Autor Wątek: Kołowanie, starty i lądowania  (Przeczytany 1347 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Kołowanie, starty i lądowania
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 28, 2016, 17:34:36 »
Tak jak ci mówiłem nie raz. Trzeba z wyczuciem ale energicznie kontrować skręty maszyny orczykiem. I drąg całkowicie na siebie lub prawie. Trwa to zaledwie ok. 5 sek. i jest w powietrzu.

Odp: Kołowanie, starty i lądowania
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 28, 2016, 18:35:03 »
O masz ci los, 5s z tym pijanym wariatem to jak walenie jabola cały dzień na słońcu :) .

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Kołowanie, starty i lądowania
« Odpowiedź #17 dnia: Maj 06, 2017, 18:48:22 »
Start na nim to jakaś masakra. Jakby tak się zachowywał samolot w realu (pomimo zastosowania trymów wg. check listy), to nigdy nie wszedłby do produkcji.
Z asystą take off idzie po prostej, ale z wyłączoną coś tutaj bardzo mocno nie gra.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Kołowanie, starty i lądowania
« Odpowiedź #18 dnia: Maj 06, 2017, 19:15:39 »
Start to jeszcze jak cię mogę. Lądowanie to dopiero zabawa.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Kołowanie, starty i lądowania
« Odpowiedź #19 dnia: Maj 06, 2017, 20:50:57 »
Temu jakoś to wychodzi, trzeba potestować jago technikę: https://www.youtube.com/watch?v=aB_JpcbABMA&t=688s .
Widać, że przy starcie orczykiem operuje tylko między centrum i na prawo do połowy.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Kołowanie, starty i lądowania
« Odpowiedź #20 dnia: Maj 06, 2017, 23:22:37 »
Na razie sobie daruję latanie Spitem. Niech czeka na jakieś patche. Na 20 prób wychodzą ze 4 starty ale to takie, że nawet nie chciałbym je pokazywać bo wstyd. Może i trening czyni mistrza, ale model jest spartolony. Dla przykładu świeżo zakupionym Bf-109K startuję od razu bez czytania wg. swojej wiedzy. Idzie jak po sznurze, gdzie to przecież Bf była bardzo niestabilny na ziemi. Bf zasługuje na uwagę przy starcie, ale tu jest realnie. Jest wymagający ale do opanowania i przewidzenia co się zaraz zadzieje. W Spicie jest tak, że ciężko przewidzieć w którą stronę zacznie zaraz bujać. Wkurzające, wszystkie siły na Normandię, a teoretycznie najważniejszy myśliwiec pod to jest ewidentnie zwalony.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Kołowanie, starty i lądowania
« Odpowiedź #21 dnia: Maj 07, 2017, 00:10:08 »
Nie jest tak źle. Mi na początku też nie szło, ale jak poczytałem co i jak zrobić (trymy), to idzie dość łatwo. Koniecznie natomiast trzeba kontrować lekkimi ruchami ster kierunku. Widać to nawet na licznych filmach na YT jak pracuje rudder. Natomiast nie ulega wątpliwości, że model lotu jest niedopracowany. Mnie także wpienia animacja śmigła, to jakaś pomyłka, ale to na inny temat.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Kołowanie, starty i lądowania
« Odpowiedź #22 dnia: Maj 07, 2017, 00:42:35 »
Chodzi Ci o to ze widac pojedyncze tekstury przy obracajacym sie smigle?
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Kołowanie, starty i lądowania
« Odpowiedź #23 dnia: Maj 07, 2017, 10:20:25 »
Tia. Chyba to to.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Kołowanie, starty i lądowania
« Odpowiedź #24 dnia: Maj 07, 2017, 12:53:07 »
Już jakoś to idzie: https://youtu.be/RCnVFTkqVDU i zaczyna wyglądać po ludzku, ale dalej uważam, że jest trudno.



Spity nie miały za bardzo wersji szkolnych (owszem była wersja dwumiejscowa ale to późniejszy wynalazek i nie stosowany masowo), a ten startuje jak po pijaku bez techniki, którą trzeba wyczuć i się nauczyć. W szkołach to by więcej zniszczyli Spitów niż na froncie jakby tak wyglądał start na nim i lądowanie.

W moim przypadku trym steru kierunku całkowicie w prawo nie sprawdza się jak na wielu filmach. Odkryłem, że najlepiej ustawić "R" ze słowa rudder na 12:00, czyli faktycznie niewiele przesuwamy do przodu. Oczywiście trym steru wysokości na -1 i stopniowo otwieramy przepustnicę do +8 PSI przy starcie. Jakoś wtedy mi się trzyma pasa i nie lata na boki jak przy pełnym trymie steru. Oczywiście korekty orczykiem (bardziej na prawo) bez których się nie obejdzie, początkowo też drążek całkowicie na siebie, potem go oddajemy stopniowo.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Kołowanie, starty i lądowania
« Odpowiedź #25 dnia: Maj 08, 2017, 23:48:40 »
Akurat lądowania mi wychodzą bez większych problemów. Starty już mam opanowane prawie do perfekcji ;).
Natomiast co do lądowania, moja technika:

Przy podejściu utrzymujemy prędkość na budziku 110-100 mph.
Slide slope - górną strzałkę ustawiamy na 12:00:



Robimy to za pomocą trymu steru kierunku (w kierunku strzałki), tak by wyrównać wszystko (dolna może latać, luz).
Trym steru wysokości na +1 do góry.
Sadzamy z 90 na 3 pkt od razu i przed dotknięciem kołami (ważne) zamykamy jeszcze przepustnicę.
Dość szybko małe kontry orczykiem plus hamowanie naprzemienne.
Ładnie trzyma prostą i nie chybocze.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Kołowanie, starty i lądowania
« Odpowiedź #26 dnia: Maj 10, 2017, 09:03:44 »
Gratulacje. Start i lądowanie pierwsza klasa. Widziałem filmik. Jak masz poustawiane krzywe na kontrolerach ? Spit jest strasznie nerwowy zwłaszcza przy wykonywaniu ostrych manewrów.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Kołowanie, starty i lądowania
« Odpowiedź #27 dnia: Maj 10, 2017, 09:52:46 »
Gratulacje. Start i lądowanie pierwsza klasa. Widziałem filmik. Jak masz poustawiane krzywe na kontrolerach ? Spit jest strasznie nerwowy zwłaszcza przy wykonywaniu ostrych manewrów.

Znaczy mówisz o tym filmiku tu http://il2forum.pl/index.php/topic,18215.0.html :> ? Ośki mam bez zmian, jedynie na orczyku mam Dead zone = 4 i wychylenie 10. Przepustnica, skok śmigła jako Slider za to.

« Ostatnia zmiana: Maj 10, 2017, 12:35:10 wysłana przez YoYo »
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl