Autor Wątek: Nakajima Ki44 "Shoki"  (Przeczytany 2742 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Fagot

  • Gość
Nakajima Ki44 "Shoki"
« dnia: Czerwiec 29, 2004, 11:03:14 »
Wszystkim miłośnikom "japońszczyzny" polecam stronę http://pigeonh.free.fr/ki442.htm z której możecie ściągnąć znakomity model Ki44 dla CFS2 (jeden z najlepszych jakie stworzono dla CFS2). Samolot jest w pięciu wresjach, a więc wszystkich jakie były produkowane, koniecznie zapoznajcie się z Handbook'iem - dowiecie sie o tym samolocie wszystkiego, co jest konieczne do latania.
Żeby zareklamować tę konstrukcję powtórzę tylko slogan powielany w wielu opracowaniach na temat "Shoki" - "japoński Focke-Wulf", dla mnie rewelacja i największe odkrycie wirtualnego latania. Dlaczego ? - ponieważ samolot ten nie ma dobrej prasy, w dostępnej literaturze dominują bardzo krytyczne oceny związane z trudnym pilotażem - ten samolot po prostu "nie leżał" japońskim, kiepsko wyszkolonym pilotom, stąd jego mała popularność. Z resztą oceńcie sami.

I/NJG1~loku

  • Gość
Nakajima Ki44 "Shoki"
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 02, 2004, 15:47:18 »
tam też mają to UFO ,ciekawe czy lata jeszcze lepiej niż w FB :D  ?

Fagot

  • Gość
Nakajima Ki44 "Shoki"
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 02, 2004, 18:08:48 »
W FB lata Ki84 Hayate. Ki44 to wcześniejsza konstrukcja Tei Koyamy, samolot rzadko występujący (praktycznie tylko kampania Filipińska) i stąd prawdopodobnie nie zobaczymy go w żadnym innym symulatorze (nie ma go również w zapowiedziach do PF). A temat podjąłem ze względu na nadchodzący PF i  jak sądziłem zwiększone zaintersowanie tą tematyką na forum - ale widzę, że zainteresowanie jest niesamowite .............

kaa

  • Gość
Nakajima Ki44 "Shoki"
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 02, 2004, 19:17:55 »
czytałem gdzieś, że Ki-44 Shoki (US: 'Tojo') wysłano do Chin, gdy Ki-43 Hayabusa (US: 'Oscar') przestały sobie radzić z P-40 z American Volunteer Group, czyli wtedy, gdy Amerykanie zmienili taktykę z 'Turn 'n Burn' na 'Boom 'n Zoom'. Shoki był wręcz stworzony do tego drugiego stylu walki, ale Japońscy piloci przedkładali zwrotność nad prędkość, więc samolot rzeczywiście nie zyskał sobie ich sympatii pomimo wcale niezłych osiągów.

Offline Labienus

  • *
  • Corsaires Fanaticus
Nakajima Ki44 "Shoki"
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 02, 2004, 21:55:10 »
No Shoki to był całkiem trudnawy w pilotażu poza tym i prędkość lądowania miał wysoką, bo chyba koło 160-170km/h. Ale to była wyścigówka jakich mało. Był mniejszy od KI27 Nate! Śmiem twierdzić, że generalnie może nawet lepszy od Friedrichów, a na pewno porównywalny z Gustawami. Tylko, że niestety jego rozwój był strasznie powolny, bo KI43 okazało się, że zupełnie wystarczają na początku.

Teoretycznie miał być wysłany razem z Hayabusą na front i zdaję się tak się stało z pierwszymi egzemplarzami. Zadania dla tych samolotów (KI43 i KI44) były podobne jak dla Czajki i Raty. Jeden był myśliwcem manewrowym przewagi powietrznej, a drugi był myśliwcem przechwytującym. Potem kolejne kierowano do obrony wysp macierzystych, bo dopiero gdy Alianci przeszli do ofensywy mogły porządnie powalczyć.

Pozdrawiam :)