Autor Wątek: IL-2 BoX oraz wrażenia z VR  (Przeczytany 966 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Online YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
IL-2 BoX oraz wrażenia z VR
« dnia: Kwiecień 11, 2017, 21:32:19 »
@Shaitan,
i jak latałeś już tu w VR? No i jak wrażenia? Na forum widzę, że chwalą zmiany.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline rutkov

  • KG200
  • *
  • Versuchskommando
    • KG200
Odp: IL-2 BoX oraz wrażenia z VR
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 11, 2017, 21:39:40 »
No właśnie dajcie jakieś wrażenia z VR bo tak mnie korci by sobie sprawić.
miłośnik 110-tki    •    I/KG200_Doktor  ♥1972-†2006   •   Czekamy Ciebie czerwona zarazo, byś wybawiła nas od czarnej śmierci. Byś nam, kraj przed tym rozdarłszy na ćwierci, była zbawieniem, witanym z odrazą.    •   Han Pasado!    •    GDY WIEJE WIATR HISTORII, LUDZIOM JAK PIĘKNYM PTAKOM ROSNĄ SKRZYDŁA, NATOMIAST TRZĘSĄ SIĘ PORTKI PĘTAKOM

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: IL-2 BoX oraz wrażenia z VR
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 12, 2017, 07:24:23 »
Chyba najlepiej działające VR ze wszystkich symulatorów, bardzo dobra wydajność nawet na wysokich ustawieniach (w przeciwieństwie do DCS), wszystkie ikonki i menu działają jak należy. Graficznie kokpity są nieco gorszej jakości niż w DCS ale teren za oknem, chmury i dymy wyglądają dużo lepiej nie zabijając przy tym FPS'ów. Do ciasnych kabin myśliwców już mnie DCS przyzwyczaił, ale świetne wrażenie w VR robią kokpity bombowców.


"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline Sorbifer

  • *
  • OstBlock. Tu i Teraz.
Odp: IL-2 BoX oraz wrażenia z VR
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 12, 2017, 08:14:06 »
A dlaczego to VR potrzebuje Steama i jego apki? Mam instalację gry bezstreamową i teraz musiałbym go zainstalować, by mieć support do VR na próbę? Nietopsze :(
Sorbifer.
OstBlock.
Kiepsky.

Online YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: IL-2 BoX oraz wrażenia z VR
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 12, 2017, 08:31:29 »
A dlaczego to VR potrzebuje Steama i jego apki? Mam instalację gry bezstreamową i teraz musiałbym go zainstalować, by mieć support do VR na próbę? Nietopsze :(

Ale to chyba tylko HTC, jak ktoś ma Oculus'a to nie potrzeba?

Chyba najlepiej działające VR ze wszystkich symulatorów, bardzo dobra wydajność nawet na wysokich ustawieniach (w przeciwieństwie do DCS), wszystkie ikonki i menu działają jak należy. Graficznie kokpity są nieco gorszej jakości niż w DCS ale teren za oknem, chmury i dymy wyglądają dużo lepiej nie zabijając przy tym FPS'ów. Do ciasnych kabin myśliwców już mnie DCS przyzwyczaił, ale świetne wrażenie w VR robią kokpity bombowców.

No proszę, miły news, zachęcający żeby czekać na II albo III generację VR  :icon_wink: .
A to też masz VR? Klepnij screena z ustawieniami graficznymi z Iłka.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: IL-2 BoX oraz wrażenia z VR
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 12, 2017, 08:44:45 »
A dlaczego to VR potrzebuje Steama i jego apki? Mam instalację gry bezstreamową i teraz musiałbym go zainstalować, by mieć support do VR na próbę? Nietopsze :(

Bo żeby działało VR potrzebujesz albo Steam VR albo Oculus App. Tak jest w każdej grze.

Cytuj
A to też masz VR? Klepnij screena z ustawieniami graficznymi z Iłka.

To tam są jakieś ustawienia? Kliknąłem tylko na High i jazda. :D
Mam Oculusa, posiadacze Vive narzekali że im jakiś update steama popsuł wczoraj VR, ale już chyba jest ok.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Online YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: IL-2 BoX oraz wrażenia z VR
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 12, 2017, 08:50:33 »
Tak, w opisie coś pisali, że trzeba poustawiać w opcjach. Podobno target FPS  dla VR tu to 90 fps. Fajnie, że śmiga, muszę się kiedyś do Ciebie wybrać oblukać w takim razie :).
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: IL-2 BoX oraz wrażenia z VR
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 12, 2017, 08:57:22 »
A pewnie :)
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: IL-2 BoX oraz wrażenia z VR
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 12, 2017, 09:13:42 »
Bo żeby działało VR potrzebujesz albo Steam VR albo Oculus App. Tak jest w każdej grze.

BoS korzysta z bibliotek openVR które nie są wspierane przez Oculus Home. Nawet właściciele Rifta muszą zainstalować Steam VR, inaczej gra nie widzi gogli.

Zgadzam się z tym co napisał some1. Gra działa wyjątkowo płynnie w porównaniu z innymi tytułami. Irytujący jest tylko efekt dźwiękowy gdy wirtualną głową dotykasz owiewki czy innych elementów kokpitu. Słychać jakby ktoś młotkiem napieprzał w kawałek blachy, co kilka sekund!

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: IL-2 BoX oraz wrażenia z VR
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 12, 2017, 09:39:04 »
Ja tego nie doświadczyłem, ale mam wyłączone ograniczenia ruchu głowy w kokpicie.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: IL-2 BoX oraz wrażenia z VR
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 12, 2017, 15:02:36 »
CV1
W porównaniu z DCS jest 3x lepiej pod względem czytelności kokpitów i ogólnej prędkości działania,na karcie 980ti detale ultra i włączony sharpen 90fps sporadycznie spada do 45fps.
Czytelność poprawiła się właśnie dzięki opcji sharpen. Po ukończeniu paru misji z kampanii mogę powiedzieć że nie jest idealnie, ale dość łatwo rozróżnić sylwetki samolotów czy jednostek naziemnych (bo pamiętam jak wyglądały w 2d) DCS w VR to przy tym rozmyta mokra plama.

Rewelacyjne odczucie przestrzeni, prędkości skali i wysokości, drzewa, cienie, dym płonącego Stalingradu itp.
Bardzo fajne wrażenie daje atak na bombowce i cele naziemne, celowanie jest o wiele łatwiejsze niż w 2d.
dość łatwo trafić w wybrane miejsca opserwując jak układają się sumgacze.
Ogólnie walka powietrzna  odbywa się  "bliżej"  niż w 2d, trudne do pisania.
Pasy startowe są bardzo szerokie, lądowanie w porównaniu do 2d przez skalę całości odbywa się jakby w zwolnionym
tępie.

Może jest to realistyczne, ale celownik jest bardzo słabo widoczny (w 2d to się sprawdzało) powinien być bardziej
podświetlony. Efekt znikania i rozświetlenia jest moim zdaniem zbyt przerysowany, nawet kiedy celuje się
tylko jednym okiem (w DCS celownik jest wyjarany i chyba lepiej się to sprawdza)
Kiedy klatki spadają do 45-50 ASW potrafi kopać grafikę na obiektach transparentnych śmigło, owiewki itp. Sporadycznie pojawiają się artefakty i zniekształcenia.

Przestrzeń w kokpitach bardzo fajnie wymodelowana czuć różnice między szerokim rus i klaustrofobicznymi niemcami.
BF110, P40  i bombowce wypadają najlepiej. Niektóre modele w kokpitach wydają się mieć złą skalę i proporcje, dotyczy to części gałek i przekładni. Nie wiem może tak było w rzeczywistości ale np. gałki do otwierania drzwi w i16 są wielkości paznokci niemowlaka. Przepustnica z MC.202 - ręka pilota w rękawicy nie była by w stanie jej objąć i chwycić. Rozbita owiewka ma grubość 1mm.  Kokpit FW190 wydaje się zbyt ciasny, właściwie zerowa widoczność do przodu, głowa sciśnięta
dwoma grubymi belami (może to mierzyli i tak jest w rzeczywistości...?) czy "zegary" w Bf wystawały aż tak mocno do
przodu?

Zgadzam się że odgłos walenia głową w kokpit jest zbyt "kuchenny" głośny i za bardzo podobny do dźwięku
ostrzelanego kadłuba, za każdym razem kiedy walnie się głową, jest panika i rozglądanie że ktoś nas ostrzeliwuje.
Pomysł z ograniczeniem i dźwiękiem walenia jest bardzo dobry, ale wymaga dopracowania bo latanie w ciasnych
kokpitach 109 czy 190 to jedno wielkie "łubudubu".
Wkurzający jest odlot kamery w niebo na koniec misji, wtedy zaczyna zbierać się na wymioty.

VR to fajny bajer dla fanów latania w formacji, akrobatów i dla samej przyjemności znajdowania się w przestrzeni, w powietrzu. Moim zdaniem zamiast dwóch Okulusów lepiej kupić duży monitor 21:9 z G-sync ciekawe modele mają pojawić się pod koniec tego roku. Według mnie największym minusem VR jest FOV i oczywiście rozdzielczość. (Nawet kiedy wróciłem do swoich skromnych 24 cali). Zdaję się że nie istnieje jeszcze optyka pozwalająca obsłużyć szersze kąty widzenia. Jestem sceptyczny, jedyne sensowne zastosowanie VR w grach to symulatory a to moim zdaniem zbyt mało żeby technologia się rozwijała, nowsze modele
to perspektywa 5 - 10 lat. Może pojawi się też w międzyczasie nowa technologia monitorów 3d poprzednia była całkowicie
spaprana. Ogólnie implementacja VR poza drobnymi minusami jest bardzo dobra, najlepsza z symulatorów, duże brawa dla ekipy.
Teraz  czekamy na nowinki sprzętowe.   

Offline noe

  • PAT
  • *
  • War Thunder
    • BILT POLSKA
Odp: IL-2 BoX oraz wrażenia z VR
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 12, 2017, 19:26:11 »
Panowie powiedzcie mi czy posiadając okulary FatShark Dominator HD3 mogę je spiąć z Bosem?
http://www.fatshark.com/product/dominator-hd-v3/


Odp: IL-2 BoX oraz wrażenia z VR
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 13, 2017, 08:46:06 »
BoS teoretycznie obsługuje kążde gogle OpenVR przez SteamVR, jeżeli gogle działają W SteamVR to powinny też w BoS.

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: IL-2 BoX oraz wrażenia z VR
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 13, 2017, 09:14:27 »
CV1
W porównaniu z DCS jest 3x lepiej pod względem czytelności kokpitów i ogólnej prędkości działania,na karcie 980ti detale ultra i włączony sharpen 90fps sporadycznie spada do 45fps.
Czytelność poprawiła się właśnie dzięki opcji sharpen. Po ukończeniu paru misji z kampanii mogę powiedzieć że nie jest idealnie, ale dość łatwo rozróżnić sylwetki samolotów czy jednostek naziemnych (bo pamiętam jak wyglądały w 2d) DCS w VR to przy tym rozmyta mokra plama.

Wczoraj porównałem u siebie i czytelność kokpitów w DCS wydaje mi się być na podobnym poziomie co Il-2 z włączoną opcją sharpen, przynajmniej na ustawieniach, z których korzystam. Widoczność na zewnątrz zdaje się być trochę lepsza w Il-2.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: IL-2 BoX oraz wrażenia z VR
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 14, 2017, 22:50:35 »
Ja tego nie doświadczyłem, ale mam wyłączone ograniczenia ruchu głowy w kokpicie.

Dzisiaj się dowiedziałem, że przy trudności Expert opcja "Limit VR view" jest włączona na stałe. Jedyne wyjście żeby ją wyłączyć to przejść na Normal albo Custom. Lipa.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 15, 2017, 07:07:43 wysłana przez Kos »