Autor Wątek: Niespotykane i rzadkie zdjęcia wsp. samolotów wojskowych  (Przeczytany 210856 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Ajti

  • Gość
Odp: Niespotykane i rzadkie zdjęcia wsp. samolotów wojskowych
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 16, 2005, 23:37:05 »
Polskie Su22

kaa

  • Gość
Odp: Niespotykane i rzadkie zdjęcia wsp. samolotów wojskowych
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwiec 17, 2005, 01:15:50 »
skan z Butowskiego... a propos sturmovików:

Elwood

  • Gość
Odp: Niespotykane i rzadkie zdjęcia wsp. samolotów wojskowych
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwiec 17, 2005, 14:07:55 »
Cytat: alcatraz
Cytat: Elwood
Niech ktoś jeśli ma wrzuci to zdjęcie stojącego ruskiego F-14 z przelatującym MiG-25 w tle. Na pewno ktoś ma w swoich zbiorach. Robi wrażenie...

Ściema  Jeżeli mowa o innym zdjęciu - bo sytuacja tutaj nie dokońca zgadza się z tym jak ją opisał Elwood - bardzo chętnie bym obejrzał nie podrabiane  :P  

Nie podrabianej nie zobaczysz raczej. Właśnie o te zdjęcia mi chodziło, dzięki. Bardzo efektowna fotka jednego z dwóch F-14 przejętych z Iranu dla programu badań radaru AWG-9, propagandowo wzbogacona o Miga-25. Jest jeszcze jedno (przynajmniej tyle wiem) z tej sesji, na ziemi,  może ktoś ma?
Jako ciekawostkę dodam, że dalszą reperkusją badań tych samolotów i propagandowego szumu mającego uśpić czujność imperialistów śledzących rozwój radzieckich myśliwców 4.generacji był "wyciek" zdjęć makiety przyszłego Su-27, który wyglądał jak skrzyżowanie F-14 z F-15. Też robi wrażenie, jeśli ktoś ma to zdjęcie to proszę o wklejenie. Nigdy nie udało mi się natrafić na informację czy amerykanie się na to nabrali.

Cytat: Leszek957 którego bardzo lubię
Czy są jakieś dane o samym zdjęciu? Gdzie i kiedy wykonane?
Czy tylko ja słyszę śmiech wujka z Gruzji?

Zdjęcie wykonano na MosAeroShow w 1992 roku. Więcej o tym samolocie napisałem kiedyś  tutaj: http://www.drugawojnaswiatowa.org/forum/viewtopic.php?p=56590#56590, ale wkleję to od razu tu:
(...)Samolot Ił-102 jak najbardziej jest przykładem siły układów i znajomości w ZSRR, i stwierdzenie że tak nie było to jak upieranie się że Trabant to odpowiedź socjalizmu na Chevroleta Corvette- bo też ma karoserię z tworzywa. Ił-40 nie miał nic wspólnego z Ił-10, ani Ił-102 nie był też żadną konkurencją w swoich poprzednich prototypowych wcieleniach dla Su-7, co jest jasne jeśli prześledzi się rozwój samolotu S-22. Samoloty te dzieli nie tylko inna epoka technologiczna, ale nawet koncepcja zastosowania. Z tego właśnie powodu, kiedy po śmierci Stalina Chruszczow ogłosił początek "ery rakietowej" (samoloty-pocisku z kierowcą, czołgi rakietowe, złomowanie niemal ukończonych krążowników itp.), skasowana została również klasa lotnictwa szturmowego. Iljuszyn był niezłym cwaniakiem, porównywalnym chyba z Jakowlewem, i wielki mentor obu tych panów wujek Joe zrobił im przykrą niespodziankę umierając. Smutno się zrobiło, i niezbyt przyjemnie, bo zaczęły rządzić nowe układy, i nastała era Mikojana. Po prostu dobre czasy skończyły się.
Ił-40 który miał być samolotem szturmowym stracił rację bytu, niezależnie od tego czy był udany czy nie. Projekt przerwano. Pod koniec lat `60 era rakietowa zakończyła się, a euforia nad rakietami minęła. Nadal potrzebne okazały się samoloty szturmowe, bo nie wszystko można załatwić rakietami z głowicami atomowymi. I w marcu 1968 roku rozpoczął się proces budowy samolotu szturmowego nowej generacji. Rakietowiec Mikojan oczywiście wystawił przerobionego -21, bo cóż miał wystawić. Jakowlew pokazał Jak-28, przez grzecznośc przemilczę (opinię o nim również). Suchoj pokazał T-8, czyli późniejszego Su-25, a Iljuszyn wyprowadził zza śmietnika za hangarem swojego Iła-40, którego uwspółcześnioną wersję nazwano Ił-102 nawiązując do wielkiego protoplasty czyli Ił-2. Zbudowali dwa egzemplarze tego wynalazku, z czego jeden do prób statycznych. Nikt ich oto nie prosil, bo Su-25 był jakieś 187 razy lepszy, ale chłopaki liczyli na swoje koneksje że uda się przepchnąć (niewiele wcześniej przecież Suchoj przepchnął swojego kompletnie niepotrzebnego Su-9, mimo że wybrano na "masówkę" MiGa-21). Nadzieje pana Krugliakowa (on to był twórcą dzieła) że maszynę przepchnie jego protektor, ówczesny głównodowodzący ruskiego lotnictwa marszałek Paweł Kutachow (który o czym nie każdy wie był już bliski tego zamiaru) rozwiał niestety wiatr przemian w ZSRR. Epoka betonu kończyła się, Su-25 okazał się doskonałą maszyną i latający wynalazek Ił-102 (ciekawostka, napędzany silnikami od MiG-29 tyle że bez dopalaczy) powędrował z powrotem za śmietnik. Ostatni jego publiczny pokaz to pokazy w 1992 roku na MosAeroShow (imprezy chyba reklamować nie trzeba?), i to by było tyle. (...)

Offline John Cool

  • Global Moderator
  • *****
    • http://www.rsp.prv.pl
Odp: Niespotykane i rzadkie zdjęcia wsp. samolotów wojskowych
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwiec 17, 2005, 14:48:24 »
Cytat: Elwood
Suchoj pokazał T-8, czyli późniejszego Su-25, a Iljuszyn wyprowadził zza śmietnika za hangarem swojego Iła-40, którego uwspółcześnioną wersję nazwano Ił-102 nawiązując do wielkiego protoplasty czyli Ił-2. Zbudowali dwa egzemplarze tego wynalazku, z czego jeden do prób statycznych. Nikt ich oto nie prosil, bo Su-25 był jakieś 187 razy lepszy, ale chłopaki liczyli na swoje koneksje że uda się przepchnąć


Do tego można jeszcze dodać fakt, iż jeszcze w drugiej połowie lat 80-tych, na bazie doświadczeń z Afganistanu, ekipa Iłuszyna próbowała, na szczęście bez rezultatu, przepchnąć IŁa-102 jako "alternatywę" dla walczącego w tej wojnie SU-25. Opierano się przy tym między innymi na oficjalnym raporcie, w którym jakiś debil stwierdził, że "jedynym samolotem, który poniósł w tej wojnie mniejsze straty od SU-25 był stary IŁ-28. Strzelec IŁa-28, po wykonaniu przez załogę ataku bombowego zazwyczaj przy okazji ostrzeliwał ze zdalnie kierowanych 23mm działek pozycje obronne afgańskich bojowników, często udaremniając przez to atak rakietami "Stinger" z tylnej półsfery".
МАССАНДРА: "Микоян Артём Славный Сын Армянского Народа Дарит Радость Авиаторам".

Kiedy natkniemy się na pole minowe, nasza piechota przeprowadza atak dokładnie tak, jakby go tam nie było. Gieorgij Żukow (1896-1974)

Elwood

  • Gość
Odp: Niespotykane i rzadkie zdjęcia wsp. samolotów wojskowych
« Odpowiedź #19 dnia: Czerwiec 17, 2005, 15:57:21 »
Ił-28 kontynuował bogate tradycje samolotów Ił-2, bo też mu się zdarzało że przy lądowaniu odrywał się ogon i ginął strzelec. U nasz w Polszcze też były takie przypadki.
Jeśli chodzi o owe "przemyślenia" marketingowców Iliuszyna, to jest to jeszcze głupsze niż polskie prawo o ruchu drogowym.

Offline John Cool

  • Global Moderator
  • *****
    • http://www.rsp.prv.pl
Odp: Niespotykane i rzadkie zdjęcia wsp. samolotów wojskowych
« Odpowiedź #20 dnia: Czerwiec 18, 2005, 01:20:24 »
Cytuj
Jako ciekawostkę dodam, że dalszą reperkusją badań tych samolotów i propagandowego szumu mającego uśpić czujność imperialistów śledzących rozwój radzieckich myśliwców 4.generacji był "wyciek" zdjęć makiety przyszłego Su-27, który wyglądał jak skrzyżowanie F-14 z F-15. Też robi wrażenie, jeśli ktoś ma to zdjęcie to proszę o wklejenie.


Mówisz, masz. Oto i owa makieta:

МАССАНДРА: "Микоян Артём Славный Сын Армянского Народа Дарит Радость Авиаторам".

Kiedy natkniemy się na pole minowe, nasza piechota przeprowadza atak dokładnie tak, jakby go tam nie było. Gieorgij Żukow (1896-1974)

Odp: Niespotykane i rzadkie zdjęcia wsp. samolotów wojskowych
« Odpowiedź #21 dnia: Czerwiec 26, 2005, 18:38:37 »
Hercules towarzyszący Blue Angels (kliknij)

Offline John Cool

  • Global Moderator
  • *****
    • http://www.rsp.prv.pl
Odp: Niespotykane i rzadkie zdjęcia wsp. samolotów wojskowych
« Odpowiedź #22 dnia: Lipiec 10, 2005, 11:45:52 »
Ehhhh...
Ekanoplan LUL. To dopiero jest cudaczny twór! 6 rakiet Moskit na pokładzie...  :mrgreen:



МАССАНДРА: "Микоян Артём Славный Сын Армянского Народа Дарит Радость Авиаторам".

Kiedy natkniemy się na pole minowe, nasza piechota przeprowadza atak dokładnie tak, jakby go tam nie było. Gieorgij Żukow (1896-1974)

Offline Ros

  • *
  • Uziemniony
Odp: Niespotykane i rzadkie zdjęcia wsp. samolotów wojskowych
« Odpowiedź #23 dnia: Wrzesień 02, 2005, 15:11:14 »
Zerknijcie na to zdjęcie:

http://www.af.mil/media/photodb/photos/021211-F-1014W-999.jpg

Czy mi się wydaje czy też ten drugi F-16 leci tuż pod pierwszym??
Though I fly through the Valley of Death I shall fear no Evil for I am at 80,000 feet and climbing
36 Quai des Orfevres

Offline bip3r

  • *
  • 13 WELT
    • www.13welt.pl
Odp: Niespotykane i rzadkie zdjęcia wsp. samolotów wojskowych
« Odpowiedź #24 dnia: Wrzesień 02, 2005, 15:25:12 »
hehe  niezłe złudzenie optyczne.. zwróć uwagę na różnicę w propocjach obu samolotów: ten powyżej jest bliżej fotografa, a ten ponieżej jest bardziej oddalony..
ale fotka jest ciekawa :)

F-16tki z grupy akrobatycznej USAF Thunderbirds
"Jestem Polak, a Polak to wariat, a wariat to lepszy gość." K.I. Gałczyński


13WELT YouTube Channel

mattin

  • Gość
Odp: Niespotykane i rzadkie zdjęcia wsp. samolotów wojskowych
« Odpowiedź #25 dnia: Wrzesień 09, 2005, 23:47:17 »
Cytat: Elwood

Nie podrabianej nie zobaczysz raczej. Właśnie o te zdjęcia mi chodziło, dzięki. Bardzo efektowna fotka jednego z dwóch F-14 przejętych z Iranu dla programu badań radaru AWG-9, propagandowo wzbogacona o Miga-25. Jest jeszcze jedno (przynajmniej tyle wiem) z tej sesji, na ziemi,  może ktoś ma?
Jako ciekawostkę dodam, że dalszą reperkusją badań tych samolotów i propagandowego szumu mającego uśpić czujność imperialistów śledzących rozwój radzieckich myśliwców 4.generacji był "wyciek" zdjęć makiety przyszłego Su-27, który wyglądał jak skrzyżowanie F-14 z F-15. Też robi wrażenie, jeśli ktoś ma to zdjęcie to proszę o wklejenie. Nigdy nie udało mi się natrafić na informację czy amerykanie się na to nabrali.

ZSRR nigdy nie wszedł w posiadanie żadnego irańskiego Tomcata te dwa zdjęcia o których mowa to w 100 % fotomontaże. Ten z migiem-25 to nie jest nawet irański tomcat ale maszyna jednego z amerykańskich centrów szkoleniowych pomalowana w irańskie barwy. Jeden irański tomcat rzeczywiście zbiegł do innego państwa ale nie do ZSRR ale do Iraku gdzie został przejęty przez amerykanów a następnie przewieziony do Arabii Saudyjskiej gdzie po testach został zniszczony.

Offline John Cool

  • Global Moderator
  • *****
    • http://www.rsp.prv.pl
Odp: Niespotykane i rzadkie zdjęcia wsp. samolotów wojskowych
« Odpowiedź #26 dnia: Wrzesień 13, 2005, 09:56:05 »
Znacie z rosyjskich samolotów informator głosowy Nadia? Albo Natasza, Nadjeżda i jak go tam jeszcze nazywają?  :D

Tak owo cudo wygląda:
МАССАНДРА: "Микоян Артём Славный Сын Армянского Народа Дарит Радость Авиаторам".

Kiedy natkniemy się na pole minowe, nasza piechota przeprowadza atak dokładnie tak, jakby go tam nie było. Gieorgij Żukow (1896-1974)

Iche

  • Gość
Odp: Niespotykane i rzadkie zdjęcia wsp. samolotów wojskowych
« Odpowiedź #27 dnia: Wrzesień 13, 2005, 10:41:16 »
Zgrabna!

Tylko duża trochę. :D

Offline John Cool

  • Global Moderator
  • *****
    • http://www.rsp.prv.pl
Odp: Niespotykane i rzadkie zdjęcia wsp. samolotów wojskowych
« Odpowiedź #28 dnia: Wrzesień 13, 2005, 10:52:45 »
Cytat: Iche
Zgrabna!

Tylko duża trochę.


No nic dziwnego, no już sam fakt że wszytkie te siedemdziesiątkilka kilka komend głosowych zapisane jest na taśmie magnetycznej świadczy o epoce urządzenia  :wink:
МАССАНДРА: "Микоян Артём Славный Сын Армянского Народа Дарит Радость Авиаторам".

Kiedy natkniemy się na pole minowe, nasza piechota przeprowadza atak dokładnie tak, jakby go tam nie było. Gieorgij Żukow (1896-1974)

sokolwrc

  • Gość
Odp: Niespotykane i rzadkie zdjęcia wsp. samolotów wojskowych
« Odpowiedź #29 dnia: Wrzesień 23, 2005, 11:25:30 »