Autor Wątek: Pierwsza Polska F-16-stka  (Przeczytany 199103 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

tomek1988

  • Gość
Odp: Pierwsza Polska F16-stka
« Odpowiedź #30 dnia: Grudzień 26, 2005, 23:16:34 »
Link
Eee?
« Ostatnia zmiana: Grudzień 26, 2005, 23:19:59 wysłana przez tomek1988 »

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Pierwsza Polska F16-stka
« Odpowiedź #31 dnia: Grudzień 26, 2005, 23:59:51 »
A zródło to pewnie skandale jakieś?

Jak by to powiedział qrdl; "Popijcie wodą i zapomnijcie"

Może chodzi o mechaników,teraz są wymagani z licencją pilota :-D
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Offline martin

  • *
  • Szpieg z krainy jaszczompów
Odp: Pierwsza Polska F16-stka
« Odpowiedź #32 dnia: Styczeń 06, 2006, 10:07:09 »
http://miasta.gazeta.pl/poznan/1,36001,3099646.html

Jaki miły prezent na imieniny :D

Martin
Sundowner:U nas jest w czym wybierać - do każdej roboty odpowiednie narzędzia.
Schmeisser: U nas się wysyła 1000 MiGów, mogą być puste.

kermadec

  • Gość
Odp: Pierwsza Polska F16-stka
« Odpowiedź #33 dnia: Styczeń 06, 2006, 23:42:37 »
Nie będę zakladał nowego wątku, myślę że można "odgrzać" istniejący.

W grudniowym numerze nTW znalazł się rysunek pochodzący z firmy Lockheed Martin przedstawiający F-16 Block 52+ przeznaczony dla Polskich Sił Powietrznych. Nie wiem na ile jest wierny rzeczywistości (ale w końcu zdaje się,  że producent będzie te samoloty malował) ale przedstawia wzór malowania samolotów dla Polski.




Witam serdecznie.Mam pytanko odnośnie rysunku.Może ktoś mi powie czy te paskudstwa na grzbiecie (zbiorniki dodatkowe?) są demontowalne czy to tak na stałe?
Bardzo psują sylwetkę Vipera (albo i nie psują ale nie moge się przestawić;) ).
Pozdrawiam:)

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Pierwsza Polska F16-stka
« Odpowiedź #34 dnia: Styczeń 07, 2006, 00:54:09 »
Są na stałe, o ile mnie pamięć nie zawodzi to podobne rozwiązanie stosuje się w Mig29 tyle że tam ma to postać garba. Jak się myle to niech mnie ktoś poprawi.
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Online Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Pierwsza Polska F16-stka
« Odpowiedź #35 dnia: Styczeń 07, 2006, 02:02:43 »
Nie

Podobnie jak FAST Pack w F-15, jak i CFT w Rafale i Typhoonie CFT w F-16 są zdejmowalne - ale nie ma możliwosci ich odstrzelenia w czasie lotu.

W MiGach jest czasami ten garb, ale to jest powiekszony zbiornik wewnętrzny , a nie komforemny zbiornik paliwa.


Suncom Raptor #SF64030539
Thrustmaster HOTAS Cougar #16348

Offline John Cool

  • Global Moderator
  • *****
    • http://www.rsp.prv.pl
Odp: Pierwsza Polska F16-stka
« Odpowiedź #36 dnia: Styczeń 07, 2006, 17:56:34 »
Akurat na SMT jest możliwość instalacji wersji nakładanej - specjalnie dla starszych wersji samolotu projektu 9.12.
МАССАНДРА: "Микоян Артём Славный Сын Армянского Народа Дарит Радость Авиаторам".

Kiedy natkniemy się na pole minowe, nasza piechota przeprowadza atak dokładnie tak, jakby go tam nie było. Gieorgij Żukow (1896-1974)

Schmeisser

  • Gość
Odp: Pierwsza Polska F16-stka
« Odpowiedź #37 dnia: Styczeń 07, 2006, 18:35:57 »
Cytuj
komforemny

konforemny
:P

macias13_84

  • Gość
Odp: Pierwsza Polska F16-stka
« Odpowiedź #38 dnia: Styczeń 10, 2006, 14:26:42 »
Bardzo psują sylwetkę Vipera (albo i nie psują ale nie moge się przestawić;) ).
Pozdrawiam:)



to 16stka nazywa się teraz Viper? lol

zmienili "walczącego sokoła" na jakiegoś "zaskrońca" :021:

Online Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Pierwsza Polska F16-stka
« Odpowiedź #39 dnia: Styczeń 10, 2006, 14:41:33 »
Bardzo psują sylwetkę Vipera (albo i nie psują ale nie moge się przestawić;) ).
Pozdrawiam:)



to 16stka nazywa się teraz Viper? lol

zmienili "walczącego sokoła" na jakiegoś "zaskrońca" :021:
F-16 to zawsze była Żmija, tylko przez jakiegoś rąbnietego generała, który miał fobie na punkcie węży (i paru innych rzeczy) 21 lipca 1980 roku przyznano temu samolotowi oficjalną nazwę "Fighting Falcon" wymyśloną przez TSgt. Joseph A. Kurdell, który to w nagrodę otrzymał obiad w klubie oficerskim.

Dla pilotów, obsługi i fascynatów lotnictwa to zawsze będzie Viper, do tego stopnia, że w wielu klubach oficerskich dywizjonów latajacych na tej maszynie, jeżeli powiesz o niej "Falcon" lub "Fighting Falcon" stawiasz wszystkim obecnym kolejkę, zwykle bardzo wymyślnych (przez co i drogich) drinków.


Suncom Raptor #SF64030539
Thrustmaster HOTAS Cougar #16348

Offline Ranwers

  • *
  • Wizzard
Odp: Pierwsza Polska F16-stka
« Odpowiedź #40 dnia: Styczeń 10, 2006, 17:14:38 »
A ja pamiętam, że F-16 był długo sierotą jeśli chodzi o nazwę własną zanim nie wymyślono tej dwuczłonowej. Słyszałem że bardziej używano Electric Jet.
Mam pytanie: Czy nazwa Viper nie pojawiła się dopiero przy dwumiejscowej wersji bojowej (w takim zielonym kamuflażu) ?
.       __!__
.____o(''''')o____.
          " " "
Forum to miejsce spotkań ludzi, którzy mają "zryty palnik" w pewnych kwestiach i do tego dobrze im z tym

Online Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Pierwsza Polska F16-stka
« Odpowiedź #41 dnia: Styczeń 10, 2006, 18:17:44 »
A ja pamiętam, że F-16 był długo sierotą jeśli chodzi o nazwę własną zanim nie wymyślono tej dwuczłonowej. Słyszałem że bardziej używano Electric Jet.
Mam pytanie: Czy nazwa Viper nie pojawiła się dopiero przy dwumiejscowej wersji bojowej (w takim zielonym kamuflażu) ?

Nie, nazwa "Viper" została przyznana temu samolotowi przez pilotów testowych i to bardzo szybko, wcześniej istniała również nazwa "Bird of pray" ale ta oczywiście się nie przyjęła.

F-16 ma inne oficjalne nazwy w Izraelu:
Netz - Jastrząb (dla F-16 A/B)
Barak - Błyskawica (dla F-16 C/D)
Suefa - Burza (dla F-16I)

Ma też inne nicki:
Electric Jet
Lawn Dart
Midnight Falcon (F-16 C/D z LANTIRN)
Desert Falcon (F-16 Block 60)
Sweet sixteen

Wersje w kamuflażu "Europe One" ( "tym zielonym" ) tak jedno miejscowe, jak i dwu miejscowe, to niedoszłe A-16 czyli wersje testowe Block 10, 25 i 30 przystosowane do atakowania celów naziemnych, czesto przenoszące w zasobniku 4 lufowe działko GAU-13/A kalibru 30mm i awionikę Pave Penny, były wykorzystywane w czasie pustynnej burzy i okazały się niezbyt przydatne z powodu swojej prędkości. Łącznie było 8 takich maszyn o numerach: 83128, 83129, 83130, 83131, 83132, 83144, 83212 i 75752 (ta jedna była jedyna maszyną dwumiejscową).


Suncom Raptor #SF64030539
Thrustmaster HOTAS Cougar #16348

Offline Ranwers

  • *
  • Wizzard
Odp: Pierwsza Polska F16-stka
« Odpowiedź #42 dnia: Styczeń 10, 2006, 18:21:09 »
Wielkie thx Sundi  :001:
mała korekta Sufa nie Suefa  :021:
« Ostatnia zmiana: Styczeń 10, 2006, 18:26:32 wysłana przez Ranwers »
.       __!__
.____o(''''')o____.
          " " "
Forum to miejsce spotkań ludzi, którzy mają "zryty palnik" w pewnych kwestiach i do tego dobrze im z tym

Offline lancer

  • *
  • ka-boom!
Odp: Pierwsza Polska F16-stka
« Odpowiedź #43 dnia: Styczeń 10, 2006, 19:42:59 »
Cytuj
Wersje w kamuflażu "Europe One" ( "tym zielonym" ) tak jedno miejscowe, jak i dwu miejscowe, to niedoszłe A-16 czyli wersje testowe Block 10, 25 i 30 przystosowane do atakowania celów naziemnych, czesto przenoszące w zasobniku 4 lufowe działko GAU-13/A kalibru 30mm i awionikę Pave Penny, były wykorzystywane w czasie pustynnej burzy i okazały się niezbyt przydatne z powodu swojej prędkości. Łącznie było 8 takich maszyn o numerach: 83128, 83129, 83130, 83131, 83132, 83144, 83212 i 75752 (ta jedna była jedyna maszyną dwumiejscową).

Znam troche inna historie.
2szt A-16 powstal z przebudowy F-16A Block 15, a wojsko mialo watpliwosci m.in nie co do predkosci bo to mial byc atut na rzecz tej maszyny w obliczu dzialania nad polem walki nasyconym nowoczesna obrona plot ZSRS gdzie A-10 mogl miec problemy (A-10 nie przenosil jeszcze wtedy zasobnikow WRE). Problem z predkoscia wyszedl dopiero w czasie Pustynnej Burzy jak piszesz, ale na F-16A CAS. A-16 nie wszedl na uzbrojenie, choc mial wlasnie owy zasobnik strzelecki Pave Claw, wzmocniona konstrukcje, ale nie mial Pave Penny.

Nastepny pomysl po zarzuceniu A-16 i probach F/A-16C to 400 F-16C Block 30/32 przerobionych do pelnienia roli CAS/BAI z systemem transmisji od oficera FAC i systemem ATHS, GPS i wzbogacenie radaru o funkcje DTS i Pave Peny. Zmiany zarzucono na rzecz Block 40/42 po przebudowie 1 maszyny.

W Pustynnej Burzy latal F-16A/B Block 10 CAS z 138 TFS ANG (powstalo 24 takich maszyn, wczesniej jednostka latala na A-10) z montowanym na stale zasobnikiem z dzialkiem i z zasobnikami z npr. Uzbrojenie sie nie sprawdzilo z uwagi na wysokie drgania zasobnika przenoszone na samolot obinizajace celnosc oraz przegrzewanie sie, a takze problemy z CCIP i wlasnie z predkoscia jak piszesz.
Panowie, jesteście oficerami Armii Stanów Zjednoczonych. Oficerowie żadnej innej armii na świecie nie mogą tego o sobie powiedzieć. Zastanówcie się nad tym!

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Pierwsza Polska F16-stka
« Odpowiedź #44 dnia: Styczeń 10, 2006, 19:48:28 »
Trzeba uściślić słowo "celność".Praktycznie nie możliwym było trafienie w cel typu czołg.
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg