Autor Wątek: Pytania proste, bardzo proste, nie mniej bardzo ważne... (dla "zielonych")  (Przeczytany 1773 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Nie wiem dlaczego po przejściu całej procedury startowej i próbie podniesienia UH-1H zaczyna się kręcić dookoła własnej osi. Wszystko mam ustawione na zero i [Z] i [X] nose również obrót też w pozycji neutrealnej. W piątek przyjdzie zamówiony Saitek, ale dzisiaj chciałem spróbować z klawiatury i D: Może ktoś podpowie co źle robię.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Pytania proste, bardzo proste, nie mniej bardzo ważne... (dla "zielonych")
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 22, 2014, 21:36:57 »
To, że masz "zero" to właśnie źle. Musisz kontrować obracanie się śmigłem z tyłu. Zwróć uwagę jak np. pracują pedały od 2:29 : https://www.youtube.com/watch?v=IqI6o5Zy0FM&list=UUstPR1JT28ULlLtFmJ01BMg .

Jak rozumiem robisz to:


Dlaczego śmigłowiec lata:
http://www.epheli.pl/index.php?name=News&file=article&sid=16 .
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Pytania proste, bardzo proste, nie mniej bardzo ważne... (dla "zielonych")
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 28, 2014, 07:56:43 »
Dzięki za podpowiedź. Mam teraz kolejne pytanie. Mam joy Saitek Evo nie umiem przypisać do przepustnicy klawiszy Num+ i Num-. W opcjach nie widzę tych klawiszy odpowiadających za Climb/Descend choć w instrukcji do UH1 domyślnie opisany jest ten joy. Przepustnica w ogóle nie działa. Jaki jest mechanizm przypisywania konkretnych klawiszy w DCS?
« Ostatnia zmiana: Październik 28, 2014, 08:08:03 wysłana przez KosiMazaki »

Odp: Pytania proste, bardzo proste, nie mniej bardzo ważne... (dla "zielonych")
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 28, 2014, 12:25:14 »
Oś, którą chcesz mieć przypisaną na joysticku, nazywa się "collective" (po polsku: dźwignia skoku ogólnego i mocy). To jest ta duża wajcha obok fotela i to nią się kontroluje prędkość pionową. Przepustnica w śmigłowcach turbinowych zwykle (tzn. poza sytuacjami awaryjnymi) jest kontrolowana przez automat - w Hueyu otwierasz ją podczas rozruchu silnika i zapominasz.

Odp: Pytania proste, bardzo proste, nie mniej bardzo ważne... (dla "zielonych")
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 31, 2014, 08:35:47 »
Mam jeszcze jedno pytanie. Nie rozumiem dlaczego po podniesieniu UH-1, skorygowaniu pedałami kierunku, śmigłowiec zanim przejdzie do lotu poziomego zaczyna przechylać się na boki Trudno nad tym zapanować. Czy jest jakiś mechanizm, przynajmniej w trybie game, powodujący zwis?

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Pytania proste, bardzo proste, nie mniej bardzo ważne... (dla "zielonych")
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 31, 2014, 08:48:39 »
Śmigłowiec z natury jest maszyną latającą niestabilną i wymaga ciągłej korekty w każdej płaszczyźnie ruchu, oraz mocy. W wypadku UH-1 korekta mocy silnika jest wykonywana przez automatyczny mechanizm, utrzymujący mniej-więcej stałą prędkość obrotową wirników, więc póki ten mechanizm działa, to ten problem masz z głowy. Natomiast każda inna płaszczyzna musi być kontrowana "ręcznie" poprzez wychylenie przez Ciebie sterów.

Wirnik główny ma mechaniczny system stabilizujący, więc jest z drążkiem sterowym mniej roboty niż z orczykiem, czy dźwignią zespoloną. UH-1 w wersji symulowanej, nie posiada autopilota, więc zawis musisz wykonywać całkowicie manualnie. "Autopilot" jaki jest dostępny w opcjach dla tej maszyny, niejako może symulować oddanie sterów drugiemu pilotowi i ma funkcję utrzymywania orbity wokoło punktu na ziemi, bądź lotu po prostej. Wszystko inne, tak jak w prawdziwej maszynie musisz robić sam. Z czego właśnie zawis jest najbardziej wymagający.


Suncom Raptor #SF64030539
Thrustmaster HOTAS Cougar #16348

Odp: Pytania proste, bardzo proste, nie mniej bardzo ważne... (dla "zielonych")
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 05, 2014, 12:32:05 »
Bez przesady. Po podniesieniu helikoptera i opuszczeniu nosa w dół nie przewraca się on na boki, a u mnie robi "fikoły". Sprawdzałem kalibrację jaya wszystko OK.Wychylając jaystick na boki prawie masymalnie w końcu uda mi się go w jakiś sposób przez moment utrzymać w pozycji poziomej,ale tylko na moment. Coś musi być nie tak.

Offline JacD

  • *
  • 7WEDS
Odp: Pytania proste, bardzo proste, nie mniej bardzo ważne... (dla "zielonych")
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 05, 2014, 15:27:17 »
Moze cos pokombinuj z osiami i ich czulosciami.

Odp: Pytania proste, bardzo proste, nie mniej bardzo ważne... (dla "zielonych")
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 05, 2014, 15:31:21 »
Może pokaż tracka?

Odp: Pytania proste, bardzo proste, nie mniej bardzo ważne... (dla "zielonych")
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 11, 2014, 10:13:33 »
Cytuj
Bez przesady. Po podniesieniu helikoptera i opuszczeniu nosa w dół nie przewraca się on na boki, a u mnie robi "fikoły". Sprawdzałem kalibrację jaya wszystko OK.Wychylając jaystick na boki prawie masymalnie w końcu uda mi się go w jakiś sposób przez moment utrzymać w pozycji poziomej,ale tylko na moment. Coś musi być nie tak.
Pewnie zdublowane osie sterowania.
Kupując produkty firmy Microsoft wspierasz Aborcje! Stop Aborcji i Planned Parenthood!