Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych

Hangar => MS Flight Simulator X/FSX: SE/Prepar3D/MS FS2020/MS FS2024 => Wątek zaczęty przez: Zgredd w Maja 19, 2008, 23:02:41

Tytuł: Nowa wyspa - jakie programy?
Wiadomość wysłana przez: Zgredd w Maja 19, 2008, 23:02:41
Czołem!
Chciałem zapytać jakie dokładnie programy potrzebuję, aby zrobić fikcyjną wyspę do FSX.
Potrzebuję takie, żeby na środku oceanu powstała wyspa - czyli jak dobrze rozumiem muszę zrobić mesh, potem nanieść tekstury (będą na pewno defaultowe), na koniec jakiś autegen.
Tytuł: Odp: Nowa wyspa - jakie programy?
Wiadomość wysłana przez: empeck w Maja 19, 2008, 23:07:40
SbuilderX powinien starczyć, choć wyspy nim jeszcze nie robiłem :)
Tytuł: Odp: Nowa wyspa - jakie programy?
Wiadomość wysłana przez: Zgredd w Maja 19, 2008, 23:28:02
No właśnie instalowałem buildera, ale ten się kłóci o jakieś inne rzeczy, których rzekomo nie posiadam :008:
Tytuł: Odp: Nowa wyspa - jakie programy?
Wiadomość wysłana przez: empeck w Maja 19, 2008, 23:37:07
Jakbyś napisał jakie błędy Ci się pokazują nieco łatwiej byłoby namierzyć przyczynę ;)
Tytuł: Odp: Nowa wyspa - jakie programy?
Wiadomość wysłana przez: Zgredd w Maja 19, 2008, 23:44:38
Mówisz - masz  :002:
Kolejno:


[załącznik usunięty przez administratora]
Tytuł: Odp: Nowa wyspa - jakie programy?
Wiadomość wysłana przez: empeck w Maja 20, 2008, 00:16:48
Pierwszy i drugi błąd są związane z brakiem FSX SDK, lub service packów do SDK.

Trzeci najprawdopodobniej jest wynikiem braku któregoś z pakietów Visual C++ 2005/2008 Redistributable, ale tu nie jestem pewien.
Tytuł: Odp: Nowa wyspa - jakie programy?
Wiadomość wysłana przez: Zgredd w Maja 21, 2008, 00:21:45
OK zainstalowałem SDK, potem SP1 do niego.
Po uruchomieniu pojawiają się takie błędy (jest ich więcej, ale typ ten sam)
A w ogóle jest jakiś tutorial do tego buildera? Bo za diabła nie wiem jak go ugryźć :005:

[załącznik usunięty przez administratora]
Tytuł: Odp: Nowa wyspa - jakie programy?
Wiadomość wysłana przez: empeck w Maja 21, 2008, 06:49:21
Niestety co powoduje te błędy to nie wiem, instalowałem Sbuildera wieki temu i nawet nie pamiętam, czy też miałej takie błędy. Tutoriale są:

http://library.avsim.net/download.php?DLID=112595
http://library.avsim.net/download.php?DLID=105771

Oraz www.fsdeveloper.com :)
Tytuł: Odp: Nowa wyspa - jakie programy?
Wiadomość wysłana przez: lucas w Maja 21, 2008, 10:01:13
Acha, Zgredd, a aktywowałeś w ogóle SDK?

Mówię, o kliknięciu w configSDK.exe w głównym folderze SDK. On wtedy uaktywni aplikacje i rozpozna ścieżkę do FSX.
W jednym z tych tutoriali, o ile się nie mylę, jest odpisane jak stworzyć wyspę. Podejrzewam, że trzeba zrobić kilka wektorów:

-nanieść linię brzegową wyspy
-zrobić wektor, który nam podniesie teren na określoną wysokość i ewentualnie wypłaszczy

Gorąco polecam te tutki. Są obrazki i naprawdę idzie w nich zrozumieć o co chodzi, nawet jak się jest na bakier z angielskim.
Tytuł: Odp: Nowa wyspa - jakie programy?
Wiadomość wysłana przez: Zgredd w Maja 21, 2008, 15:08:33
Aktywowałem ten cfg, rozpoznał ścieżkę, coś tam przez sekundę porobił. Ale po odpaleniu buildera - te same napisy could not find..... i wymienia po kolei:
te 2, które zrobiłem skriny i jeszcze potem autogen, buildings, fillerobjects, gameobjects, generic, hazards, missionobjects - wszystko txt. Po odklikaniu tych błędów, uruchamia się builder - okienko wygląda tak jak na załączniku - nie wiem czy tak powinno.
Dla uściślenia - posiadam FSX z SP1 na partycji E, SDK SP1 na partycji C (domyślny katalog) i buildera na partycji E. SDK zainstalowałem z płytki, potem zainstalowałem SP1, który automatycznie odinstalował SDK i zainstalował spatchowanego.


[załącznik usunięty przez administratora]
Tytuł: Odp: Nowa wyspa - jakie programy?
Wiadomość wysłana przez: empeck w Maja 21, 2008, 21:16:57
Skończyły mi się pomysły, co może być nie tak. Tak w ogóle, dlaczego nie instalujesz SP2?
Tytuł: Odp: Nowa wyspa - jakie programy?
Wiadomość wysłana przez: Zgredd w Maja 21, 2008, 23:16:23
Do SDK czy do FSX?

W tutorialu przeczytałem, że do katalogu Buldera należy skopiować jakieś aplikacje SDK, ale nie piszą nic jakie dokłądnie i czy w katalogach, czy bez. Może to jest powodem?
Tytuł: Odp: Nowa wyspa - jakie programy?
Wiadomość wysłana przez: empeck w Maja 22, 2008, 00:17:36
Do obu, FSX i SDK :)

Może spróbuj przeinstalować Sbuildera? Podejrzewam, że problem masz, ponieważ najpierw zainstalowałeś Sbuildera, a potem SDK.
Tytuł: Odp: Nowa wyspa - jakie programy?
Wiadomość wysłana przez: Rosomak67 w Maja 22, 2008, 08:10:00
Ten typ tak ma . :020:
Nie przejmuj się tymi brakującymi txt.
Bez tego program działa jak należy.
Tytuł: Odp: Nowa wyspa - jakie programy?
Wiadomość wysłana przez: Zgredd w Maja 22, 2008, 14:14:17
No nie wiem... Zrobiłem fotoscenerię i nawet się pojawiła w FSX,  tyle że w obrębie samolotu ładuje defaultowe tekstury, więc się bawiłem wczoraj w gonienie mojej scenerii  :karpik
Tytuł: Odp: Nowa wyspa - jakie programy?
Wiadomość wysłana przez: lucas w Maja 22, 2008, 14:45:11
Program będzie pracował bez problemu. Też tak miałem wcześniej i było OK.
Powodzenia!
Tytuł: Odp: Nowa wyspa - jakie programy?
Wiadomość wysłana przez: Zgredd w Maja 22, 2008, 15:11:50
No a ktoś może wie dlaczego wokół samolotu znika fotosceneria i ładują się defaulotwe teksturki? Kompilowałem scenerię tą prostszą metodą. (a w bibliotekach scenerii w FSX w ogóle nic  nie pojawiło się nowego). :015:
Tytuł: Odp: Nowa wyspa - jakie programy?
Wiadomość wysłana przez: Vulg w Maja 24, 2008, 13:49:07
Zgredd podaj krok po kroku co instalowałeś przed Sbuilderem, bo kurde u mnie przy próbie odpalenia pojawia się komunikat, że nie wykryto instalacji FSX :karpik. No kurde zainstalowany FSX, na to Acceleration, później SDK, SDK SP1a, SDK SP2 i nie działa. Odpalałem również ten plik do konfiguracji ścieżek. On problemów żadnych nie zgłosił.
Tytuł: Odp: Nowa wyspa - jakie programy?
Wiadomość wysłana przez: Razorblade1967 w Maja 24, 2008, 14:06:55
...bo kurde u mnie przy próbie odpalenia pojawia się komunikat, że nie wykryto instalacji FSX

Vista 64?
Tytuł: Odp: Nowa wyspa - jakie programy?
Wiadomość wysłana przez: Vulg w Maja 24, 2008, 14:18:30
Vista 64?
Tak.
Tytuł: Odp: Nowa wyspa - jakie programy?
Wiadomość wysłana przez: Razorblade1967 w Maja 24, 2008, 14:44:09
Tak.

No i wszystko jasne - SBuiderX nie jest niestety przystosowany do współpracy z Vistą 64 (też niestety mam ten problem - już dawno bym coś "zdiełał" do FSX). Podobno jest jakiś "magiczny sposób" na zainstalowanie tego arcyprzydatnego programiku pod Vistą64, ale niestety na razie spotkałem tylko takich co wiedzą, że można to zrobić, ale nie wiedzą (albo nie chcą zdradzić sposobu?) jak to zrobić :005:

Też czekam na rozwiązanie tego problemu ...
Tytuł: Odp: Nowa wyspa - jakie programy?
Wiadomość wysłana przez: empeck w Maja 24, 2008, 14:54:05
Niestety nie mam Visty 64bit, zatem nie mogę sprawdzić, ale znalazłem coś takiego:

http://fsdeveloper.com/forum/showpost.php?p=66717&postcount=6

Najprawdopodobniej używają tego programu:

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms164699(vs.80).aspx

Za jego pomocą należy ustawić jakiś '32BIT flag'

Wszystko piszę to czysta teoria niepoparta żadną praktyką :) Być moze więcej można się dowiedzieć na forum www.ptsim.com, ale nie mam tam konta, a gości nie wpuszczają. Może Kusch ma tam konto :D
Tytuł: Odp: Nowa wyspa - jakie programy?
Wiadomość wysłana przez: Vulg w Maja 24, 2008, 16:17:23
No i wszystko jasne - SBuiderX nie jest niestety przystosowany do współpracy z Vistą 64 (też niestety mam ten problem - już dawno bym coś "zdiełał" do FSX). Podobno jest jakiś "magiczny sposób" na zainstalowanie tego arcyprzydatnego programiku pod Vistą64, ale niestety na razie spotkałem tylko takich co wiedzą, że można to zrobić, ale nie wiedzą (albo nie chcą zdradzić sposobu?) jak to zrobić :005:

Też czekam na rozwiązanie tego problemu ...


To tak jak z Yeti  :004: Wszyscy o nim słyszeli, ale nikt go nie widział

Co do problemu to na forum PTSim była instrukcja jak obejść problem. Pomijając wyjaśnienie całego problemu, rozwiązanie jest takie:

1. Ściągnąć CorFlags.exe z http://www.apexsql.com/zips/CorFlags.zip lub zainstalować .NET 2.0 SDK

2. Skopiować corflags.exe do katalogu sBuilderX

3. uruchomić wiersz poleceń i przejść do katalogu sBuilderX

4. Wpisać - "corflags.exe sbuilderx.exe /32bit+

5. 32-bit flaga jest ustawiona. Uruchomić SBuilderX - Voila!  :banan

Niestety do końca weekendu nie mam dostępu do kompa z FSX, więc nie mam jak sprawdzić. Jeśli ktoś ma taką możliwość niech potwierdzi, że to działa :)
Tytuł: Odp: Nowa wyspa - jakie programy?
Wiadomość wysłana przez: Incognito w Maja 24, 2008, 20:03:38
Odpowiedz jest pod tym adresem:
http://www.ptsim.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=1156 (http://www.ptsim.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=1156)
Wczesniej forum bylo ogolnie dostepne, teraz niestety, trzeba sie rejestrowac. BartGraf  rozpracowal  odpalanie SBuildera pod Vista 64, tylko zapomnial jak. Rozwiazanie podamy niebawem na forum SimHangar. CorFlags.exe rozwiazuje problem z kompilacja pod Vista64. Warto wspolnie rozgyzc problem, ktory mnie tez dotyczy. Nie mogac odpalic ani gmaxa, ani SBuildera X pod Vista 64, musialem zainstalowac w multiboocie Win XP.
Tytuł: Odp: Nowa wyspa - jakie programy?
Wiadomość wysłana przez: Vulg w Maja 24, 2008, 20:53:37
- No więc...
- Nie zaczyna się zdania od "no więc".
-A więc...  :002:

Spróbowałem odpalić SBuilderX'a na WinXP Professional x64 Edition i to samo co na Viście - Could not find FSX. Po zaaplikowaniu CorFlagsa uruchomił się bez problemu, z wyjątkiem informacji, że nie znalazł jakichś plików txt, co podobno nie stanowi problemu. Nie kompilowałem jeszcze żadnej scenerii, bo żadnej nie stworzyłem, ale wygląda na to, że problem uruchamiania Sbuildera na 64 bitowych systemach jest rozwiązany  :banan. GMAX na 64 bitowym WinXP uruchomił sie bez problemu. Teraz jeszcze wiadro zapału jest potrzebne i też może coś tam zrobię  :001:
Tytuł: Odp: Nowa wyspa - jakie programy?
Wiadomość wysłana przez: Incognito w Maja 24, 2008, 21:09:15
Sytemy 64 bitowe maja zupelnie inna sciezke zapisu w registry i stad bierze sie problem.
Tytuł: Odp: Nowa wyspa - jakie programy?
Wiadomość wysłana przez: Vulg w Maja 24, 2008, 21:40:31
Da się to jakoś obejść? Jeśli tak, to jak?
Tytuł: Odp: Nowa wyspa - jakie programy?
Wiadomość wysłana przez: Incognito w Maja 24, 2008, 22:20:02
Trzeba czeakac az BartGrafa opusci kolega z Wroclawia (Alois Alzheimer  :002:) i przywroci mu pamiec.
Tytuł: Odp: Nowa wyspa - jakie programy?
Wiadomość wysłana przez: Vulg w Maja 26, 2008, 13:49:14
Na Viście żeby zadziałała komenda corflags trzeba odpalić wiersz poleceń w trybie administratora:

Start->Wszystkie programy->Akcesoria->prawy klik na "wiersz poleceń"->uruchom jako administrator

później:

(http://img81.imageshack.us/img81/7664/sbuild1wx3.th.jpg) (http://img81.imageshack.us/my.php?image=sbuild1wx3.jpg)

I efekt będzie taki:

(http://img148.imageshack.us/img148/984/sbuild2mk0.th.jpg) (http://img148.imageshack.us/my.php?image=sbuild2mk0.jpg)  :banan
Tytuł: Odp: Nowa wyspa - jakie programy?
Wiadomość wysłana przez: empeck w Czerwca 02, 2008, 23:54:04
Jeśli ktoś jeszcze ma problem z SbuilderemX pod Vistą 64bit, to na naszym mały forum, jest opis krok po kroku co i jak :)

http://simhangar.nets.pl/forum/viewtopic.php?f=10&t=18

Zostawiam dla potomności, może się przyda.
Tytuł: Odp: Nowa wyspa - jakie programy?
Wiadomość wysłana przez: Zgredd w Października 19, 2008, 22:40:33
A takie pytanie - jak od podstaw wykonać mesh terenu - w tym wypadku terenu fikcyjnego, więc w grę nie wchodzą żadne dane satelitarne.