Autor Wątek: Polska w Falconie  (Przeczytany 24185 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Polska w Falconie
« Odpowiedź #30 dnia: Listopad 21, 2011, 00:52:12 »
Niekoniecznie czarno biała maska, alpha można zrobić z każdego wybranego koloru :). W przypadku który podałem jest sklonowany w poziomie, a problem mam po zapisie w 8bit Alpha.

Offline bip3r

  • *
  • 13 WELT
    • www.13welt.pl
Odp: Polska w Falconie
« Odpowiedź #31 dnia: Listopad 22, 2011, 11:12:23 »
Nie wiem jak w tym akurat przypadku, ale aby zrobić ikonę eskadry, to trzeba ją zapisać w formacie .TGA, 16bit, bez kompresji. Co więcej, nie każdy program graficzny, który nawet ma możliwość takiego ustawienia opcji zapisu, tworzy akceptowany przez Falcona plik graficzny.
W przypadku tworzenia plakietki eskadry 13WELT do logbooka musiałem korzystać ze starej wersji PaintShopPro 7.0, bo te tworzone w nowszych, czy też w GIMPie nie działały.

Co więcej modyfikacja .TGA w Falconie nie jest już tak prosta jak w OF-ie i AF-ie. W BMSie nie wystarczy wrzucić pliku .TGA. Trzeba także modyfikować pliki *.ipx, *.irc.

Mały tutorial by RAM22 z forum OF-a:
http://www.f4support.com/forums/showthread.php?7945-Tutorial-Making-and-Adding-Squadron-Patches-to-Falcon

Zamiast podanego Reasource Editora (brak możliwości rozpakowania plików *.ipx i ich ponownego pakowania) lepiej użyć: UI Resource Tool 
"Jestem Polak, a Polak to wariat, a wariat to lepszy gość." K.I. Gałczyński


13WELT YouTube Channel

Odp: Polska w Falconie
« Odpowiedź #32 dnia: Listopad 22, 2011, 21:05:14 »
W przypadku tworzenia plakietki eskadry 13WELT do logbooka musiałem korzystać ze starej wersji PaintShopPro 7.0, bo te tworzone w nowszych, czy też w GIMPie nie działały.
Tutaj chyba tkwi mój problem. Ja próbuję sił w PhotoShopie 9.0, nie jest to wersja najnowsza ale może "źle" zapisywać.


Co więcej modyfikacja .TGA w Falconie nie jest już tak prosta jak w OF-ie i AF-ie. W BMSie nie wystarczy wrzucić pliku .TGA. Trzeba także modyfikować pliki *.ipx, *.irc.
Zamiast podanego Reasource Editora (brak możliwości rozpakowania plików *.ipx i ich ponownego pakowania) lepiej użyć: UI Resource Tool 
W OF ( nie pamiętam jak AF) TGA były już spakowane w plikach IDX i IRC, tak samo jest w BMS. Rozpakowanie IDX jest dosyć proste, plik ten wystarczy potraktować odpowiednim skryptem Peryl i ukaże się TGA, po modyfikacji Tga kolejny skrypt spakuje IRC. Tutaj nie ma żadnego problemu. Kłopot w tym, że źle (chyba źle) jest zapisany TGA po obróbce. Obawiam się, że F4ResTool sprawy nie załatwi, program zastępuje zabawę w Dosie z skryptami Perl i tylko ułatwia sposób rozpakowania i zapisu plików Art. 
 Dzięki za Tutorial, przestudiuję to i zobaczymy...
Koniecznie muszę dobrać się do map *TGA z kilku plików, które oryginalnie są w ...:\Falcon BMS 4.32\Data\Art\resource
Dokładniej to campmap.idx/.rsc, intel.idx/.rsc i main.idx/.rsc. Bez tego nowego teatru nie będzie  :001:.

Odp: Polska w Falconie
« Odpowiedź #33 dnia: Listopad 22, 2011, 22:36:19 »


Problem był jak zwykle banalny  :001:. Nie wiem po jaką cholerę grzebałem z alpha, robiłem też błąd w zapisie, najpierw 24bit po czym przerabiałem w innym programie na 8bit. Ma być 16 :) i koniec kropka. Teraz już można zabierać się za konkretne mapy.
 Przy okazji, mogę ogłosić mały "konkurs"? Może ktoś zrobi jakieś fajne logo teatru? Fotka może być w formacie BMP, koniecznie 300/375 Piksele.
To co widać na focie, zrobiłem na szybko dla testu.
 


Odp: Polska w Falconie
« Odpowiedź #34 dnia: Listopad 23, 2011, 00:54:24 »
No i poszło.... Pierwsza mapa w TE Builder już na miejscu:

Oczywiście jest to tylko test, mapka jest zrobiona na szybko i wymaga wielu poprawek a raczej zrobienia kompletnie nowej. Musi być wygenerowana z pliku *.l2 a ten jest jeszcze na warsztacie.
Tak czy inaczej, to już jest opanowane i "tylko" trzeba wprawnej ręki, żeby zrobić to graficznie-porządnie.
Lotnisk na Bałtyku nie będzie :004:, to wszystko zostanie poustawiane w programie Tacedit lub, w programie Pioruna o którym mowa tutaj: http://www.il2forum.xt.pl/index.php/topic,14260.0.html  Mam nadzieję, że tym narzędziem będziemy generować kampanie.
 


Odp: Polska w Falconie
« Odpowiedź #35 dnia: Listopad 24, 2011, 19:10:53 »
Mały sukces  :banan, teren już działa idealnie w Falconie. Miałem problemy z generowaniem wszystkich plików.. L4, L5 ..bla, bla, bla... nie ważne  :004:. Zrobiłem mały doświadczalny lot z jakiegoś fikcyjnego ( na razie) lotniska nad Bałtyk, półwysep helski:

Wygląda to paskudnie wiem, tak generują programy z automatu. Teraz wystarczy to pokryć ręcznie odpowiednimi teksturami, foto-teksturami i będzie swojski klimat. Zadanie na długie zimowe wieczory.  :001:


Odp: Polska w Falconie
« Odpowiedź #36 dnia: Listopad 24, 2011, 20:01:41 »
Cytuj
Zadanie na długie zimowe wieczory.
Jestem do dyspozycji.

Online Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Polska w Falconie
« Odpowiedź #37 dnia: Listopad 25, 2011, 07:47:56 »
Nienawidzę cię Vito... też chcę mieć tyle wolnego czasu  :020:


Suncom Raptor #SF64030539
Thrustmaster HOTAS Cougar #16348

Odp: Polska w Falconie
« Odpowiedź #38 dnia: Listopad 25, 2011, 08:31:24 »
Emerytura ma swoje zalety ale ma też wady. Brak mi tego co robiłem w pracy, dlatego wymyśliłem sobie to hobby, które częściowo jest związane z moim zawodem. Mam szczęście, że na forum są także zapaleńcy i mogę w miarę swoich możliwości z Wami współpracować.

Odp: Polska w Falconie
« Odpowiedź #39 dnia: Listopad 25, 2011, 09:40:11 »
EGHI a przeleć się jeszcze np w Tatry i zrób screena  :karpik

Odp: Polska w Falconie
« Odpowiedź #40 dnia: Listopad 25, 2011, 11:38:01 »
« Ostatnia zmiana: Listopad 25, 2011, 11:54:04 wysłana przez KosiMazaki »

Odp: Polska w Falconie
« Odpowiedź #41 dnia: Listopad 28, 2011, 22:12:59 »
EGHI a przeleć się jeszcze np w Tatry i zrób screena  :karpik
Tatry będą, górki trzeba wymodelować ręcznie.
Jastrząb w Minecraft'cie  :002:
Zapraszam do współpracy, policz sobie 64x64=4096 kwadratów, w każdym 256 tekstur, wynik?????
Można wiele zmienić foto-teksturą i nie będzie porównania do Minecraft, ale to trochę czasu zajmie. W tym kierunku poczyniłem pierwsze kroki i zacząłem od Krzesin.
Mała próbka podkładu lotniska:

To zaledwie sześć płytek, ale kolorystycznie są w miarę dobrze dobrane. Było przy tym mnóstwo problemów, na początku używałem programu TerrainEditor i tutorial: http://docs.sakgiok.gr/tutorials:create_new_tiles
Okazało się, że program ma poważny bug z generowaniem tekstur podkładu lotnisk. Po logowaniu na lotnisko postawione na owych teksturach powstawał crash samolotu (muszę zgłosić do autora). Wypracowałem swoją metodę i sprawdza się, nie odnotowałem żadnych problemów i bugów. Jak przetestuję wszystko zrobię mały tutorial w PDF.
Nie znaczy to, że program jest do bani, podoba mi się opcja Objective Lab Window, dzięki temu można zrezygnować z TACEDIT i stawiać obiekty w TerrainEditor.
CDN.  :001:




Odp: Polska w Falconie
« Odpowiedź #42 dnia: Listopad 28, 2011, 22:46:57 »
Mi osobiście do gustu przypadły łańcuchy górskie takie jak w modzie Aegean:

http://www.il2forum.xt.pl/index.php/topic,13857.msg263091.html#msg263091

Jak by tak podobnie odwzorować na początek Sudety, Tatry,  dodać na te gołe skały trochę "roślinności" (jeśli jest taka możliwość) byłoby dość klimatycznie. Może przy pewnej reorganizacji czasu uda mi się go trochę wygospodarować i wciągnę się w temat  :001:  a jak już będzie tutorial to tym bardziej  :002:

Odp: Polska w Falconie
« Odpowiedź #43 dnia: Grudzień 01, 2011, 21:17:14 »
Kilka postów wyżej przedstawiłem test mapy w TE, nikt nie podjął rękawic zrobienia nowej więc sam się na to porwałem:

 Wygląda chyba trochę lepiej?
Teatr działa bez żadnych problemów, teren jest już dopracowany(wszystkie LOD), można zacząć nakładanie tekstury. Jednak z tym poczekam, powodem jest projekt F.L.A.R.E. Nie chcę mieć szczęki na podłodze jak okaże się, że wszystkie foto-tekstury nie mają nic wspólnego z nową paletą kolorów, czyli cała praca na nic. To żaden problem bo w tym czasie można zrobić dużo innych modyfikacji. Na mapie widać wyraźnie, że plik ta_new jest rodem z Korei i mamy lotniska na środku morza. Jedynie EPKS jest już na swoim miejscu, na tym lotnisku jako pierwszym skupiłem swoją uwagę, po ukończeniu Krzesin stawiane będą kolejne. Będzie z tym dużo pracy ale działam cały czas, jednak dla odmiany dłubie też w innych plikach. Na przykład flagi państw, prawe skończone.
 Przy okazji, mając na uwadze naszych mistrzów ( czytać jako- nie "wazelina"  :004:), pozwoliłem sobie zmienić nazwę państwa na taką (tymczasowo) :001::

To jednak nie jest najważniejsze, jest proste i może poczekać na sam koniec. Jeśli jednak ktoś chce zająć się np. szatą graficzną teatru, to proszę bardzo... Coś w tym stylu można namalować:

Wystarczy rozpakować (programem UIResTool) plik .........\art\resource\campbg.idx i wszystkie TGA zamienić na nowe.




Odp: Polska w Falconie
« Odpowiedź #44 dnia: Grudzień 04, 2011, 02:38:19 »
Miałem czekać z teksturami na F.L.A.R.E, ale nie ma co...będą własnej produkcji. Przemyślałem sprawę, zrobiłem dokładne oględziny innych teatrów i doszedłem do wniosku, że żaden zestaw płytek  nie będzie pasować do polskiego krajobrazu. Próbka pierwszego zestawu:

Zestaw składa się tylko z 4 Setów po 6 płytek i mam gotowe wiochy dla całej Polski. Pokryłem nimi jakieś 650 kwadratów w okolicach Krzesin i chyba udało się dobrać tak, że nie rzuca się strasznie w oczy powtarzalność. Trzeba będzie zmienić tak wszystkie zestawy drogi, lasy, rzeki itd, jak najmniej ale sprytnie dobrane ( może się uda). Wszystko po to, żeby zaoszczędzić miejsce w pliku xxx.BIN na zestawy miejsc szczególnych, na przykład odwzorować dobrze wszystkie lotniska i ich okolice. Poznań jako jedyne miasto, będzie pokryty foto-teksturą, chcę też dokładnie odwzorować poligony wojskowe.
Na foto widać kawałki tekstur z teatru Aegean, przyznam, że nie zrobiły na mnie dużego wrażenia. Jakieś takie blade, mało wyraźnie, zmierzyłem też skalę (+/-) i przykładowo tekstury z polami w moim teatrze wyglądają jak ogródki działkowe  :004:. Paleta kolorów też nie bardzo mi pasuje, moje tekstury są bardzo zbliżone do tych z FSX i chyba żaden teatr tego jeszcze nie ma.
Biorę więc na bary zrobienie wszystkich zestawów, ale do pokrycia całego teatru będą potrzebni ochotnicy. Oczywiście można to zrobić programem który generuje automatycznie. Poza tym, że jest to wygodne rewelacji nie ma, wygląda okropnie. Dlatego wszystko będzie nakładane ręcznie, automatom stanowcze-NIE!  :001: