Autor Wątek: LOL lotnicze II  (Przeczytany 553792 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: LOL lotnicze II
« Odpowiedź #15 dnia: Lipiec 02, 2007, 16:47:14 »
Dlaczego tak uważasz? To podejście VOR/DME, 6.9nm od progu pasa (7 od VORa) może zniżyć się do 2200 stóp, MDA to 600 stóp - na pewno widział pas, bo pogoda była niezła. Moim zdaniem wylądował jak najbardziej normalnie.

Gratuluję wiedzy lub wysokiego "google search skill" tylko co z tego wynika? Na licznych zdjęciach jakie można znaleźć w sieci, samoloty w momencie przelatywania na samym skrawkiem plaży są znacznie wyżej niż ten na filmie. Dlatego uważam, że dziwnie podszedł do tego lądowania, bo przyziemił praktycznie na samiutkim początku pasa startowego, a biorąc pod uwagę specfikę tego lotniska jest to dość ryzykowne.

Jeśli już to może należy to tłumaczyć stosunkiem długości pasa do dobiegu samolotu...

A co powiesz o takim prawie: http://www.airliners.net/open.file/0163613/L/ :002:
Powiem, że dla mnie jest wyżej niż na filmiku z youtube.

Odp: LOL lotnicze II
« Odpowiedź #16 dnia: Lipiec 02, 2007, 17:27:19 »
Cytuj
Gratuluję wiedzy lub wysokiego "google search skill" tylko co z tego wynika? Na licznych zdjęciach jakie można znaleźć w sieci, samoloty w momencie przelatywania na samym skrawkiem plaży są znacznie wyżej niż ten na filmie. Dlatego uważam, że dziwnie podszedł do tego lądowania, bo przyziemił praktycznie na samiutkim początku pasa startowego, a biorąc pod uwagę specfikę tego lotniska jest to dość ryzykowne.
Jeśli już to może należy to tłumaczyć stosunkiem długości pasa do dobiegu samolotu...
Nie zgodzę sie z Tobą:
http://www.airliners.net/open.file/1078774/L/
http://www.airliners.net/open.file/1078027/L/
http://www.airliners.net/open.file/0027599/L/
http://www.airliners.net/open.file/0201517/L/
http://www.airliners.net/open.file/1050658/L/
zauważ, że samoloty lecą nisko i przyziemiają przed TDZ. Nie wiem, w jaki sposób to może być "znacznie wyżej niż na filmie". Może być to nieco wyżej/niżej, ale to w końcu podejście nieprecyzyjnie. Jest tak właśnie ze względu na specyfikę lotniska - pas jest krótki (7054 stopy), dlatego duże samoloty muszą przyziemiać wcześnie, tak aby móc bezpiecznie zwolnić i opuścić pas. Gdyby przyziemiały za późno (przelatując wyżej nad początkiem pasa), nie wyrabiałyby się z hamowaniem. Oczywiście nie jest to najkrótszy pas, na którym wylądował 747, ale trzeba wziąć poprawkę, że nie są to puste samoloty z minimalną ilością paliwa.

Silesian

  • Gość
Odp: LOL lotnicze II
« Odpowiedź #17 dnia: Lipiec 02, 2007, 23:27:13 »


Według mnie absolutnie nic śmiesznego, ale bardzo ciekaw jestem jakie ten typ ma zwyczaje godowe.

syd

  • Gość
Odp: LOL lotnicze II
« Odpowiedź #18 dnia: Lipiec 03, 2007, 23:46:26 »
W kwestii filmu z lądowania na Princess Juliana to chciałbym zobaczyć co się dzieje na plaży jak taki 747 idzie w ostatniej chwili na drugi krąg?? Wszyscy prawdowopodbnie muszą zażyć obowiązkowej kąpieli :)

Pogo

  • Gość
Odp: LOL lotnicze II
« Odpowiedź #19 dnia: Lipiec 04, 2007, 18:06:45 »

Shot at 2007-07-04

Takie coś mieć pływająca chata i pole golfowe  :P

Odp: LOL lotnicze II
« Odpowiedź #20 dnia: Lipiec 04, 2007, 18:18:28 »
No to w razie Armagedonu wiemy już gdzie jest nasza arka... tylko czy właściciel dalej nazywa się Noe ?

Offline I/JG53_Angel

  • *
  • Out Of Control
Odp: LOL lotnicze II
« Odpowiedź #21 dnia: Lipiec 04, 2007, 19:17:54 »
W kwestii filmu z lądowania na Princess Juliana to chciałbym zobaczyć co się dzieje na plaży jak taki 747 idzie w ostatniej chwili na drugi krąg?? Wszyscy prawdowopodbnie muszą zażyć obowiązkowej kąpieli :)
Nie chcę przykładać ręki do robienia z tego tematu zbiorowiska linków ale to jedyny sposób

http://www.youtube.com/watch?v=WTLGsEErWJY

http://www.youtube.com/watch?v=pmxstITkmP8&mode=related&search=
« Ostatnia zmiana: Lipiec 04, 2007, 19:26:31 wysłana przez I/JG53_Angel »
Babka wymusza motocykliście pierwszeństwo, dochodzi do wypadku, na szczęscie niegroźnego. Motocyklista podchodzi do DAMY i pyta"Widziała mnie pani?"
"Tak widzialam" odpowiada DAMA
To dlaczego mi pani nie ustąpiła ?
"No ale pan przeciez jechal motocyklem !"

http://img223.imageshack.us/img223/6416/bezpiecznygh0.jpg

Offline Rolam

Odp: LOL lotnicze II
« Odpowiedź #22 dnia: Lipiec 06, 2007, 21:40:17 »
http://img90.imageshack.us/img90/2885/883092yr5.gif

"Latanie to przywilej spojrzenia na świat oczami Boga..." "No! Więc  gawron mi pasuje...-gawron??? Dla ciebie PAN GAWRON ! Dopóki cię nie polubi ,łapa będzie Cię boleć."

Offline lancer

  • *
  • ka-boom!
Odp: LOL lotnicze II
« Odpowiedź #23 dnia: Lipiec 06, 2007, 23:40:44 »
F-22 Raptor M
Porucznik John Falkon ostatni raz pomachał ręką towarzyszom i
wdrapał się do kabiny. Przepełniało go uczucie dumy.
Spotkał go taki honor! Dowiedział sie o tym od generała Breaka,
który powiedział:

- Spotkał was wielki honor poruczniku. Wykonacie pierwszy
bojowy lot na supertajnym samolocie F-22M.
- M oznacza zmodyfikowany? - starał sie sprecyzować Falkon.
- M oznacza Macrohard - odpowiedział generał.
- Samolot został w pełni przeprogramowany przez nich. Oni
zapewniają, że teraz zadania bojowe może wykonywać
każdy idiota. No, ale my na pierwszy raz wyznaczyliśmy pana,
poruczniku Falkon, jednego z najlepszych pilotów.
Będzie pan musiał zniszczyć iracki ośrodek jądrowy.
- Może pan już słać Saddamowi kondolencje, sir - odpowiedział
Falkon.

Porucznik jak zwykle zapiął pasy i tylko zwrócił uwagę, że
oprzyrządowanie różni się od standardowego. Przyrządów
ubyło, za to na zwolnionym miejscu pojawiła się dwuprzyciskowa
mysz - metalowa. Falkon wzruszył ramionami, wcisnął przycisk i
włączył zasilanie. Na przednim ekranie, na tle widocznego z kabiny
nieba z rzadkimi obłoczkami pojawił sie napis:

Macrohard Winwars 2007.

Po czym silniki same zaczęły pracować, a klapy same się opuściły
do położenia startowego.

- Gratulujemy zakupu Macrohard Winwars 2007! - zakomunikował ekran.
Teraz wojna stanie się jeszcze wygodniejsza, a twoja śmiertelność
spadnie!

Porada dnia
Przed ładowaniem należy wysunąć podwozie.

- Orzeł 1,pozwolenie na start udzielone
- rozległo się w hełmofonie.
- Ja jeszcze nie prosiłem - zdziwił sie Falkon.
- A wam nie trzeba. Plug & Play - wyjaśniła kontrola naziemna.

Samolot szybko nabierał prędkości i wkrótce był już w powietrzu.

- Teraz Winwars 2002 przeprowadzi instalację waszej amunicji
na wybrany cel - oświadczył system.

Wybrany cel: iracki ośrodek jądrowy.

falkon z ciekawości kliknął przycisk Zmień i zobaczył listę, na
której pomiędzy innymi obiektami na całym świecie figurowały
Biały Dom i baza, z której dopiero co wyleciał. Falkon szybko
nacisnął Anuluj.

Wybierz typ instalacji:

Minimalny: na obiekt zostaną zrzucone tylko bomby.
Normalny: na obiekt zostaną zrzucone bomby i rakiety.
Pełny: na obiekt zostanie zrzucony cały samolot.

Domyślnie system proponował drugi wariant, i Falkon z
zaniepokojeniem stwierdził, że lepiej nie będzie się spierać.

- Teraz zostanie przeprowadzony test waszego samolotu. Niech
pan zamknie oczy, aby uniknąć urazów przy zmianie trybów.
Silniki dziko zaryczały i oczy Falkona jako żywo omal nie
wyskoczyły z orbit od niesamowitego przeciążeni.Zaczęło sie
prawdziwe piekło: samolotem rzucało na wszystkich strony,
pikował w dół i wykonywał niesamowite wiraże... W końcu porucznik
wrócił do siebie - ciemność przed oczami ustąpiła i Falkon
zobaczył jak latająca po całej kabinie mysz upadła na miejsce.

- Lecicie samolotem Lockheed F-22 z dwoma silnikami Pratt-Whitney -
z niezmąconym spokojem oświadczył system.
- Maksymalna szybkość 1451 mil na godzinę.

Porada dnia
przetaktowanie częstotliwości turbiny ponad zalecaną przez
producenta może się zakończyć awarią.

Do końca instalacji pozostało 0:34:16.

Ten sam dzień, 4:52. Niebo nad Irakiem.

U dołu ekranu powoli przesuwał sie pasek z procentami. System
w tym czasie reklamował Winwars dla czołgów, łodzi podwodnych i
piechoty morskiej, a także proponował wszystkim nabywcom wersji
dla samolotów bezpłatny aplet - kamikadze. Zmiana obrazków
podziałała na Falkona usypiająco i z półdrzemki wyrwał go dźwięk
systemu. Na radarze pojawiła się zielona kropka.

- Wykryto nowe urządzenie: samolot przeciwnika - radośnie
zakomunikował system. Falkon chciał już wykonać standardowy
zwrot bojowy, ale wtem zauważył przycisk "Usunąć" i kliknął go
myszką.

- Jesteś pewien, że chcesz usunąć samolot przeciwnika? - podejrzliwie
zapytał system.
- Jasne... Falkon krzyknął "Tak".

Iracki myśliwiec zniknął z radaru.

- Tak szybko? - zdziwił się porucznik, - No, Macrohard daje czadu!
Falkon zaczął już z szacunkiem śledzić pojawiające sie na ekranie
reklamy Winwars dla pilotów niepełnosprawnych, jednak od tego
zajęcia oderwała go rakieta przelatująca tuż ponad kabiną.
Falkon z niedowierzaniem obrócił się i zauważył iracki myśliwiec.

- Co rzesz, twoja mać... wrzasnął falkon - i dopiero wtedy spostrzegł,
że z niezauważonej wcześniej ikonki Kosz w rogu ekranu sterczy ogon
samolotu.

Porucznik szybko ze złością kliknął ikonę i nacisnął "Opróżnić".

Czy na pewno chcesz fizycznie zniszczyć samolot przeciwnika ?
Jego przywrócenie nie będzie możliwe - uprzedził system.

- TAK wrzasnął Falkon, wciskając przycisk myszy.

Spod skrzydła wyleciał Sidewinder, pozostawiajac biały puszysty ślad,
pomknął naprzeciw nieprzyjaciela. Zajaśniał blask wybuchu i gorące
odłamki nieprzyjacielskiej maszyny poleciały na ziemię. Jednak do spokoju
było daleko. Pikający dźwięk uprzedził o nowym niebezpieczeństwie.

- Wykryto nowe urządzenie: rakieta ziemia-powietrze! - stwierdził system
i popadł w zadumę.

Na próżno Falkon klika myszką, widząc jak złowieszcza kropka zbliża sie do
centrum radaru. W końcu system wyrwał sie z zamyślenia:

Nie mogę znaleźć driverów do tego urządzenia. Włóż dyskietkę z driverami
i wciśnij OK.

Z przekleństwem Falkon wcisnął "Szukaj".

- Najbliższy odpowiednik: ręczne granaty - objaśnił system. - Zainstalować ?

Falkon szarpnął za dźwignię, wchodząc w manewr przeciwrakietowy.
Było jednak zbyt późno. Samolotem szarpnęła eksplozja. Z trudem wyprowadziwszy
samolot z nurkowania, pilot kliknął ikonę System. Lewe skrzydło świeciło żółtymi
kolorami - klapy i lotki. Ale ostatecznie i tak nieźle z tego wyszedł.
Radar pokazał jeszcze dwa nieprzyjacielskie samoloty, ale one leciały z tyłu,
więc specjalnie go nie niepokoiły. Falkon wiedział, że iracka ruina nie jest w
stanie dogonić superszybkiego F-22. Jednak samoloty zbliżał się. Falkon z
niedowierzaniem spojrzał na szybkościomierz i zrozumiał, że jego szybkość
drastycznie spada.

- Co za diabeł ?! - wściekł się porucznik. - Silniki przecież w porządku,
i paliwa pełno!

Tymczasem ekran zaczął wściekle migać, i pojawił się obrazek klepsydry.
Wskaźniki zastygły w jednym położeniu - poruszały sie krótkimi zrywami,
po czym znów zastygały.

Niewystarczające zasoby wolnej pamięci – spuścił z tonu system. - Wyłącz
niepotrzebne zadania.

Falkon wywołał listę żądań, próbując pojąć co oznaczają nazwy typu: "Winppl"
lub "v666apl" i które z nich są niepotrzebne. Tymczasem silniki prawie zamilkły,
szybkość spadła do krytycznej - jeszcze trochę i samolot runie w dół.
Ogłupiałe od tej taktyki walki powietrznej irackie myśliwce przeleciały obok i
zderzyły się tuż przed nosem Falkona. Porucznik odszukał w spisie żądań wiersz
"Obserwacja przeciwnika", obok której w nawiasach było napisane: [Nie odpowiada],
i wcisnął OK. Ekran radaru zgasł, a samolot zaczął nabierać prędkości.

Niebieski pasek pokazywał już 99%... w końcu 100%. Falkon ze zdumieniem patrzył
na ziemię; pustynia na dole w niczym nie przypominała fotografii satelitarnej irackiego
ośrodka jądrowego.
Widać zrozumiał to także system, bo w ślad za 100% na pasku pojawiło się 101...
potem 102... Przy 106% ekran zrobił sie niebieski i pojawił się napis:

- Błąd 000000e spowodowany przez moduł VXD0000(0) w module VXD428092(0)
Możliwa normalna kontynuacja lotu. Możesz wcisnąć Eject, aby się katapultować:
Uwaga! Przy katapultowaniu się stracisz niezachowany samolot.

Falkon nie zamierzał się katapultować, tym bardziej, że przed nim pojawiło się
w końcu irackie centrum jądrowe. Pojąwszy, że nie ma co dalej polegać na Macrohardzie,
porucznik przygotował samolot do bombardowania ręcznego. Sprowadził samolot w dół,
czekając dopóki celownik systemu nie uchwyci celu.

- Jest ! - Falkon wcisnął przycisk. Coś zazgrzytało i wyskoczył nowy komunikat:

- Luk bombowy wykonał niedozwoloną operację i zostanie zamknięty.

Z przekleństwem na ustach Falkon pociągnął drążek(joystick) do siebie, aby znowu
podnieść maszynę w górę. Ale samolot szybko zniżał lot. Porucznik panicznie poruszał
kursorem po różnych menu, szukając przyczyny. Dżojstik nie odpowiada - przeczytał
w końcu. Zrozumiawszy, że przywrócić system do pracy może tylko restart, Falkon
włączyli wyłączył zasilanie pulpitu.

- Poprzedni lot był wykonany niewłaściwie - oświadczył system.

Wciśnij dowolny klawisz w celu sprawdzenia samolotu.

- Do diabła - wrzasnął Falkon, naciskając "Anuluj". Pojawił się ekran startowy
Winwars 2007: system zaczął ładować się. Do ziemi zostało już tylko kilkaset metrów.
W końcu na ekranie pojawiło się:

- System uruchomiony w trybie awaryjnym. W tym trybie wyłączone są systemy lotu
i uzbrojenia. Możesz tylko jeździć po lotnisku.

Zrozumiawszy, że więcej niczego zrobić nie zdąży, Falkon wcisnął Eject, oczekując,
że teraz owiewka zostanie odpalona, a uderzenie za chwile wyrzuci go w powietrze.
Lecz zamiast tego na ekranie pojawiło się pytanie:

- czy jesteś pewny że chcesz się katapultować ?

- TAK!!! - z wściekłością zawarczał Falkon, patrząc jak maszyna nie ubłagalnie
zbliża się do ziemi.
- Proszę czekać, trwa przygotowanie do katapultowania -niewzruszenie poinformował
system i popadł w zamyślenie...
Panowie, jesteście oficerami Armii Stanów Zjednoczonych. Oficerowie żadnej innej armii na świecie nie mogą tego o sobie powiedzieć. Zastanówcie się nad tym!

Offline Adam/Zenek

  • *
  • I come on like a bloodstained Hurricane...Mk IIc
Odp: LOL lotnicze II
« Odpowiedź #24 dnia: Lipiec 07, 2007, 00:47:20 »
 :D :D Czadowe! Sam to wymyśliłeś?
ZenoPL

Offline lancer

  • *
  • ka-boom!
Odp: LOL lotnicze II
« Odpowiedź #25 dnia: Lipiec 07, 2007, 01:21:10 »
Nie, tylko trochę błędów poprawiłem. Przyznaję się do skopiowania  :003: Proszę nie strzelać  :010:
Panowie, jesteście oficerami Armii Stanów Zjednoczonych. Oficerowie żadnej innej armii na świecie nie mogą tego o sobie powiedzieć. Zastanówcie się nad tym!

Odp: LOL lotnicze II
« Odpowiedź #26 dnia: Lipiec 07, 2007, 02:16:14 »
Do tej, świetnej skądinąd, historii było jeszcze zakończenie, które brzmiało mniej więcej tak:

Do irackiego Dyktatora przybiega szef tamtejszych służb wywiadowczych, i woła:

- Najjaśniejszy Panie, na naszym terenie rozbił się najnowszy myśliwiec Imperialistów! Samolot jest zniszczony, ale przetrwał system komputerowy wraz z oprogramowaniem!
- Natychmiast zainstalować je w całości na wszystkich naszych maszynach! - padł rozkaz.

Dwa dni później Irak ogłosił całkowitą i bezwarunkową kapitulację.
You are not stuck in traffic. You ARE Traffic.
Get a bike. Break FREE!
"Still in one piece. Good Job. Let's go home."

Odp: LOL lotnicze II
« Odpowiedź #27 dnia: Lipiec 07, 2007, 10:22:16 »
Dobre, bardzo dobre. Dawno się tak nie uśmiałem :D

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: LOL lotnicze II
« Odpowiedź #28 dnia: Lipiec 07, 2007, 11:43:27 »
LOL! Lancer :D
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Offline John Cool

  • Global Moderator
  • *****
    • http://www.rsp.prv.pl
Odp: LOL lotnicze II
« Odpowiedź #29 dnia: Lipiec 07, 2007, 12:16:02 »
No lancer, wygraliście :021:
МАССАНДРА: "Микоян Артём Славный Сын Армянского Народа Дарит Радость Авиаторам".

Kiedy natkniemy się na pole minowe, nasza piechota przeprowadza atak dokładnie tak, jakby go tam nie było. Gieorgij Żukow (1896-1974)