Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych
Hangar => MS Flight Simulator X/FSX: SE/Prepar3D/MS FS2020/MS FS2024 => Wątek zaczęty przez: Zgredd w Maja 19, 2008, 23:02:41
-
Czołem!
Chciałem zapytać jakie dokładnie programy potrzebuję, aby zrobić fikcyjną wyspę do FSX.
Potrzebuję takie, żeby na środku oceanu powstała wyspa - czyli jak dobrze rozumiem muszę zrobić mesh, potem nanieść tekstury (będą na pewno defaultowe), na koniec jakiś autegen.
-
SbuilderX powinien starczyć, choć wyspy nim jeszcze nie robiłem :)
-
No właśnie instalowałem buildera, ale ten się kłóci o jakieś inne rzeczy, których rzekomo nie posiadam :008:
-
Jakbyś napisał jakie błędy Ci się pokazują nieco łatwiej byłoby namierzyć przyczynę ;)
-
Mówisz - masz :002:
Kolejno:
[załącznik usunięty przez administratora]
-
Pierwszy i drugi błąd są związane z brakiem FSX SDK, lub service packów do SDK.
Trzeci najprawdopodobniej jest wynikiem braku któregoś z pakietów Visual C++ 2005/2008 Redistributable, ale tu nie jestem pewien.
-
OK zainstalowałem SDK, potem SP1 do niego.
Po uruchomieniu pojawiają się takie błędy (jest ich więcej, ale typ ten sam)
A w ogóle jest jakiś tutorial do tego buildera? Bo za diabła nie wiem jak go ugryźć :005:
[załącznik usunięty przez administratora]
-
Niestety co powoduje te błędy to nie wiem, instalowałem Sbuildera wieki temu i nawet nie pamiętam, czy też miałej takie błędy. Tutoriale są:
http://library.avsim.net/download.php?DLID=112595
http://library.avsim.net/download.php?DLID=105771
Oraz www.fsdeveloper.com :)
-
Acha, Zgredd, a aktywowałeś w ogóle SDK?
Mówię, o kliknięciu w configSDK.exe w głównym folderze SDK. On wtedy uaktywni aplikacje i rozpozna ścieżkę do FSX.
W jednym z tych tutoriali, o ile się nie mylę, jest odpisane jak stworzyć wyspę. Podejrzewam, że trzeba zrobić kilka wektorów:
-nanieść linię brzegową wyspy
-zrobić wektor, który nam podniesie teren na określoną wysokość i ewentualnie wypłaszczy
Gorąco polecam te tutki. Są obrazki i naprawdę idzie w nich zrozumieć o co chodzi, nawet jak się jest na bakier z angielskim.
-
Aktywowałem ten cfg, rozpoznał ścieżkę, coś tam przez sekundę porobił. Ale po odpaleniu buildera - te same napisy could not find..... i wymienia po kolei:
te 2, które zrobiłem skriny i jeszcze potem autogen, buildings, fillerobjects, gameobjects, generic, hazards, missionobjects - wszystko txt. Po odklikaniu tych błędów, uruchamia się builder - okienko wygląda tak jak na załączniku - nie wiem czy tak powinno.
Dla uściślenia - posiadam FSX z SP1 na partycji E, SDK SP1 na partycji C (domyślny katalog) i buildera na partycji E. SDK zainstalowałem z płytki, potem zainstalowałem SP1, który automatycznie odinstalował SDK i zainstalował spatchowanego.
[załącznik usunięty przez administratora]
-
Skończyły mi się pomysły, co może być nie tak. Tak w ogóle, dlaczego nie instalujesz SP2?
-
Do SDK czy do FSX?
W tutorialu przeczytałem, że do katalogu Buldera należy skopiować jakieś aplikacje SDK, ale nie piszą nic jakie dokłądnie i czy w katalogach, czy bez. Może to jest powodem?
-
Do obu, FSX i SDK :)
Może spróbuj przeinstalować Sbuildera? Podejrzewam, że problem masz, ponieważ najpierw zainstalowałeś Sbuildera, a potem SDK.
-
Ten typ tak ma . :020:
Nie przejmuj się tymi brakującymi txt.
Bez tego program działa jak należy.
-
No nie wiem... Zrobiłem fotoscenerię i nawet się pojawiła w FSX, tyle że w obrębie samolotu ładuje defaultowe tekstury, więc się bawiłem wczoraj w gonienie mojej scenerii :karpik
-
Program będzie pracował bez problemu. Też tak miałem wcześniej i było OK.
Powodzenia!
-
No a ktoś może wie dlaczego wokół samolotu znika fotosceneria i ładują się defaulotwe teksturki? Kompilowałem scenerię tą prostszą metodą. (a w bibliotekach scenerii w FSX w ogóle nic nie pojawiło się nowego). :015:
-
Zgredd podaj krok po kroku co instalowałeś przed Sbuilderem, bo kurde u mnie przy próbie odpalenia pojawia się komunikat, że nie wykryto instalacji FSX :karpik. No kurde zainstalowany FSX, na to Acceleration, później SDK, SDK SP1a, SDK SP2 i nie działa. Odpalałem również ten plik do konfiguracji ścieżek. On problemów żadnych nie zgłosił.
-
...bo kurde u mnie przy próbie odpalenia pojawia się komunikat, że nie wykryto instalacji FSX
Vista 64?
-
Vista 64?
Tak.
-
Tak.
No i wszystko jasne - SBuiderX nie jest niestety przystosowany do współpracy z Vistą 64 (też niestety mam ten problem - już dawno bym coś "zdiełał" do FSX). Podobno jest jakiś "magiczny sposób" na zainstalowanie tego arcyprzydatnego programiku pod Vistą64, ale niestety na razie spotkałem tylko takich co wiedzą, że można to zrobić, ale nie wiedzą (albo nie chcą zdradzić sposobu?) jak to zrobić :005:
Też czekam na rozwiązanie tego problemu ...
-
Niestety nie mam Visty 64bit, zatem nie mogę sprawdzić, ale znalazłem coś takiego:
http://fsdeveloper.com/forum/showpost.php?p=66717&postcount=6
Najprawdopodobniej używają tego programu:
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms164699(vs.80).aspx
Za jego pomocą należy ustawić jakiś '32BIT flag'
Wszystko piszę to czysta teoria niepoparta żadną praktyką :) Być moze więcej można się dowiedzieć na forum www.ptsim.com, ale nie mam tam konta, a gości nie wpuszczają. Może Kusch ma tam konto :D
-
No i wszystko jasne - SBuiderX nie jest niestety przystosowany do współpracy z Vistą 64 (też niestety mam ten problem - już dawno bym coś "zdiełał" do FSX). Podobno jest jakiś "magiczny sposób" na zainstalowanie tego arcyprzydatnego programiku pod Vistą64, ale niestety na razie spotkałem tylko takich co wiedzą, że można to zrobić, ale nie wiedzą (albo nie chcą zdradzić sposobu?) jak to zrobić :005:
Też czekam na rozwiązanie tego problemu ...
To tak jak z Yeti :004: Wszyscy o nim słyszeli, ale nikt go nie widział
Co do problemu to na forum PTSim była instrukcja jak obejść problem. Pomijając wyjaśnienie całego problemu, rozwiązanie jest takie:
1. Ściągnąć CorFlags.exe z http://www.apexsql.com/zips/CorFlags.zip lub zainstalować .NET 2.0 SDK
2. Skopiować corflags.exe do katalogu sBuilderX
3. uruchomić wiersz poleceń i przejść do katalogu sBuilderX
4. Wpisać - "corflags.exe sbuilderx.exe /32bit+
5. 32-bit flaga jest ustawiona. Uruchomić SBuilderX - Voila! :banan
Niestety do końca weekendu nie mam dostępu do kompa z FSX, więc nie mam jak sprawdzić. Jeśli ktoś ma taką możliwość niech potwierdzi, że to działa :)
-
Odpowiedz jest pod tym adresem:
http://www.ptsim.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=1156 (http://www.ptsim.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=1156)
Wczesniej forum bylo ogolnie dostepne, teraz niestety, trzeba sie rejestrowac. BartGraf rozpracowal odpalanie SBuildera pod Vista 64, tylko zapomnial jak. Rozwiazanie podamy niebawem na forum SimHangar. CorFlags.exe rozwiazuje problem z kompilacja pod Vista64. Warto wspolnie rozgyzc problem, ktory mnie tez dotyczy. Nie mogac odpalic ani gmaxa, ani SBuildera X pod Vista 64, musialem zainstalowac w multiboocie Win XP.
-
- No więc...
- Nie zaczyna się zdania od "no więc".
-A więc... :002:
Spróbowałem odpalić SBuilderX'a na WinXP Professional x64 Edition i to samo co na Viście - Could not find FSX. Po zaaplikowaniu CorFlagsa uruchomił się bez problemu, z wyjątkiem informacji, że nie znalazł jakichś plików txt, co podobno nie stanowi problemu. Nie kompilowałem jeszcze żadnej scenerii, bo żadnej nie stworzyłem, ale wygląda na to, że problem uruchamiania Sbuildera na 64 bitowych systemach jest rozwiązany :banan. GMAX na 64 bitowym WinXP uruchomił sie bez problemu. Teraz jeszcze wiadro zapału jest potrzebne i też może coś tam zrobię :001:
-
Sytemy 64 bitowe maja zupelnie inna sciezke zapisu w registry i stad bierze sie problem.
-
Da się to jakoś obejść? Jeśli tak, to jak?
-
Trzeba czeakac az BartGrafa opusci kolega z Wroclawia (Alois Alzheimer :002:) i przywroci mu pamiec.
-
Na Viście żeby zadziałała komenda corflags trzeba odpalić wiersz poleceń w trybie administratora:
Start->Wszystkie programy->Akcesoria->prawy klik na "wiersz poleceń"->uruchom jako administrator
później:
(http://img81.imageshack.us/img81/7664/sbuild1wx3.th.jpg) (http://img81.imageshack.us/my.php?image=sbuild1wx3.jpg)
I efekt będzie taki:
(http://img148.imageshack.us/img148/984/sbuild2mk0.th.jpg) (http://img148.imageshack.us/my.php?image=sbuild2mk0.jpg) :banan
-
Jeśli ktoś jeszcze ma problem z SbuilderemX pod Vistą 64bit, to na naszym mały forum, jest opis krok po kroku co i jak :)
http://simhangar.nets.pl/forum/viewtopic.php?f=10&t=18
Zostawiam dla potomności, może się przyda.
-
A takie pytanie - jak od podstaw wykonać mesh terenu - w tym wypadku terenu fikcyjnego, więc w grę nie wchodzą żadne dane satelitarne.