Autor Wątek: FSX kontra komputer: testy, testy.  (Przeczytany 40317 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

FSX kontra komputer: testy, testy.
« dnia: Listopad 22, 2007, 08:44:09 »
Ciekawy wątek na Avsim:
http://forums.avsim.net/dcboard.php?az=show_topic&forum=197&topic_id=31320&mode=full
Warto poczytać o wnioskach z testów FSX na róznych platformach (różne systemy operacyjne, różne ilości rdzeni, sprzet podkręcony i nie).
« Ostatnia zmiana: Listopad 22, 2007, 11:22:26 wysłana przez some1 »
Bartek
Aztec.pl

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: FSX kontra komputer: testy, testy.
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 22, 2007, 11:21:24 »
Nawet bardzo ciekawy, aż pozwoliłem sobie przykleić. W wolnym czasie skrobnę mały skrót po polsku, bo wnioski są bardzo interesujące, zwłaszcza dla nadgorliwców kupujących komupter z czterordzeniowym procem, SLI i RAID'em na Raptorach ;)
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: FSX kontra komputer: testy, testy.
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 22, 2007, 12:14:00 »
Mod - Po przeczytaniu do skasowania ;)

To zerknij też na post niżej w tym wątku. Bezpośredni link tu:
http://forums.avsim.net/dcboard.php?az=show_mesg&forum=197&topic_id=31320&mesg_id=31402&page=

Porady może i ogólne ale jednocześnie precyzyjne.
Bartek
Aztec.pl

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: FSX kontra komputer: testy, testy.
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 22, 2007, 17:54:32 »
Autor testu, RESET MCP ALT napisał że w ciągu tygodnia wrzuci na avsim paczkę z testami wraz z metodologią ich przeprowadzania, więc każdy będzie sobie mógł w domu sprawdzić na własnym sprzęcie czy wyniki pokrywają mu się z opublikowanymi testami.

Wnioski na podstawie podlinkowanych testów (większość przetłumaczona, część własna):
- w DX10 dużo wydajniejszy jest bloom, który można włączyć bez obaw o znaczną utratę wydajności, po wyłączeniu blooma wychodzi że DX9 jest szybszy, ale tu z kolei nie wiadomo jak ustawienia nowej wody i cieni mają wpływ na wydajność w DX10
- na żadnej obecnie istniejącej konfiguracji nie da się grać w maksymalnych detalach
- najważniejszy jest procesor, procesor i jeszcze raz procesor
- FSB procesora nie robi żadnej różnicy
- Vista nie powoduje prawie spadku wydajności, a w SP1/SP2 notuje nawet przewagę nad XP (spisek Microsoftu pewnie)
- podczas pracy FSX na 1 rdzeniu tekstury często ulegają rozmyciu.
- najwyższą wydajność autor osiągnął na Viście 64 ustawiając koligacje (affinity mask) dla rdzeni 2 i 3. Inaczej mówiąc na 4 rdzeniowym procesorze wymusił pracę tylko na ostatnich 2 rdzeniach.

Odnośnie konfiguracji komputera:
- procesor: Jak najszybsze 2 lub więcej rdzeni, bardzo mile widziany duży potencjał O/C. Lepiej szybszy 2 rdzeniowy niż wolniejszy 4 rdzeniowy.
- zasilacz: zależnie od konfiguracji, wskazane 450-500W.
- RAM: 2GB dla XP, 4GB dla Visty. Sugerowana Vista 64 dla bezbolesnej obsługi takiej ilości pamięci. Prędkość i timingi pamięci mają niewielki wpływ na wydajność.
- grafika: poziom 7900GT/1950XT dla DX9, 8800GT dla DX10. Chociaż FSX jest bardziej wymagający dla karty graficznej niż poprzednie edycje, nadal ważniejsze pozostają proc i ram. Dopiero przy ustawieniu wyższych wartości Anizo i AA (z poziomu sterowników) i rozdzielczości ponad 1280x1024 zaczyna być odczuwalna przewaga szybkich kart z 512MB pamięci i więcej.
- SLI: ZERO, NULL, ABORT, REJECT, chyba że potrzebujemy grzejnika do mieszkania. SLI przez FSX nie jest obsługiwane, nie ma żadnego zysku wydajności.
- dysk twardy: zdefragmentowany 7200rpm w zupełności wystarczy, RAID zdaniem autora testów nie robi różnicy.
- dźwięk: zintegrowany, chyba że mamy czułe ucho i zależy nam na jakości dźwięku, bo wzrostu wydajności nie odczujemy

"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Odp: FSX kontra komputer: testy, testy.
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 22, 2007, 21:46:42 »
Mam pytanie, jakie powinno być ustawienie Affinity mask dla C2D? Mam ustawione =3
Do tej pory latałem na Xp, teraz testuję Vistę x64 (nie reinstalowałem FSX, udało mi się go zmusić do pracy w obu systemach kopiując foldery istotne dla gry w odpowiednie miejsca. Szkopuł jest taki, że nie do końca poprawnie to działa. Nie ładują się dodatkowe scenerie, tylko default, i w Acceleration w Hornecie nie ma Huda ani MFD, najprawdopodobniej nie skopiowałem wszystkiego co trzeba w odpowiednie miejsce, nadal z tym walczę). Póki co na Viście faktycznie wydaje się to chodzić szybciej, chociaż testów jeszcze nie przeprowadzałem, ale pod Vistą mam problem z rozmytymi teksturami które w Xp również są widoczne, jednak znacznie mniej uciążliwe.

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: FSX kontra komputer: testy, testy.
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 22, 2007, 21:58:27 »
Jeśli mówisz o parametrze w FSX.cfg, to jak masz dwurdzeniowy procesor to zostaw 3 (binarnie 11 czyli oba rdzenie).
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Odp: FSX kontra komputer: testy, testy.
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 22, 2007, 22:08:13 »
Tak to miałem na myśli. A czy ktoś z latających pod Vistą mógłby mi podać lokalizacje folderów FSX po instalacji? Bo kopiowałem to "trochę na czuja", jak wiadomo Vista nie posiada m.in folderu "documents and settings" i kilku innych systemowych znanych z XP. Chodzi mi zwłaszcza o to gdzie przechowywane są pliki fsx.cfg controls.cfg i scenery.cfg pod systemem Vista?

empeck

  • Gość
Odp: FSX kontra komputer: testy, testy.
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 22, 2007, 23:29:33 »
c:\Users\NazwaUżytkownika\AppData\Roaming\Microsoft\FSX\

Tu jest fsx.cfg, scenery.cfg i trochę innych rzeczy, ale o controls.cfg pierwsze słyszę.

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Odp: FSX kontra komputer: testy, testy.
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 23, 2007, 00:14:48 »
Dzięki. Udało mi się znaleźć tutaj: http://www.fsinsider.com/tips/Pages/SupportAlertFilesRemovedonFSXUninstall.aspx
Skopiowałem co trzeba i scenerie zadziałały. W tej chwili brakuje już tylko HUD i MFD w FA18, reszta działa jak pod XP.
Z pierwszych obserwacji pod DX10:
- Tekstury miejscami migotają, zwłaszcza na pasie
- po włączeniu DX10 znika u mnie AA, być może nie całkowicie, ale zauważalnie (najbardziej to widać w menu na wybranym Trike, wszystkie linki robią się bardzo "zębate". Podejrzewam, że pod DX10 nie działa AA włączony spod sterów (a tak jest u mnie), a tylko ten z gry).
- Ogólnie mimo wszystko pod XP lata mi się lepiej (pod Vistą niby jest szybciej, ale paradoksalnie w przypadku FSX nie znaczy to płynniej, być może to kwestia niedopracowanych jeszcze ustawień, no i nie można zapominać że to na razie "preview DX10". Mam nadzieję że jak wyjdzie SP2 to poprawią te bugi.

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: FSX kontra komputer: testy, testy.
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 28, 2007, 07:46:36 »
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Zgredd

  • Gość
Odp: FSX kontra komputer: testy, testy.
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 14, 2008, 19:27:56 »
A co ma do rzeczy włączanie anzio o aa z poziomu serowników zamiast w FSX???
Ja ustawiłem sobie opcje w FSX :011:

Offline lucas

  • *
  • RoF, FSX
    • 1.PUŁK LOTNICZY
Odp: FSX kontra komputer: testy, testy.
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 14, 2008, 19:46:42 »
IMHO, lepsza wydajność programu jest, gdy te ustawienia zaaplikujesz na karcie, a nie w FSX.

"Skrzydlata husaria współczesna, lotnictwo polskie, czuwa w powietrzu. Warkot motoru chroni każdą piędź polskiej ziemi." - Kronika PAT, maj 1939.

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: FSX kontra komputer: testy, testy.
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 14, 2008, 20:31:04 »
W zasadzie jest odwrotnie - to znaczy jeśli jest taka możliwość, to zazwyczaj ustawianie z poziomu gry poprawia wydajność, gdyż wykorzystuje specyficzne dla danej gry optymalizacje, podczas gdy ustawienie z poziomu karty wygładza wszystko jak leci. W przypadku sterowników nvidii jest nawet taka możliwość, żeby wzmocnić wygładzanie ale tylko tam gdzie gra wygładzanie stosuje.

Przy czym w FSX jest tylko jedno ustawienie AA, podczas gdy w sterownikach możesz ustawić jakie Ci pasuje - silniejsze, słabsze, zależnie od sprzętu którym dysponujesz. Więc lepiej włączać z poziomu sterowników, przynajmniej ja tak robię.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: FSX kontra komputer: testy, testy.
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 14, 2008, 20:40:37 »
Zapomnieliście dodać jednej możliwości. Często jest tak, że ta opcja w grze robi dokładnie to samo co wymuszając ją ręcznie w sterowniku. tak jest wygodniej, odpalasz grę to włączasz wygładzanie. Wychodzisz z gry i masz ustawienia pocżątkowe. Niekoniecznie musi się to wiązac z optymalizacjami samej gry. To taka drobna refleksja ;).
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Zgredd

  • Gość
Odp: FSX kontra komputer: testy, testy.
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 15, 2008, 13:01:55 »
Ano dokładnie. Po wyjściu z FSX wolę mieć defaultowe ustawienia.
Jest wprawdzie opcja przypisania w sterownikach odpowiednich ustawień za pomocą np. Ntune, ale to niestety nie działa we wszystkich programach.
W takim razie mam jeszcze pytanie - czy wiecie może ilokrotne AA wymusza sam FSX, bo niestety nie ma przy tej opcji żadnej wartości. Bo jeśli x16 to faktycznie dramat :D