Autor Wątek: PF - Force Feedback - kompendium  (Przeczytany 13514 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Piniol

  • Gość
PF - Force Feedback - kompendium
« dnia: Styczeń 04, 2006, 18:36:53 »
Mam problem. Zauważyłem to nie dawno, po zakupie joystika z FF. Problem dotyczy wersji 4.02m. Po zrzucie bomb samolot reaguje na nacisniecie spustu karabinu tak jakby zrzucal bomby - dziob samolotu zakołysze się na chwile wertykalnie. Co ciekawe po wypstrykaniu sie z amunicji ten efekt przy nacisnieciu spustu zostaje mimo wyraźnego braku "środków wyrazu". Można temu zaradzić kasując plik bomb.ffe w folderze Force feedback ale wtedy nie odczujemy zrzutu. Próbowałem edytować te pliki programem Forcefeedback editor (notabene wspaniałe narzędzie!). Mam saiteka evoforce a program jest dla microsoftu. Jednak dziala bez zarzutu. Wydaje mi sie, że plik odpowiedzialny za bomby jest jakos wewnetrznie połączony z karabinami.
Czy ktos zauważył tą anomalię?
« Ostatnia zmiana: Styczeń 05, 2006, 09:51:16 wysłana przez Schmeisser »

Piniol

  • Gość
Odp: PF - Force Feedback - kompendium
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 05, 2006, 09:39:43 »
Widzę, że nikt poza mną tego nie zauważył a problemu więc sam sobie poradziłem a okazuje się, że ten bug jest opisany na forum ubisoftu.

http://forums.ubi.com/groupee/forums/a/tpc/f/63110913/m/66910933/p/1

Plik machinegun jest odpowiedzialny za broń o kalibru do 20mm. Autocannon za większe kalibry (widać różnicę od 23mm). W edytorze można zobaczyć, że ma mniejszą częstotliwość oscylacji i jest intensywniejsza. Obydwie są falami piłokształtnymi które zastąpiłem (podobnie jak w Blade's Force Feedback Effects for IL-2) falą piłową. Zmniejszyłem też intensywność aby można było łatwiej przymierzyć w cel.
Efekt mortar występuje przy broni o bardzo dużym kalibrze (P39Q11, Ju-87 G-1). Niestety domyślny plik jest skopany - w ogóle nie działa. Ja bardzo rzadko latam takimi "armatami" i szczerze mówiąc nie mam pomysłu jak zrobić dobry efekt bo armaty różnią się szybkostrzelnością więc jedna ustalona częstotliwość nie załatwia problemu. Można podmienić ten plik na punch ale wtedy odczujemy uderzenie przy pierwszym pocisku.


Jednak drgania broni przenoszone są też na płatowiec a za ten parametr odpowiedzialny jest plik shake. Zamiast wibracji pionowej o przebiegu trójkątnym zastosowałem dwie symultaniczne fale sinutoidalne - jedna działająca na elevator - szybsza, a druga na aileron - wolniejsza. Wrażenia wpadania w stall są bardziej realistyczne (drżą wszystkie powierzchnie nośne). Ustawienie intensywnego trzęsienia wprawdzie utrudnia celowanie ale lepiej ostzega przed stallem. Ten parametr musimy dobrać wg. swojego uznania drogą eksperymentów. Warto zauważyć, że strzelanie np. spitem v z 4 browningów powoduje więcej drgań niż ze szkasów lecąc migiem 3 ud więc trzeba uważać i testować różne maszyny.

Plik Spring to sprężystość drążka. Ustawione na maxa - nie ruszam. Można by się pokusić o zróżnicowanie sprężystośći obu osi, np. elewator twardszy a ailerom miększy ale nie wiem czy to będzie realistyczne (niech się wypowiedzą piloci).

Punch to efekt uderzenia kołami w płytę lotniska, turbulencje przy złej pogodzie, ostrzelanie maszyny czy wybuch 88ki w pobliżu płatowca czyli pojedyncze "kopnięcie w joyskick".
Chyba większość zgodzi się ze mną, że ten efekt jest mocno przesadzony. Zmniejszyłem więc go, lądowanie "kangurem" już się nie zdarza.

Jednak największym bugiem, który udało mi się rozwiązać jest plik bomb. Odpowiedzialny jest za uczucie zrzutu bomb czy odpalenie rakiet. Najlepiej go zamienić plikiem punch. Nie jest taki miękki ale przynajmniej da się normalnie strzelać.

Pozdrawiam i życzę udanych eksperymentów.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 05, 2006, 09:52:50 wysłana przez Schmeisser »

czaro

  • Gość
Odp: PF - Force Feedback - kompendium
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 10, 2006, 12:43:00 »
Moze zrobisz Print Screeny ustawien solidne ustawienia dzoja by sie przydaly

czaro

  • Gość
Odp: PF - Force Feedback - kompendium
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 30, 2006, 21:57:20 »
Bardzo Prosze o porade Mam saiteka cyborg 3d force
w setupie sa demonstracyjnie skonfigurowane efekty force do kazdego klawisza
Bardzo pieknie to chodzi
Bardzo bym chcial zeby takie efekty byly odczuwane w sturmoviku a sa o 50 % slabsze prosze o porade
Nawet w programie ustawienia sa na 100% i malo to pomaga
[A gdzie ortografia!? -Jos]
« Ostatnia zmiana: Maj 30, 2006, 22:23:43 wysłana przez Josiv »

Piniol

  • Gość
Odp: PF - Force Feedback - kompendium
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 31, 2006, 17:42:48 »
To dziwne, ja mam evo force i efekty są zbyt silne. Utrudniało mi to strzelanie.
Hm... słyszałem, że cyborg 3d force nie ma tak naprawdę pełnego force feedbacka tylko techonologię Touch Sense (cokolwiek to znaczy).
Może tu tkwi problem.

czaro

  • Gość
Odp: PF - Force Feedback - kompendium
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 31, 2006, 22:36:03 »
Przepraszam za ortografię stara szkola pisania bez polskich liter

Miales za mocne ustawienia i co zrobiles????? moze jednak zmienić dżoja ???

Piniol

  • Gość
Odp: PF - Force Feedback - kompendium
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 01, 2006, 12:32:58 »
Napisałem wyczerpująco w 2gim poscie. W windowsie mam tez na 100% siły. Default spring odznaczone. Musisz mieć program ForceFeedback Editor aby  zmieniać różne parametry.

czaro

  • Gość
Odp: PF - Force Feedback - kompendium
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 02, 2006, 00:19:43 »
CZY IL 2 STIKS WYSTARCZY???
CZY MOZE COS LEPSZEGO???

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: PF - Force Feedback - kompendium
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 02, 2006, 00:21:12 »
Może bys przestał krzyczeć  :008:
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Piniol

  • Gość
Odp: PF - Force Feedback - kompendium
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 02, 2006, 11:22:53 »
Il 2 stiks jest do edycji zmiany czułości poszczególnych osi urządzeń wejściowych. Nie ma to nic wspólnego z Force Feedbackiem. Nie potrafie w Googlach znaleść tego programu, jak chcesz to Ci go wyślę na maila.

Znalazłem:
http://yaim.host.sk/files/ForceEdit.zip
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 02, 2006, 11:29:39 wysłana przez Piniol »

Odp: PF - Force Feedback - kompendium
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 02, 2006, 12:41:50 »
... program ForceFeedback Editor aby  zmieniać różne parametry.
Dostałem od Piniola wraz z już gotowymi plikami. Polecam zabawę i dostosowanie do własnych potrzeb, a właściwie joya i przyzwyczajeń. Pliki dostarczone przez Piniola nie wymagały więszych modyfikacji, mimo że przygotowane były na inny joy niż mój.
Leszek

Offline Josiv

  • *
  • Zerstörer
    • http://www.kg200.zary.com.pl
Odp: PF - Force Feedback - kompendium
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 02, 2006, 21:55:37 »
_____ | _____             █▀ ██ ▀█▀      ORLIK
 _\__(o)__/_                   ▼             /
      ./ \.                www.eagles.pl ---
Graf -1973-†2006 ..ó?o........ó?o.ó?oó?o...

Piniol

  • Gość
Odp: PF - Force Feedback - kompendium
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 20, 2006, 00:47:32 »
Najmocniej przepraszam za tak długą przerwę w korespondencji. A więc odpalamy program forcefeedback editor (link kilka postów wyżej). Następnie otwieramy interesujący nas plik o rozszerzeniu *.ffe w katalogu ForceFeedback w zainstalowanym iłku.
Edytujemy drgania klikając na wykres fali prawym klawiszem myszy. Dajemy properties. W zakładce periodic zmieniamy suwakami częstotliwość (szybkość) oscylacji i amplitudę (siłę).
Sejwujemy i testujemy w grze. Na tazie to tyle.

Offline Sorbifer

  • *
  • OstBlock. Tu i Teraz.
Odp: PF - Force Feedback - kompendium
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 02, 2007, 08:08:02 »
Hello!

Ostatnio pogrzebałem we wszystkich plikach FF od IŁ-a. Wywaliłem FF od działek i karabinów, bo utrudnia celowanie - a mogłem się przyzwyczaić i byłoby git :-)  Zostawiłem zmodyfikowane bomby oraz punch i shake, ale o ograniczonym czasie działania. Chodziło o to, by po przejściu do stall-a mieć feedback na joystick-u jako jedno pojedyncze szarpnięcie (wibracja) i nic więcej. No cóż, nie da się ukryć, że żona miała duże pretensje gdy jak spała to joystick mi głośno wibrował...

Sorbifer.
(Kiepsky)
Sorbifer.
OstBlock.
Kiepsky.

Lesiu

  • Gość
Odp: PF - Force Feedback - kompendium
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 15, 2007, 20:55:02 »
A da się wyłączyć selektywnie poszczególne efekty force feedback w Ile?