem) powoduje jakby zahaczenie tła myszą i od tej chwili wszystkie ruchy myszy powodują ruch całej mapy po ekranie. Dzięki temu nie musimy łapać się za ScrollBar’y. Niestety to rozwiązanie ma pewną wadę – jeżeli naciśniemy LPM gdy kursor jest zbyt blisko obiektu, może nastąpić jego Selekcja i od tej chwili każdy ruch myszy przy wciśniętym LPM będzie powodować przesuwanie obiektu po mapie a nie samej mapy. Takie niechciane łapanie obiektów jest dość częste na gęstych obiektowo mapach zwłaszcza przy małych powiększeniach.
Może więc należałoby porzucić tę koncepcję sterowania (taką jak w grze) i wymyślić własną ?
To właśnie takiego typu problemy powinny być krytykowane i to teraz, a nie po ukończeniu edytora, bo wtedy poważne zmiany koncepcji będą zbyt kosztowne.
Myślisz o czymś na wzór LodEditor a w nim Objective Editor?
Nie wzorują się teraz na niczym. Myślę tak – jeżeli w CT są już gotowe zespoły obiektów, które składają się z odpowiednich klocków (budynki, kawałki pasów, drzewa etc) to znaczy że te klocki już istnieją i nie musimy ich robić od początku za pomocą 3dsMax. Może więc zrobić narzędzie które umożliwi składanie tych kloców w inne (własne) zespoły ?