Autor Wątek: Przebudowa modelu rzutka na sterowanie RC  (Przeczytany 2066 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Przebudowa modelu rzutka na sterowanie RC
« dnia: Wrzesień 01, 2015, 13:07:25 »
      Witam! Jestem harrier13 i mam spory problem. Od dwóch lat mam samolot ONE TEAM Pelikan Zeta. Rzutka... Przy kupnie w składnicy modelarskiej dostałem link do strony z instrukcją przebudowy na sterowanie RC. Niestety, jak się okazało strona była nieaktywna lub usunięta. Więc proszę o pomoc.
      Gdyby model był większy nie było by takiego problemu, lecz jest dość mały i na domiar złego z pianki EPP więc boje się go uszkodzić, bo część nie są tanie. Na domiar złego nie mam żadnego doświadczenia w modelarstwie. Liczę na waszą pomoc.

Odp: Przebudowa modelu rzutka na sterowanie RC
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 01, 2015, 16:05:23 »
Witaj.

Przerabianie rzutek na RC jest tematem ciekawym, ale trudnym. Jeśli się pogrzebie trochę w sieci, można znaleźć na prawdę wiele pomocnych materiałów. Nie należy jednak skupiać się na konkretnym modelu bo może się okazać że akurat on nie cieszy się dużą popularnością. Jednak z tego co widzę Zeta jest przedstawicielem bardzo szerokiej grupy, z której rekordy popularności (w konwersjach) biją w zasadzie dwa modele: Multiplex "Fox" oraz HobbyKing "Hand Launch Free Flight Glider" (ten ostatni niedawno wycofany ze sprzedaży). Ich wspólną cechą jest to że są "przystosowane do konwersji"; to znaczy mają już kotową przestrzeń w "kokpicie" na elektronikę i zaznaczone powierzchnie sterowe (gotowe do wycięcia). Z tego co widzę Zeta akurat nie ma takich udogodnień, co czyni konwersję trudniejszą (choć nadal jest to możliwe). Ja osobiście temat przerabiałem z jeszcze innym modelem: "Mini Swift" (producent: no name from China) który w "przystosowaniu" szedł krok dalej gdyż miał nawet gotowe kanaliki na popychacze/serwa/kable itp.