Autor Wątek: Q&A z Devsami poruszany już w wątku BOK.  (Przeczytany 1481 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Q&A z Devsami poruszany już w wątku BOK.
« dnia: Grudzień 07, 2016, 17:38:40 »
Przesłuchałem Q&A z Devsami poruszany już w wątku  BOK, oto pare ciekawych rzeczy:

Nowy Il-2 nie przynosi dochodów, warunkiem jego istnienia jest sprzedaż wszystkiego co wypuszcza wydawca, preordery itp.
Dwukrotnie pojawiły się prośby o wsparcie...w dość dramatycznym tonie. Cytuję Jason Williams'a "we are balancing on the edge of extinction". Pomimo tego grupa tworząca nowego Il-2 jest stale utrzymywana przez wydawcę - 1C.

Stary Il-2 1946 sprzedał się w liczbie ok 2,5mln. Wydawcy nowego Il-2 liczyli na podobny wynik, który miał zapewnić lepszą, szybszą produkcję itp. to miało to być wręcz gwarantem sprawnej produkcji a tak trzeba kombinować z kosztami i ograniczniem pracowników.  Nie udało się z różnych powodów. Twórcy obwiniaja m.in. czarny PR jaki powstał 2 lata temu.  Pojawiło się też zdanie na temat tego, że nowy Il-2 to nie Star Citizen który zebrał 30mln.

Nad nowym Sturmovikiem pracuje grupa 26 osób, są to głównie "underpaid" pasjonaci. Jest tylko jeden bardzo zdolny programista odpowiedzialny właściwie za wszystko co związane z kodem, co mocno spowalnia produkcję.

Pomimo całego tego mroku produkcyjnego zapowiada się ciekawie. W grudniu 2016 ma wyjść wersja silnika DX11. Na sprzętach pokroju i7 Gtx980 testerzy deklarowali dwukrotny wzrost wydajności, 50 maszyn w powietrzu i 120- 140 FPS, z włączonym limitem 60 FPS i sporadyczne spadki do 50. Na starszych generacjach kart typu Gtx680 wzrost wydajności jest znikomy.

Wsparcie VR ma pojawić się zaraz po wypuszczeniu DX11 w trzech odsłonach; dla Htc Vive, Oculus CV1 i open VR. Interfejsy pozostaną te same, obsługiwane na monitorze, VR będzie tylko w kokpitach.

Tryb coop i tryb kariery ma pojawić się w drugiej połowie 2017 podobnie jak funkcja Marshall dla multiplayer. Tryb Marshall wprowadzi kogoś w rodzaju dowódcy, który koordynuje działania na froncie.

Więcej przełomowych informacji ma być zawartych w najbliższych zapowiedziach czwartkowych, czyli już jutro, w tym miejscu:
https://forum.il2sturmovik.com/topic/168-developer-diary/page-4
 
« Ostatnia zmiana: Grudzień 08, 2016, 10:29:28 wysłana przez KosiMazaki »

Online YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Odp: Zapowiedzi i patche
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 07, 2016, 17:45:45 »
To żeś miał czas :), jak ja zobaczyłem, że to trwa ponad 3h to sobie darowałem (o ile i tak bym zrozumiał). Dzięki za podsumowanie i przetłumaczenie tych info.
Oczywiście, powiem tak - wystarczyło, że zrobili by w paru tematach od razu to co było np. w IL-2 46 + RoF i by mieli te 2,5 mln klientów (no może nieco mniej).
3 lata prawie minęły i wreszcie poszli w dobrą stronę (mam nadzieję), chociaż no właśnie, tak jak być powinno na chwilę premiery będzie w II poł. 2017.
Niemniej na pewno warto ich wspierać, niech się ekipa rozwija i niech mają za co żyć (tak źle pewnie nie jest, a bo i dlatego, że cena jest amerykańska, a tam płacą im w rublach, który pikuje i pikuje).
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline rutkov

  • KG200
  • *
  • Versuchskommando
    • KG200
Odp: Odp: Zapowiedzi i patche
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 07, 2016, 19:31:10 »
Nie przesadzajmy, 2,5 mln kopii ok, ale w jakiej cenie, nie pamiętam ile, ale 3 stów to stary szturmowik i następne nawet razem chyba nie kosztował.
miłośnik 110-tki    •    I/KG200_Doktor  ♥1972-†2006   •   Czekamy Ciebie czerwona zarazo, byś wybawiła nas od czarnej śmierci. Byś nam, kraj przed tym rozdarłszy na ćwierci, była zbawieniem, witanym z odrazą.    •   Han Pasado!    •    GDY WIEJE WIATR HISTORII, LUDZIOM JAK PIĘKNYM PTAKOM ROSNĄ SKRZYDŁA, NATOMIAST TRZĘSĄ SIĘ PORTKI PĘTAKOM

Odp: Odp: Zapowiedzi i patche
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 08, 2016, 00:08:56 »
IL-2 1946 kupiłem po premierze w empik.com za 150zł. Nie było wtedy innego sklepu w Polsce, który ten tytuł sprzedawał.

Offline Rammjager

  • ZB
  • *
  • ex-JG300 pilot.
Odp: Odp: Zapowiedzi i patche
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 08, 2016, 08:50:28 »
Przesłuchałem Q&A z Devsami poruszany już w wątku  BOK, oto pare ciekawych rzeczy:

Nowy Il-2 nie przynosi dochodów, warunkiem jego istnienia jest sprzedaż wszystkiego co wypuszcza wydawca, preordery itp.
Dwukrotnie pojawiły się prośby o wsparcie...w dość dramatycznym tonie. Cytuję Jason Williams'a "we are balancing on the edge of extinction". Pomimo tego grupa tworząca nowego Il-2 jest stale utrzymywana przez wydawcę - 1C.

Stary Il-2 1946 sprzedał się w liczbie ok 2,5mln. Wydawcy nowego Il-2 liczyli na podobny wynik, który miał zapewnić lepszą, szybszą produkcję itp. to miało to być wręcz gwarantem sprawnej produkcji a tak trzeba kombinować z kosztami i ograniczniem pracowników.  Nie udało się z różnych powodów. Twórcy obwiniaja m.in. czarny PR jaki powstał 2 lata temu.  Pojawiło się też zdanie na temat tego, że nowy Il-2 to nie Star Citizen który zebrał 30mln.

Nad nowym Sturmovikiem pracuje grupa 26 osób, są to głównie "underpaid" pasjonaci. Jest tylko jeden bardzo zdolny programista odpowiedzialny właściwie za wszystko co związane z kodem, co mocno spowalnia produkcję.

Mam takie wrażenie, że jest to trochę "wylewanie" żalu na graczy, że nie kupili tej gry w wystarczającej ilości.
A czego się, kur##a mać, spodziewali ?!?
Trzy lata od premiery, a samoloty (szczególnie niemieckie) nadal bujają się gumce przy prędkościach około 400 km/h, gdzie wszystko powinno być stabilne jak taśma na chomiku u Yoyka, standardowy manewr unikowy Luftwaffe czyli oddanie drąga od siebie kończy się jakąś prawoskrętną śrubą niewiadomego pochodzenia, co patch to "ruskie" lepsze (cały czas się zastanawiam, dlaczego do końca wojny nie produkowano I-16 typ 24, bo to najlepszy samolot jaki miała VVS wg tej gry).

Jason prosi o pomoc w dość dramatycznym tonie ??
A ta wypowiedź świadczy raczej o samozachwycie i o tym, że "my gracze" mamy siedzieć cicho i pisać tylko "awesome work" na forum:
https://forum.il2sturmovik.com/topic/25223-discussion-battle-kuban-pre-order/page-13#entry408842
Ignorowanie sugestii i opinii graczy to raczej norma ...

Il-2 1946 to zupełnie inna bajka. I mam takie wrażenie, że zupełnie inna liga ;-)
NA HL'u swego czasu było online ponad 1200 osób. Pamiętam, jak zgłupiałem, kiedy przy odpalaniu HL'a, kiedy zobaczyłem "entry limit". Czekanie, aż się zwolnią sloty to była norma.
A w BoS/BoMie ? 100 osób online to już tłum ...
Podejście ekipy 1CGS dziwi tym bardziej, że część z nich pracowała przy 1946 i doskonale wiedzą, co powinien mieć dobry sim i na czym skupiona jest uwaga graczy.
Offline w "1946" była strasznie uboga w stosunku do kampanii  "EAW" czy "WW II Fighters", ale w BoS to już jest nawet nie szczątkowa, tylko znikoma nawet w stosunku do tej beznadziejnej z  "1946".

Reasumując : niech poprawią to co jest a gracze sami przyjdą, temat wojny w powietrzu w czasie II wś jest bardzo szeroki i można na tym całkiem sporo zarobić.

Ramm.

" only mad men fly there where angels afraid to step... "

Online some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Odp: Zapowiedzi i patche
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 08, 2016, 09:35:34 »
Trzy lata od premiery, a samoloty (szczególnie niemieckie) nadal bujają się gumce przy prędkościach około 400 km/h, gdzie wszystko powinno być stabilne jak taśma na chomiku u Yoyka, standardowy manewr unikowy Luftwaffe czyli oddanie drąga od siebie kończy się jakąś prawoskrętną śrubą niewiadomego pochodzenia, co patch to "ruskie" lepsze (cały czas się zastanawiam, dlaczego do końca wojny nie produkowano I-16 typ 24, bo to najlepszy samolot jaki miała VVS wg tej gry).

Wątpię, żeby model lotu niemieckich samolotów (czy w ogóle wszystkich samolotów) był jakimś szczególnym powodem słabej sprzedaży. Większość kupujących te gry to jednak nie są historycy z drugim fakultetem z aerodynamiki, a nawet jeśli, to i tak toto już kupili żeby ponarzekać, więc statystyk sprzedaży nie pogorszyli :) Przypominam też, że na starego Ił'a też tu wszyscy marudzili, że guma od majtów, sosna syberyjska, Foka lata jak stodoła itp itd, a jednak te 1200 osób jak piszesz było na HLu regularnie.

Moim zdaniem jest dokładnie odwrotnie, Il-2 BOS w momencie premiery był za bardzo zbliżony do tego co oferował pierwszy Ił-2 szturmowik: w gruncie rzeczy mało znany wschodni front, mały wybór samolotów i kampanii, i to w jeszcze bardziej ograniczonym zakresie niż u protoplasty. Panowie zapatrzeni w starego Iłka próbowali skopiować to samo podejście zapominając, że ponad 10 lat później jest już całkiem spora konkurencja na rynku i ludzie nie rzucą się masowo na drogi i egzotyczny symulator, który w dodatku stoi w rozkroku pomiędzy airquake (WT) a study simem (DCS). No i zabrakło $$$ żeby grę naprawdę rozwinąć. Stary Iłek też dopiero po kilku latach urósł do tego co pamiętamy z PF'a czy 1946.

Mam poważną obawę, że brnąc dalej w ten wschodni front z kolejnymi wersjami Jaków i ŁaGGów całkiem się pogrzebią, chyba, że 1C cały czas ich będzie podtrzymywać kroplówką.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline Rammjager

  • ZB
  • *
  • ex-JG300 pilot.
Odp: Odp: Zapowiedzi i patche
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 08, 2016, 10:16:55 »
Wątpię, żeby model lotu niemieckich samolotów (czy w ogóle wszystkich samolotów) był jakimś szczególnym powodem słabej sprzedaży. Większość kupujących te gry to jednak nie są historycy z drugim fakultetem z aerodynamiki, a nawet jeśli, to i tak toto już kupili żeby ponarzekać, więc statystyk sprzedaży nie pogorszyli :) Przypominam też, że na starego Ił'a też tu wszyscy marudzili, że guma od majtów, sosna syberyjska, Foka lata jak stodoła itp itd, a jednak te 1200 osób jak piszesz było na HLu regularnie.

Moim zdaniem jest dokładnie odwrotnie, Il-2 BOS w momencie premiery był za bardzo zbliżony do tego co oferował pierwszy Ił-2 szturmowik: w gruncie rzeczy mało znany wschodni front, mały wybór samolotów i kampanii, i to w jeszcze bardziej ograniczonym zakresie niż u protoplasty. Panowie zapatrzeni w starego Iłka próbowali skopiować to samo podejście zapominając, że ponad 10 lat później jest już całkiem spora konkurencja na rynku i ludzie nie rzucą się masowo na drogi i egzotyczny symulator, który w dodatku stoi w rozkroku pomiędzy airquake (WT) a study simem (DCS). No i zabrakło $$$ żeby grę naprawdę rozwinąć. Stary Iłek też dopiero po kilku latach urósł do tego co pamiętamy z PF'a czy 1946

Stary Ił-2 był z 2001 roku (premiera 21 listopada 2001), a jego nastepca Il-2 Forgotten Battles z 2003 (premiera 4 marca 2003 rok), następnie PF (premiera 26 października 2004 rok) i na koniec 1946 (15 grudnia 2006). Rozciągnięcie n a okres niemalże 5 lat.
Pierwszy ił zdecydowanie różnił się od FB. Właśnie modelem lotu min. Owszem, były przegięcia (G6AS, Ła-5FN czy Jak-3), ale ogólnie ten element był chwalony i spora cześć graczy FM z FB potraktowała jako
"krok w tył". Ale ogólnie seria rozwijała się w kierunku, który (mimo sygnalizowanych bolączek i niedoróbek) był do zaakceptowania dla większości graczy.
Ewolucja starego w stosunku do FB polegała właśnie na ilości graczy - w starym nie było ich znowu tak wielu, ale liczba 1200 odnosi się do okresu 2004-2008, który wg mnie był szczytowym osiągnięciem tego sima.

Przyjmując zaprezentowany czasookres z serii "FB" , to po 3 latach BoS/BoM powinien już prezentować dużo wyższy poziom (po parunastu "puczach") w stosunku do pierwszej odsłony z listopada 2013 roku.
Tym bardziej BoK, który wg zapowiedzi oferuje znikomy zakres (samoloty, mapy, kampanie) w stosunku do tego co oferował "1946" po trzech latach od wyjścia "FB".

Ramm.

" only mad men fly there where angels afraid to step... "

Online YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Q&A z Devsami poruszany już w wątku BOK.
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 08, 2016, 11:04:00 »
Wątpię, żeby model lotu niemieckich samolotów (czy w ogóle wszystkich samolotów) był jakimś szczególnym powodem słabej sprzedaży. Większość kupujących te gry to jednak nie są historycy z drugim fakultetem z aerodynamiki, a nawet jeśli, to i tak toto już kupili żeby ponarzekać, więc statystyk sprzedaży nie pogorszyli :) Przypominam też, że na starego Ił'a też tu wszyscy marudzili, że guma od majtów, sosna syberyjska, Foka lata jak stodoła itp itd, a jednak te 1200 osób jak piszesz było na HLu regularnie.

Moim zdaniem jest dokładnie odwrotnie, Il-2 BOS w momencie premiery był za bardzo zbliżony do tego co oferował pierwszy Ił-2 szturmowik: w gruncie rzeczy mało znany wschodni front, mały wybór samolotów i kampanii, i to w jeszcze bardziej ograniczonym zakresie niż u protoplasty. Panowie zapatrzeni w starego Iłka próbowali skopiować to samo podejście zapominając, że ponad 10 lat później jest już całkiem spora konkurencja na rynku i ludzie nie rzucą się masowo na drogi i egzotyczny symulator, który w dodatku stoi w rozkroku pomiędzy airquake (WT) a study simem (DCS). No i zabrakło $$$ żeby grę naprawdę rozwinąć. Stary Iłek też dopiero po kilku latach urósł do tego co pamiętamy z PF'a czy 1946.

Mam poważną obawę, że brnąc dalej w ten wschodni front z kolejnymi wersjami Jaków i ŁaGGów całkiem się pogrzebią, chyba, że 1C cały czas ich będzie podtrzymywać kroplówką.

Niekoniecznie, poprzednik żył, że był offline bardzo dobry (pamiętajcie jakie to były lata, wiele osób w 2001-2003 itp. leciało na bzyczącym modemie przez linię telefoniczną.
Po patche ja chodziłem do kafejki internetowej by to zgrać! Do tego moduł z kampaniami i misjami był otwarty, a edytor był bardzo prosty. To był jeden z najważniejszych sukcesów i dalszej popularyzacji Sturmovika. Co rusz ktoś coś zrobił (free) i wydał. Ten sim po prostu sam żył, a poza samym engine tworzyli go gracze (offline i potem online). Ten obecny IL-2 dopiero wychodzi na to, że idzie w tę stronę i tutaj bym upatrywał głównych problemów związanych z premierą i pewnym zniechęceniem do tego tytułu. Na pewno też wałkowanie wciąż frontu wschodniego też nie służy (wystarczyłoby, że po BoS daliby BoB - bo to zawsze jest tytuł, który się dobrze sprzeda, jak dobry Arab na wystawie kucy i już by był pewnie szał).
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Q&A z Devsami poruszany już w wątku BOK.
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 08, 2016, 11:38:21 »
Moim zdaniem Oni są zbyt pazerni na kasę. Cena jest zaporowa i większość osób zamiast wydawać po 80$ za tytuł woli sobie polatać dla rozrywki w War Thundera czy podobne strzelanki. Proste, darmowe (do pewnego stopnia), niezobowiązujące, z mnóstwem samolotów i jakimiś zależnościami. Tu płacisz za obietnice sima, a w zamian dostajesz co im tam wyjdzie. Za tą grą ciągnie się smród sweterka Olegowego. Nie są otwarci na gracza stąd mają to co mają. Trzeba czekać aż ktoś inny weźmie się za simy i zerwie z klątwą nazwy IL-2 Sturmovik ;).
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Odp: Q&A z Devsami poruszany już w wątku BOK.
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 08, 2016, 11:58:43 »
Sam pomysł żeby mało ciekawą mapą w jednej porze roku i kilkoma samolotami zawojować "WT" już wystarczająco źle świadczy o kontakcie z rzeczywistością deweloperów.
Wszystkie durne pomysł, które wprowadzali jako "innowacje", a które bronili z uporem godnym lepszej sprawy, są teraz stopniowo wycofywane i może w końcu ta gra osiągnie jakiś sensowny poziom, a mówienie o "czarnym PR" uważam za obrzydliwą obłudę.
Byłem jednym z wczesnych "darczyńców" BoS i nie wiem jak uważają inni, ale ja dalej nie otrzymałem gry, która była zapowiadana w cotygodniowych "notkach".

W sumie szkoda, ale zgadzam się z KosiMazaki - może ktoś inny powinien przejąć pałeczkę bo 1C sobie ewidentnie nie radzi.

Online some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Q&A z Devsami poruszany już w wątku BOK.
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 08, 2016, 12:59:04 »

Przyjmując zaprezentowany czasookres z serii "FB" , to po 3 latach BoS/BoM powinien już prezentować dużo wyższy poziom (po parunastu "puczach") w stosunku do pierwszej odsłony z listopada 2013 roku.

Tak jak Yoyo wspomniał, w czasach pierwszego Iłka internet był luksusem (nie tylko u nas), więc liczba graczy na HL w tamtych latach nie jest wyznacznikiem sukcesu. Ale sama gra sprzedała się bardzo dobrze i na powtórzenie takiego wyniku liczyli twórcy BoS'a. Nie udało się, więc w przeciwieństwie do Iłka po tych trzech latach drepczemy w miejscu, bo studio nie ma pieniędzy żeby porządnie zainwestować w rozwój a ciężko o poważnego inwestora z zewnątrz przy takich wynikach sprzedaży. Błędne koło, którego BoK w żaden sposób nie zmieni, bo nic rewolucyjnego nie wniesie do gry.

Natomiast narzekanie na "niewdzięcznych klientów" i "czarny PR" przez Jasona to jazda po bandzie. Jakby produkt trafiał w gusta widowni, ludzie byliby zadowoleni i nie byłoby problemu. W przeciwieńswie do DCS, w szeroko rozumianej kategorii simów WWII jest konkurencja i nie można zrobić byle czego po swojemu na zasadzie "zróbmy cokolwiek, publika przyjdzie".
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline Sorbifer

  • *
  • OstBlock. Tu i Teraz.
Odp: Q&A z Devsami poruszany już w wątku BOK.
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 08, 2016, 13:04:14 »
Inny front, ot co, inny teatr działań jest potrzebny, a tu mi się widzi, że najwcześniej beta czegokolwiek poza Frontem Wschodnim za półtora roku najwcześniej, a i to optymistycznie... I można obstawiać, czy kroplówka wystarczy, czy też nie...
Sorbifer.
OstBlock.
Kiepsky.

Odp: Q&A z Devsami poruszany już w wątku BOK.
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 08, 2016, 17:31:41 »
Mnogość map i samolotów w starym iłku to jedno, ale generator misji i możliwość tworzenia frontów, zaawansowanych dogów to moim zdaniem źródło sukcesu tej gry. BoS nie posiada żadnej z tych rzeczy. Moim zdaniem nawet nie osiągnął jeszcze poziomu jaki prezentuje RoF. Do tego dochodzi wałkowanie frontu wschodniego i udowadnianie, że sklejka wciąż rządzi. Sam zrobiłem preorder na BoS bo wydawało mi się, że skoro bazują na RoF to gra musi być już na starcie dobra, ale, zapewne jak wielu innych, dostaliśmy niedopracowany produkt, który dopiero się rozwija i to wg mnie nie w tą stronę w którą powinien.
Niech nie narzekają bo sami sobie winni skoro nie interesują się potrzebami community.

Offline leszek660

  • *
  • " Na mój skromny jedyny sposób " L.G.Buchheim
Odp: Q&A z Devsami poruszany już w wątku BOK.
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 08, 2016, 22:19:49 »

 Panowie zapatrzeni w starego Iłka próbowali skopiować to samo podejście zapominając, że ponad 10 lat później jest już całkiem spora konkurencja na rynku.


  Spora konkurencja ?  Ja nie widzę żadnej, w tym temacie jest tylko CoD i BoS.
IL2 1.2, IŁ1946, LC/FC 1.12, MS 2004 / X, ił2 CoD,
DCS, RoF, BoS, HL - EKG_leszek .

Offline Sorbifer

  • *
  • OstBlock. Tu i Teraz.
Odp: Q&A z Devsami poruszany już w wątku BOK.
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 08, 2016, 22:38:56 »
Niestety! I to jest największy problem!
Sorbifer.
OstBlock.
Kiepsky.