Autor Wątek: Kask lotniczy  (Przeczytany 25899 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Kask lotniczy
« Odpowiedź #30 dnia: Lipiec 26, 2012, 08:52:03 »
Cytuj
moders napisał
Dziwi mnie, że po spracowaniu instalacji wycofywano kask. Przecież i tak KM-1 nie obsługiwał automatycznego zamykania. Poza tym, zadziałanie pironaboju w żaden sposób nie mogło wpłynąć na wytrzymałość kasku, przecież wystarczy przykręcić nowy pironabój (4 wkręty tylko) za „kilka groszy” i wszystko jest OK.

Ależ ja nie napisałem że to się stało w okresie użytkowania 21 .
Nie będziemy drązyć tematu , a nuż Gość przeczyta i się zaczerwieni . :)
Nie wnikałem jakie były zasady użytkowania SWR , ale widocznie mieli jakieś swoje biuletyny dotyczące "spracowania " elementów .
Jeśli chodzi o "małe złącze ze zdjęcia " to tak cos kojarzę , że chyba służyło do podłaczenia kasku do lotów na pułap GSz-6
No to już bez "chyba " -zmusiłem sie do wysiłku, żeby obejrzeć swój eksponat i zrobic fotkę
Złącze do podłaczenia GSz-6 -w celu ogrzewania szybki -w przypadku zaparowania -z nikim nie konsultowałem -ale tak coś kojarzę -zresztą widać jak przewód  dochodzi do elementu zamykania osłony  , a w osłonę wtopiony jest element grzewczy .
 Wygląd wtyczki -jest 5 bolców



Uploaded with ImageShack.us
Wtyczka przy hełmie


Widok elementu grzewczego w osłonie


Odnosnie odmian ZSh-5 to jeszcze jakieś typy są -w materiale który wrzuciłem odnosnie kasków są zdjecia kasków przystosowanych do mocowania celowników nahełmowych [ i starych i nowszych typów ]

Offline cygan

  • APAsq
  • *
  • 11WELT/7WEDS
Odp: Kask lotniczy
« Odpowiedź #31 dnia: Lipiec 26, 2012, 09:52:49 »
Cytuj
Teoretycznie jest więc bezpiecznie, i dokładnie tak jak piszecie, można się nastraszyć i co najwyżej sobie nos podrapać.
I o niego się obawiałem  ;D .
Cytuj
Były też inne typy ZSz-5?
Tak, ale różnice dotyczyły już elemntów takich jak możliwość montażu pancernej osłony (Afganistan) lub wersji z celownikiem (mig-29).
W linku do pliku GSz-hemy_pilota.zip, który podałeś wcześniej można znaleźć zdjecia z różnymi wersjami tego hełmu.
FS 2004/FSX  DCS  BMS  TOH  ARMA3

Odp: Kask lotniczy
« Odpowiedź #32 dnia: Lipiec 26, 2012, 10:31:04 »
A jak się pogoogla chwileczkę, to znajdzie się również wersję z mikrofonem na pałąku (boom mike) "dla pilotów śmigłowców i maszyn transportowych". Jak więc widać sama "skorupka" ("twardogłowie" + szybka + elektryka) stanowi(-ła?) popularną i powszechną podstawę do tworzenia "zestawów" przystosowanych do różnych warunków i sposobów eksploatacji. Wcale bym się nie zdziwił, gdyby poza kilkoma (trzema?) "głównymi wersjami" istniało również kilka(-naście?) pomniejszych odmian (różniących się choćby typem złączy) "odnotowanych fabrycznie" poprzez któreś tam kolejne literki/cyferki na kolejnym "miejscu po przecinku", o których się na co dzień nie wspomina, bo kto to zauważy?...

P.S. Można gdzieś kupić takie (prawie) nowe? Ile by kosztowała taka przyjemność? Tylko proszę nie linkować stron rosyjskojęzycznych (o ile możliwe) gdyż język Puszkina jest mi niestety całkowicie obcy...
You are not stuck in traffic. You ARE Traffic.
Get a bike. Break FREE!
"Still in one piece. Good Job. Let's go home."

Offline cygan

  • APAsq
  • *
  • 11WELT/7WEDS
Odp: Kask lotniczy
« Odpowiedź #33 dnia: Lipiec 26, 2012, 11:06:33 »
Cytuj
(różniących się choćby typem złączy)
Raczej nie. Nie było ich za wiele, bo chodzi tu o ujednolicenie, aby można było użytkować dany typ hełmu na wielu typach SP.
Cytuj
Wcale bym się nie zdziwił, gdyby poza kilkoma (trzema?) "głównymi wersjami" istniało również kilka(-naście?) pomniejszych odmian
Jesli chodzi o ZSz-5 to jak wspomniałem w linku jest sporo zdjeć przedstawiających ten typ w kilku odmianach. Samych odmian hełmów z rodziny ZSz było sporo.
Cytuj
P.S. Można gdzieś kupić takie (prawie) nowe? Ile by kosztowała taka przyjemność? Tylko proszę nie linkować stron rosyjskojęzycznych (o ile możliwe) gdyż język Puszkina jest mi niestety całkowicie obcy...
Allegro lub Ebay. Jeśli chodzi o zdobycie tego w inny sposób, jest to niebywale trudne.
FS 2004/FSX  DCS  BMS  TOH  ARMA3

Odp: Kask lotniczy
« Odpowiedź #34 dnia: Lipiec 26, 2012, 15:37:55 »
Ostatnio był GSh-6 [ do lotów na pułap ] nówka -za 499 zł i nie poszedł . Nie było chętnych-ludzie by chcieli pewnie za darmo .
moders za swój komplet dał .... no powiedzmy trochę więcej  i w sumie zrobił bardzo dobry zakup.
Tego sprzętu na rynku będzie coraz mniej , więc ceny nie będą spadać -a wartość takich gadżetów rosnie z każdym rokiem.Dla przykładu kaski lotnicze z lat 50-60 w USA kosztują od 500-900dol. i to chyba wg zasady im bardziej "styrany "tym droższy , Rosjanie za Gsz-6 w zależności od stanu i ukompletowania [ ale raczej mają dobry sprzęt ] żądają od 300 euro wzwyż .Więc ceny na Naszym rynku nie są jeszcze takie tragiczne , choć wiadomo każdy liczy się z groszem.
Mam nadzieję że Szacowna Moderacja nie weżmie za złe tych "notowań kupna -sprzedaży "- jakby kogoś ciekawiło - nie zajmuje się handlem militariami -rozglądam się  za okazjami i to dosłownie .I to musi być bardzo tania okazja -samo życie . :)

Odp: Kask lotniczy
« Odpowiedź #35 dnia: Lipiec 26, 2012, 22:25:22 »
Ależ ja nie napisałem że to się stało w okresie użytkowania 21 .
Fakt, zgoda w 100%  ;D.

Babcia, ładny ten Twój GSz. Jak byś kiedyś miał trochę czasu, to proszę, wrzuć jeszcze kilka fotek. Ciekawi mnie szczególnie ten pierścień do mocowania hełmu.

Jesli chodzi o ZSz-5 to jak wspomniałem w linku jest sporo zdjeć przedstawiających ten typ w kilku odmianach.
A no racja, jest tam tego trochę...

P.S. Można gdzieś kupić takie (prawie) nowe?
Ja od jakiegoś czasu go szukałem. Pytałem „tu i tam” i w końcu znalazłem. Ciężko mi tylko było się zdecydować, na co wydać kasę – na ZSz-5 czy GSz-6.

Ostatnio był GSh-6 [ do lotów na pułap ] nówka -za 499 zł i nie poszedł
Niestety poszedł. Piękna sztuka to była. Był wystawiony ze 3 tygodnie chyba i w końcu ktoś go niestety wziął. Wiem, bo wzdychałem do niego co wieczór... Aż się ze mnie żona śmiała. Jakbym miał te 5 stówek i miejsce żeby go trzymać to na pewno byłby mój.

Odp: Kask lotniczy
« Odpowiedź #36 dnia: Lipiec 27, 2012, 09:15:03 »

Cytuj
Cytat: babcia131 w Lipiec 26, 2012, 15:37:55

Ostatnio był GSh-6 [ do lotów na pułap ] nówka -za 499 zł i nie poszedł
moders napisał
Niestety poszedł. Piękna sztuka to była. Był wystawiony ze 3 tygodnie chyba i w końcu ktoś go niestety wziął. Wiem, bo wzdychałem do niego co wieczór...
Chyba że  masz jakieś "poufne wieści " :), sprawdzałem przed chwilą linka do aukcji i pisze jak byk " nie było ofert kupna "


Ale to drobnostka [ może znowu coś namieszałem ]
Postaram się ściągnąć ten "kapelusik " z "głowy " i coś obfocić .
Trochę się trzeba namęczyć , bo co prawda " manekiny " mam rozmiaru przeciętnego ,ale ten kask to chyba był na krasnoludka- ledwie go wcisnąłem na "głowę " To teraz wyobraż sobie jakbyś się czuł , gdybyś nie dobrał rozmiaru i trzeba by wcisnąc go na siebie -uszy na półkę  :)

Odp: Kask lotniczy
« Odpowiedź #37 dnia: Lipiec 27, 2012, 10:50:40 »
Tu chyba nie wrzucałem tego linka - kaski amerykańskie - wybór -tabelka z lewej strony [ z cenami -warto porównać ]
http://flighthelmet.com/mm5/merchant.mvc?Screen=CTGY&Store_Code=FHL&Category_Code=FHT
Zbiory kolecjonerów już bez cen - ale jest na co popatrzeć:
http://www.usmilitariaforum.com/forums/lofiversion/index.php/t48025.html
« Ostatnia zmiana: Lipiec 30, 2012, 16:00:24 wysłana przez Leon »

Offline mj

  • *
Odp: Kask lotniczy
« Odpowiedź #38 dnia: Lipiec 27, 2012, 11:46:16 »
W lipcu poszły już dwie sztuki GSh-6 w tej samej cenie. Allegro ma opcję wyszukiwania w zakończonych.

Z amerykańskich dla mnie najciekawszy jest oczywiście HGU-55. Niestety nowe kosztują prawie $1000 + maska $700. Może kiedyś ;).

Zastanawia mnie, czy te słuchawki wbudowane do kasków można podłączyć do komputera?

Odp: Kask lotniczy
« Odpowiedź #39 dnia: Lipiec 27, 2012, 18:00:20 »
i pisze jak byk " nie było ofert kupna "
Tak, ale zaraz potem został wystawiony raz jeszcze i 19 lipca poszedł sobie niestety do nowego właściciela  :-[. To właśnie był  ten drugi, o którym pisał wyżej mj. Obserwowałem od początku wszystkie aukcje z tymi GSz'ami.



Chyba że  masz jakieś "poufne wieści " :)
Jedyne poufne wieści to takie, że jak napisał mi poprzedni właściciel tych kasków: "Był to ostatni w tak dobrym stanie ".
Ale co tam, może będzie jeszcze kiedyś okazja i możliwości...

Odp: Kask lotniczy
« Odpowiedź #40 dnia: Lipiec 27, 2012, 19:16:48 »
Zawsze można trafić coś taniego na Jarmarku  :)
No dobra , żartowałem , większych zdzierców jak na tej imprezie to nie widziałem .
Jutro postaram się obfocić w miarę dokładnie ten "szczelny garnek " i wrzucic na Forum .

Odp: Kask lotniczy
« Odpowiedź #41 dnia: Lipiec 28, 2012, 20:52:06 »
Zgodnie z obietnicą i zapotrzebowaniem modersa   :)
Elementy hełmu GSh-6 i "kompozycja " z WUK-67.
https://hotfile.com/dl/164783714/5a227ca/GSh-6_elementy.zip.html
« Ostatnia zmiana: Lipiec 29, 2012, 00:50:06 wysłana przez Leon »

Odp: Kask lotniczy
« Odpowiedź #42 dnia: Lipiec 30, 2012, 13:11:57 »
Babcia, dzięki za fotki. Doskonale na nich widać jak ten pierścień "działa", a i opisy zdjęć też pomagają się zorientować "co i jak". Nie mam tylko jasności co do "ściągacza". Czy służył on do zapinania za pomocą stalowych linek, jakiegoś tylnego zapięcia WUK'a,  czy może do odsuwania tego tylnego zamka na zielonym kołnierzu hełmu?

Dziwi mnie też obecność tego tylnego zamka na kołnierzy hełmu, bo jak patrzę na zdjęcia, to mam wrażenie, że jest on na tyle szeroki, że można by go przełożyć przez głowę i bez rozpinania tego zamka.

Na aukcji, która była linkowana wcześniej można było zobaczyć, że na komplet wchodziły dwa takie pierścienie. Czym się one różniły?

Podejrzewam, że założenie i zdjęcie WUK + GSz-6 samodzielnie przez pilota, musiało być "diabelnie trudne"?

Odp: Kask lotniczy
« Odpowiedź #43 dnia: Lipiec 30, 2012, 14:16:53 »
1. Pilot nigdy sam raczej nie zakładał tej "zbroi " -zresztą na filmach dokumentalnych widać że zawsze pomaga Mu członek SWR. Tak na dobrą sprawę istnieje możliwość, że można samemu założyć ten garnek, ale nie wpasować wszystkich "kołków " w wycięcia dolnego pierscienia i na siłe zatrzasnąć zamki. I wtedy naprawdę jest problem [wyobraź sobie taką sytuację w czasie ogłoszenia alarmu na DB]
2. Po drugie - WUK był indywidualnie dopasowywany do każdego Pilota - rozmiar rozmiarem, ale tam były kilometry linek -ściągaczy. Pilot musiał założyc kombinezon i z pomocą znowu gościa SWR poluźnić, a pózniej podociagac wszystkie elementy, tak aby można było go eksploatować na bieżąco bez potrzeby ciągłego przymierzania
3.Ściągacz - te dwa "haczykowe "elementy  na lince stalowej z tyłu kasku, zapinało się na ten metalowy trójkącik przyszyty do taśmy na plecach WUK-a, a ściągało się i dopasowywało tą taśmą z przodu kasku [ona też powinna mieć na końcu taki metalowy haczyk]. I ten haczyk zapinało sie znowu do metalowego trójkącika przyszytego do pierśiowej części WUK-a. Na zdj. 20-25 to naprawdę dobrze widać. To było takie "dociągnięcie, dopasowanie, uszczelnienie  i usztywnienie" całego kompletu.
4. Naprawdę nie wiem czemu są 2 zasuwaki - może w CCCP latali naprawdę potężni piloci.
5. 2 pierścienie - podejrzewam, że ta guma uszczelniająca z lewej strony jet dużo słabsza, Rosjanie musieli coś modyfikować. I dołożyli drugi zapasowy pierścień z mocniejszą gumą.
To jedna wersja - a druga to taka, że cały komplet pochodzi z jednej partii kasków, a dodatkowy pierścień z kolejnej partii, albo kolejnej wersji kasku.
Ale kupujący nie musi o tym wiedzieć [w sumie to samo zadanie, jeśli pasują bolce]
« Ostatnia zmiana: Lipiec 30, 2012, 15:59:53 wysłana przez Leon »

Odp: Kask lotniczy
« Odpowiedź #44 dnia: Sierpień 10, 2012, 23:26:11 »
A co to ?
Ma coś wspólnego z wskazywaniem celów ?

W reportażu trzeba oddać nie tylko to, co widzisz, ale także to, co widzi ktoś inny. (..) Tego kogoś trzeba znaleźć i odpytać. Odwrotnie niż w działaniu korporacyjnym: w każdej firmie jest przynajmniej jeden człowiek, który wie, o co chodzi. Tego człowieka trzeba zidentyfikować i natychmiast wyp.....yć.       Krzysztof Mroziewicz