Autor Wątek: Polska w Falconie  (Przeczytany 24542 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Polska w Falconie
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 15, 2011, 22:13:57 »
Mam teraz tylko zieloną mapę bez granic, dróg itp. przygotowaną do dalszej obróbki.
I wszystko jest jak być powinno. :)
 Teraz trzeba ustawić program tak, żeby odnalazł pliki z teksturami w Falconie. Odpalasz Terrainveiw, z górnego paska File/ Configuratiuon
Tam trzeba podać ścieżkę do tekstur Zip i Bin, czyli ...Falcon BMS 4.32\Data\Terrdata\korea\texture\texture.zip
i Falcon BMS 4.32\Data\Terrdata\korea\texture\texture.bin
Okno konfiguracji powinno wyglądać tak:

Teraz można otworzyć nasz plik xxx.l2 czyli File/Open i ukaże się zielona mapa. Żeby nanieść wszystkie drogi, rzeki itd... File/Load Terrain Features i załadować wszystkie plki CITY, COAST, ROADS...
Jeśli wszystko jest ok, mapa pokryje się infrastrukturą. Można ( dla testów) pokryć mapę teksturami automatycznie, z górnego paska Auto Ftuff/Auto Tile. Po kliknięciu w dowolne miejsce na mapie pokaże się okno z kwadratem z dobranymi teksturami. Jednak nie jest to dokładne i właśnie program CATE powoduje lepszy dobór tekstur.

To tak na szybko... ;)



Odp: Polska w Falconie
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 16, 2011, 07:56:08 »
Panowie pomysł jest super naprawdę mega super,ja też jestem za tym żeby tylko obszar Polski był zrobiony miasta,drogi i budynki.

Odp: Polska w Falconie
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 16, 2011, 14:16:44 »
Zrobiłem tak jak napisałeś i nic się nie zmieniło. Na zdjęciu są dwa obrazki configuration oraz ...L2  aby pokazać, że mapa jest bez dodatków. W rzeczywistości zamykam configurację i otwieram plik ...L2.


Uploaded with ImageShack.us

Odp: Polska w Falconie
« Odpowiedź #18 dnia: Listopad 16, 2011, 17:22:54 »
Texture Directory - zostawiasz puste
Texture Zip         - podajesz.......Falcon BMS 4.32\Data\Terrdata\korea\texture\texture.zip
Texture.bin          -podajesz.......Falcon BMS 4.32\Data\Terrdata\korea\texture\texture.bin

To wszystko co trzeba zrobić. Zobacz na foto z mojego ostatniego posta.

Odp: Polska w Falconie
« Odpowiedź #19 dnia: Listopad 16, 2011, 18:05:39 »
Zrobiłem tak jak sugerujesz i nadal mam gołą mapę.


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us

Odp: Polska w Falconie
« Odpowiedź #20 dnia: Listopad 16, 2011, 19:02:03 »
Wycinek z Twojej foty:

Podałeś link do tych plików? Druga sprawa, nie bardzo rozumie "goła mapa" ? Trzeba z górnego paska rozciągnąć FILE z listy wybrać Load Terrain Features. Otworzy się małe okno, gdzie musisz wskazać folder w którym zapisałeś wygenerowane przez program Dem2Terrain pliki. Po czym, ładujesz kolejno wszystko co w tym oknie pojawi się, czyli CITY, COAST, RAIL, RIVER, ROAD.

Odp: Polska w Falconie
« Odpowiedź #21 dnia: Listopad 16, 2011, 19:35:40 »
Cytuj
Trzeba z górnego paska rozciągnąć FILE z listy wybrać Load Terrain Features.
Teraz jest o.k. Tego brakowało.

Odp: Polska w Falconie
« Odpowiedź #22 dnia: Listopad 16, 2011, 20:16:54 »
vito,
Teraz możesz swój teatr potraktować programem CATE i generować automatycznie tekstury.
CATE wykorzystuje wygenerowane pliki xxx.tdf które dzięki E00 w Dem2terrain zrobiły dokładną infrastrukturę. CATE powoduje zmiany w naszym pliku xxx.l2 tak, że Terrainview  "wie" gdzie, jaką teksturę postawić. Nie jest to jednak super dokładne i trzeba ręcznie zmieniać, dobierać odpowiednie w każdym kwadracie. Ale o tym może później.  :001:
 
Mam pytanie ogółem, propozycja mapy jest taka:

 Obejmuje całą Polskę, kilku wschodnich sąsiadów, i kawałek Bałtyku. Teatr jest bardzo mały, 32 segmenty. Dokładniej to 28x32 kwadraty czyli w sumie 896, na każdy kwadrat przypada 256 tekstur co daje ( na całą mapę) 229276 tekstur, wynik bardzo mały  :001:.
Oczywiście mogę to jeszcze zmienić (zmniejszyć/powiększyć). Czekam na sugestie i propozycje.
Pytam dlatego, bo jeszcze nie wygenerowałem kolejnych Lod-ów mapy a jest ich w sumie sześć. Jak mapa będzie w ostatecznym kształcie z wszystkimi rozdzielczościami, wrzucę gdzieś do pobrania. 


Offline B3rNO

  • *
  • B3 all day
    • http://www.youtube.com/user/b3rno
Odp: Polska w Falconie
« Odpowiedź #23 dnia: Listopad 16, 2011, 21:04:17 »
EGHI Ja proponuję dodać kawałek niemieckiego terenu a mapę rozciągnąć tak aby Polska była bardziej na środku.
''The difference between the impossible and the possible lies in a man's determination.''


Odp: Polska w Falconie
« Odpowiedź #24 dnia: Listopad 17, 2011, 16:34:47 »
Uruchomiłem CATE, trzeba wskazać na ścieżki : configuration file oraz input file (Falcon4 L2 terrain file) and Output (new) file. Gdzie są te pliki?
Czy przed uruchomieniem CATE muszę uruchomić Terrainview i załadować pliki z listy  Load Terrain Features?

Odp: Polska w Falconie
« Odpowiedź #25 dnia: Listopad 18, 2011, 18:06:04 »
vito,
nie pamiętam skąd pobrałem pliki Config, ale zrobiłem paczkę: http://www.mediafire.com/?txv11v2fpzr85qd
Rozpakuj to i wstaw w folder z CATE. Jak uruchomisz CATE, wskaż Imput File, czyli plik xxx.L2 z Dem2Terrain, jako Output stwórz nowy (zmień nazwę), po czym w Configuration File kolejno ładuj wszystkie pliki z mojej paczki, każdy plik Config traktuj  przyciskiem Read Data, na koniec Update Data. Teraz dla porównania w Terrainview zrób Auto Tile dla pliku xxL2 przed CATE i po zmianie, zobaczysz różnicę w doborze płytek terenu.

Odp: Polska w Falconie
« Odpowiedź #26 dnia: Listopad 19, 2011, 01:27:16 »
W dobie powstających ulepszeń do Eurofightera, rozciągnięcie mapy do kawałka Niemiec ma sens. Była by szansa, że ktoś chciałby wykorzystać tę mapę do stworzenia kampanii niemieckiej.

Odp: Polska w Falconie
« Odpowiedź #27 dnia: Listopad 19, 2011, 02:04:44 »
EGHI Ja proponuję dodać kawałek niemieckiego terenu a mapę rozciągnąć tak aby Polska była bardziej na środku.
W dobie powstających ulepszeń do Eurofightera, rozciągnięcie mapy do kawałka Niemiec ma sens. Była by szansa, że ktoś chciałby wykorzystać tę mapę do stworzenia kampanii niemieckiej.
To się wiąże z całkowitą zmianą terenu. Chciałem zrobić mały teren 32 segmenty. Może to co napiszę niewiele wam "powie" ale okazuje się, że mniejszy wcale nie znaczy lepszy. Chodzi o to, że Defaultowy teatr to rozmiar 64, i jest to optymalne rozwiązanie. Teraz muszę upewnić się czy warto zmniejszać do 32, bo niekoniecznie będzie działać sprawnie, czy robić to w 64? To daje możliwość rozciągnięcia terenu o obszar zachodni.

Odp: Polska w Falconie
« Odpowiedź #28 dnia: Listopad 20, 2011, 23:47:24 »
Panowie pytanie,
 w jakim programie zrobić taki kanał alpha, w formacie TGA (Zaznaczony czerwonym jajkiem) :

Próbuje zmodyfikować testowo ikonę Bałkanów. Po modyfikacji foty nie pomaga nawet eksport i import oryginalnego alpha, a po  zapisie w Photoschop, czy Dxtbmp wychodzą takie jaja z kanałem:

Muszę to jakoś ogarnąć, bo takich przeróbek z formatem TGA mam dużo w folderze Art.xxx.  Tam są wszystkie mapy terenu widoczne w głównym interface Falcona.
 A może ktoś mnie wyręczy i zrobi jakieś fajne foto dla nowego teatru? Rozmiar musi być 300/375 piksele i koniecznie taki kanał alpha, format tga.

Dla ułatwienia o co mi chodzi... Dobieram się dokładnie do foty- Balkans.TGA w folderze....Falcon BMS 4.32\Data\Add-On Balkans\Terrdata\theaterdefinition. Testowo chcę to przerobić, zmienić napis czy samą fotkę, ale nie potrafię ogarnąć tego formatu   :008:.
Przy okazji, teren jest już w BMS i na razie ( wstępnie) mapa np. w TE będzie wyglądać  tak:






Odp: Polska w Falconie
« Odpowiedź #29 dnia: Listopad 21, 2011, 00:38:02 »
w jakim programie zrobić taki kanał alpha, w formacie TGA (Zaznaczony czerwonym jajkiem) :

Alpha channel to dwukolorowa, czarno biała maska, gdzie czarny kolor będzie przezroczysty a biały nie.
W Photoshopie można to zrobić np. tak: http://www.youtube.com/watch?v=lKlGwvJGfps&feature=related
http://www.axialis.com/tutorials/tutorial-misc001.html