Autor Wątek: Do czego służy zegar, który jest na prawo i w górę od sztucznego horyzontu?  (Przeczytany 834 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Mam pytanko do czego służy zegar, który jest na prawo i w górę od sztucznego horyzontu. Widzę na nim rosyjskie napisy: do przodu, do tyłu, na lewo i na prawo. Czasami zapala się też w prawym górnym rogu tego zegara lampka. W opisie przyrządów napisane jest o tym zegarze: "Hover and low speed control indicator". Tylko nie wiem jak to dokładnie działa.

A przy okazji drugie pytanie, gdzie się włącza nocne oświetlenie przyrządów?

Oraz jeszcze jedno, czy wskaźnik prędkości jest w węzłach?
« Ostatnia zmiana: Styczeń 25, 2016, 20:30:55 wysłana przez KosiMazaki »

Odp: Pytanie o zegary
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 21, 2016, 11:54:55 »
Ten wskaźnik wizualizuje helikopter w rzucie "z góry". Białe kreski "wyłażące" z niego w lewo, prawo, do góry i w dół symbolizują ruch helikoptera w danym kierunku. Jak nie ma żadnej kreski, to helikopter wisi nieruchomo. Skala z lewej strony to wskaźnik prędkości pionowej.
Nocne oświetlenie przyrządów włącza się na prawym 'trójkącie". Włącznik jest opisany  "5,5V lights", czy jakoś tak. Oprócz tego są pokrętła oświetlenia grupowane w parach po dwa. Po każdej stronie kabiny oraz za nawigatorem.
Prędkość wskazywana jest w km/h.

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Pytanie o zegary
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 21, 2016, 12:26:27 »
« Ostatnia zmiana: Styczeń 25, 2016, 20:29:58 wysłana przez KosiMazaki »
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Odp: Pytanie o zegary
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 21, 2016, 12:31:11 »
To jest jeden z przyrządów wchodzących w skład systemu nawigacji DISS-15. Prędkości, które wyświetla są wyznaczane przez czujniki dopplerowskie - jest to więc prędkość względem ziemi. Zwróć uwagę, że prędkościomierz barometryczny w kokpicie przestaje działać (pokazywać prawidłowe wartości prędkości) poniżej około 40 - 50km/h. Tak jest, bo odbiornik ciśnienia powietrza wchodzi w "cień" wirnika głównego. W prostszych maszynach (np. Huey) pozostaje ci wzrokowa ocena kierunku i prędkości lotu. W Mi-8 masz do pomocy ten przyrząd.

W ogóle DISS-15 jest jednym z bardziej ciekawych systemów w tej maszynie i warto sobie o nim poczytać. Angielska instrukcja chyba jeszcze nie trafiła do katalogu z grą, ale jest dostępna pod tym linkiem:
http://www.digitalcombatsimulator.com/en/files/1074349/

Odp: Pytanie o zegary
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 25, 2016, 07:59:04 »
Wielkie dzięki za info. Faktycznie przyrząd bardzo przydatny szczególnie na większym pułapie. Pytanko jeszcze o czym informuje lampka, która się czasami zapala a czasami nie w prawym górnym rogu tego przyrządu?

Odp: Pytanie o zegary
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 25, 2016, 08:47:17 »
Instrukcja, str. 108. Lampka zapala się gdy prędkość do przodu jest większa niż 50 km/h, lub gdy system dopplerowski działa w trybie MEMORY (akurat tego nie opanowałem w najmniejszym stopniu).

Odp: Pytanie o zegary
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 25, 2016, 09:28:30 »
No właśnie ta lampka mnie dziwi bo czasami lecąc ponad 150 km/h czasami się świeci a czasami nie...