Autor Wątek: Polskie (i nie tylko) Su-22  (Przeczytany 131622 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #570 dnia: Grudzień 07, 2016, 22:05:24 »
No widzisz, zamiast wymagać cudów od Markowskiego mogłeś po prostu otworzyć swoją szufladę he, he...... . A masz też opis zastosowania H-23?.

Tak przy okazji: czy ktokolwiek wie gdzie był i jak wyglądał pulpit do SPS-141 w przystosowanych do niej Su-7?.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 08, 2016, 07:43:40 wysłana przez KosiMazaki »

Offline CRC

  • *
Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #571 dnia: Grudzień 07, 2016, 22:11:10 »
W Su-7 stawiał bym na prawy boczny pulpit,_jak w prostym Su-17._Dużo materiału poległo ze starym komputerem,_te są odzyskane.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 08, 2016, 07:44:09 wysłana przez KosiMazaki »

Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #572 dnia: Grudzień 08, 2016, 21:10:42 »
Generalnie też tak sobie kombinuję, tylko na tych pulpitach bocznych jest strasznie ciasno i nie za bardzo tam widzę miejsce. Pod obramowaniem wiatrochronu z koleji jest taka ciekawa konstrukcja, która wygląda na uchwyt do czegoś, dlatego też przeszło mi przez myśl, że może było tak samo jak w MiG-21 czyli zawieszane w razie czego pulpiciki.



Zdjęcie kabiny czechosłowackiego Su-7BKL z muzeum w Vyskowie, ponoć obydwa wystawione tam samoloty były dostosowane do SPS, przy jednym z nich nawet taki zasobnik jest wyłożony.

Offline CRC

  • *
Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #573 dnia: Grudzień 08, 2016, 21:24:15 »
W tym miejscu była zamontowana busola KI-13_. Jeśli masz zdjęcia czeskiego Su-7BKL z sześcioma węzłami, przenoszącego SPSa to widać że na wiatrochronie nie ma pulpitu. Przynajmniej 14 czeskich BKL_, bo tylko te zmodyfikowali,_mogło przenosić SPS-141.

Szykuje się kolejny urlop. Mazak.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 09, 2016, 07:56:48 wysłana przez KosiMazaki »

Offline CRC

  • *
Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #574 dnia: Grudzień 09, 2016, 12:03:02 »
Jest jeszcze miejsce tradycyjne dla samolotów Su.To parapet z lewej strony, czyli mówiąc inaczej lub jak chcą puryści nadal,w miejscu pulpitu PBK.Cztery AZSy i lampki zmieszczą się w tak małym obrysie.Ta lokalizacja jest nawiązaniem do pulpitu uzbrojenia specjalnego na Mig-21S,gdzie AZSy uzbrojenia,również te RS,SS wyniesiono do prostokątnej skrzynki,zabudowanej na parapecie,po prawej stronie obok celownika.

Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #575 dnia: Grudzień 09, 2016, 18:30:42 »
To jest ciekawy pomysł z tą wymianą PBK na pulpit SPS, jak dla mnie brzmi rozsądnie. Jakby ktoś miał zdjęcia (albo rysunki ) kabiny sowieckiego Su-7BKL to można byłoby poszukać różnic w stosunku do eksportowych i być może coś z tego by się wykluło.

Offline CRC

  • *
Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #576 dnia: Grudzień 11, 2016, 20:07:39 »
Schemat osłony samolotów lotnictwa frontowego._SPS-141 i SPS-141M,_czyli odbiór i nadawanie w przednią półsferę._Samoloty Mig-23BN,_Mig-27,_Su-17/M/M2/M3.


Spacje, spacje i kropki. Mazak.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 12, 2016, 07:38:46 wysłana przez KosiMazaki »

Offline CRC

  • *
Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #577 dnia: Grudzień 13, 2016, 14:46:19 »
Su-17M4 przenosił dwa typy zasobników ze stacją rodziny SPS-141. Były to, starsza SPS-141 litery "W" na 5 punkcie podwieszenia, oraz SPS-141M litery "WGK" na punkcie trzecim. Oczywiście takie miejsce zawieszenia powodowało zmiejszenie strefy odbioru i nadawania stacji z prawej strony samolotu. Dlatego zalecano przelot samolotu w stosunku do systemów radiolokacyjnych lewą stroną :).

Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #578 dnia: Grudzień 13, 2016, 20:27:41 »
A czy wiadomo, jakie były różnice pomiędzy tymi stacjami i dlaczego wiesza się je na różnych punktach podwieszeń?. Swoją drogą wcześniejszą stację SPS-141M można też było wieszać na punktach 3 albo 5, na 17/17M/17M2/17M3. Zastanawiałem się czy podobnie różne warianty podwieszenia stacji były możliwe też na Su-7.

Offline CRC

  • *
Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #579 dnia: Grudzień 13, 2016, 23:22:24 »
Różnica jest taka, SPS-141 to pierwsza wersja odbierająca i promieniująca tylko w przednią półsferę i mająca 3 trzy programy pracy. Zmodernizowana SPS-141M odbiera/nadaje przód/tył plus 4 programy.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 14, 2016, 09:50:21 wysłana przez KosiMazaki »

Offline CRC

  • *
Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #580 dnia: Grudzień 14, 2016, 19:32:57 »
Co do wieszania, to SPS-141W na Su-17M/M2/M3 mogły wisieć na 3 i 5 punkcie. Na M4 wychodzi, że tylko na 5 punkcie_. Dlaczego?.Nie wiem. W Su-17M4 SPS-141M WGK wisi na 3 i 5 punkcie czyli jak na pozostałych.
Różnice:
-SPS-141 jedna antena odbiorcza i jedna antena nadawcza (tylko do przodu),
-promieniowanie stacji, po 40 stopni lewo-prawo, tylko do przodu, po 30 stopni góra-dół (tylko do przodu).

-SPS-141M dwie anteny odbiorcze przód-tył, dwie anteny nadawcze przód-tył, dodatkowo dwie anteny podświetlenia ziemi,
-promieniowanie stacji, po 60 stopni lewo-prawo, przód-tył, po 30 stopni góra-dół, przód-tył.

Zasobnik SPS-141M WGK powstał dla Su-17M3 i nosi oznaczenie, S52-7900-200.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 14, 2016, 22:12:46 wysłana przez KosiMazaki »

Offline CRC

  • *
Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #581 dnia: Styczeń 09, 2017, 20:18:07 »
SPS-141W

« Ostatnia zmiana: Styczeń 09, 2017, 21:01:59 wysłana przez KosiMazaki »

Odp: Polskie (i nie tylko) Su-22
« Odpowiedź #582 dnia: Styczeń 22, 2017, 10:35:06 »
Pojawiła się 707 odmalowana. Wygląda bajecznie  :580:. Jednak kamuflaż zielono-brązowy bardziej mi pasuje do tych samolotów.

Źródło https://m.facebook.com/FwGiwK/posts/1745959205421587