Autor Wątek: Na jakim etapie produkcji jest obecnie MiG-15?  (Przeczytany 2435 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Na jakim etapie produkcji jest obecnie MiG-15?
« dnia: Maj 30, 2015, 17:52:17 »
Czy ktoś kto posiada to cacko może mi powiedzieć na jakim etapie jest obecnie MiG-15?
Czy to jeszcze bardzo beta, czy może już prawie finał?
Obrażony na DCS miałem nic nie kupować, dopóki nie skończą wszystkich wcześniejszych modeli (F-86, Mi-8, MiG-21) i nie wydadzą w końcu jakiejś nowej mapy.
Niestety wyskoczyli z tą promocją i kusi mnie ta "piętnastka".

Odp: Na jakim etapie produkcji jest obecnie MiG-15?
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 30, 2015, 19:27:08 »
Jak na studio Belsimtek, to już w momencie wydania był najmniej "betowym" produktem w ich portfolio. Nie wiem czy dopracowali go bardziej dlatego że to ich "swojski" sprzęt, czy dlatego że w końcu zaczęły do ich czerepów powoli docierać bulwersy klientów. Na pewno był nieporównywalnie bliżej wersji finalnej niż Foka i Mietek od ED w momencie ich premiery. W międzyczasie doszło parę małych poprawek tego i owego. Teraz, chyba wszystko z systemów co ma działać - działa, fajne skiny są (plus YoYo dorobił 4 jeszcze fajniejsze), dźwięki od razu świetne (początkowe kwasy z dźwiękami w F-86 pomińmy milczeniem). Model lotu trudno mi komentować. Z jednej strony jest tu na forum paru podwórkowych gangsterów, którzy uważają, że to kolejne ufo i putinowski rewizjonizm w grach komputerowych, z drugiej strony pewne udokumentowane słabości tego samolotu (tragiczna sterowność powyżej Ma 0.8, samowzbudne przechylanie i rewers steru kierunku) są odwzorowane, więc jak na mój gust takim "ufolotem" nie jest.

Z minusów - wciąż brak pełnego manuala w jakimkolwiek języku nie opartym na cyrylicy (a 3 miesiące temu już miał być "prawdopodobnie za 2 tygodnie" :D), zaledwie parę pojedynczych misji na krzyż, brak kampanii. Czy to ważne minusy, to już kwestia mocno subiektywna.

Moim zdaniem promocyjne 20 baksów to już teraz dobra cena za ten samolot. A kto wie, może na koniec wyprzy zrobią flesz-wyprz i spadnie jeszcze do 15-16. Do tego poziomu zazwyczaj sam czekam, ale w trakcie minionej wiosennej promocji nie wytrzymałem i kupiłem za 30. Nie żałuję ani centa :).

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Na jakim etapie produkcji jest obecnie MiG-15?
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 30, 2015, 19:50:57 »
Sam model ogólnie jest ukończony na jakieś 98%, więc w zasadzie to już nie beta. Kwestia, że nie ma kampanii ani nic dodatkowego. No i nie ma pełnego angielskiego manuala. Dodatek jednak świetny.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Na jakim etapie produkcji jest obecnie MiG-15?
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 30, 2015, 20:03:45 »
Dzięki za szybkie odpowiedzi.
Trochę mnie zmartwiliście brakiem manuala i kampanii, gdyż latam w 100% offline.
Na multi nie mam niestety warunków.
Komunikacja głosowa w pokoju, w którym nie jestem sam, skończyłaby się szybko pozwem rozwodowym.
O pytaniach typu: "Co ty tam pier...?", nie wspomnę.
Teoretycznie mógłbym sobie polatać dla samego latania, ale od tego mam P3D i FSX, no i wraca kwestia map: Gruzja powoduje u mnie odruch wymiotny.

Skiny od Yoyo faktycznie są rewelacyjne, to jeden z powodów mojego zainteresowania tą promocją.

Odp: Na jakim etapie produkcji jest obecnie MiG-15?
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 30, 2015, 20:31:31 »
Za manual może robić tymczasem "Instrukcja techniki pilotowania samolotów Lim wszystkich wersji i modyfikacji", wydanie II, Poznań 1981, wrzucona gdzieś tu w pdfie przez szanownego malarza powyżej :D. Angielski przewodnik od Chucka Owla też jest świetny w tej materii. Do tego Belsimtek dorzuciło garść pożytecznych, przetłumaczonych dokumencików nt. samolotu na stronie. Problemu kampanii jednakowoż rzeczywiście obejść nie sposób.

Offline Elian

  • Trolle
  • *
Odp: Na jakim etapie produkcji jest obecnie MiG-15?
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 30, 2015, 20:45:32 »
Jeżeli chodzi o model lotu to pamiętajmy że to symulator w PC. Miałem u siebie znajomego kolegę mojego ojca. Człowiek starszy już latał na Su-7. Na Lim /UTI przelatywał tylko szkoleniowo. Nie wiele pamięta , ale te nawyki się odradzają w chwili wejścia do kabiny. Powiem wam krótko z moich obserwacji. Inaczej startował. Nie wylądował ani raz. Przepadł w przeciągnięciu na podejściu ( energetycznie coś nie halo ?). Lot prosty i zakręt wraz z kulką idealnie. Powiem wam , że do teraz pluję sobie w brodę że nie zrobiłem tracka. Poważny błąd... Z drugiej strony, to nie wiem czy bym tego tracka wrzucił do wglądu obarczając go jakim tytułem?  Innymi słowy. To jest starszy człowiek i patrzyłem na niego przede wszystkim jako na pilota który prawdziwie latał , a nie siedział przed komputerem. Dlatego zrzucam to na karb braku obeznania się z komputerem. Nie umiem ocenić tego w kategorii braku modelu lotu. Dla mnie potwierdza to tylko jedną prawdę. To jest symulator PC. Z kubłem wody wylanym na głowę już dawno temu , dalej się dobrze bawię. Pozdrawiam  :)

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Na jakim etapie produkcji jest obecnie MiG-15?
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 31, 2015, 00:30:56 »
Elian, no niestety, nawyki z reala (jak ktoś nigdy nie siedział na PC) są zgoła inne. Fakt - bardzo często takie osoby latające mają problemy z tymi samymi samolotami na PC. Ot, kwestia przyzwyczajeń i czucia wszystkiego ciałem. U mnie 2 pilotów nie dawało rady. Dopiero po instrukcjach byli w stanie wylądować. Dla nich to co widać na monitorze to jakby obraz się nie przesuwał ;). Z drugiej strony zawsze są budziki, coś jak lot bez widoczności.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Na jakim etapie produkcji jest obecnie MiG-15?
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 31, 2015, 00:54:28 »
Powiem tak, nie latałem na Lim-kach (urodziłem się o rok za późno lub wycofano je o rok za wcześnie - niepotrzebne skreślić), ale sporo o nich wiem z relacji starszych kolegów (logiczne, bo młodsi nie latali :) ).
Z tego co opowiadają to jest OK, czyli fajnie drży w pionie, gdy za bardzo się pociągnie, dobrze ostrzega o korkociągu gdy jest "gładki", kręci korka mniej więcej tak jak to znam z opowieści.

Wali ładne "kangury" przy lądowaniu, po tym jak uderzy się przednim kołem po przyziemieniu.

Kołowanie - jest łatwiejszy do kołowania niż w realu, Iskra ma taki sam system skrętu kółka, przez co na pierwszych lotach, kołowanie wyglądało tak, że gdyby wąż chciał pełznąć śladem przedniego kółka, to złamał by kręgosłup. Limek miał podobnie.

Strasznie wkurza mnie reakcja prędkości na wypuszczenie podwozia, a w zasadzie jej brak, dotyczy to niemal wszystkich samolotów w DCS. Bardzo wolno prędkość spada, oczekiwałem bardziej dynamicznego spadku prędkości.

Wkurza mnie sztuczny horyzont, nie wiem czemu nie zdecydowali się na AGI zamiast tego... coś tam.

To tyle.

A propos pilot vs. symulator, bez poznania specyfiki symulatora zawsze będzie miał problemy, bo symulator nie daje sygnały na jeden z najważniejszych przyrządów, o ile nie najważniejszy, na... cztery litery.

 

Odp: Na jakim etapie produkcji jest obecnie MiG-15?
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 31, 2015, 12:23:07 »
A propos pilot vs. symulator, bez poznania specyfiki symulatora zawsze będzie miał problemy, bo symulator nie daje sygnały na jeden z najważniejszych przyrządów, o ile nie najważniejszy, na... cztery litery.
Do wyboru do koloru. http://www.gametrix.ru/products/category/4

Offline Elian

  • Trolle
  • *
Odp: Na jakim etapie produkcji jest obecnie MiG-15?
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 31, 2015, 13:08:40 »
Z tego co wiem o Iskierce jako pewnik to_, że wybacza wiele błędów oprócz jednego: Otóż tendencyjnie przepada przy lądowaniu na trzecich klapach i bardzo trzeba pilnować prędkości.
« Ostatnia zmiana: Maj 31, 2015, 14:38:16 wysłana przez KosiMazaki »

Odp: Na jakim etapie produkcji jest obecnie MiG-15?
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 31, 2015, 16:57:04 »
Do wyboru do koloru. http://www.gametrix.ru/products/category/4

Nie bardzo o to chodzi, musi być poczucie przemieszczania się samolotu, lekko "ucieka" spod... czterech literek, czyli opada, jeżeli dociska, to wznosi się, bardzo dobrze było to czuć przy lądowaniu.

Iskra faktycznie miała dość gwałtowne przepadnięcie na pełnych klapach, wszak prawie proste skrzydło, ale zapewnienie prędkości eliminowało ten problem.