Autor Wątek: Mod drążka Cougara  (Przeczytany 38602 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Mod drążka Cougara
« Odpowiedź #210 dnia: Maja 11, 2015, 07:37:27 »
Ciekawa uwaga na temat Low Cost. Nie tylko ja miałem problemy z tym modem.
http://www.bmsforum.org/forum/showthread.php?7047-My-Low-Cost-FSSB!!!/page50

Odp: Mod drążka Cougara
« Odpowiedź #211 dnia: Maja 19, 2015, 10:10:38 »
Jakiś czas temu znalazłem ciekawe rozwiązanie podobnego modu z wykorzystaniem tensometrów z wagi łazienkowej.

http://www.gamoover.net/Forums/index.php?topic=28158.0

Potwierdza to teorię że w tym zastosowaniu można z powodzeniem użyć tensometrów klejonych, reagujących na odkształcanie, podobnie jak zrobił to Saitek w X-65F.
Na zamieszczonym pod koniec opisu filmie widać działanie całego układu, wpiętego w miejsce potencjometru osi przepustnicy do logitech'a wingman. Widać ładną, liniową pracę sensora. Wydaje mi się  że to może być odpowiedni kierunek w budowaniu modu z force-sensing dla Cougara.   

Poniżej jeszcze wyodrębniony link do samego filmu:

https://www.youtube.com/watch?v=QSNZM53M-20

Odp: Mod drążka Cougara
« Odpowiedź #212 dnia: Maja 19, 2015, 10:55:53 »
Bardzo ciekawe rozwiązanie. Ja w trakcie testów uszkodziłem mechaniczne jeden tensometr i czekam na nowy. Drejku próbuje rozwiązać problem mocowania rury tak aby spełniało nowe założenia.

Odp: Mod drążka Cougara
« Odpowiedź #213 dnia: Maja 20, 2015, 13:02:15 »
Chcąc odpowiedzieć na pytanie jaki wpływ ma konstrukcja modu v2 jako całość na siłę potrzebną do pełnego wychylenia osi zrobiłem test na prostym modelu.
Model oraz jego wymiary są na załączonym zdjęciu.
Test polegał na zamocowaniu sprężyny w punktach A lub B i naciąganiu drążka w punkcie 1 lub 2 do pozycji znacznika - czerwona taśma na ściance.
Wyniki pomiarów :
sprężyna w A pomiar w 1   2.8 Kg
sprężyna w A pomiar w 2   1.9 Kg
sprężyna w B pomiar w 1   0.2 Kg
sprężyna w B pomiar w 2   0.1 Kg
Jest to test porównawczy a nie rzeczywisty (nie ma modu v2). Z testu wynika, że przy założonej odległości mocowania modu v2 względem punktu mocowania rury można regulować siłę nacisku na chwyt drążka umieszczając go blisko modu v2. Można też zmieniać odległość mocowania modu względem mocowania rury drążka.
Przypominam, że zrobiłem pomiar tej siły w mojej konstrukcji z modem v2. Siła potrzebna do pełnego wychylenia była w granicach 1.8 - 2.2 Kg.
Zrobiłem także pomiar w oryginalnym drążku Cougar. Tutaj siła wynosiła od 1.5 do 2.3 Kg w zależności gdzie umieściłem punkt przyłożenia wagi w chwycie.
Z testów wynika, że możemy zaprojektować długość drążka oraz punkt umocowanie modu v2 tak aby spełniały nasze oczekiwania.


Odp: Mod drążka Cougara
« Odpowiedź #214 dnia: Czerwca 14, 2015, 17:16:47 »
Otrzymałem od drejku rurę zakończoną przegubem. Przy okazji został wymieniony uszkodzony tensometr. Na zdjęciu jest pokazany przegub oraz jego połączenie z rura oraz mocowanie do ceownika. Muszę przyznać, że przegub jest doskonały, zero luzów. Jest sztywno osadzony na śrubie - nakrętki blokują przesuw na kierunku W-E oraz śruba na N-S. Podkładki elastyczne likwidują skręt. Praktycznie na mocowaniu drążka z podstawą nie ma luzu.
Luz pomiędzy tensometrami oraz krzyżakiem jest także zerowy. Jest tylko minimalny luz występujący pomiędzy rurą oraz krzyżakiem. Może wynosić ułamek 1 mm.
Zrobiłem testy i mod działa bardzo dobrze. Tak jak wspomniałem w moich post chcę mieć działanie drążka podobne do mojego oryginału, mam na myśli potrzebną siłę nacisku na chwyt i to jest spełnione. Decyduje o tym odległość chwytu drążka od mocowania modu v2. Chcąc wyrównać siły na kierunku W-E oraz N-S ustawiłem w układzie korekcji odpowiednio rezystory 2k2 oraz 1k5. Teraz muszę zrobić dużo zmian w moim kokpicie tak aby sztywno umocować konstrukcję z modem. Będę o tym pisał w kolejnych post.




Odp: Mod drążka Cougara
« Odpowiedź #215 dnia: Czerwca 20, 2015, 09:31:53 »
Zakończyłem prace nad moim modem sticka Cougara. Jest już osadzony w prawej burcie, teraz muszę złożyć cały kokpit i rozpocząć testy w symulatorze. Na załączonych zdjęciach jest pokazany mod umieszczony w prawej burcie. Dodatkowe zdjęcie pokazuje prawą burtę na tle moich modeli. Czas na krótkie podsumowanie. Całość jest opisana w kolejnych post.
Mod jako całość łącznie z rurą i jej mocowaniem spełnia moje założenia związane z kokpitem. Mod v2 jest podstawą do dalszych modyfikacji sticka w zależności od indywidualnych potrzeb. Koszty związane z v2 to 4 sztuki tensometrów około 160 zł oraz obudowa z aluminium. Myślę, że cena tej obudowy łącznie z obróbką nie powinna przekroczyć 90 zł (drejku może to uściślić), czyli całość to około 250 zł (mogę się oczywiście mylić). Tak jak wspomniałem do modu trzeba włożyć jakąś rurę i ją umocować tak aby z v2 tworzyła sztywną konstrukcję. Tutaj jest duże pole do twórczej działalności. Ja poszedłem na skróty i kupiłem konstrukcję w Praktikerze tak aby minimalizować koszty.
Pytanie czy warto to robić jeśli można kupić gotowe produkty. Dla budowniczych kokpitów warto ze względu na niską cenę dla pozostałych  do przemyślenia. Myślę, że drejku uzupełni mój post. W moim wątku dotyczącym kokpitu napiszę trochę na temat modyfikacji całego kokpitu w tym także sticka Cougara.






Odp: Mod drążka Cougara
« Odpowiedź #216 dnia: Czerwca 20, 2015, 22:39:25 »
Dzięki @vito za cierpliwość i gratuluję dojścia do celu.
Mojego modu nie mogę na razie przetestować, bo całość kokpitu jest totalnie rozpruta.
Ze zdjęcia widać, że jednak dłuższa rura ma sens ;)

Odp: Mod drążka Cougara
« Odpowiedź #217 dnia: Czerwca 21, 2015, 14:56:15 »
Gratulacje. :)
Ps. Ładna kolekcja modeli. :)

Odp: Mod drążka Cougara
« Odpowiedź #218 dnia: Czerwca 26, 2015, 23:50:27 »
Egzemplarz nr 2 też już ukończony, niestety nie zdążyłem przetestować i podpiąć układu przed Piknikiem Lotniczym. Luzy praktycznie niewyczuwalne :D


Odp: Mod drążka Cougara
« Odpowiedź #219 dnia: Czerwca 27, 2015, 07:19:29 »
Gratulacje, bardzo ładnie zrobiona osłona, powodzenia na pikniku.