Autor Wątek: MiG-29M/M2 oraz MiG-35  (Przeczytany 41237 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: MiG-29M/M2 oraz MiG-35
« Odpowiedź #165 dnia: Listopad 27, 2016, 21:45:55 »
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Odp: MiG-29M/M2 oraz MiG-35
« Odpowiedź #166 dnia: Styczeń 28, 2017, 22:28:13 »
Kronikarsko należy odnotować kolejną informacje. Otóż 2017.01.27 odbył się oficjalny pokaz MiG-35 oraz, że zaczynają się jego próby, które mają doprowadzić do zamówienia go ok 2019 roku. Jak deklaruje dowódca  sił powietrznych zapotrzebowanie na tego typu samoloty w Rosji to 170 egzemplarzy! W tę wersję wyposażą też zespół "Striży".  Nawet Putin pobłogosławił tej konstrukcji. https://news.mail.ru/politics/28563552/?frommail=1
No to obstawiamy co z tego wyjdzie?  :701:
702 jednomiejscowy


Tu trzy inne sztuki na różnym etapie produkcji


A w powietrzu odbył się pokaz wersji dwumiejscowej (pilot stwierdził, że ten model to MiG-35UB :583:)
712




Kilka linków
http://forums.airforce.ru/sovremennost/2700-mig-35-vs-mig-29-a-7/#post145929
http://www.uacrussia.ru/ru/press-center/news/sostoyalas-mirovaya-premera-noveyshego-aviatsionnogo-kompleksa-mig-35
http://saidpvo.livejournal.com/572461.html
http://fotografersha.livejournal.com/871861.html

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: MiG-29M/M2 oraz MiG-35
« Odpowiedź #167 dnia: Styczeń 28, 2017, 22:43:28 »
Nabrał takiego nowoczesnego sznytu :).
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Odp: MiG-29M/M2 oraz MiG-35
« Odpowiedź #168 dnia: Styczeń 29, 2017, 10:13:33 »
Przyznam, że kibicuję temu modelowi - tak samo jak wersji KUB. Moim zdaniem to dobry kierunek zmian - rodzinka MiG-ów-29 jest tania, niezbyt wymagająca, a oferuje sporo przy takim stosunku obsługi.
Może tym razem uda im się go wyprodukować w ilości sztuk większej niż 10 jak to zwykle bywa :P
Sankcje zachodu przyniosły skutek, że Putler musiał obniżyć trochę wydatki na armię, bodajże rok temu.

Offline ThomasCrown

  • *
  • SHIFT 2 UNLEASHED
Odp: MiG-29M/M2 oraz MiG-35
« Odpowiedź #169 dnia: Styczeń 29, 2017, 11:36:10 »
Moim zdaniem to dobry kierunek zmian - rodzinka MiG-ów-29 jest tania, niezbyt wymagająca, a oferuje sporo przy takim stosunku obsługi.
Może tym razem uda im się go wyprodukować w ilości sztuk większej niż 10 jak to zwykle bywa :P

MiG-29 tani nie jest, jego cena to 80 % ceny samolotu z rodziny Su-27 przy nieporównywalnie mniejszych możliwościach (zasięg, udźwig, wyposażenie). Jako jedyny z samolotów WWS nie został objęty żadnym programem modernizacyjnym i na wyposażeniu znajduje się obecnie w niewielkich ilościach, używany głównie w jednostkach szkolnych. Wprawdzie na stan Sił Powietrznych FR trafią "nowe" egzemplarze, ale są to albo zwroty z innych krajów (Algieria - która chciała nabyć Su-30 ale wciśnięto im MiG-29 SMT) albo ratowanie samego MiG-a, bo kiepsko mu się powodzi.
Napisałem "nowe", bo tak naprawdę są to egzemplarze z początku lat 90-tych które nie odebrane przez WWS stały w fabryce i potem sprzedawano je zagranicznym klientom właśnie jako nowe. Łatwo je poznać po tym, iż mają obłe krawędzie natarcia napływów (względy technologiczne, MiG-29M miał już te krawędzie ostre).

Odp: MiG-29M/M2 oraz MiG-35
« Odpowiedź #170 dnia: Styczeń 30, 2017, 12:53:39 »
W służbie jest około 170 MiG-29 różnych wersji, z czego zdecydowana większość w jednostkach bojowych, WWS na pewno nie postawiła na tym samolocie krzyżyka bo ostatnimi czasy remonty przechodzą samoloty nawet odmian 9.12 z odstojników. Dotychczasowe braki w programach modernizacyjnych należy upatrywać przede wszystkim w zakulisowych rozgrywkach dokonywanych przez Suchoja, a nie w sposobie widzenia tego samolotu, zresztą same OKB MiG woli sprzedawać nowe samoloty a niżeli modernizować stare. MiG-35 to w moim przekonaniu przede wszystkim próba wyjścia na rynki zagraniczne. Wielu klientów Rosjan to państwa mało zamożne i one na eksploatacje samolotów z rodziny Su-30/35 nie mogą sobie pozwolić, z kolei nikt nie kupi samolotu którego własna armia nie używa i stąd ten "szoł". MiG-35 to po prostu lądowa wersja MiG-29K. Ile naprawdę ten samolot kosztuje to nie wiadomo, na rosyjskich forach mówi się o 60-70% ceny Su-35, nie jest to znacząco duża różnica w pojedyńczych samolotach ale przy flocie maszyn robi się sporo oszczędności. Samoloty MiG-29SMT z ostatniej partii z tą maszyną nie mają niczego wspólnego, zostały one zbudowane na bazie 16 kadłubów odmiany 9.13. Kadłuby te były ukończone w około 60% i od lat 90-tych stały w magazynie. Kiedyś był nawet w sieci fotoreportaż z tego miejsca dokonany przez "eksploratora opuszczonych miejsc". Samoloty nie odebrane przez WWS na początku 90-tych z powodu braku kasy już dawno zostały rozsprzedane m.in. Węgry, Słowacja, Algieria ( z czego SMT wróciły ), Bangladesz, kilka państw Afryki.

Offline ThomasCrown

  • *
  • SHIFT 2 UNLEASHED
Odp: MiG-29M/M2 oraz MiG-35
« Odpowiedź #171 dnia: Styczeń 30, 2017, 19:29:58 »
W chwili obecnej MiG-29 jest na stanie 14. PLM w Kursku-Chalino oraz... zespołu akrobacyjnego "Striżi". Z kolei 120. PLM w Domnie i 31. PLM w Millerowie wymieniły swoje MiGi na Su-30SM. Ze 120 sztuk MiGa-29 będących obecnie na wyposażeniu WWS pozostałe egzemplarze są w 3 jednostkach szkolnych (Astrachań, Armawir i Kuszczewskaja).
Jeśli chodzi o eksport MiG-29M/35 (izdielije 9.41S, izd. 9.47S), to odliczając Syrię (12 szt.) pozostają jeszcze plany sprzedaży do Serbii i Iraku, bo Kazachstan już odpadł (wybrali Su-30SM). Trochę ratuje sytuację zamówienie ze strony Egiptu (46 szt.), ale to w pakiecie z "Mistralami".
Rosja zaś ciągle zwleka z kupnem 28 szt. MiG-35S (jednomiejscowy), zaś z nowych MiG-ów posiada tylko 24 MiG-29KR/KUBR (czy raczej posiadała, klimat na Morzu Śródziemnym im nie służy) w 100. samodzielnym pokładowym PLM dla lotniskowca Admirał Kuzniecow.

Odp: MiG-29M/M2 oraz MiG-35
« Odpowiedź #172 dnia: Styczeń 30, 2017, 20:23:43 »
Trochę ratuje sytuację zamówienie ze strony Egiptu (46 szt.), ale to w pakiecie z "Mistralami".
Mógłbyś trochę rozwinąć ten wątek?
Wódka to śmierć, ale polski lotnik śmierci się nie boi...

Odp: MiG-29M/M2 oraz MiG-35
« Odpowiedź #173 dnia: Styczeń 30, 2017, 20:54:22 »
W latach 2009-2016 Rosja przyjęła do służby 76 nowych MiG-29SMT/UB 9.53/KR/KUBR...., wszystkie w jednostkach bojowych. Do tego dochodzą samoloty starszych odmian w różnych miejscach, chociaż te oczywiście z czasem będą się wykruszać bo swój wiek już mają. W Priwołżańsku to nawet jeszcze wczesne seryjne latają ( osobiście nazywam je 9.08 na podobieństwo ósmego prototypu ), swieżo po remontach, kolega zapomina o 63530 bazie w Erewaniu-Erebunii. Według danych ( koniec 2016 ) na stanie jest 193 samolotów wszystkich odmian. Oficjalne stanowisko sztabu WWS: samoloty starszych wersji nie będą modernizowane bo jest to nie opłacalne, mają za mało resursu.
Odnośnie szans eksportowych to ja tu widzę o wiele więcej możliwości: Ameryka Południowa, sporo krajów afrykańskich, wcale nie jest pewne czy Indie nie wrócą do pomysłu nowego konkursu MRCA bo z Rafalem nie za bardzo idzie, kraje południowo-wschodniej Azji jak Malezja i Bangladesz też mogą byc traktowane jako opcja tym bardziej że mają doświadczenie z tym typem, Serbia bierze na razie używki ale w przyszłości kto wie. Przeszkodą w szerszym promowaniu tego samolotu jest brak slużby w Rosji, miał być zamówiony już dawno temu ale jak wiemy ostatnio budżet się nieco skurczył, stąd ta gimnastyka. Wcale się nie zdziwię, że w niedalekiej przyszłości gdy w Stanach ostatecznie zamkną się linie produkcyjne F-16 i F-18 to w większości małych i mniej zasobnych państw będzie tylko dwóch konkurentów do kupna- Gripen E i właśnie MiG-35 lub jakieś jego klony.

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: MiG-29M/M2 oraz MiG-35
« Odpowiedź #174 dnia: Styczeń 30, 2017, 21:21:34 »
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Offline ThomasCrown

  • *
  • SHIFT 2 UNLEASHED
Odp: MiG-29M/M2 oraz MiG-35
« Odpowiedź #175 dnia: Styczeń 30, 2017, 22:15:06 »
W latach 2009-2016 Rosja przyjęła do służby 76 nowych MiG-29SMT/UB 9.53/KR/KUBR....

Z tej liczby faktycznie nowych jest 20 szt. MiG-29KR (izd. 9.41) i 4 szt. MiG-29KUBR (izd. 9.47), pozostałe to 15 szt. MiG-29SMT (izd. 9.19) zwrócone z Algierii i 16 szt. MiG-29 (izd. 9.19R) zamówionych dla opróżnienia zapasów/ratowania sytuacji finansowej MiG-a. Jednak to nie są przedstawiciele nowej rodziny MiG-29M/MiG-35 (nazwa zależna od klienta).

Co do eksportu to sporą wadą MiG-a jest jego układ dwóch silników, przez co niektórzy wolą trochę dołożyć do samolotów rodziny Su-30MK, a ci mniej zasobni spojrzą raczej w kierunku chińsko-pakistańskiego wynalazku FC-1 czy może i J-10. Mam tu na myśli te państwa, które są na mapie Donalda J. Trumpa z napisem "można bombardować" i sprzęt zachodni nie wchodzi w grę (Gripen wbrew pozorom też jest bardzo amerykański).

Odp: MiG-29M/M2 oraz MiG-35
« Odpowiedź #176 dnia: Styczeń 31, 2017, 01:09:50 »
Pisząc nowe miałem na myśli samoloty nowe fabrycznie a nie nowej wersji, za samoloty nowe można uznać nawet ex-algierskie bo one miały po kilkadziesiąt godzin nalotu. Łącznie samolotów wersji SMT/UBM jest obecnie 52 z czego jednomiejscowych 44, a reszta jak pisałeś to nowa generacja.
        Tak chińskie sprzęta są jakąś konkurencją dla Rosjan, ale nie oszukujmy się w chwili obecnej wezmą je jedynie desperaci, ponadto masa elementów tych samolotów pochodzi z Rosji ( chociażby silniki ) i Rosjanie mogą ich sprzedaż zablokować tak jak Amerykanie i Brytyjczycy mogą zaszachować Gripena. Ponadto jakość chińskich samolotów i ich parametrów technicznych pozostawia jeszcze sporo do życzenia. FC-1 ma bardzo mało zalet na tle MiG-a. Dlatego też ten samolot ma duże szanse na kontrakty eksportowe, to widzą Rosjanie i dlatego go ożywiono. Dwusilnikowość ma owszem wady ale też i wiele zalet, a według Rosjan przewaga Mig-a w stosunku do innych samolotów ( także Su-30/35 ) to przede wszystkim niskie koszty eksploatacji i prostota obsługi co w wielu krajach o niskiej kulturze technicznej może mieć kolosalne znaczenie. J-10 ma ten problem że jest izraelski i licencja na niego ( chociaż Chińczycy zaprzeczają że to licencja ) jest obwarowana dziesiątkami zastrzeżeń, nie sądzę że Pekin pogorszy stosunki z Izraelem sprzedając te  samoloty poza jego plecami czy bez zgody. MiG-35 chociaż nie jest samolotem najnowszej generacji tylko czymś po środku ( podobnie jak Typhoony, Rafale, Gripeny ) ma spore szanse na przyszłość z jednego prostego powodu: mało kto na świecie może sobie pozwolić na 5 generację ze względu na koszty ( nawet US Navy planuje więcej eskadr Superbugów niż F-35C ). Czy Rosjanie to wykorzystają to jest zupełnie inne pytanie, w moim przekonaniu nie mają specjalnie wyboru bo póki co zbrojeniówka to ich jedyny zaawansowany technologicznie potencjał eksportowy,  węglowodory się kończą ( a przynajmniej wielu ma takie wrażenie ) a z czegoś trzeba żyć.
     Być może zresztą jakieś rozmowy już się toczą, nie dalej jak wczoraj oglądałem na YT reportażyk z ceremoni o której tutaj mowa, był przedstawiciel Bangladeszu i stwierdził że jego kraj jest bardzo zainteresowany tą konstrukcją.