Autor Wątek: MiG-21bis pytania, problemy, dyskusje.  (Przeczytany 3746 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: MiG-21bis pytania, problemy, dyskusje.
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 29, 2016, 10:22:24 »
Ponowie pytanie tutaj bo pewnie nie każdy zagląda do innych wątków.

Poszukuję  tabeli ustawień poprawek kątowych do wprowadzenia na celowniku podczas lotów na bombardowanie.

Cytuj
7.5.5 Lot na bombardowanie:

273. Po zajęciu miejsca w kabinie przed lotem na bombardowanie lub zrzucanie zasobników zapalających typu ZB-500, oprócz czynności podanych w pkt. 225 należy dodatkowo:
- ustawić przełączniki "ГИРО-СС", "АВТ. - РУЧ", "С - Б" w położeniach "СС", "РУЧ", "Б", a pokrętłem "kąty" nastawić uprzednio obliczoną poprawkę kątową;
[...]

Odp: MiG-21bis pytania, problemy, dyskusje.
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 29, 2016, 12:14:52 »
Nie ty jeden ;). Nikt takowej na razie nie znalazł. Na anglojęzycznej części niebieskiego forum wypłynęły swego czasu tabele do FAB 250 i 500, robione dla L-39.

http://forums.eagle.ru/showpost.php?p=2513580&postcount=39
http://forums.eagle.ru/showpost.php?p=2514025&postcount=40

Można dla testu pobawić się i spróbować z tymi parametrami w MiG-u (balistyka bomby nie powinna się różnić przecież), ale że i tak nie nie wiemy czy bombki w DCSie lecą jak prawdziwe, więc to raczej taki eksperyment dla samego eksperymentu.

Przypuszczam, że na rosyjskojęzycznej części znalazłoby się wszystko, ale niestety mową Puszkina nie władam.

Odp: MiG-21bis pytania, problemy, dyskusje.
« Odpowiedź #17 dnia: Kwiecień 29, 2016, 13:07:54 »
Dzięki Art-J, też dotarłem do tych tabel, ale jeszcze nie miałem okazji ich sprawdzić. Próbowałem na rosyjskiej części forum, ale też bardzo słabo stoję z rosyjskim.

Odp: MiG-21bis pytania, problemy, dyskusje.
« Odpowiedź #18 dnia: Kwiecień 30, 2016, 10:08:52 »
W tej chwili mam kompa w przebudowie softa, więc nie mogę sprawdzić, ale mam "pomysła" na bombardowanie z MiG-21, w dziale "Współczesne lotnictwo wojskowe" jest temat o awionice tegoż samolotu i został poruszony temat bombardowania. W związku z tym chcę się podzielić informacją jak to się robiło na Su-22, gdy zabrakło maszyny cyfrowej.

Zakładam, że ten sposób jest właściwy dla balistyki i nie jest związany z typem, więc można go implementować na MiG-21.

Warunki bombardowania ze zmiennym kątem:
- lot poziomy prędkość przyrządowa: 750 km/h
- wysokość manewru: 810 metrów nad gruntem (teren płaski)
- Wysokość zrzutu: 620 metrów
- kąt na celowniku: - 10 stopni 30 minut

Wykonanie:
Lot poziomy na wysokości manewru, wprowadzić celownik lekko za cel (ok. 50 metrów), bez przechyleń, następnie wypychając drążek utrzymywać cel w celowniku (w związku z tym, że było lekko za, trzeba go "wepchnąć" w celownik), tempo oddawania drążka takie, aby na wysokości zrzutu (620 m) osiągnąć kąt nurkowania 10 stopni.

Bombardowanie lot poziomy:
- wysokość manewru: 400
- prędkość bombardowania: 800
- wysokość zrzutu: 400
- celownik - 12.30

Lot nurkowy 10 stopni (20 stopni), manewr szkolny:
- wysokość manewru: 1300m (2000 m)
- prędkość manewru: 750 (750)
- wysokość zrzutu: 620m (990 m)
- celownik: -10.30

Pisząc tu "szkolny" mam na myśli budowanie manewru, który jest podobny do kręgu nadlotniskowego, z tą różnicą, że podejście (prosta) jest w tym przypadku kursem bojowym. Ma to za zadanie naukę wprowadzania na kurs bojowy z odpowiednimi warunkami.

Nie muszę dodawać, że po zrzucie natychmiast należy wyprowadzać z przeciążeniem nie mniejszym niż G=4 w góry lub w poziomie, tak aby wyjść ze strefy rozlotu odłamków.

Z tych wszystkich manewrów "zmienny kąt" jest najcelniejszy, ponoć opracowali go Brytyjczycy podczas II wś jako odpowiednik bombardowania a'la Stuka.

Odp: MiG-21bis pytania, problemy, dyskusje.
« Odpowiedź #19 dnia: Kwiecień 30, 2016, 22:58:10 »
Przyda się w naszym przypadku czy się nie przyda, zawsze warto poczytać takie informacje z pierwszej ręki. Dzięki.

Odp: MiG-21bis pytania, problemy, dyskusje.
« Odpowiedź #20 dnia: Maj 12, 2016, 09:25:49 »
Takie krótkie pytanie... Gdzie odblokowuje się lotki? W misjach ramp start i podczas treningu są zablokowane, mimo że drągal w kokpicie porusza się bez problemu i działają pozostałe powierzchnie sterowe.

Offline Marcin_B

  • *
  • MABO
Odp: MiG-21bis pytania, problemy, dyskusje.
« Odpowiedź #21 dnia: Maj 12, 2016, 10:05:21 »
Jeśli dobrze pamiętam to przed przepustnicą masz 2 hebelki - jeden z nich.
« Ostatnia zmiana: Maj 12, 2016, 11:26:29 wysłana przez KosiMazaki »

Odp: MiG-21bis pytania, problemy, dyskusje.
« Odpowiedź #22 dnia: Lipiec 06, 2016, 23:25:32 »
Mam pytanie. Dlaczego czasami podczas lotu niekiedy gaśnie mi silnik i nie można go uruchomić? Dzieje się tak gdy często używam dopalania podkreślę, że temperatura gazów jest w normie albo gdy wyrównuje lot z lekkim przeciążeniem ujemnym ale to też nie zawsze. Nie mam pojęcia co to jest. Czy mógłby ktoś pomóc i podpowiedzieć jak zapobiec takiemu czemuś?

Odp: MiG-21bis pytania, problemy, dyskusje.
« Odpowiedź #23 dnia: Lipiec 07, 2016, 03:53:10 »
Przypominam że to jest samolot z lat 50-60 o ile się nie mylę, technika nie była wtedy na wysokim poziomie, i nie było jakichś przełomowych rozwiązań, jak grzejesz na pełnej pi****e to silnik się powiedzmy wypala, szczególnie na zakresie awaryjnym. Może gasnąć także od dużej prędkości kiedy to silnik też już nie wyrabia, kolega Airman się przekonał pewnego razu jak lataliśmy. Co do ujemnych przeciążeń, jak mówiłem, silnik ten to cudem techniki był w swoich czasach co najwyżej, ale i tak dużo mu brakowało, dla niego wystarczy chwila ujemnego przeciążenia i gaśnie. Uruchomić w locie się da, jeśli zgasł z przyczyny przeciążenia oczywiście. Rozpędź go do 500-600 km/h, przełącznik do uruchomienia w locie w górę, i na pewno się uda. Jak silnik jest wypalony, to owszem uruchomisz, ale szanse że pochodzi dłużej niż parę minut są znikome, w końcu zdechnie tak czy siak.

P.S. Lata produkcji 1959-1987, przynajmniej wg. Wikipedii, więc dużo się nie pomyliłem.

Offline Poko

  • 13 WELT
  • *
    • 13 WELT
Odp: MiG-21bis pytania, problemy, dyskusje.
« Odpowiedź #24 dnia: Lipiec 07, 2016, 07:21:12 »
Trochę się jednak pomyliłeś. Wersje mocno się między sobą różnią - płatowcem, silnikiem, awioniką, czyli praktycznie wszystkim, a jedynie koncepcja delty została ta sama. Bis to zupełnie inny samolot niż pierwsze wersje F. Dlatego w tym wypadku powinieneś podać przedział na lata 1972-1982.
13 Wirtualna Eskadra Lotnictwa Taktycznego / Capt Poko

13WELT YouTube Channel

Odp: MiG-21bis pytania, problemy, dyskusje.
« Odpowiedź #25 dnia: Lipiec 07, 2016, 14:06:59 »
No cóż, pisałem to jakby nie było o 4 nad ranem, trochę nie do końca przytomny byłem  :P, grunt że ktoś mnie poprawił.

Odp: MiG-21bis pytania, problemy, dyskusje.
« Odpowiedź #26 dnia: Lipiec 07, 2016, 16:41:59 »
To tzw. pompaż. Ogólnie rzecz biorąc chodzi o zaburzenie przepływu powietrza. Zdaje się w MiG-21 częste dość zjawisko. Wypas, że to odwzorowali.

Odp: MiG-21bis pytania, problemy, dyskusje.
« Odpowiedź #27 dnia: Lipiec 07, 2016, 17:31:52 »
Pamiętaj o limitach prędkości, których trzeba pilnować, żeby uchronić się przed pompażem. 2.05 Ma lub 1300 km/h przyrządowej, cokolwiek nastąpi jako pierwsze (nisko najpierw wystąpi limit prędkości, wysoko - najpierw limit liczby Macha). W wersji 1.5.4 można niby teraz trochę przypałować ponad te limity, ale nie za dużo! Pamiętaj też o okienku prędkości i wysokości, przy których można ponownie uruchomić silnik w locie (za wysoko - nie odpali, za wolno - nie odpali, za szybko - też nie odpali, choć konkretnych wartości nie pamiętam). Pamiętaj również, że od wersji 1.5.4 można czasem dostać pompażu i "obciąć silnik" podczas odpalania rakiet S-24 (czego miałem wątpliwą przyjemność w pierwszym locie po instalacji patcha, skończyło się katapultą, bo było "za nisko i za wolno"). Pamiętaj, że na dopalaniu zwykłym do obcięcia wystarczy 5 sekund ujemnego przeciążenia, ale na awaryjnym wystarczą już bodajże 2-3 sekundy, a przy przeciążeniach okołozerowych 1-2 sekundy.

Odp: MiG-21bis pytania, problemy, dyskusje.
« Odpowiedź #28 dnia: Lipiec 08, 2016, 23:56:46 »
Dzięki koledzy za podpowiedzi, bo ciężko samemu coś takiego wywnioskować. Ogólnie samolot świetny tylko już go naruszył ząb czasu i bardzo to widać. Pozdrawiam z Zegrza Pomorskiego, gdzie stacjonowały tam ołówki.