Autor Wątek: X Plane 11  (Przeczytany 4940 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline SamekB

  • *
  • ヒューイ最高!o(≧∇≦o)
Odp: X Plane 11
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 20, 2016, 20:39:56 »
Witam! Zacznę od tego, że latam wyłącznie śmigłowcami. X-plane to jest dla śmigłogłowych must_have. Wcześniej oczywiście był FSX z HTR którego porzuciłem w momencie "zasmakowania" fizyki lotu z DCS. Niestety, ale nawet ze modyfikowanymi profilami HTR (0 stabilizacji i wysoka czułość kontrolerów) helikopter jest bardzo stabilny. Poza tym ma zawsze "autotrym", tzn położenie głównego śmigła nie odpowiada położeniu joysticka (np. przy locie postępowym po ustabilizowaniu maszyny lecimy z joysickiem w położeniu środkowym, a nie wychylonym w przód jak w realu). Kolejną bolączką HTR są autorotacje, da się je wykonać, ale niestety zegary w kokpicie nie są zgrane z HTR a z silnikiem FSX (P3D) i nie da się np. kontrolować obrotów wirnika inaczej niż patrząc na "okienko" HTR. Jedynym helikopterem który jest fajnie zrobiony to produkt DodoSim, z HTR fajnie lata się darmowym EC-135 po drobnych modyfikacjach cfg.

Przejdźmy do X-plane- jeśli ktoś przesiada się z DCS, szybko sobie poradzi z fizyką lotu. Śmigłowce latają tak jak powinny, wszystko jest "płynne" a nie skryptowane, bardzo ładnie widać to w replayach. Słowem miód, wymaga pewnych umiejętności (podobnie jest z DCS), ale daje w zamian coś wspaniałego. Niestety godnych uwagi śmigłowców nie ma aż tak wielu, chociaż jest bardzo fajny Bell-412 którego na jakąś świąteczną promocję na pewno kupię;) Minusem dla posadających FFB jest brak Force Trima, można sobie poradzić FFB toolem zrobionym pod DCS. Sceneria z dodatkami (darmowymi) w X-plane moim zdaniem na niskim pułapie wygląda dużo lepiej niż FSX (P3D) gdzie tekstury są bardzo rozmyte np. w terenach miejskich. Dla chcących zasmakować co oferuje w tym temacie X-plane polecam wyszukać "G2XPL". Poza tym X-plane oferuje prawdziwą noc, dużo lepsze FPSy przy ogromie obiektów i... tak na prawdę to brak ATC z prawdziwego zdarzenia :( Minusem scenerii na pewno jest brak pór roku (w teorii istnieje mod zimowej scenerii), poza tym taka Japonia po której lata się bardzo sympatycznie ma budynki w zachodnim stylu co nieco przeszkadza.
Dla latających samolotami raczej nie nalegałbym na przesiadkę na X-plane szczególnie jeśli posiada się płatne dodatki pod FSX/ P3d, dla latających helikopterami szczerze polecam X-plane, do FSX już nie wrócisz ;)

Odp: X Plane 11
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 21, 2016, 20:09:28 »
Jako symulatoromaniaka zimowego :) , gdy jest cieplej i sucho latam raczej modelami RC, a nie siedzę przed kompem, to właśnie zachwyty nad fizyką lotu w X plane były tym co skłoniło mnie do przesiadki. Odbiór estetyczny jest w dużej części subiektywny, ale ja też uważam, że Xplane jest ładniejszy. Mam kilka dodatków komercyjnych, ale nawet goły wygląda nieźle, a trzeba pamiętać o całej gamie darmowych, bardzo ładnych dodatków.
A to co jest bezapelacyjnie super, to światła w nocy.

Offline JacD

  • *
  • 7WEDS
Odp: X Plane 11
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 21, 2016, 20:42:46 »
Wczoraj u kolegi Boczka miałem okazję - króciutko co prawda - spróbować X-Plane 10. Jak kolega Samek latam wyłącznie śmigłowcami od 3 lat, zaczynałem od FSX`a, latając na płatnych śmigłowcach ND, Cera, FSHELI.CH i oczywiście DodoSim. Po pojawieniu się DCS:UH-1 szybciutko przesiadłem się na długo do Huey`a, przerabiając z kolegami, między innymi Cyganem i Darkiem kilkuset godzinny program szkolenia opracowany na bazie realnego programu, obecnie oprócz lotów w DCS`ie, "for fun" wozimy jako 7WEDS śmigłowcami piechotę na AFM w Armie 3.
Jak napisałem wyżej, dzięki Boczkowi miałem możliwość spróbowania - oprócz Boczkowego SimPit`a - X-Plane 10. Po krótkich lotach szczerze mówiąc nie jestem, aż tak bardzo urzeczony X-Plane`m jak kolega Samek. Argumentem przemawiającym za "X" jest z pewnością dostęp do większej ilości śmigłowców i scenerii, jednak moim zdaniem DCS oferuje lepiej dopracowane produkty(śmigłowce), choć są tylko trzy. Nie latałem żadnym płatnym śmigłowcem w X-Plane, stąd moje wrażenia mogą być nieobiektywne. Nie wiem co będzie w X-Plane 11, jakie zmiany szykuje Laminar Research, jednak po przemyśleniu tematu i analizie materiałów na YT nie przychylę się do stwierdzenia, że X-Plane 10 dla fanów śmigłowców jest pozycją "must_have". Rzeczywiście oferuje sporo więcej niż FSX, jednak pojawienie się DCS:UH-1  narzuciło bardzo wysoki poziom w świecie wirtualnych śmigłowców. Być może X-Plane 11 zmieni moje poglądy, póki co idę kupić DCS:SA342 Gazelle ;)
P.S.
Boczek mam nadzieję, że nie będziesz mnie ścigał po osiedlu  ;)

Odp: X Plane 11
« Odpowiedź #18 dnia: Listopad 21, 2016, 21:12:12 »
No coś ty :)  Na Gazelle sam się sposobię :). Poczekajmy do piątku. Może Black Friday będzie znów łaskawy :)

PS.: Czy ktoś próbował lotów online (w grupie VFR)?

Odp: X Plane 11
« Odpowiedź #19 dnia: Listopad 22, 2016, 19:17:23 »
Kolejna rzecz warta wspomnienia - X-Plane Scenery Gateway, czyli scenerie tworzone przez użytkowników  z gotowych elementów (prefabrykatów) przygotowanych przez Laminar, które wraz kolejnymi aktualizacjami, stają się domyślnymi, standardowymi dla danego lotniska. Kilka przykładów:

KATL


EDDM


EDDM z bliska.

https://s15.postimg.org/qjfzrdo0b/eddn.jpg
Są też oczywiście mniejsze, tu: EDDN, z Norymbergą w tle.

Na tym forum dajemy do 3 dużych obrazków, resztę jako linki/miniaturki.
« Ostatnia zmiana: Listopad 23, 2016, 08:48:56 wysłana przez YoYo »

Odp: X Plane 11
« Odpowiedź #20 dnia: Listopad 22, 2016, 23:25:18 »
Wybaczycie mi post pod postem, ale właśnie pojawił się najnowszy, oficjalny materiał promocyjny -  X-Plane 11 - Now Even More Powerful.

Offline =OPS=boski qrdl logos

  • Global Moderator
  • *****
    • tanksim.pl
Odp: X Plane 11
« Odpowiedź #21 dnia: Listopad 22, 2016, 23:42:45 »
Wybaczycie mi post pod postem, ale właśnie pojawił się najnowszy, oficjalny materiał promocyjny -  X-Plane 11 - Now Even More Powerful.

Tylko nie wal już tyloma obrazkami na raz. Wiesz co to są miniatury?

Odp: X Plane 11
« Odpowiedź #22 dnia: Listopad 23, 2016, 08:37:18 »
Oczywiście, mój błąd. Proszę Szanownego Pana Moderatora o usunięcie tego posta (ew. umożliwienie jego edycji), dodam go raz jeszcze, jak należy.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: X Plane 11
« Odpowiedź #23 dnia: Listopad 23, 2016, 08:54:12 »
Wybaczycie mi post pod postem, ale właśnie pojawił się najnowszy, oficjalny materiał promocyjny -  X-Plane 11 - Now Even More Powerful.


No ładnie to wygląda, ale jakoś nigdy nie byłem przekonany do serii X-plane. Nawet w tej ostatniej (10) mesh jednak sporo ustępuje temu z FSX/P3D i powierzchnię mamy nieco kanciastą.
Modele zawsze wyglądały ładnie, ale to co było za oknem jakoś nie porywało. Na filmie też widać, że jednak chmury wyglądają ubogo w porównaniu do FSX/P3D + REX i AS2016 (ps. mamy cienie pod nimi)? Dla przykładu co to ma być na niebie ;>https://youtu.be/J5ezODGAYWg?t=40s ?
Pytanie też czy działają tutaj panele Saiteka i idzie je sobie np. indywidualnie skonfigurować?

Nie wiem czy się przekonam, na pewno nie przed premierą tylko za jakiś czas jak zobaczę już filmy ale użytkowników ;) . Na razie wciąż dla mnie the best jest P3D w zakresie maszyn cywilnych (ale i także fajnie się lata na wojskowych z TacPackiem). Tu działa jakieś uzbrojenie tak w ogóle?
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: X Plane 11
« Odpowiedź #24 dnia: Listopad 23, 2016, 10:00:17 »
[...]mesh jednak sporo ustępuje temu z FSX/P3D i powierzchnię mamy nieco kanciastą.
http://www.alpilotx.net/ - znacznie bardziej szczegółowy mesh dla praktycznie całego globu (wersja HD) i dla wybranych miejsc (np. Himalaje, Alpy, Pireneje, Japonia itd.) w wersji UHD.
Zawsze możesz wygenerować sobie praktycznie dowolnej złożoności mesh + ortofotomapy takim narzędziem jak Ortho4XP, przykład (Alpy):

Lub pobrać z np.: http://www.spainuhd.es/p/descarga.html (polecam Wyspy Kanaryjskie na próbę) czy też http://zonephoto.x-plane.fr/Cartes.php.

Modele zawsze wyglądały ładnie, ale to co było za oknem jakoś nie porywało. Na filmie też widać, że jednak chmury wyglądają ubogo w porównaniu do FSX/P3D + REX i AS2016 (ps. mamy cienie pod nimi)?
Oczywiście na filmie widać tylko to, co jest, lub raczej będzie w standardzie - nie ma tam żadnych dodatków. Nie ma się jednak co oszukiwać, że ani Ultra Weather XP, ani Sky Max Pro raczej nie dorównują narzędziom dostępnym w FSX/P3D, choć to pewnie po części kwestia gustu. I tak - chmury rzucają cień.

Pytanie też czy działają tutaj panele Saiteka i idzie je sobie np. indywidualnie skonfigurować?
Krótko mówiąc tak i tak - Xsaitekpanels.

Tu działa jakieś uzbrojenie tak w ogóle?
Coś działa na pewno, ale to już raczej pytanie nie do mnie - X-Plane jest dla mnie tylko symulatorem cywilnym.

Offline rafgath

  • *
  • Lok'tar Ogar
X Plane 11
« Odpowiedź #25 dnia: Listopad 23, 2016, 11:01:20 »
Wiem ze to moze troche glupio zabrzmi ale mi najbardziej brakuje zmieniajacych sie por roku (jak to nie ma zimy ?)No i zlozonosci modeli takich wydawcow jak A2A, PMDG czy Majestic. Podobnie jak Yoyo poczekam na pierwsze recenzje, chiciaz watpie zebym kupil majac na uwadze ze wkrotce powinny sie pojawic takie modele jak 747 v3 od PMDG czy CRJ od Aerosoftu i tanie pewnie nie beda. A do tego jeszcze dochodzi Insbruck od ORBX ktory wyglada fantastycznie i na pewno go lykne w dniu premiery.


Sent from my iPhone using Tapatalk
System: Intel Core I-7 3770K CPU @ 4.5GHz, Asustek P8Z77-V, Corsair PC3-12800 16GB, EVGA GeForce GTX 1080 FTW GAMING ACX 3.0 , Windows 10 PRO 64 bit, Prepar 3D v3


Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: X Plane 11
« Odpowiedź #26 dnia: Listopad 23, 2016, 11:09:56 »
A da się zmieniać tekstur nieba? Kolorki mi tak średnio się podobają.
Czy są też silniki pogodowe ciągnące realną pogodę?

Nie ma zimy? Tzn. nie ma tam pór roku i zmieniających się tekstur pod to w Xplane?
No i jak wyglądają jakieś zwykłe bushowe/mniejsze lotniska, dla przykładu Nowy Targ - EPNT?
Jakiś ATC tu jest?
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: X Plane 11
« Odpowiedź #27 dnia: Listopad 23, 2016, 15:28:19 »
1. Kolory nieba - na tych moich zrzutach, to jest jeden z zestawów UWXP, czyli mówiąc krótko można.
2. Silnik pogodowy - standardowy - możliwość konfiguracji warunków, wg własnego uznania (widać to na tym filmie wyżej, tylko że w v10, interfejs jest oczywiście inny), jak i rzeczywista pogoda generowana na podstawie METAR-ów. Oprócz tego dla przykładu: NOAA Weather, czy też FSRGW - ten powinien być Ci znany.
3. Mówiąc krótko, nie ma zmieniających się wraz z porą roku tekstur i raczej nie będzie. Wraz z rozwojem v11 podobno ma się pojawić np. dynamicznie, wraz z opadami, narastająca pokrywa śnieżna itp., itd. To jednak pieśń przyszłości i, o ile mi wiadomo, o niezbyt wysokim priorytecie.
4. Mniejsze lotniska - dla EPNT pewnie nic sensownego nie znajdziesz, ale dla 5S0 Oakridge State Airport już tak:
.
5. ATC - w standardzie jest i to mniej więcej tyle można o nim napisać. Oprócz tego chociażby: 124thATC, czy też X-Life.

Offline rafgath

  • *
  • Lok'tar Ogar
Odp: X Plane 11
« Odpowiedź #28 dnia: Listopad 23, 2016, 16:08:45 »
Troche off topic al wiedzieliscie ze w defaultowym ATC  w P3D mozna wybrac podejscie do ladowania. Qrcze lata juz nie uzywalem defaulta wiec nie wiem od jak dawna to jest mozliwe.



Sent from my iPhone using Tapatalk
« Ostatnia zmiana: Listopad 24, 2016, 07:55:30 wysłana przez KosiMazaki »
System: Intel Core I-7 3770K CPU @ 4.5GHz, Asustek P8Z77-V, Corsair PC3-12800 16GB, EVGA GeForce GTX 1080 FTW GAMING ACX 3.0 , Windows 10 PRO 64 bit, Prepar 3D v3


Odp: X Plane 11
« Odpowiedź #29 dnia: Listopad 23, 2016, 20:56:13 »
Temat schodzi na porównanie X-Plane 10 do P3d/FSX. Nie o to nie o to, jak mawiał klasyk. :) Gdyby X-Plane był taki "zabiaszczy i wogle" w całości, to większość userów dawno by przeszła właśnie na XP. Tak nie jest i raczej się nie stanie (szybko). Pierwszy powód to fakt ile kaski ludzie zainwestowali w FSX/P3D (dodatki do dodatków). Nie oszukujmy się, goły FSX (graficznie, że o fizyce nie wspomnę) to feministyczna goła dupa. Klepnąć można ale tylko tyle :). Trzeba doinwestować aby ten... no...

Na wstępie być może nie zaznaczyłem, mi nie chodzi o to że znalazłem Złoty Pociąg. Po prostu do trzepaczek (śmiglaków) fizyka X-Plane deklasuje FSX i P3D (z obydwiema miałem krótki romans). Grafika to nie wszystko.

Poczekajmy na X-Plane 11. Rewolucji nie zapowiadają ale i tak nie żałuję wydanych pieniędzy, czego nie mogę powiedzieć o innych tytułach.