Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych
Lotnisko => Współczesne lotnictwo wojskowe => Wątek zaczęty przez: Kusch w Lutego 20, 2008, 21:17:08
-
Po F-16I Sufa i F-16E/F Block 60, Lockheed zaprezentował specyfikację F-16IN (od India) przeznaczoną dla Indii. Wersja ta bierze udział w konkursie na Medium Multi Role Combat Aircraft (MMRCA).
http://www.lockheedmartin.com/data/assets/corporate/documents/F-16IN-Brochure.pdf
(http://img220.imageshack.us/img220/1180/f16in3mn2.jpg)
Samolot ma być wyposażony w stację rlok. APG-80 AESA* z aktywną anteną, taką samą jak w Block 60 oraz silnik GE F-110-132A o ciągu 143 kN
*
http://www.f-16.net/news_article2748.html
-
A mi się najbardziej podoba ten gustowny szlaczek na dole obrazka. Nie wiesz Kusch czy występują podobne w kokpicie? Poza tym wydaje mi się już przekombinowany... przypomina to reanimację trupa ale nie jestem w temacie Falcona to taka luźna refleksja :).
Ps. Falconowcy nie bijcie :D
-
Pakistanowi sprzedają block 50/52 to Indiom musieli zaproponować coś lepszego. Szlaczek rzeczywiście gustowny, wycięty z Taj Mahal.
-
Takie głupie pytanie: ile jeszcze ta konstrukcja udźwignie dodatkowych gratów? :118:
-
Samolot ma być wyposażony w stację rlok. APG-80 AESA* z aktywną anteną, taką samą jak w Block 60 [...]
A czy ZEA nie zrezygnowały aby z AESA na rzecz AN/APG-68v(9) z powodu zbyt wysokiej ceny?
-
Takie głupie pytanie: ile jeszcze ta konstrukcja udźwignie dodatkowych gratów? :118:
Chcemy więcej garbów, chcemy więcej garbów!!! :020:
-
Z takich ciekawostek: brak "oczka" ze zintegrowanego FLIRa jak w maszynach ZEA (AN/AAQ-32 Internal FLIR Targeting System).
-
Jak dla mnie to już przesadzają z odgrzewaniem tych kotletów. Różnice między Block 60 są tak małe że wątpię czy zwrócą im się koszty pracy nad modyfikacją.
-
Jak dla mnie to już przesadzają z odgrzewaniem tych kotletów. Różnice między Block 60 są tak małe że wątpię czy zwrócą im się koszty pracy nad modyfikacją.
Może z modyfikacji nie, ale z serwisu napewno :D
-
Jakie koszty ?
Ta maszyna ma konstrukcję modułową, wyrzuca sie jedno, montuje sie drugie, czy dwie inne rzeczy obok siebie. Np. ten nowy radar Northrop Grummana - SABR, można by na naszych F-16 zamontować i jedyne co trzeba byłoby zmodyfikować to soft w komputerze misji. To tylko Rosjanie jeszcze sie bawią w tworzenie nowego nosa do każdego nowego radaru i zestawu awioniki. Te F-16 można sobie składać jak z klocków Lego(R). Jedyne co trzeba sobie wybrać to płatowiec, czy to ma być z block 4x, 5x, czy 6x, bo tam występują pewne różnice, dopiero jakby się IRST chciało zamontować na Block 50/52 to trzeba sie bawić w modyfikacje konstrukcji płatowca i dopiero to coś kosztuje.
-
[...]To tylko Rosjanie jeszcze sie bawią w tworzenie nowego nosa do każdego nowego radaru i zestawu awioniki. [...]
W ramach małego OT: tak też do końca nie jest. W zasadzie do nielicznych przykładów tego o czym piszesz można zaliczyć starego Su-35 (czasy T-10M) oraz rodzinę MiG-29M/K które istotnie mają inne osłony dielektryczne, ale to są tak naprawdę zupełnie inne samoloty w stosunku do swoich poprzedników, i to pod wieloma innymi względami. Nie ma w zasadzie problemu na ten przykład aby z Su-27UB zrobić... Su-30MKI, schody zaczną się tylko przy sondzie do tankowania w powietrzu (trza zmienić umieszczenie OLSa i innych bloków awioniki w dziobie) oraz przednich powierzchniach sterowych (z których "na upartego" można zrezygnować). No, mogą też dojść inne stateczniki.
Idealnym przykładem tamtejszego (udanego zresztą) "Mid-Life Update" jest choćby MiG-23MLD, do którego wciskano całkiem nowy radiolokator N-008, znacznie różniący się od starych S-23/N-003 (N-008 miał w papierach nawet inną nazwę - "Amietist"), już nie mówiąc o drobnych zmianach w aerodynamice, jednostce napędowej itd. W zasadzie prawie wszystkie MLD (łącznie prawie 700) powstały z wcześniejszych M/ML/P (szczególnie dużo różnic było przy wersji M), a nowe egzemplarze MLD można było policzyć na palcach jednej ręki. Innym przykładem jest choćby MiG-29S, do którego standardu łatwo można było doprowadzić starsze 9.12/913 (nazywały się wówczas odpowiednio 9.12S/9.13S). N-010 można było rozbudować do N-010M przez wymianę właściwych bloków - te radary miały właśnie budowę modułową i nie różniły się na tym polu od zachodnich odpowiedników. I tak dalej, przykładów znajdzie się pewnie więcej.
Aczkolwiek przyznaję iż wielu samolotom bojowym (myślę że również zachodnim, także innym konstrukcjom z samego USA) trudno będzie w kwestii ogólnie pojętej modernizacji czy też "mid-life update" dorównać poziomowi do którego doszedł F-16. Tym niemniej nawet "czerwonym" zdarzało się niekiedy przeprowadzać podobne modernizacje na dużą skalę :)
-
Najnowszą wersją jest F-16K (od Korabielnyj) ze składanymi skrzydłami:
(http://img179.imageshack.us/img179/9458/mainphpg2viewcorer.jpg)
(http://img179.imageshack.us/img179/3316/mainphpg2viewcorex.jpg)
Tak na prawdę to makieta dostosowana do przewozu rzutem kołowym, wykorzystywana na wystawach.
Poniżej ciekawostka:
(http://paralay.iboards.ru/download/file.php?id=13709&sid=6ff89d8445263457c73ec77dac25d7c6&mode=view)
Od 1979 roku utracono 558 F-16, średnio 17 samolotów rocznie. Szczególnie duże zużycie samolotów (attrition) nastąpiło w 1991 roku tj. w okresie przypadającym na pierwszą wojnę w Zatoce Perskiej.