Autor Wątek: Co to jest ? - czyli wszelkie prośby o identyfikacje sprzętu.  (Przeczytany 43640 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Co to jest ? - czyli wszelkie prośby o identyfikacje sprzętu.
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 12, 2008, 11:41:46 »
Dodam tylko, że pod koniec 1946 polska komisja zakupiła z demobilu w składnicy koło Stuttgartu 130 samolotów Piper L-4 (w odmianach A, B, H i J) i jeden Taylorcraft L-2A. Z tego do użytku po remontach oddano 121 L-4 i 1 L-2.

Samoloty remontowano:

- 1 partia w Okręgowych Warsztatach Lotniczych w Bydgoszczy i Lotniczych Warsztatach Doświadczalnych w Łodzi;
- 2 partia (13 sztuk) w Instytucie Szybownictwa w Bielsku
- Pozostałe samoloty w Warsztatach Lotniczych nr 4 w Gdańsku

Nie sądzę aby samolot należał do wspomnianego przez Ciebie człowieka, Pipery wyprzedawano dopiero w połowie lat 50-tych (a i nabyć je mogli tylko tzw. zasłużeni) czyli w czasie gdy zgodnie z podanym linkiem interesujący Ciebie H. Kwiatkowski nie przebywał w Polsce. Natomiast mógł mieć związek z tym samolotem (może oblatywać po remoncie) gdyż pracował w Instytucie Szybownictwa w Bielsku gdzie remontowano 13 samolotów tego typu, a licencję odebrano mu w 1949 czyli już po zakończeniu sprawy z Piperami, bo te remontowano w 1947 roku. Znaki rejestracyjne wskazywałyby, że ten samolot może pochodzić właśnie z drugiej partii remontowanej w Bielsku bo rejestracje Piperów rozpoczęto oznaczeniami SP-AF... czyli druga seria remontowanych maszyn (właśnie w Bielsku) mogła otrzymać znaki SP-AG... (tak jak pokazany na fotce SP-AGX). Niestety w dostępnych mi publikacjach A.Morgały, gdzie wymienione jest sporo samolotów tego typu "po znakach rejestracyjnych" nie ma wzmianki o SP-AGX. Może to świadczyć, że z maszyną nie działo się nic nadzwyczajnego i latała tylko w aeroklubie (bo wymienione są maszyny przydzielane różnym instytucjom itp.), o czym zresztą świadczy "aeroklubowa szachownica" na ogonie.

____________________________________________________________

EDIT>>>

Jeszcze małe uzupełnienie. W wikipedii w linku, który podał hellkitty nt. H.Kwiatkowskiego jest stwierdzenie, że interesująca go osoba była instruktorem w Cywilnej Szkole Pilotów i Mechaników w Ligotce Dolnej do 1949. Tej instytucji przydzielono dwa Piper L-4A:

SP-AHU nr. 42-15329
SP-AHT nr. 43-785

Czyli inne niż ten przedstawiony na zdjęciu SP-AGX.

Offline krmichal

  • *
  • gg: 3008541
Odp: Co to jest ? - czyli wszelkie prośby o identyfikacje sprzętu.
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwiec 03, 2008, 09:51:08 »
Krótka piłka ;)  Co to jest?
Nie zainteresowało by mnie to pewnie, ale właściciel twierdzi że to celownik z samolotu Luftwaffe, więc oczywiście zaciekawił mnie tym.


-

-
"Każdy głupi umie latać z silnikiem."

Odp: Co to jest ? - czyli wszelkie prośby o identyfikacje sprzętu.
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwiec 03, 2008, 10:42:19 »
Nie wiem co to jest, ale tutaj znajdziesz nieco zdjęć celowników niemieckich:

http://sv06.wadax.ne.jp/~gunsight-jp/b/english/data/sight-e.htm
http://sv06.wadax.ne.jp/~gunsight-jp/b/english/data/sight-eg.htm
http://sv06.wadax.ne.jp/~gunsight-jp/b/english/data/sight-egg.htm

Spróbuj dopasować posiadany element do elementów celowników na zdjęciach.

damos

  • Gość
Odp: Co to jest ? - czyli wszelkie prośby o identyfikacje sprzętu.
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpień 07, 2008, 16:40:38 »
Kilka dni temu widziałem na podejściu do EPWR cywilny "mosolot" w układzie kaczki z dwoma silnikami pchającymi (napęd śmigłowy) umieszczonymi blisko kadłuba. Na pierwszy rzut oka bardzo podobny do Beechcrafta 2000 lub 2000A, ale:
- nie miał "wingletów"
- dźwięk zupełnie inny - jak z silników turbośmigłowych z podwójnym, przeciwsobnym śmigłem... (ale pchające ?!?)
Szukałem innych, podobnych konstrukcji, ale z marnym skutkiem.
Macie jakieś propozycje - co to było ?
Może jakieś nowe modyfikacje Starshipa ?
W dodatku to bardzo rzadka maszyna - dlaczego akurat we wrocku ? :)

Odp: Co to jest ? - czyli wszelkie prośby o identyfikacje sprzętu.
« Odpowiedź #19 dnia: Sierpień 07, 2008, 17:01:03 »
Zapewne był to Piaggio P-180 Avanti. Kilka dni temu zawitał na Rębiechowo.

http://fotoforum.gazeta.pl/72,2,735,30616240,33659387.html

damos

  • Gość
Odp: Co to jest ? - czyli wszelkie prośby o identyfikacje sprzętu.
« Odpowiedź #20 dnia: Sierpień 07, 2008, 17:25:08 »
Thx :) To bardzo prawdopodobne ! Wygląd i dźwięk ten sam :)
To Forum czasem mnie przeraża... ;) Jest coś, czego nie wiecie ? :)

Offline Redspider

  • *
  • Pure evil....ZŁOOOOO !
Odp: Co to jest ? - czyli wszelkie prośby o identyfikacje sprzętu.
« Odpowiedź #21 dnia: Sierpień 07, 2008, 18:25:12 »
Tak.
Nie znam numerków na dzisiejszego ToTka.
NA PLASTERKI !!!

Geniusz może mieć swoje ograniczenia, ale głupota nie jest tak upośledzona

Offline lancer

  • *
  • ka-boom!
Odp: Co to jest ? - czyli wszelkie prośby o identyfikacje sprzętu.
« Odpowiedź #22 dnia: Sierpień 07, 2008, 23:37:52 »
A ja znam :P
Panowie, jesteście oficerami Armii Stanów Zjednoczonych. Oficerowie żadnej innej armii na świecie nie mogą tego o sobie powiedzieć. Zastanówcie się nad tym!

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Co to jest ? - czyli wszelkie prośby o identyfikacje sprzętu.
« Odpowiedź #23 dnia: Sierpień 08, 2008, 09:42:32 »






Suncom Raptor #SF64030539
Thrustmaster HOTAS Cougar #16348

Offline Redspider

  • *
  • Pure evil....ZŁOOOOO !
Odp: Co to jest ? - czyli wszelkie prośby o identyfikacje sprzętu.
« Odpowiedź #24 dnia: Sierpień 08, 2008, 09:59:35 »
Dokładnie od jakiego samolotu to nie wiem. Jakiś element konstruckcji, sądząc po kolorze amerykański.
NA PLASTERKI !!!

Geniusz może mieć swoje ograniczenia, ale głupota nie jest tak upośledzona

Schmeisser

  • Gość
Odp: Co to jest ? - czyli wszelkie prośby o identyfikacje sprzętu.
« Odpowiedź #25 dnia: Sierpień 10, 2008, 10:49:17 »
Tajest, tzw.powłoka konwersyjna ,o ile mnie pamięć nie zawodzi uzyskana w wyniku fosforanowania. Farmerzy wszystko fosforanowali , nadając sprzętowi oliwkowy kolor, a hitlersyny oksydowały, nadając wszystkiemu złowrogi czarny kolor :D Po kilku latach oliwkowy kolorek się scierał, zaś dowolny egzemplarz np. sturmgiwery po 65 latach wygląda jakby przed chwilą zszedł z taśmy.

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Co to jest ? - czyli wszelkie prośby o identyfikacje sprzętu.
« Odpowiedź #26 dnia: Sierpień 10, 2008, 11:42:45 »
Schmeisser, powłoki fosforanowe nie zabarwiają metalu... zresztą nie są używane na stopach lekkich, tylko na stali. Do tego oksydowanie jest jednym z typów powłok konwersyjnych  :118: I fosforanowanie podobnie jak chromianowanie - samo w sobie nie jest pełnym zabezpieczeniem przed korozją, wymaga jeszcze powłoki malarskiej - ale samo w sobie jest świetnym podkładem pod nią. Do tego ułatwia obróbkę plastyczną i zmniejsza współczynnik tarcia. I swoja drogą Niemcy tak samo jak Amerykanie używali praktycznie wszystkich typów powłok konwersyjnych (fosforanowanie, chromianowanie, oksydowanie i anodyzowanie - to ostatnie przy stopach aluminium), jak i powłok galwanicznych i malarskich. Akurat pod względem ochrony antykorozyjnej Amerykanom wiele zarzucić nie można.

To co jest na zdjęciu to aluminium zabezpieczone anodyzowaniem i farbą zobojętniającą. Najpierw używali takich w kolorze "zink-chromate", potem tzw "łososiowatą", aż w końcu widoczną tutaj oliwkową.


Suncom Raptor #SF64030539
Thrustmaster HOTAS Cougar #16348

Schmeisser

  • Gość
Odp: Co to jest ? - czyli wszelkie prośby o identyfikacje sprzętu.
« Odpowiedź #27 dnia: Sierpień 10, 2008, 13:53:05 »
Ja tam wiem że błyszczący nagą stalą colt .45 na krawędziach to standard :P, zarówno w kinematografii , muzealnictwie jak i praktyce codziennej :D

Odp: Co to jest ? - czyli wszelkie prośby o identyfikacje sprzętu.
« Odpowiedź #28 dnia: Wrzesień 19, 2008, 15:59:13 »
Cześć.
Niemogę przypomnieć sobie nazwy dośc charakterystycznego samolotu o nietypowch śmigłach.

Śmigło podwójne , łopatki wyglądają jak w turbinie.

Odp: Co to jest ? - czyli wszelkie prośby o identyfikacje sprzętu.
« Odpowiedź #29 dnia: Wrzesień 19, 2008, 16:04:26 »
An-70?