Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych
Lotnisko => Lotnictwo wojskowe z epoki II Wojny Światowej => Wątek zaczęty przez: rutkov w Lutego 08, 2008, 11:01:59
-
Ile ważył taki DB 601, Merlin czy AM-38? Szukałem tych informacji ale raczej niegdzie ich nie ma. A chciałbym wiedzieć jak wyglądał stosunek masy do mocy. Musicie przyznać że znaczenie to ma niebagatelne. Wielu konstruktorów walczyło z za dużą masą samolotu. Czy silnik gwiazdowy ma porównywalną masą przy równej mocy do rzędowego? Jak zmieniała się masa DB 6XX w latach następnych. No i na koniec waga silników odrzutowych w 262 i Meteorze?
-
DB603 - 910kg (na sucho),
DB605 - 730 do 745kg (na sucho), 764 do 815kg (w samolocie),
BMW801 A do D - 1010 kg (sucho),
BMW801 E do S- 1015kg (sucho),
BMW801 J - 1380kg (sucho)
Jumo 213A0 - 810kg (sucho)
Jumo 213A1, B, C - 920kg (sucho)
Jumo213E - 940kg (sucho)
Jumo 004B - 719kg (sucho) 750kg (w samolocie)
Jumo 004C - 735kg
-
Masa Herr Rutkov, masa! Waga to sprzęt pomiarowy do pomiaru masy. Coś może ważyć, tak jak może ciążyć... :001:
AM-35A - 835 kg
AM-38F - 880 kg
Voile: http://fly.hausnet.ru/spravochnik/menu/04.html
Sowiecki M-63 (I-16, I-153) był lżejszy o 50-100 kg od M-105P - PF przy mocy startowej 1100 i 1200-1300 dla Klimowów. Zaś podwójna gwiazda Szwiecowa ważyła od 870 kg w górę przy mocy startowej 1700 koni (początkowo).
-
Najcięższy Merlin 71 mniej niż 750 kg
Najlżejszy Griffon ok. 900.
Dziś trafiłem czytając o Spitfire.