Autor Wątek: Zewnętrzny Edytor Kampanii dla Falcon 4.0 AF  (Przeczytany 24143 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Zewnętrzny Edytor Kampanii dla Falcon 4.0 AF
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 08, 2011, 18:55:54 »
Nowa wersja - rozszerzona i poprawiona ale jeszcze nie beta (sorry).

http://www.mediafire.com/?4d5cxgkww8aj6j0


Odp: Zewnętrzny Edytor Kampanii dla Falcon 4.0 AF
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 09, 2011, 13:39:36 »
Muszę powiedzieć, że zaczyna to działać coraz lepiej. Błędów praktycznie nie odnotowałem w teatrze Korei i Bałkanów, z teatrem Europy są problemy ale chyba wiem co jest przyczyną. Europa jest zrobiona dla OF i dostosowana do AF, wniosek stąd, że po próbach zastosowania edytora w OF pokazują się identyczne błędy. Tutaj pytanie, masz zamiar dostosować edytor do tej wersji? 

Po modyfikacji Seul wygląda tak:



Odp: Zewnętrzny Edytor Kampanii dla Falcon 4.0 AF
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpień 09, 2011, 17:27:13 »
Seul - super. Obawiam się trochę czy podczas lądowania gra nie będzie trochę przycinać na fajnym ale dość gęstym obiektowo terenie. :001:

Jeśli chodzi o błędy, to problem jest w braku kompatybilności z plikami OF. Z dotychczasowych doświadczeń pozwolę sobie zaryzykować twierdzenie że wersje plików kampanii w AF są najwyższe ze wszystkich Falconów. Edytor był pisany i testowany na plikach AF. Później niejako empirycznie doprowadziłem do zgodności z plikami teatru Nevada i Iran. Nie wiem czy to OF, czy FF czy inny Falcon, po prostu te teatry posiadają najczęściej nr wersji ~71 (AF to wersja ~86). Sukcesywnie testując dla innych teatrów mam nadzieję że uda mi się doprowadzić do zgodności z innymi Falconami (w każdym razie taki mam zamiar). Dlatego bardzo mi zależy na szybkim zgłaszaniu błędów wraz linkiem do teatru na którym błąd występuje. Przez kilka dni wstrzymam się z rozbudową edytora skupiając się na usunięciu najbardziej nieprzyjemnych błędów.

Odp: Zewnętrzny Edytor Kampanii dla Falcon 4.0 AF
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpień 09, 2011, 21:02:28 »
Poprawiłem (tak myślę :002:) program i wstępnie przetestowałem na kilku teatrach:

1. Korea   - game version
2. Balkans - game version
3. Nevada  - v0.4 December 22nd, 2007.
4. Iran    - v0.3.1 Jul 31st, 2010.
5. Europe  - v0.6.1 Jul 29th, 2010.

Niestety: Ze względu na istnienie kodu w wersji DEBUG  działanie edytora zwłaszcza na dużych teatrach jest niestety bardzo spowolnione. Szybkość działania bardzo silnie zależy od ilości obiektów i jednostek na mapie. W wersji Release oczywiście nastąpi znaczne przyspieszenie działania.

Download - http://www.mediafire.com/?opqhwtr1aq592hm

Bardzo proszę wszystkich zainteresowanych o krytyczne (a zawłaszcza bardzo krytyczne) uwagi  :001:


Odp: Zewnętrzny Edytor Kampanii dla Falcon 4.0 AF
« Odpowiedź #19 dnia: Sierpień 09, 2011, 22:40:39 »
Bardzo proszę wszystkich zainteresowanych o krytyczne (a zawłaszcza bardzo krytyczne) uwagi  :001:
Jak dotąd zasłużyłeś na pochwałę, a poważniej ta ostatnia wersja jest stabilna i da się coś wreszcie zrobić w Europie. Czekam na
podgląd Tile'sów terenu, to będzie rewelacja.

1.Lotniska z pasami o kierunku zgodnym z rzeczywistością, dodanie innych lotnisk np. Łask, Ławica, itd., usunięcie/edycja typu Smardzko to Świdwin itp.
Nie jest to Łask, nie Ławica ale Krzesiny, dokładniej to testowo zmodyfikowane podłoże lotniska.
Tutaj wersja Krzesin Oryginalna:


A tutaj moja (wstępna) nieco bardziej podobna do prawdziwego EPKS:

 
Wstawianie foto-tekstur opanowane, teraz trzeba dobrać się do lotniska z bazy OCD, i trochę je okroić z niepotrzebnych rzeczy ;).

Sorry za OT, ale prace nad tym mają duży związek z powstającym edytorem.

Odp: Zewnętrzny Edytor Kampanii dla Falcon 4.0 AF
« Odpowiedź #20 dnia: Sierpień 09, 2011, 23:07:31 »
Cytuj
Czekam na podgląd Tile'sów terenu, to będzie rewelacja.

Funkcje bezwzględnie konieczne do wykonania aby za pomocą edytora można było w 100% stworzyć nową kampanię:

1. Implementacja napisów (String.wch) i edycja nazw obiektów terenowych
2. Dodawanie jednostek wojskowych
3. Edycja waypoint'ów
4. Kreacje i edycja skryptu sterowania kampanią

Bez tych funkcji twórca kampanii musi się gimnastykować przez wykorzystanie TE z samej gry a potem zmian nazw plików z TacEdit file na pliki CAM, co nie jest wcale intuicyjne i proste. Powstanie edytora miało na celu umożliwienie kreacji nowej kampanii przez zwykłego gracza, bez wymaganej znajomości budowy i przeznaczenia plików wchodzących w skład kampanii, wszystko w jednym programie a nie używając kilku różnych utilitek.

Podgląd Tile'sów, drzewo hierarchiczne obiektów itp dodatki nie są niezbędnie konieczne do osiągnięcia tego celu.
Dlatego myślę że powinienem się skupić na dokończeniu jądra edytora i doprowadzenie go do wersji 1.0 beta, po czym można byłoby przystąpić do rozbudowy o te przyjemne dodatki.

Jednak nie będę się upierał przy swoim zdaniu. Może ktoś jeszcze się wypowie w tej kwestii (pleeeeease).

Tak przy okazji - prawie całkowity brak zainteresowania tym tematem skłania mnie raczej do szybkiego zakończenia programu w wersji minimalnej. :015:

_michal

  • Gość
Odp: Zewnętrzny Edytor Kampanii dla Falcon 4.0 AF
« Odpowiedź #21 dnia: Sierpień 09, 2011, 23:11:10 »
Nie kończ, ja nie latam w Falcona (ale planuję), ale z przyjemnością się czyta relacje z prac tak świetnego narzędzia. Czytam oba wątki, tutaj i na SimHQ.

Poza tym, nawet nie wiedziałem, że do AF jest mapa Europy.

Odp: Zewnętrzny Edytor Kampanii dla Falcon 4.0 AF
« Odpowiedź #22 dnia: Sierpień 09, 2011, 23:27:22 »
Cytuj
Poza tym, nawet nie wiedziałem, że do AF jest mapa Europy.

No właśnie między innymi po to powstaje edytor aby takie swojskie tereny można było tworzyć i na nich latać. Teatr Europa to duża mapa 128x128 segmentów, ale jak dla mnie za mało w niej Rosji (nie mieści się).

EGHI - twoje Krzesiny wyglądają bardzo obiecująco. Naprawdę mi się podoba i podnosi mnie to na duchu, więc biorę się do pracy.
Jednak przedtem muszę podjąć decyzję czy najpierw dodatki typu TileView czy doprowadzić edytor do pełnej choć minimalnej wersji ?

A przy okazji twoje prace skłaniają mnie do zastanowienia czy nie pomyśleć o narzędziu do łatwego składania własnych lotnisk do bazy OCD.

Odp: Zewnętrzny Edytor Kampanii dla Falcon 4.0 AF
« Odpowiedź #23 dnia: Sierpień 10, 2011, 07:46:39 »
Cytuj
Tak przy okazji - prawie całkowity brak zainteresowania tym tematem skłania mnie raczej do szybkiego zakończenia programu w wersji minimalnej.
Jestem bardzo zainteresowany tym projektem. Nie biorę udziału w dyskusji z prostego powodu, nie znam się na tym, ale kolega EGHI jest w temacie. Razem tworzymy kokpit (fizyczny) dla Falcona i możliwość edycji kampani jest bardzo atrakcyjna.
Ja skupiam się na rozwiązywaniu problemów szeroko rozumianych związanych z budową kokpitu, dlatego nie wchodzę w inne tematy. Cieszę się, że EGHI pomimo zaangażowania w innych tematach bierze udział w tym temacie.
Co do braku zainteresowania to są to pozory. Ja też miałem takie odczucia kontynuując swój wątek, ale się myliłem. Gdy będzie przetestowany edytor to chciałbym go przedstawić na stronie viperpits, gdzie są entuzjaści Falcona,

Odp: Zewnętrzny Edytor Kampanii dla Falcon 4.0 AF
« Odpowiedź #24 dnia: Sierpień 10, 2011, 08:33:32 »
Jednak przedtem muszę podjąć decyzję czy najpierw dodatki typu TileView czy doprowadzić edytor do pełnej choć minimalnej wersji ?
Ważniejsze jest,żeby można było stworzyć nowe kampanie, reszta może poczekać.
A przy okazji twoje prace skłaniają mnie do zastanowienia czy nie pomyśleć o narzędziu do łatwego składania własnych lotnisk do bazy OCD.
Myślisz o czymś na wzór LodEditor a w nim Objective Editor? Nie wiem jak u innych Ale CT.. z AF Lodeditor nie wczytuje mi poprawnie, w OF nie mam problemu.
  Nowe narzędzie doskładania lotnisk będzie mile widziane  :001:

Odp: Zewnętrzny Edytor Kampanii dla Falcon 4.0 AF
« Odpowiedź #25 dnia: Sierpień 10, 2011, 13:23:49 »
Vito – nie mogę patrzeć zbyt długo na zdjęcia waszego kokpitu bo zaczynają mi się trząść palce, wykrzywiając na kształt szponów niepokojąco blisko ekranu a po brodzie zaczyna coś mi ściekać. Oczy zaś stają się przekrwione od nadmiaru pożądania (na szczęście nie zauważyłem jeszcze innego przekrwienia). Potem nadchodzi nieutulony żal że nigdy tak piękna rzecz nie stanie (oczywiście chodzi o kokpit) w moim pokoju. Wracam więc do mojego Cougar’ka i głaskając go po przepustnicy mówię mu że też jest piękny.  :002:

Wracając jednak do tematu – tworząc swój kokpit robisz go przecież przede wszystkim dla siebie, więc na forum raczej tylko się dzielisz z innymi efektem wizualnym powstającego dzieła. Edytor zaś powstaje przede wszystkim  z myślą o innych użytkownikach (sam nie wiem nawet czy zrobię nim choć jedną kampanię), dlatego kokpit kroisz na swoją miarę a edytor powinien być skrojony dla wygody maksymalnej ilości użytkowników. To że przelewam pomysł na kod komputerowy nie oznacza że jestem genialny i wszystkie zastosowane rozwiązania są idealne. Jest czasami dokładnie odwrotnie. Może to trudne do uwierzenia, ale jeszcze nigdy nawet nie spróbowałem polecieć nad terenem stworzonym przeze mnie w czasie testowania edytora. Dopiero zdjęcia dostarczone na forum przez EGHI, pokazały mi że to rzeczywiście działa.

Dlatego potrzebuję konsultacji z potencjalnymi użytkownikami już teraz, a nie po zakończeniu prac. Wtedy prośba o opinię byłaby napraszaniem się o pochwały, ja zaś potrzebuję opinii przede wszystkim krytycznych (choć nie jestem psychicznym masochistą), zakładając oczywiście że to co nie jest krytykowane jest OK.

Jako przykład – w edytorze jest wykorzystany sposób przesuwania położenia ekranu taki jak w grze, tzn. naciskając lewy przycisk myszy gdy kursor jest nad pustym terenem (nie nad obiektem) powoduje jakby zahaczenie tła myszą i od tej chwili wszystkie ruchy myszy powodują ruch całej mapy po ekranie. Dzięki temu nie musimy łapać się za ScrollBar’y. Niestety to rozwiązanie ma pewną wadę – jeżeli naciśniemy LPM gdy kursor jest zbyt blisko obiektu, może nastąpić jego Selekcja i od tej chwili każdy ruch myszy przy wciśniętym LPM będzie powodować przesuwanie obiektu po mapie a nie samej mapy. Takie niechciane łapanie obiektów jest dość częste na gęstych obiektowo mapach zwłaszcza przy małych powiększeniach.
Może więc należałoby porzucić tę koncepcję sterowania (taką jak w grze) i wymyślić własną ?

To właśnie takiego typu problemy powinny być krytykowane i to teraz, a nie po ukończeniu edytora, bo wtedy poważne zmiany koncepcji będą zbyt kosztowne.

Cytat: EGHI
Myślisz o czymś na wzór LodEditor a w nim Objective Editor?

Nie wzorują się teraz na niczym. Myślę tak – jeżeli w CT są już gotowe zespoły obiektów, które składają się z odpowiednich klocków (budynki, kawałki pasów, drzewa etc) to znaczy że te klocki już istnieją i nie musimy ich robić od początku za pomocą 3dsMax. Może więc zrobić narzędzie które umożliwi składanie tych kloców w inne (własne) zespoły ?

Offline Flanker

  • 13 WELT
  • *
Odp: Zewnętrzny Edytor Kampanii dla Falcon 4.0 AF
« Odpowiedź #26 dnia: Sierpień 10, 2011, 15:48:12 »
Jakiś czas temu dzięki Piorunowi powstał progam do edycji pogody w Allied Force, korzystamy z niego już na porządku dziennym w 13 WELT, symulując dotychczas niespotykane warunki meteo w trakcie kampanii.

Gdyby przyszły edytor kampanii został dodatkowo rozbudowany o edytor OCD, to był by to kolejny milowy krok w rozbudowie Falcona. Nie wiem jak miała by wyglądać kwestia jego kompatybilności z pozostałymi wersjami Falcona jednak tak czy inaczej jego powstanie dodało by trochę nowej frajdy dla Falconowców.

Co do pomysłu EGHI na temat stworzenia Polski do Falcona, myślę że spokojnie znajdą się osoby chętne do rozbudowania tego projektu, w zasadzie istotnym było by stworzenie kilku baz oraz poligonów gdzie efy latają. Tworząc Polskę w realiach Falcona należało by też zastanowić się nad jakimś skryptem generującym ruch cywilny, bo jednak to jest esencja takich lotów w Polskich realiach. Aktywne wydzielone strefy gdzie ruch cywilny się nie odbywa, a dolot do nich po wyznaczanych MRT.

Przeglądam wątek od jego powstania, jednak nie mając nic od siebie do dodania pozostawałem jedynie czytającym ;)
Takie moje spostrzeżenie, mały "ruch" w tym wątku na pewno wynika też z aktualnej pory roku. Co roku ilość wirtualnych lotów czy to w 13ej eskadrze czy ogólnie na forum w miesiącach wakacyjnych spada do minimum a zwiększa się w chłodniejszym półroczu.
http://www.maverick.webd.pl/log10.txt

Odp: Zewnętrzny Edytor Kampanii dla Falcon 4.0 AF
« Odpowiedź #27 dnia: Sierpień 10, 2011, 16:09:16 »
Co do pomysłu EGHI na temat stworzenia Polski do Falcona, myślę że spokojnie znajdą się osoby chętne do rozbudowania tego projektu, w zasadzie istotnym było by stworzenie kilku baz oraz poligonów gdzie efy latają. Tworząc Polskę w realiach Falcona należało by też zastanowić się nad jakimś skryptem generującym ruch cywilny, bo jednak to jest esencja takich lotów w Polskich realiach. Aktywne wydzielone strefy gdzie ruch cywilny się nie odbywa, a dolot do nich po wyznaczanych MRT.

Nie wiem czy dobrze Cię zrozumiałem - czy masz na myśli coś w rodzaju pokojowej kampanii z incydentalnymi przypadkami naruszeń stref powietrznych czy przechwytywania "terrorystycznych" samolotów ?

W sprawie możliwości generowania ruchu cywilnego to być może jest to osiągalne przez edytor. Nie mogę zagwarantować że to zadziała (bo zachowanie ATO nie jest do końca jasne). Może wystarczyłoby stworzyć eskadry samolotów cywilnych i wygenerować dla nich misje z bardzo dużym wyprzedzeniem czasowym ? Nie wiem czy to jest możliwe, ale pomyślę o tym.

Co do innych polskich kampanii to osobiście nie mam pomysłu, no chyba że coś na podstawie książki M.Kozińskiego - "Próba sił" ale to tak bardzo niepoprawna politycznie rzecz że aż sie boję o tym pisać :020:.

Odp: Zewnętrzny Edytor Kampanii dla Falcon 4.0 AF
« Odpowiedź #28 dnia: Sierpień 10, 2011, 17:12:07 »
Flanker,
nad tym pomysłem siedzę już dobry rok, nawet poczyniłem pierwsze kroki i mam już wygenerowaną mapę Europy w nieco mniejszej formie niż obecna. Jednak same pliki HDR itd nie wystarczą, jeszcze jest dużo pracy żeby taki teatr stworzyć. Problemem okazało się zdobycie odpowiednich plików xxx.E00 które są potrzebne do kompletnego naniesienia odpowiednich obiektów. Można to zrobić ręcznie, ale to może potrwać wieki. :004: Jak wspomniał Piorun byłoby dobrze rozbudować taki teatr bardziej na wchód, tutaj jednak jest jeszcze większy problem związany z kompletnym brakiem dostępu do wyżej wspomnianych plików, w skrócie political/ocean, populated places, roads itd. To dzięki nim wszystkie ważne miejsca są generowane na mapie automatycznie, zgodnie z współrzędnymi.
Dlatego zostawiłem to i dobieram się do aktualnej mapy Europy.  Dzięki Piorunowi jest nadzieja, że coś powstanie, i będzie można polatać, trenować nad Polską. Ja w tej chwili skupiłem się nad teksturami i już wiem jak "pomalować" teren, nawet foto-teksturą.
Sposób jest nieco dziwny bo do tego wykorzystuję narzędzia do FSX ;), ale można uzyskać w Falconie taki efekt:

Fotka nie moja ale takie efekty już mam u siebie.  Dodam, że jest to Falcon na 100%, nie Flare i inne wynalazki. Powiedzcie sami, bardziej przypomina krajobraz Polski?  :001:
Piorun, rób ten edytor to będziemy mieć swojskie klimaty w Falconie  :001:.

_michal

  • Gość
Odp: Zewnętrzny Edytor Kampanii dla Falcon 4.0 AF
« Odpowiedź #29 dnia: Sierpień 10, 2011, 17:33:10 »
@EGHI - to AF? Czy OF albo FF?