Autor Wątek: Szukam porady - chcę latać tylko na MiGu-29 i nauczyć się go dobrze  (Przeczytany 2935 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Szukam porady - chcę latać tylko na MiGu-29 i nauczyć się go dobrze
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 24, 2016, 22:23:23 »
Ach leniuszku, leniuszku... szczerze mówiąc nie wróżę świetlanej przyszłości, jeśli nie zaczniesz z własnej inicjatywy zdobywać informacji. Jeśli masz dżojstik, to w DCS klawiatury nawet nie próbuj używać do manipulowania powierzchniami sterowymi samolotu. Powietrze to "mniej gęsta woda", więc takie zachowanie maszyny nie jest niczym dziwnym. Zaś przy lądowaniu weź pod uwagę, że trzeba w stabilnym ruchu utrzymać kilka-kilkanaście ton żelastwa rozpędzonego do prędkości rzędu 160-250 km/h, i chyba zdajesz sobie sprawę, że trzeba coś więcej niż trzymać wciśniętą strzałkę "w górę"? FC3 nabyć można w sklepie Steam, lub bezpośrednio na stronie Eagle Dynamics. Możesz poszukać też kodów na aledrogo, ale nie łykaj tych najtańszych, bo skończysz jako jeden z użytkowników współdzielonego przez setki jeleni konta.

Odp: Szukam porady - chcę latać tylko na MiGu-29 i nauczyć się go dobrze
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 25, 2016, 10:08:11 »
Pamiętaj o tym, że przy zbyt małej prędkości, samolot nie ma się czego trzymać, zbyt mała siła nośna. Przy dużych prędkościach w samolocie jest jeszcze coś takiego jak TRYMOWANIE STERÓW. Zwracaj  uwagę na prędkość przy lądowaniu, ustaw joya a dokładnie jego krzywe, by nie miał gwałtownego skoku przy wychyleniu, warto tez ustawić martwą strefę jak joy słaby. Klawiatura jest do obsługi podwozia, radaru i broni, jak sobie nie przypiszesz do joya.  Jak nie możesz opanować nowoczesnej maszyny to co dopiero z maszynami śmigłowymi jak Me109 czy P51... 

Odp: Szukam porady - chcę latać tylko na MiGu-29 i nauczyć się go dobrze
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpień 25, 2016, 19:48:09 »
FC2 nigdy nie posiadałem, ale zakładam, że opcje dżoja były tam podobne do DCS (?). Warto zatem rzeczywiście w ustawieniach osi poeksperymentować z krzywymi ustawionymi na co najmniej 20%, bo jeśli kolega jak na nowicjusza przystało zbyt nerwowo szarpie drągiem, a i ustawienia ma zapewne domyślnie całkowicie liniowe, to i samolotem będzie "bujać".

Odp: Szukam porady - chcę latać tylko na MiGu-29 i nauczyć się go dobrze
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpień 25, 2016, 21:34:01 »
Zauważyłem, że nie jest to kwestia szarpania joya czy też słabej umiejętności lotu, jestem nowicjuszem_, ale już coś wylatałem. Problem tkwi w tym_, że sam samolot MiG-29 jest tak skonfigurowany domyślnie, że buja nim a ja tylko daremnie walczę z tym_, włączyłem sobie F-15 i tam niema najmniejszego problemu z lotem ! ! ! ! ! !!!!____ A na migu jest. Na F-15 perfekcyjnie_, równiutko się steruje_, lądowanie jest proste jak sra... A więc co tu teraz zrobić aby tak również było na migu? No chyba_, że się nie da tak zrobić, bo ten mig to złom_.

Regulamin forum. Mazak.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 25, 2016, 22:00:16 wysłana przez KosiMazaki »

Odp: Szukam porady - chcę latać tylko na MiGu-29 i nauczyć się go dobrze
« Odpowiedź #19 dnia: Sierpień 25, 2016, 21:40:34 »
Każdy samolot w symulatorze ma swoją specyfikę. Prawda jest taka, że MiG-29 jest bardziej czuły na stery. Poszukaj w poradnikach lub gdziekolwiek opcji trymowania sterów i poustawiaj krzywe na dżoju.
A poza tym tu praktycznie nikt nie lata już na FC2, a tam model lotu też może być trochę inny. Do podstaw musisz dojść sam. Szukaj a na pewno sporo materiału znajdziesz.

Odp: Szukam porady - chcę latać tylko na MiGu-29 i nauczyć się go dobrze
« Odpowiedź #20 dnia: Sierpień 26, 2016, 09:41:36 »
Amen  :angel:

Odp: Szukam porady - chcę latać tylko na MiGu-29 i nauczyć się go dobrze
« Odpowiedź #21 dnia: Sierpień 26, 2016, 10:00:22 »
Lądowanie na Mig-29 czy Su-27 jest dość proste, tylko trzeba sobie wytrymować maszynę, nie pamiętam 29-ki ale 27-ka ma tendencję do  unoszenia nosa do góry wraz ze wzrostem prędkości, jak opuścisz klapy to też maszyna będzie bardziej zadzierać nos do góry. Trym, trym i jeszcze raz trym a z czasem przekonasz się, że to bardzo zwrotna maszyna. Jesli chcesz wyzwania to polecam Su-33 i lotniskowiec, pot i łzy. Po powrocie do Migusia , będziesz zachwycony jego lądowaniem.

Odp: Szukam porady - chcę latać tylko na MiGu-29 i nauczyć się go dobrze
« Odpowiedź #22 dnia: Sierpień 26, 2016, 10:22:25 »
Proponowałbym jeszcze uściślić, czy rozmowa nadal dotyczy FC2, gdzie wszystkie maszyny oprócz Su-25T miały uproszczony model lotu, czy już FC3, gdzie de facto tylko MiG-29 został do poprawienia, i właściwie nadal lata nie tak jak powinien.

Odp: Szukam porady - chcę latać tylko na MiGu-29 i nauczyć się go dobrze
« Odpowiedź #23 dnia: Sierpień 26, 2016, 14:06:38 »
Ok dzięki_, a więc chodzi o trym_, ale jakoś nie mogę znaleźć instrukcji jak to zrobić i o co właściwie chodzi. Wiem_, że w F-15 i A-10 nic nie trzeba ustawiać, bo lot jest stabilny, bo robi to komputer. Ktoś z was może wie jak zrobić te trymowanie? W samym Lock On 1 również na rosyjskich maszynach buja pionowo i po puszczeniu joya powinien lecieć prosto, a samolot powoli na bok się przechyla, a w amerykańskich już tak niema_.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 26, 2016, 15:06:38 wysłana przez KosiMazaki »

Odp: Szukam porady - chcę latać tylko na MiGu-29 i nauczyć się go dobrze
« Odpowiedź #24 dnia: Sierpień 26, 2016, 20:52:45 »
Nic bardziej mylnego, wystarczy że zrzucisz jakieś uzbrojenie z jednego skrzydła i już będzie cię znosić w jedną stronę. Przykład - masz wiatr z prawej strony samolotu, znosi cię ciągle w lewo, trymowanie to ustawienie steru tak by zniwelować takie znoszenie. Nie robisz tego joyem a systemem trymowania - klawisze prawy CTRL+ ";" "," "." lub "/" (dół, przechył w lewo, góra, przechył w prawo ). Zaś ster kierunku prawy CTRL+ z lub x. Wujaszek Google opowie Ci coś o trymowaniu, to kawałek podstawy  nauki o samolotach. Mówisz, że brak Ci cierpliwości by szukać takich rzeczy w instrukcji...   Obawiam się, że jak się nie weźmiesz za robotę, to tu nie starczy cierpliwości na odpowiadanie.

Odp: Szukam porady - chcę latać tylko na MiGu-29 i nauczyć się go dobrze
« Odpowiedź #25 dnia: Sierpień 26, 2016, 21:02:53 »
Chciałbym jeszcze zwrócić uwagę na to, że to nadal jest FC2, czyli możemy nawet jedno skrzydło obładować całe a drugiego nie ruszać i nadal będzie leciał równo i tak...

Odp: Szukam porady - chcę latać tylko na MiGu-29 i nauczyć się go dobrze
« Odpowiedź #26 dnia: Sierpień 27, 2016, 21:43:45 »
Po prostu z tego wynika_, że Ci_, którzy wybrali rosyjskie maszyny mają trudniej. Sprawdziłem tą całą korektę sterów, ona pomaga tylko na chwilę na danej wysokości i w danej pozycji lotu, ale tutaj trzeba dodać_, że ta sytuacja często się zmienia, więc lot trzeba ręcznie za każdym razem korygować. I jeszcze chciałbym tutaj zauważyć, że joysticki te które są na rynku dla PC nie odwzorowują pracy joya_, który znajduje się w tych samolotach. Nie wierze_, że jest to takie trudne jak pokazuje mi to ten symulator tej konkretnej maszyny na tym konkretnym joyu. Korekta lotów_, musicie przyznać  bardzo utrudnia sprawę_. Gdy próbuję lądować F15C nie mam najmniejszego problemu wylądować jak chce i gdzie chcę. 
« Ostatnia zmiana: Sierpień 28, 2016, 12:01:41 wysłana przez KosiMazaki »

Odp: Szukam porady - chcę latać tylko na MiGu-29 i nauczyć się go dobrze
« Odpowiedź #27 dnia: Sierpień 27, 2016, 23:08:29 »
a jeśli nie uważasz, że interpunkcja jest ważna, to rozważ znaczenie poniższych zdań.

Stara piła leży w piwnicy.
Stara piła, leży w piwnicy.

Wybaczcie mały offtop ale może ktoś kojarzy ten słynny przecinek w zdaniu "Nie, czekać na rozkaz".
Ponoć ten przecinek został dodany potem, a zdanie oryginalnie brzmiało "Nie czekać na rozkaz".

Cytuj
Su-25 nie ma `telewizji` i HUDa, co mocno ogranicza i utrudnia stosowanie broni, np. antyradarowej
Telewizji nie ma (i to uniemożliwia w praktyce walkę z bezpiecznego dystansu), ale HUD poniekąd jest. Nie pokazuje tych wszystkich danych jak w nowych maszynach, służy tylko jako celownik do działka, naprowadzania znacznika laserowego i chyba do rakiet AA.

Moim zdaniem wersja pierwsza to złom, wersja T jednak potrafi być bardzo groźna. Su-25 (nie T) nie ma możliwości ataku z dystansu co czyni go łatwym celem dla AAA, BMP-2/3 i wszystkich SAMów (ten laser to tylko gadżet, bardziej się nadaje do oślepiania kozłów niż do naprowadzania rakiet). Wersja T ma 16 pocisków Vikhr (każdy może zniszczyć czołg), pozostałe pylony świetnie się nadają do przenoszenia ARM co umożliwia latanie tą maszyną bez eskorty SEAD.

Wady obydwu wersji to głównie stosunkowo mały zapas paliwa oraz kiepska zwrotność (A-10 lata dłużej i lepiej zawraca, jednak jest wolniejszy).

Jeśli chodzi o bujanie maszyny to dawno nie latałem w DCS, ale pamiętam że żaba zwykle się telepała przy większych prędkościach (bliskich maksymalnej).
A-10C wręcz przeciwnie, leciał idealnie prosto przy każdej prędkości.
Lądowanie A-10C jest bardzo proste, z żabą jest ciężej bo ciągnie ją w dół nawet na klapach.


Odp: Szukam porady - chcę latać tylko na MiGu-29 i nauczyć się go dobrze
« Odpowiedź #28 dnia: Sierpień 28, 2016, 00:45:44 »
Tylko że nadal mówimy o FC2, więc przytaczanie do tematu samolotów z DCS nie ma sensu, bo model lotu i tak jest podstawowy. Co do latania MiG'iem-29 to mogę nawet nagrać filmik że to nie jest trudne nawet z uproszczonym modelem lotu. Jeśli chodzi o to trzęsienie się Su-25/T to one mają AFM, dlatego się telepią. Polataj w FC2 Su-25 to będzie latał jak każdy inny samolot, bo tam nikt nawet nie myślał o zaawansowanym modelu lotu, mamy to dopiero od DCS'a. A co do samego MiG'a-29 to zdaje się że on nie ma FBW (fly-by-wire) a przynajmniej nie w wersji "A" i "S", co odpowiada między innymi za stabilizację lotu jak w F-15.

Odp: Szukam porady - chcę latać tylko na MiGu-29 i nauczyć się go dobrze
« Odpowiedź #29 dnia: Sierpień 28, 2016, 00:50:04 »
Po prostu z tego wynika , że Ci , którzy wybrali rosyjskie maszyny mają trudniej. Sprawdziłem tą całą korektę sterów, ona pomaga tylko na chwilę na danej wysokości i w danej pozycji lotu, ale tutaj trzeba dodać , że ta sytuacja często się zmienia, więc lot trzeba ręcznie za każdym razem korygować. I jeszcze chciałbym tutaj zauważyć, że joysticki te które są na rynku dla PC nie odwzorowują pracy joya , który znajduje się w tych samolotach. Nie wierze , że jest to takie trudne jak pokazuje mi to ten symulator tej konkretnej maszyny na tym konkretnym joyu. Korekta lotów , musicie przyznać  bardzo utrudnia sprawę . Gdy próbuję lądować F15c nie mam najmniejszego problemu wylądować jak chce i gdzie chcę.

Trudno powiedzieć czy łatwiej. Ja tam nie mam problemów z lądowaniem tymi maszynami. Może Su-27 i Mig-29 trzeba częściej trymować, ale za to są bardziej zwrotne zwłaszcza przy małych prędkościach. W walce na bliską odległość to duża przewaga. Trymowanie  powinno się przypisać  do joya, robisz to odruchowo lub nadkładasz różnicę drążkiem. No i jeszcze raz mówię, FC2 ma starą charakterystykę  lotu, zmień grę na DCS World.