Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych

Hangar => MS Flight Simulator X/FSX: SE/Prepar3D/MS FS2020/MS FS2024 => Wątek zaczęty przez: Zgredd w Maja 16, 2008, 23:37:14

Tytuł: Cała prawda o teksturach Millsa
Wiadomość wysłana przez: Zgredd w Maja 16, 2008, 23:37:14
Postanowiłem jednak założyć taki wątek, bo już parę osób różne sprzeczne rzeczy mi mówiły - co dają tekstury Millsa.
Ja niestety po zainstalowaniu nie widzę żadnych różnic:
Italia jest nadal pustynna (ktoś mi powiedział, że Mills tego nie poprawia, w innych źródłach piszą że poprawia, także nie widzę żadnych różnic w teksturach pól zimą i jesienią.

Co zatem dają tak naprawdę te tekstury?
Może ktoś z Was ma skriny porównawcze?
Tytuł: Odp: Cała prawda o teksturach Millsa
Wiadomość wysłana przez: Razorblade1967 w Maja 17, 2008, 07:29:33
Przede wszystkim jak sama nazwa wskazuje zmianie ulegają tekstury, a nie landclass. Autor dodatku zmienił tylko wygląd niektórych tekstur ziemi, nie mógł jednak zlikwidować całkowicie tekstur piaskowych, bo zanikłyby też "pustynie" tam gdzie powinny one się znajdować.

Droga aby sprawdzić jakie nastąpiły zmiany jest stosunkowo prosta. Należy po prosto otworzyć sobie interesujące tekstury Millsa np. za pomocą bardzo prostego i darmowego programu DTXBmp (tego samego, którego używamy np. do zapisywania plików skinów w odpowiednim formacie) i porównać klika te tekstury z teksturami "defaultowymi".

Kilka przykładów jakie zabiegi były dokonywane na teksturach:

1. Przyciemnienie niektórych tekstur dla przykładu jesienna 004a2fa1 (z lewej defaultowa z prawej Millsa)

(http://img206.imageshack.us/img206/9360/004a2fa1td8.jpg) (http://imageshack.us)(http://img207.imageshack.us/img207/2421/004a2fa1mvl9.jpg) (http://imageshack.us)

2. Zmiana kolorystyki i nadanie "ziarnistości" - tekstury są mniej "płaskie" i po prostu ładniejsze

a/ tekstura wiosenna 006b2sp7:

(http://img135.imageshack.us/img135/6278/006b2sp7kd0.jpg) (http://imageshack.us)(http://img135.imageshack.us/img135/8383/006b2sp7moc1.jpg) (http://imageshack.us)

b/ tekstura zimowa* 070b2hw1

(http://img211.imageshack.us/img211/2519/070b2hw1rb1.jpg) (http://imageshack.us)(http://img221.imageshack.us/img221/2906/070b2hw1mii5.jpg) (http://imageshack.us)

Dochodzimy do sedna problemu, o który pyta Zgredd czyli "pustynności" tekstur, które tekstury Millsa jednak usuwają:

3. Usunięcie efektu pustyni:

a/ tekstura zimowa* 005a2wi0

(http://img91.imageshack.us/img91/7913/005a2wi0ve2.jpg) (http://imageshack.us)(http://img91.imageshack.us/img91/7436/005a2wi0mti8.jpg) (http://imageshack.us)

b/ tekstura letnia 082b2su1

(http://img171.imageshack.us/img171/7399/082b2su1an4.jpg) (http://imageshack.us)(http://img171.imageshack.us/img171/2482/082b2su1miv4.jpg) (http://imageshack.us)

To tylko kilka przykładów (zrobionych przy porannej kawie) - proponuje programik DTXBmp i sprawdzenie większej ilości tekstur z tego co wiem niektóre są całkowicie zmienione. Wydaje mi się, że nie jest możliwe aby "nie widzieć różnic". Najlepiej widać różnice na defaultowym FSX zanim różne inne dodatki nie dokonają zbyt wielu zmian, też usuwając "pustynność" na inne sposoby.

Obrazki wstawiłem z formacie 256x256, w oryginale były 1024x1024, ale przyspieszyło to ładowanie, a efekt jest chyba wystarczająco widoczny.

___________________
*) w FSX występują dwa rodzaje zimy oznaczane wi (winter) i hw (heavy winter) - ta druga to "ciężka" zima z dużą ilością śniegu.
Tytuł: Odp: Cała prawda o teksturach Millsa
Wiadomość wysłana przez: krmichal w Maja 17, 2008, 08:53:51
Podłączę swój wagonik do kolejki: czy powinno to usuwać pustynię wokół EPWA? Sam nie próbowałem jeszcze, ale spotkałem się z przypadkiem, że po przegraniu tekstur (ze wszystkich ośmiu plików rar Millsa) zmiany są, ale nadal Okęcie jest pustynne.
Tytuł: Odp: Cała prawda o teksturach Millsa
Wiadomość wysłana przez: lucas w Maja 17, 2008, 15:04:02
Pisałem już o tym na Aztec.
Przyczyny "pustynności" są dwie:
a) specyficzny kolor tekstur zimowych (jak wyżej na przykładach pokazanych przez Razorblada)
b) specyfika klimatyczna. Np. domyślne Włochy to pustynia w pełnym tego słowa znaczeniu. W FSX mamy dwa podstawowe typy tekstur: "dry" i "wet" - 1. dla klimatu suchego, śródziemnomorskiego i pustynnego, 2. dla klimatu wilgotnego. Do tego dochodzi 5x pór roku uwidacznianych na teksturach: lato, jesień wczesna, jesień późna-zima, zima ze śniegiem, wiosna oraz na koniec wariacje lokalne: czyli tekstury charakterystyczne dla Azji, Europy, USA, Ameryki Południowej, itp. Chyba jest 16 wariacji regionalnych. Ufff.

Problem A likwidują tekstury Millsa. Problem B zlikwiduje landclass, który zmodyfikuje domyślne rozłożenia klimatyczne. Przykładowo, produkt Cloud9 zrobi z Włoch zieloną krainę.

Odpowiadając na pytanie Krmichała:
-po instalacji tekstur Millsa, nie będziesz miał żółtych tekstur w porze jesienno-zimowej
-latem nadal będzie pustynia, gdyż jakaś "mądra głowa" z MS poustawiała klimat suchy-pustynny tam gdzie są polskie miasta. Poza nimi, jest wszystko OK.