Autor Wątek: Training Ramp start - brak ruchu przepustnicy w kokpicie  (Przeczytany 2116 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Training Ramp start - brak ruchu przepustnicy w kokpicie
« dnia: Wrzesień 02, 2012, 13:03:45 »
Witam,

Po kilku dniach bezowocnych prób i szukania rozwiązania w necie utknąłem na dobre w błahej kwestii :(

Otóż chcąc się powoli uczyć wszystkiego co związane z lataniem F-16 postanowiłem zacząć przygodę od misji treningowych z włączonymi skryptami podpowiadającymi co jest czym i co trzeba robić po kolei. I utknąłem w pierwszym treningu w momencie w którym trzeba pchnąć i cofnąć przepustnicę do samego końca, aby gra sprawdziła zakres ruchu przepustnicy. Niestety ruszanie przepustnicy nie wywołuje żadnej reakcji pomimo, że ruch jest odwzorowany w grze. Próbowałem różnych kombinacji ustawiania przepustnicy w połączeniu z wymuszeniem dalszej akcji przez (shift+k) lub (alt + i, ale to akurat nie w tym momencie powinienem użyć) spędziłem na próbie ustawienia przepustnicy z kilka godzin, za każdym razem włączając wszystko od nowa, tak że pierwsze sekwencje to mi się już po nocach śnią...

Sprawdzałem też czy przepustnica działa w normalnym locie przez "instant game" i przepustnica działa pomimo, że w pozycji IDLE mam 70 rpm, a w AB 98 rpm.

Tak więc sprzęt działa, ale mam wrażenie, że jest problem z ustawieniami.

Czego używam:

Saitek X52 + profile do BMS stworzone przez użytkownika/admina benchmarksims
BMS 4.32

Czy ktoś byłby tak uprzejmy, aby mi pomóc w powyższej kwestii?
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 02, 2012, 21:04:29 wysłana przez Syringe »

Odp: Training - Ramp start
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 02, 2012, 17:22:25 »
Miałem problemy z ramp start, pisałem na ten temat tutaj. http://il2forum.pl/index.php/topic,13857.420.html
Problemy zostały pokonane, pisałem o tym w kolejnych post. Na początek jedna uwaga, jeśli wykonujesz misję treningową ramp start to zrób przyporządkowanie callbacks AFTriggerCatapult do jakiejś wolnej kombinacji klawiszy. Umożliwia to wykonanie "krokowe" tej misji. Wykonujesz kolejne procedury naciskając ten "klawisz". Nie miałem problemów o których piszesz z przepustnicą, mam Cougara, ale to nie powinno stanowić problemu. Przeczytaj moje wątki może coś pokojarzysz.

Gburski

  • Gość
Odp: Training - Ramp start
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 02, 2012, 20:16:59 »
W konfiguracji zaznacz Settings Hardware - Idle Cutoff, rozwiąże to pierwszy "problem" z przepustnicą. Nie ucz się startowania ze skryptu, zapoznaj się z panelami opisanymi w manualu BMS 4.32 Dash 1 i sekcją II, dotyczącą procedur startu. Manuale...

Offline mj

  • *
Odp: Training - Ramp start
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 02, 2012, 20:19:41 »
Musiałeś coś pominąć. Naciskasz idle detent?

Odp: Training Ramp start - brak ruchu przepustnicy w kokpicie
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 02, 2012, 21:36:30 »
Vito_zm: 
AFTriggerCatapult < pod to mam właśnie skonfigurowany shift+k

Gburski:
Z twojej podpowiedzi korzystałem i nie.. Przeczytaj niżej :)

mj:
Tak. Tylko nie wiem czemu mi nie łapie z alt+i skoro jest w controls ten skrót. Dopiero kliknięcie myszą na przepustnicę sprawia że załapuje.

Reasumując. Problem mam tylko i wyłącznie w sytuacji kiedy biorę Ramp Start z podpowiedziami. W tym trybie przełączenie "czegos" powoduje przejscie do następnej procedury, albo monit o wciśnięcie kombinacji klawiszy shift+k. Aleeeeeeee.... w momencie kiedy jest monit o sprawdzenie przepustnicy (IDLE to full AB, then off) nic się nie dzieje... Ani przejścia dalej ani monitu o shift+k. Przepustnica się rusza w widoku 3D, ale nic się nie dzieje. Zauważyłem, że po wciśnięciu 2x kombinacji shift+k dopiero się pojawia monit o... shift+k. Potem dalej procedury do momentu włączenia silnika i oczekiwania na 20 rpm i... tu pojawia się ten problem, że zastosowanie się do rad vito nic nie daje. Po 30 sek silnik się wyłącza i muszę robić restart całej "misji" i tak w kółko robiłem przez te godziny co pisałem wyżej. Podczas tych powtórek robiłem między innymi tak:

- w trybie sprawdzania przepustnicy wciskałem shift+k w pozycji full AB, wracałem do IDLE i znowu shift+k, aby zobaczyć monit o...shift+k
- wciskałem odrazu 2x shift+k zarówno w pozycji IDLE jak i full AB

Bawiłem się też w opcjach konfiguracji przepustnicy ustawiając (set AB) w różnych pozycjach.

Ten problem występuje tylko w sytuacji kiedy robię z podpowiedziami. Jak włączam Ramp Start bez podpowiedzi i wykonuje wszystkie czynności po kolei to stosując się do rady vito_zm odczekiwania chwilę to wszystko jest ok tyle, że nie działa mi skrót alt+i (a jest ustawiony) i muszę klikać w odpowiednim miejscu w przepustnicę.

Sęk w tym, że chciałbym to przejść z podpowiedziami :(  Bo przecież musi to jakoś działać... Tam tych misji do nauki jest jeszcze sporo... i boje się, że tam też będą problemy...

PS. Jeszcze spróbuję jutro z ustawieniem Idle Cutoff. Jak już nic mi nie podpowiecie to będę musiał się zastosować do rady Gburski-ego, ale szkoda by było. Chociaż wiem, że tych procedur jest za dużo w podpowiedziach


Odp: Training Ramp start - brak ruchu przepustnicy w kokpicie
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 02, 2012, 22:33:54 »
Tak na szybko. Te podpowiedzi działają, ale ja zrobiłem skrót tzn. uprościłem procedury ponieważ ram start ten uproszczony i tak trwa kilka minut. Z tym Idle Cutoff u mnie działa trochę inaczej jak w opisie, ale to może wynikać, że obserwuję mój fizyczny kokpit. Ustawiam przepustnicę w pozycję w połowie zakresu (mechanika) i muszę wcisnąć przycisk emulujący Idle Cutoff dwa razy. Dopiero za drugim razem widzę zmiany w panelu Elec (LED). Następnie cofam przepustnicę i widzę zmiany rpm itd.
Na początku bawiłem się podobnie jak Ty i porównywałem opis z zmianami w kokpicie. Ponieważ to działa to zrobiłem uproszczoną procedurę ram start aby tak długo nie czekać.
Jeśli masz problemy zawsze można zapytać na forum bms.