Autor Wątek: Pomoc dla początkujących (DCS: P-51D)  (Przeczytany 10233 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

mmaruda

  • Gość
Pomoc dla początkujących (DCS: P-51D)
« dnia: Październik 13, 2012, 23:48:59 »
Jako, że mam pytanie pozwoliłem sobie założyć ten wątek na wzór innych działów.

Chodzi mi o start przy bocznym wietrze. Mustang do prostych maszyn podczas "jeżdżenia" nie należy, ale 10 m/s to jakiś kosmos dla mnie. Jak tylko się rozpędzę, maszyna zaczyna ustawiać się bokiem i dalej już jest Tokio drift. Nie mam zielonego pojęcia co robię źle. Próbowałem już różnych ustawień trymu, kontrowania sterem itp, za każdym razem to samo. Teoretycznie wiem co i jak, ale tutaj jest jakby zero feedbacku ze strony samolotu i zawsze kończę w płomieniach. Prosiłbym o jakieś porady, z góry dziękuję.
« Ostatnia zmiana: Październik 13, 2012, 23:52:31 wysłana przez John Cool »

Odp: Pomoc dla początkujących (DCS: P-51D)
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 26, 2012, 21:34:33 »
Witam.
Pytanie może trochę naiwne, ale jak latać Mustangiem w DCS. To nie przypomina niczego z czym miałem do czynienia
do tej pory w symulacjach.
Wiadomo, że Mustang inaczej się zachowywał z pustym i pełnym dodatkowym zbiornikiem w kabinie, ale tu lata tak jakby cały czas był zatankowany na full.
Każdy zakręt przypomina chodzenie pijanego po linie. Latanie Camelem w RoF to przy tym bajka. Spokojnie się leci tylko na wprost. Jakim cudem piloci mogli uważać, że to był cudowny samolot. Może i jest szybki, ale na pewno nie zwrotny, no chyba  że zwrotnością nazwiemy ciągłe wpadanie w korki. A może są jakieś sposoby ujarzmienia go.
Chętnie skorzystam z rad bardziej obytych w temacie.

mmaruda

  • Gość
Odp: Pomoc dla początkujących (DCS: P-51D)
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 26, 2012, 23:00:38 »
Nie wiem nawet od czego zacząć... Może tak - oglądałeś jakieś programy o Mustangu na Discovery Channel? Mówili tam, że był szybki jak Focke Wulf i zwrotny jak Spitfire... No to już możesz zapomnieć co mówili. Mustang jest szybki i w miarę zwrotny przy dużych prędkościach. To myśliwiec z końca wojny, więc stawiano w nim na zasięg i prędkość, nie na zdolność kręcenia ciasnych kółek. Walka kołowa to ogólnie zły pomysł, tony o tym napisano na tym forum i wszędzie indziej, gdzie gada się o symulacjach lotniczych.

Teraz porady:
- akrobacje przy pełnym baku to zły pomysł, manual wspomina coś chyba o 60% paliwa.
- lataj delikatnie, ciągnięcie drąga na siebie jak w Camelu skończy się korkiem
- sporo używaj pedałów, jak nie masz to podepnij jakąś kierownicę, skrętne rączki i inne wynalazki dają kiepskie efekty, kontrolowanie ześlizgu i wyślizgu pozwala skutecznie latać kucykiem
- delikatnie operuj przepustnicą - pchanie jej do dechy w ułamku sekundy, zwłaszcza przy dużym skoku śmigła nie daje ładnych efektów
- TRYMUJ, TRYMUJ, TRYMUJ

Ogólnie to jest to kwestia praktyki, spędzisz parę godzin w kucyku, to ogarniesz. Prawdziwi piloci kochali tę maszynę, bo umieli latać i wykorzystać jej mocne strony. Standardowy gracz siada do symulatora na 3-5 godzin i myśli, że już powinien w miarę umieć, a przecież prawdziwy pilot, co miał wylatane 10-15 godzin na danej maszynie, był po prostu celem dla innych.

Odp: Pomoc dla początkujących (DCS: P-51D)
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 15, 2013, 17:19:52 »
Z racji tego że chciałbym mieć P-51 w wersji dvd box, znalazłem kilka ciekawych głównie cenowo ofert  u naszych zachodnich sąsiadów.  Problemem dla mnie może być jedynie niemiecka wersja językowa. W związku z tym mam pytanie, czy ktoś sprawdził czy klucz z tej wersji jest kompatybilny z English download version. Na stronie producenta tylko wersja angielsko języczka jest dostępna, więc wygląda na to że powinny te wersje być kompatybilne. Przydałoby się potwierdzenie tego faktu przed zakupem.     
"Być bohaterem przez minutę, godzinę jest o wiele łatwiej niż znosić trud codzienny w cichym heroizmie." Fiodor Dostojewski

Odp: Pomoc dla początkujących (DCS: P-51D)
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 23, 2013, 01:20:19 »
Z racji tego że chciałbym mieć P-51 w wersji dvd box, znalazłem kilka ciekawych głównie cenowo ofert  u naszych zachodnich sąsiadów.  Problemem dla mnie może być jedynie niemiecka wersja językowa. W związku z tym mam pytanie, czy ktoś sprawdził czy klucz z tej wersji jest kompatybilny z English download version. Na stronie producenta tylko wersja angielsko języczka jest dostępna, więc wygląda na to że powinny te wersje być kompatybilne. Przydałoby się potwierdzenie tego faktu przed zakupem.     
Sam odpowiem sobie na to pytanie. Wersja pudełkowa niemiecka jest w pełni kompatybilna z angielską dostępną na stronie producenta. Sprawdziłem to na swoim egzemplarzu. Jeśli ktoś byłby zainteresowany kupnem, mam na zbyciu jedną sztukę.  http://il2forum.pl/index.php/topic,15509.0.html
"Być bohaterem przez minutę, godzinę jest o wiele łatwiej niż znosić trud codzienny w cichym heroizmie." Fiodor Dostojewski

Odp: Pomoc dla początkujących (DCS: P-51D)
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 22, 2013, 09:01:25 »
Jako, że DCS zrobiło promocje zakupiłem P51-D. Pomijajac problemy o których piszą koledzy mam inny. Na moim X52 Pro zwiększenie obrotów działa na potencjometrze suwakowym umieszczonym na Throttle w Joyu. Innymi słowy przepustnica w kontrolerze  zachowuje się jak w śmigłowcu, czyli moc rosnie przesuwając suwak umieszczony na niej a nie uzywajac przepustnicy. Czy ktoś z kolegów może mnie oświecić doradzić. Moze coś zle robię??? Jest to jedyny samolot, na który tak reaguje ten kontroler.

"Jeśli pilot zawali, pilot ginie. Jeśli kontroler zawali, pilot ginie."

Offline Mekki

  • Global Moderator
  • *****
  • Tępy Ch**:)
    • 13 WELT
Odp: Pomoc dla początkujących (DCS: P-51D)
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 22, 2013, 11:39:24 »
Zmień sobie w opcjach przypisanie osi i po problemie.
A w jaki sposób Ty jesteś upośledzony?

Kanał youtube 13WELT

Odp: Pomoc dla początkujących (DCS: P-51D)
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 22, 2013, 15:40:14 »
No ... tak zrobiłem, tylko nie rozumiem tego przyporządkowania tej funkcji do Joya.

"Jeśli pilot zawali, pilot ginie. Jeśli kontroler zawali, pilot ginie."

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Pomoc dla początkujących (DCS: P-51D)
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 27, 2013, 15:54:01 »
Mustang w promo kupiony, ale nie wiem czemu - klatek 35, w A-10C w tej samej pozycji na lotnisku 60. Heh.
I tak poleży na kiedyś tam.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Pomoc dla początkujących (DCS: P-51D)
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 27, 2013, 20:16:01 »
No... u mnie klatki są w normie :-) Tylko ja muszę poćwiczyć tego ogiera. Trudny jest do okiełznania i rzeczywiście zachowuje się inaczej niż przyzwyczaiły nas do niego inne simy.

"Jeśli pilot zawali, pilot ginie. Jeśli kontroler zawali, pilot ginie."

Offline Poko

  • 13 WELT
  • *
    • 13 WELT
Odp: Pomoc dla początkujących (DCS: P-51D)
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 05, 2013, 14:15:26 »
Pamiętam stary "Flight Unlimited 2", gdzie ogier zachowywał się bardzo podobnie przy starcie. :)
13 Wirtualna Eskadra Lotnictwa Taktycznego / Capt Poko

13WELT YouTube Channel

Odp: Promocje na moduły i inne produkty do DCS: World
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 22, 2013, 10:44:42 »
No niby OK.  "DCS: P-51D Mustang" nabyty i zainstalowany, niestety  jest drobne ale , czy u kolegów też w widoku zewnętrznym nie widać  ruszających się sterów , lotek ?  Jedyne co zmienia pozycję to flapy ... :-[

Odp: Pomoc dla początkujących (DCS: P-51D)
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 06, 2013, 20:21:35 »
Dzisiaj odpaliłem mustanga i mam wrażenie, że zmienili coś przy samym kołowaniu. To znaczy: przy pewnej prędkości, wciskając lewy hamulec widzę że prawy pedał orczyka jest wciśnięty (tak do połowy), podobnie jest z prawym hamulcem (obserwuję to na podglądzie osi). Czy tak ma być? A jeśli to dlaczego? Bo wydaje mi się że wcześniej tego nie było. I jeszcze jedno, czy trymowanie steru kierunku powinno być widoczne na "podglądzie osi"?
Gigabyte: P55-USB3, obecnie: i7 870 2.93 (3.72) poprzednio: i5 760 (3.49), RAM: 16GB, MSI 970. AV8R-01, Logitech G940, Thrustmaster Hotas X, Saitek Pro Flight Combat Rudder Pedals, FreeTrack

mmaruda

  • Gość
Odp: Pomoc dla początkujących (DCS: P-51D)
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 06, 2013, 21:27:30 »
Spróbuj jeszcze raz zbindować osie. Patche mają to do siebie, że czasem paskudzą config. Ewentualnie można wywalić configa i przypisać wszystko od zera. Ból, ale co zrobić. Co do trymów, to nie przypominam sobie, żeby były widoczne na wykresie osi i chyba nie powinny być, bo trym w samolocie nie zmienia w sumie położenia drążka, a wykres właśnie jego pokazuje.

Odp: Pomoc dla początkujących (DCS: P-51D)
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 07, 2013, 10:58:30 »
Ponowne przypisanie osi nie pomogło. Dziwne jest to, że problem występuje tylko przy kołowaniu w czasie jazdy. Postój, lub lot i "zabawa" w tym momencie hamulcami nie powoduje ruchów steru. Sprawdzałem jeszcze w A-10C czy będzie podobnie. Ale jest prawidłowo w czasie kołowania, tzn ster kierunku nie wychyla się w żadną ze stron. Jedyne co zauważyłem to w czasie jazdy i wciśnięciu lewego hamulca do końca w A-10C na podglądzie osi widzę jak "pulsuje". Prawy hamulec nie ma tego "pulsowania". Czy też tak macie?
A co do wywalenia tego pliku konfiguracyjnego. Gdzie go zlokalizuję żeby go usunąć?
Gigabyte: P55-USB3, obecnie: i7 870 2.93 (3.72) poprzednio: i5 760 (3.49), RAM: 16GB, MSI 970. AV8R-01, Logitech G940, Thrustmaster Hotas X, Saitek Pro Flight Combat Rudder Pedals, FreeTrack