Autor Wątek: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCYCH  (Przeczytany 268480 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

sirGio

  • Gość
Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCYCH
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 09, 2006, 22:24:00 »
Próbowałem na normalnym forum, ale zdaje mi się, że do niego nie dorastam. Zakwalifikowałem się więc jako początkujący, co daje mi śmiałość do zadania takiego oto pytania:
- czy, (a jeżeli to jak) można przejąć kontroję nad samolotem podczas oglądania tracka. Oglądam tracki w FB jak lądować, ale chciałbym sam spróbować to samo lądowanie.
I jeszcze jedno pytanie. Gdzie znajdę listę minimalnych/ maksymalnych prędkości dla wszystkich samolotów (przyziemienia, startu, przeciągnięcia, dla otwarcia klap TO/C/L, opuszczenia  podwozia itp).
pozdrawiam
sir Gio.
ps. pomysł na "podforum" dla początkujących to genialny pomysł. Żeby tylko nie stał się on azylem dla tych, którym nie chce się szukać  :004:     

Offline Marcinos

  • *
  • Kierowca bombowca
Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCYCH
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 09, 2006, 22:37:01 »
Nie da się przejąć kontroli nad samolotem w czasie oglądania track'a. Track to tylko film i można bo tylko obejrzeć.
Klapy i podwozie można otwierać poniżej 300km/h i jest to wartość maksymalna, powyżej klapy zacinają  się a podwozie urywa pojedyńczo albo odrazu całe. Wyjątkami w klapach są F4F (FM2) i Ju-88 gdzie klapy powyżej 230km/h (około) zamykają się automatycznie i nie da się ich otworzyć
Fighter pilots make movies, bomber pilots make history, but everything depends on mechanics.

Offline Alive

  • Trolle
  • *
  • Pleased to meet you Hope you guessed my name.
    • II. Gruppe Jagdgeschwader 7 "Nowotny" homesite
Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCYCH
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 09, 2006, 23:45:55 »
Pozwolę sobie nie zgodzić się z przedmówcą :004: Z mojego nalotu wyniosłem, że klapy w niemieckich maszynach (podejrzewam, że podobnie ma się to do reszty asortymentu latającego) spokojnie można wyciągać trwale już w ścisłych okolicach 370kmh (to dosyć istotne przy lądowaniach awaryjnych) , a podwozie odchodzi powyżej tej granicy . W ju88 automat podnosi klapy przy 260kmh bodaj. Co do zapytania o tabelową wiedzę (jednak nie aż tak kompletną, jak podałeś) znam jeden taki program, który do tego jest bardzo fajny w użytkowaniu, który w najnowszej wersji można pobrać pod tym adresem:

http://efg.aidemac.net/docs/HardBall's_Aircraft_Viewer_4_06+.zip

Znałem jeszcze jeden już stricte "fachowy" programik do szczegółowego badania REALNYCH osiągów maszyn W GRZE, ale jego nazwa jakoś mi uleciał, jeżeli ktoś kojarzy ten soft raczący wykresami wszelakimi, to może tu koledze zapodać namiar.

elOprOGear: Saitek X52 PRO / Saitek PRO Flight Rudder Pedals / Saitek Eclipse II PRO keyboard

Kazik - California Über Alles

Offline Lewy

  • *
  • Prowadzę, nie piję
Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCYCH
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 11, 2006, 21:25:03 »
Witam!  Jako, że jestem początkującym graczem, mam dwa pytanka. Po pierwsze: czy w "karierze" z czasem dostaje się samolot innego typu? Po drugie gdzie i czy w ogóle mogę gdzieś znaleźć opisy wszystkich zegarów w samolotach występujących w Iłku? Jeśli nie to może mi ktoś jakiś szkic przesłać, na początek wystarczy tablica Jaka 1b. Za pomoc z góry dziękuję i uprzedzam, że to nie ostatni mój post :002:.
PS: post dla żółtodziobów to super sprawa i w ogóle całe forum jest gitara.

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCYCH
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 11, 2006, 21:52:16 »
Po drugie gdzie i czy w ogóle mogę gdzieś znaleźć opisy wszystkich zegarów w samolotach występujących w Iłku?

Szukaj manuala tutaj:
http://www.il2forum.pl/index.php/topic,3114.0.html
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Offline I/JG53_Angel

  • *
  • Out Of Control
Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCYCH
« Odpowiedź #20 dnia: Grudzień 11, 2006, 22:15:24 »
http://mission4today.com/index.php?name=Downloads&c=51 Tutaj znajdziecie pliki do porównywania osiągów samolotów dostępnych w grze ,szczególnie IL2 compare i HardBall's Aircraft Viewer
Babka wymusza motocykliście pierwszeństwo, dochodzi do wypadku, na szczęscie niegroźnego. Motocyklista podchodzi do DAMY i pyta"Widziała mnie pani?"
"Tak widzialam" odpowiada DAMA
To dlaczego mi pani nie ustąpiła ?
"No ale pan przeciez jechal motocyklem !"

http://img223.imageshack.us/img223/6416/bezpiecznygh0.jpg

dragonfly

  • Gość
Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCYCH
« Odpowiedź #21 dnia: Grudzień 12, 2006, 01:26:42 »
Witam!  Jako, że jestem początkującym graczem, mam dwa pytanka. Po pierwsze: czy w "karierze" z czasem dostaje się samolot innego typu? (...)
Na początku podczas wyboru kariery masz możliwość ustalenia typów maszynek na jakich będziesz pomykać w każdej kolejnej kampanii.

Offline Alive

  • Trolle
  • *
  • Pleased to meet you Hope you guessed my name.
    • II. Gruppe Jagdgeschwader 7 "Nowotny" homesite
Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCYCH
« Odpowiedź #22 dnia: Grudzień 12, 2006, 02:03:05 »
 :011: hmm optowałbym jednak za tym, że typ maszyny, jaką polecimy daną misje w kampani jest zależny od jej projektanta (poza kampaniami dostępnymi wraz z grą [mało ciekawe] ), gdzie o ile mi wiadomo lecimy dla wybranego z listy typu maszyny, to racja. Jest wiele karier na sieci gdzie wraz z jej rozwojem dostajemy coraz to nowszy sprzęt. Sprawdź mojego faworyta, jeżeli chodzi o niemieckie przygody "Maus" którą to można pobrać.. tu:

http://acn.waw.pl/sturm/downloads1.html

(niezła wczówka zwłaszcza, że w języku polskim ;) )
elOprOGear: Saitek X52 PRO / Saitek PRO Flight Rudder Pedals / Saitek Eclipse II PRO keyboard

Kazik - California Über Alles

Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCYCH
« Odpowiedź #23 dnia: Grudzień 12, 2006, 09:24:18 »
Po drugie gdzie i czy w ogóle mogę gdzieś znaleźć opisy wszystkich zegarów w samolotach występujących w Iłku? Jeśli nie to może mi ktoś jakiś szkic przesłać, na początek wystarczy tablica Jaka 1b.

Oto stronka:   
http://www.partizanska-eskadrila.com/reference/cockpit.htm

Prawdziwy programista wiesza się razem z programem ...

Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCYCH
« Odpowiedź #24 dnia: Grudzień 12, 2006, 13:41:58 »
:011: hmm optowałbym jednak za tym, że typ maszyny, jaką polecimy daną misje w kampani jest zależny od jej projektanta (poza kampaniami dostępnymi wraz z grą [mało ciekawe] ), ...
... dokładnie, to jest tak, że są dwa podstawowe sposoby tworzenia kampanii: z generatorów (DGen - dostarczony z grą, oprogramowany plikami, które da się edytować i tym sposobem zmieniać "przebieg zdarzeń", zmieniać i/lub wybierać samoloty i "teatry" ; DCG - działający podobnie, z przytomnym interface'm, ale firmy trzeciej - opisywany na Forum, z własną stroną internetową, dokumentacją, patch'ami itd), drugi sposób to "ręczne komponowanie" każdej z misji w FMB i złożenie ich w kampanię dostępną z menu gry - tutaj jest pełna dowolność w tworzeniu.
Każdy z tych sposobów ma swoje zalety i wady, który będzie odpowiadać konkretnym Graczom? - e gustibus non disputantum est.
Leszek

Offline Lewy

  • *
  • Prowadzę, nie piję
Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCYCH
« Odpowiedź #25 dnia: Grudzień 14, 2006, 15:15:04 »


Dzięki bardzo za pomoc, coraz lepiej mi idzie, niedługo polatam online i was wszystkich zestrzelę po kolei, albo naraz hehe :002: Strzeżcie się  :021:  :004:

DemoniX

  • Gość
Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCYCH
« Odpowiedź #26 dnia: Grudzień 16, 2006, 17:44:01 »

Dzięki bardzo za pomoc, coraz lepiej mi idzie, niedługo polatam online i was wszystkich zestrzelę po kolei, albo naraz hehe :002: Strzeżcie się  :021:  :004:

Spróbuj teraz polatać, niezła zabawa jest  :banan choć początkujący jestem i chyba jedynym początkującym na serwerze Alive'a to i tak proboje swoich sił i trenuje, zadaje pytania itd... naprawde latanie Online to nie to samo co z AI, można sobie wyrobić "pewne" odruchy...

a teraz moje pytanie.... czy hamulec powietrzny który posiadają tylko nieliczne samoloty używacie do czegoś jeszcze oprócz do wytracenia prędkośći by lądować?

Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCYCH
« Odpowiedź #27 dnia: Grudzień 16, 2006, 17:47:59 »
Te hamulce służą do zmniejszania prędkości w nurkowaniu, nie do hamowania na podejściu.

Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCYCH
« Odpowiedź #28 dnia: Grudzień 16, 2006, 17:48:05 »
.... czy hamulec powietrzny który posiadają tylko nieliczne samoloty używacie do czegoś jeszcze oprócz do wytracenia prędkośći by lądować?

Po polsku to się nazywa chyba hamulec aerodynamiczny (ang. airbrake)  :001: - służy przede wszystkim, w samolotach wystepujących w FB/PF, do zmiejszania prędkości nurkowania podczas bombardowania z lotu nurkowego np. w Dauntlesie, Val czy Ju-87. Zauważ, że w przypadku F4U - wysuwane jest podwozie. Typowa wysokość rozpoczęcia nurkowanie w walkach na Pacyfiku to 2500-3000m (kąt około 75o), a wyprowadzić trzeba było na 300-400m, aby uniknąć efektu wybuchu własnej bomby. Gdyby nie hamulce to samolot by sie rozpędził "trochę" za mocno i wyprowadzenie byłoby problematyczne. Przy okazji dobrym punktem celowania jest czerwone koło na pokładzie japonskich lotniskowców  :021: - tak to często robiono "w realu".

PS. PZL_Belfegor był o parę sekund szybszy  :023:, ale nie będę kasował  :002:
« Ostatnia zmiana: Grudzień 16, 2006, 17:59:39 wysłana przez Razorblade1967 »

DemoniX

  • Gość
Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCYCH
« Odpowiedź #29 dnia: Grudzień 16, 2006, 20:29:05 »
no dzięki :D
ale chyba przy podejsciu gdy ma sie troszke za dużo na liczniku to można tym zwalniac

teraz takie dziwne pytanie... czy wam też jak jesteście na ziemi, skręca lekko w lewo ? w locie nic nie robi tylko na ziemi ciągle w lewo mi skręca... lekko ale czasem staje sie to uciążliwe.