Autor Wątek: Cliffs of Dover - Instalacja Team Fusion  (Przeczytany 25509 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Minamir

  • 16th VTFS
  • *
Cliffs of Dover - Instalacja Team Fusion
« dnia: Luty 08, 2014, 23:47:53 »
Witajcie. W tym temacie opiszę sposób instalacji moda-patcha Team Fusion dla IL-2 Sturmovik Cliffs of Dover. Jest to obszerny mod, mocno ingerujący w grę. W przeciwieństwie do IŁka 1946 nie dodaje on jednak masy nowych map, samolotów itp. Zamiast teko skupia się na poprawianiu gry, zapewniając lepszą wydajność i więcej klatek na sekundę, jednocześnie starając się poprawić pewne efekty graficzne i dźwiękowe. W na tą chwilę dostępne są 3 wersje - 3.00, 3.01 i 4.0, a że każdy kolejny wymaga poprzedniego, zaczniemy od początku.

Team Fusion 3.00
Pierwszym krokiem będzie pobranie pierwszej publicznej wersji moda Team Fusion. Oryginalny temat z pełną dokumentacją znajduje się TUTAJ na forum ATAG. Należy pobrać archiwum z instalatorem LINK (~380MB). Z pobranego archiwum należy wypakować w wolne miejsce na dysku plik Mod Installer.exe. Przed uruchomieniem instalatora moda, należy wcześniej wykonać kilka prostych czynności:

1)Sprawdź spójność plików gry na Steamie. W tym celu kliknij prawym przyciskiem Cliffs of Dover w oknie gier Steama, kliknij Właściwości, dalej w zakładkę Pliki Lokalne i tam kliknij "Sprawdź spójność plików gry". Po tym nastąpi trwające chwilę sprawdzanie poprawności instalacji, które upewni nas, że gra nie zawiera plików z błędami, oraz że jest zaktualizowana do najnowszej oficjalnej wersji.

2) Wyczyść cache (pliki tymczasowe) gry. W tym celu wejdź w Dokumenty\1C SoftClub\il-2 sturmovik cliffs of dover\cache i usuń całą zawartość tego folderu (czyli całe cache łącznie z folderem shaders). Są to pliki generowane na nowo po uruchomieniu gry, i zapewnią nas że po instalacji moda nie będzie problemów z plikami tymczasowymi wygenerowanymi na czystej wersji.
3) Zapisz pliki konfiguracyjne. Znajdują się one w Dokument\1C SoftClub\il-2 sturmovik cliffs of dover\ a konkretniej chodzi i pliki z rozszerzeniem .ini, takie jak conf.ini i confuser.ini, skopiuj je w bezpieczne miejsce n dysku.

4) Zainstaluj mod-patcha. W tym celu uruchom plik Mod Installer.exe. Najważniejszym etapem będzie podanie poprawnej ścieżki do gry. Standardowo gry Steamowe instalują się w folderze tegoż programu. Domyślną ścieżką będzie C:\Program Files\Steam\Steamapps\common\il-2 sturmovik cliffs of dover jednak może się różnić zależnie od miejsca zainstalowania Steama bądź jego biblioteki. Sprawdź dokładnie!

5) Bardzo ważne! Uruchom grę. Podczas ładowania gry powinien pojawić się znany celownik, tym razem z napisem MOD. Pierwsze uruchomienie utworzy dodatkowy folder "IL-2 Cliffs of Dover - MOD" w Dokument\1C DoftClub\

6) Wklej skopiowane wcześniej pliki .ini do nowego folderu podanego linijkę wyżej. Dzięki temu wersja zmodowana użyje tych samych ustawień grafiki czy sterowania co wersja przed instalacją. Po tym wszystkim uruchom grę, i sprawdź czy zmienił się numer wersji w prawym-dolnym rogu ekranu.

Team Fusion 3.01
Jest to mini-poprawka do powyższego moda. Wymaga zainstalowanego już 3.00. Oryginalny wątek znajduje się TUTAJ, zaś samego moda możemy pobrać STĄD (~10MB). Z pobranego archiwum wypakowujemy plik Minipatch 3.01 Mod Installer.exe i uruchamiany, ponownie pamiętając by uważnie podać ścieżkę instalacyjną CloD'a. Ponownie dla pewności odpal grę, sprawdzając czy działa, i czy uaktualnił się numer wersji.

Team Fusion 4.00
To kolejna wersja moda, wymagająca zainstalowanych wcześniej 3.00 i 3.01. Oficjalny wątek na forum ATAG: LINK. Pobrać możemy wersję podzieloną na 2 fragmenty: PART 1 oraz PART 2. Jest także plik .torrent. Zlecane jest pobranie moda poprzez torrent, zarówno ze względu na rozmiar moda - 2GB - jak i mniejsze szanse na wystąpienie problemów. W przypadku pobierania 2 fragmentów, należy je rozpakować w wolne miejsce na dysku. Wersja pobierana przez torrent to gotowy do uruchomienia instalator bez potrzeby ręcznego rozpakowywania, dlatego ponownie go polecam. Sama instalacj ponownie sprowadza się do uważnego podania miejsca instalacji Cliffs of Dover. Jeszcze raz włączamy CloDa, patrząc na numer wersji.

Jeśli wszystko poszło tak jak zaplanowano, mamy właśnie na dysku Cliffs od Dover zaktualizowanego modem-patchem Team Fusion, który polepsza efekty wizualne oraz poprawia wydajność gry. Do maszyn!


Dodane 19.03.2014:
Team Fusion 4.3
Kolejna aktualizacja moda. Jak zwykle, wymagane jest posiadanie już wszystkich poprzednich patchy, i instaluje się na wersję 4.00. Oficjalny wątek na forum ATAG: LINK. Najwygodniejszym sposobem pobrania moda ważącego prawie 560MB jest poprzez torrent - TORRENT. Plik można także pobrać bezpośrednio, linki znajdują się w podanym wątku, są oznaczone jako "Direct Download links for file "Team Fusion v4.3 Patch". Sama instalacja nie różni się od instalacji poprzednich wersji, czyli: z archiwum Mod+Installer+TF+4.3.zip wypakowujemy plik Mod Installer TF 4.3.exe i uruchamiamy go. (W starszych wersjach mody bywały problemy z rozpakowaniem archiwum, które można było otworzyć tylko programem 7-zip. Tym razem także zaleca się użycie tego właśnie programu, chociaż nie powinny już występować problemy z WinRARem.) W okienku, które się ukaże, należy podać dokładną ścieżkę instalacyjną gry Cliffs of Dover, identyczną jak przy poprzednich wersjach TF. Ostatnim krokiem będzie usunięcie plików cache, znajdujących się w Dokumenty\1C SoftClub\il-2 sturmovik cliffs of dover - MOD\cache - należy usunąć całą zawartość tego folderu, czyli wszystkie pliki i podfoldery, które się tam znajdują. Wystarczy teraz uruchomić grę i potwierdzić zmianę wersji w rogu głównego menu.


Team Fusion 4.312
Hotfix do 4.3. Tutaj LNIK znajduje się wątek ze zmianami, tam też znajduje się link do pobrania DOWNLOAD. Przed instalacją sprawdźcie, czy serwery na których gracie przeszły już na tą wersję. Procedura jest ponownie taka sama: wymagane jest posiadanie zainstalowanej już wcześniejszej wersji czyli 4.3. Ściągamy archiwum, wypakowujemy instalator, uruchamiamy go i podajemy ścieżkę do gry. Należy jeszcze jak zwykle pamiętać o opróżnieniu folderu cache (nie ma znaczenia czy przed czy po instalacji) i można włączać grę.


Jeśli wszystko poszło tak jak zaplanowano, mamy właśnie na dysku Cliffs od Dover zaktualizowanego modem-patchem Team Fusion, który polepsza efekty wizualne oraz poprawia wydajność gry, a zmian przybywa z każdą nową wersją modyfikacji. Do maszyn!
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 07, 2014, 18:51:54 wysłana przez Syringe »

Offline kpa

  • *
Odp: Cliffs of Dover - Instalacja Team Fusion
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 09, 2014, 00:15:03 »
Dodam jeszcze że w confUser.ini warto dodać ten wpis:
[MOD]
ExtendCloudsDistance=yes

Dzięki temu zwiększa się czterokrotnie odległość z jakiej widzimy chmury.

Offline Leon

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Cliffs of Dover - Instalacja Team Fusion
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 09, 2014, 00:33:37 »
Do rozpakowywania obu części razem TF 4.0 zalecany jest 7.zip - http://www.7-zip.org
Obrazkowy manual, for dummies ;) :
http://i44.tinypic.com/2aaf1ix.jpg
http://i44.tinypic.com/4ig2ol.jpg
http://i43.tinypic.com/2vs2685.jpg
Marcin Widomski

Pealuuga lipp, Surnupealuuga lipp, Tundmuste tipp, Sinu tundmuste tipp, See on ju vabadus hüperboloid, Insener Garini hüperboloid...

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Cliffs of Dover - Instalacja Team Fusion
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 09, 2014, 09:08:02 »
Dzieki Minimar, bo jest tu trochę pytań o to od nowych ludzi, a tak mamy wszystko w jednym :].

Dodam jeszcze, że osobiście polecam patche zasysać za pomocą Torrenta, ten 7-zip nie zawsze u każdego poprawnie łączy i rozpakowuje.
Plik Torrent to za to od razu cały katalog i nie trzeba nic już łączyć.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline Minamir

  • 16th VTFS
  • *
Odp: Cliffs of Dover - Instalacja Team Fusion
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 19, 2014, 19:53:51 »
Odświeżam wątek - dodałem info o najnowszym patchu 4.3.
Dzięki Grover za edycję posta!

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Cliffs of Dover - Instalacja Team Fusion
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 22, 2014, 13:48:43 »
Dodam jeszcze, że jak komuś zależy na miejscu na dysku (prawie 2GB), może z katalogu "mod" w folderze instalacyjnym gry usunąć pliki z "backup" w nazwie.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: Cliffs of Dover - Instalacja Team Fusion
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 22, 2015, 10:01:57 »
Czy powstał może jakiś zbiorczy mod, czy też trzeba ściągać 3.00; 3.01; 4.00, 4.3 i 4.312 i kolejno je instalować?

Odp: Cliffs of Dover - Instalacja Team Fusion
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 22, 2015, 17:16:33 »
Czy powstał może jakiś zbiorczy mod, czy też trzeba ściągać 3.00; 3.01; 4.00, 4.3 i 4.312 i kolejno je instalować?
Nie ma zbiorczego moda, trzeba instalować tak jak napisałeś.

Odp: Cliffs of Dover - Instalacja Team Fusion
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 22, 2015, 20:56:00 »
Dzięki za odpowiedź. (Po cichu liczyłem, że opracowano wersję dla leniwych  :evil: )

Mam problem. Dotarłem już w litanii modów do największego (tj. 4.0 ściągniętego stąd: http://teamfusion.theairtacticalassaultgroup.com/) i antywirus avast twierdzi że plik Mod4.0 instaler.exe to zagrożenie trojanem Win32:malware-gen (poprzednie mody skanowałem antywirem bez problemów)

Czy też tak mieliście? Czy sprawę olać, czy też ściągnąć plik z innego źródła (jakiego)?

Odp: Cliffs of Dover - Instalacja Team Fusion
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 24, 2015, 21:49:33 »
Pobierałem ze strony do której przekierowywało forum TF i zarówno z NODem jak i Nortonem nie było problemów. Myślę, że avast jest przewrażliwiony. Co akurat w jego wypadku nie jest taką rzadkością.

Odp: Cliffs of Dover - Instalacja Team Fusion
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 24, 2015, 23:33:28 »
Mi też krzyczał i kazałem mu ignorować. Nic złego się nie dzieje.

Odp: Cliffs of Dover - Instalacja Team Fusion
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 25, 2015, 12:17:14 »
Dzięki za odpowiedź.
Na forum, z którego pobrałem moda też dokopałem się do wątku: http://theairtacticalassaultgroup.com/forum/showthread.php?t=10566
Gdzie piszą, że z tym trojanem to wynik "false positive".
Z jednej strony jednak dobrze, żeby ta informacja znalazła się w tym wątku.

W każdym razie, wyłączyłem na chwilę antywirusa (przy instalacji) i poszło.
Pozdrawiam.

Odp: Cliffs of Dover - Instalacja Team Fusion
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 22, 2015, 16:48:43 »
Kupiłem kod do CloD, zainstalowałem na Steamie. Czy jeśli będę chciał zainstalować Team Fusion, będzie jakiś problem? Grę odpala mi poprzez Steam. Pytam oczywiście jako laik, bo już dawno się pogubiłem w świecie Il2.

Offline Leon

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Cliffs of Dover - Instalacja Team Fusion
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 22, 2015, 19:36:36 »
IMO nie będziesz miał problemów. Moja gra jest zainstalowana w ten sam sposób i jeszcze nie zdarzyło się aby nie uruchomiła się.
Wszystkie informacje niezbędne do zainstalowania TF są w tym wątku, powyżej.
Marcin Widomski

Pealuuga lipp, Surnupealuuga lipp, Tundmuste tipp, Sinu tundmuste tipp, See on ju vabadus hüperboloid, Insener Garini hüperboloid...

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Cliffs of Dover - Instalacja Team Fusion
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 22, 2015, 19:39:51 »
Zresztą nie ma innej opcji żeby się bawić w multi, bo każda kopia musi być  zarejestrowana na Steam :).
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"