Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych
Hangar => Falcon 4.0/F4.0 Allied Force/Open Falcon 4.5/Free Falcon 5.5.1/Benchmark Sims 4.x => Wątek zaczęty przez: vowthyn w Sierpnia 23, 2008, 19:42:06
-
Menu RV doprowadza mnie do rozpaczy. Konkretnie chodzi mi o sposób przypisywania controlsów, dzisiaj już opadłem z sił i proszę o Waszą pomoc. Co zrobić, żeby usunąć przypisanie jakiegoś klawisza, lub przycisku joya? Próbowałem na 100 sposobów i jedyne do czego doszedłem, to zamiana jednej funkcji na inną. Ale co mam zrobić, jeśli chcę aby klawisz nie powodował w grze żadnej reakcji (bo chcę go używać np do obsługi FreeTracka albo TeamSpeaka)??
-
Zawsze możesz otworzyć plik z klawiszologią (musisz poszukać, już nie pamiętam gdzie on się znajdował) i wymazać linijkę z daną komendą.
-
Hmm, coś mi się wydaje, że w ten sposób usunąłem w ogóle funkcję z menu, bo już nie pojawia się taka do wyboru :-) Na szczęście akurat ta była niepotrzebna.
-
Ups, zapomniałem o tym wspomnieć :D
-
Skoro da się usunąć całą funkcję, to na pewno da się jej również ustawić jakiś parametr "zerowy" czyli brak przypisanych do niej klawiszy. Tylko jaką powinien mieć postać? Składnia poleceń w pliku nie jest dla mnie do końca jasna, za dużo tam parametrów.
-
Witam,kiedyś próbowałem ten problem rozwikłać,ale nie do końca mi się udało.Podaję link,może coś pomoże
http://www.frugalsworld.com/falcon4/keyboard.shtml
pozdrawiam,vito_zm
ps
mam nadzieję,że o to Tobie chodziło,jeśli nie to sorry
-
Dzięki Vito. W sumie ten cytat wiele wyjaśnia:
DO NOT ATTEMPT TO REDEFINE THE KEYBOARD MAP WITH THE NEW FILE! Reprogram your HOTAS instead.
[EDIT]
Chyba jednak widać światełko w tunelu:
The final piece of data is the key to unlocking the power of the Falcon keyboard file. This code determines if the keyboard command is displayed in the Falcon Set-up keyboard re-mapper and if it is re-mappable. I was fortunate to figure out this code first. There are three possible values for this data.
1 = display key code and allow re-mapping
-1 = display key code and prevent changes
-2 = hide key code
Trzeba będzie w tym pogrzebać. Tylko ja jeszcze bardzo zielony jestem w temacie Falcona i nadal nie do końca wiem które funkcje gdzie ustawiać więc mozolnie mi to idzie.
-
Daj znać gdy rozwiążesz problem lub dojdziesz do konkretnych wniosków.Jestem tym tematem zainteresowany.Tak jak wspomniałem próbowałem to kiedyś "rozgryźć",ale znalazłem inne rozwiązanie mojego problemu i już nie drążyłem tematu.Teraz zajmuję się intensywnie budową kokpitu i nie chcę się rozpraszać,ale chciałbym zrozumieć jak to działa (zmiana parametrów) aby to w przyszłości zastosować.
-
Mam jeszcze jedno pytanie dotyczące klawiszy. Który config powinienem wybrać, aby funkcje były najbliższe temu, co jest opisane w manualu do AF? Mam u siebie następujące:
- BMS Keystrokes
- Cougar Pitbuilders
- Keystrokes
- Keystrokes-of
- Mav key
- OF keystrokes
Gubię się w przypisywaniu controlsów i wymyśliłem, że będę to robił na bieżąco poznając jednocześnie kolejne rozdziały manuala. Nie będę również zmieniał funkcji z poziomu gry, tylko programował skróty klawiszowe w HOTAS dlatego zależy mi, aby klawiszologia nie różniła się bardzo od tej w instrukcji.
-
U mnie domyślnie było Keystrokes i to jest zgodne z manuale.Ponieważ korzystam z profilu Jagstang F4AF to obecnie mam wpisany ten profil.Dodatkowo dopisałem pewne funkcje do tego profilu z cockpitbuilders w związku z budową kokpitu.Można się w tym trochę pogubić.
Korzystam z profilu Jangstang (jest to profil zrobiony z pod kątem Cougara),ponieważ jest o nim dobra opinia na forum.Ceną z stosowanie tego profilu jest to,że niektóre funkcje są przedefiniowane na inne klawisze niż w oryginale,niektóre funkcje nie mają przypisanych klawiszy.Ja musiałem dodatkowo dopisać 33 funkcje z cockpitbuilders do wolnych klawiszy(kombinacji paru klawiszy) aby móc sterować przyciskami w kokpicie.Mam nadzieję,że nie pomieszałem
pozdrawiam,vito_zm
-
Dzięki za pomoc. Muszę obmyślić jak najsensowniej obłożyć klawisze w X-45 żeby starczyło na najbardziej istotne funkcje sima i jeszcze zostało do obsługi FT i TS.
-
Rozwiązanie problemu z wymazywaniem funkcji jest tak banalne, że aż prostackie.
- Zwyczajnie wybieramy jakiś klawisz (może być nawet z tych "potrzebnych"), dla przykładu niech to będzie "a" domyślnie załączające autopilota.
- Następnie wybieramy te funkcje, które nie będą nam potrzebne, a których kombinacje chcemy zwolnić dla dalszego użytku (w moim przypadku np klawisze "1" (hud view only), "4" (padlock view).
- wybieramy funkcję pierwszą (hud view only), po podświetleniu jej przypisujemy do niej klawisz a (przy funkcji autopilota pojawia się informacja "no key assigned")
- wybieramy funkcję drugą (padlock view) i również przypisujemy do niej ten sam klawisz a (przy fukcji "hud view only" pojawia się "no key assigned"
- wybieramy funkcję autopilota i przypisujemy do niej "a"
Rezultat: Autopilot dalej załączany jest przez a, niepotrzebne funkcje "hud view only" oraz "padlock view" nie "marnują" nam żadnych klawiszy, a uprzednio przypisane do nich klawisze 1 i 4 mamy do swojej dyspozycji. W ten sposób przy pomocy jednego klawisza możemy, jeśli wola, wymazać wszystkie przypisane funkcje, aczkolwiek sugeruję korzystać z tego z większą rozwagą ;-)
-
Myślę,że można to zrobić jeszcze prościej.Wchodzimy do setup->keys,następnie wybieramy funkcję,którą niepotrzebujemy.Po kliknięciu mamy 3 opcje:clear,apply oraz cancel.Wybieramy clear i pojawia się informacja no keystroke assigned.W ten sposób mamy wolny klawisz lub ich kombinację do naszej dyspozycji.Myślę,że efekt jest taki sam jak w Twojej metody.Oczywiście mam na myśli setup FalconaAF.
-
Rzecz w tym, że w RV i OF tej funkcji nie uświadczysz, gdyby było inaczej nigdy nie zakładałbym tego topicu, bo właśnie o jej brak mi się rozchodziło. U mnie to wygląda tak:
(http://img233.imageshack.us/img233/4182/rvqx9.th.jpg) (http://img233.imageshack.us/my.php?image=rvqx9.jpg) (http://img231.imageshack.us/img231/7900/ofiq0.th.jpg) (http://img231.imageshack.us/my.php?image=ofiq0.jpg)
Jak widać, funkcji "clear" nie ma i w tym cały problem.
-
Teraz rozumiem problem.Dzięki za wyjaśnienie.Myślałem,że chodzi o AF.
-
Napotkałem kolejny duży problem w konfiguracji controlsów dla Falcona. Otóż okazuje się, że Falcon widzi zarówno funkcje klawiatury zmapowane dla dżoja w Sv_Mapperze, jak i pierwotny impuls pochodzący od przycisku na dżoju. Efekt jest taki, że np. pomimo tego, że zmapowałem przycisk "Fire A" na Saiteku jako klawisz Enter, czyli domyślnie zmieniający aktywny pocisk AA, to Falcon rozpoznaje go również jako button na dżoju i jednocześnie ze zmianą pocisku natychmiast go odpala. Czy ktoś ma pomysł w jaki sposób wykasować funkcje przypisywane przez grę automatycznie określonym buttonom?
-
Próbowalem robić testy w moim zestawie tzn.SVMapper,klawiatura oraz Cougar.U mnie jest tak,że mogę w programie Hotas Cougar Control Panel wybrać opcję Button & Axis emulation ON lub OFF.Jeśli wybiorę opcję OFF to mogę w setup Falcona przypisać klawisze joya do dowolnych funkcji.Jeśli wybiorę opcję ON to korzystam z profilu zrobionego w programie Foxy.SVMapper widzi przyciski Cougara,ale nie można ich przypisać do skrótów klawiaturowych tak jak w przypadku MJoya.Tak to wygląda w moim przypadku.
Myślę,że nie ma konfliktu klawiatury oraz joya jeśli korzystam z profilu Cougara.W przypadku Saiteka przy korzystaniu z profilu powinno być podobnie tak mnie się zdaje.Nie testowałem sytuacji gdy Button & Axis emulation jest OFF.
Mam u siebie klawiaturę,Cougara,minikokpit oraz podręczną klawiaturę,którą zrobiłem na bazie MJoya dla usprawnienia gry.Niektóre funkcje się powtarzają na wymienionych powyżej urządzeniach,ale to mi nie przeszkadza,nie mam konfliktu.Tak to wygląda w moim przypadku.Może koledzy,którzy mają Saiteka sprawdzą u siebie czy jest podobnie jak w Twoim przypadku.
-
U mnie jest różnica pomiędzy SV_Mapperem a SST. Kiedy używam SST "podwójne" wykrywanie funkcji nie występuje, kiedy jednak odinstaluję SST (bo go nie lubię i zdecydowanie preferuję używanie SV_mappera) to problem się pojawia, dlatego zmuszony jestem w Falconie jednak z SST korzystać. Dodatkowo po odinstalowaniu SST Falcon wykrywa, że trójpozycyjne suwaki na przepustnicy są cały czas wciśnięte, co uniemożliwia jakiekolwiek modyfikacje profilu joysticka.
Jeszcze słówko wyjaśnienia dlaczego nie lubię używać SST. Otóż nie odpowiada mi jego sposób przełączania profili (przy pomocy trójpozycyjnego suwaka "Mode"), ja wolę przełączać profile innym klawiszem nietrwałym (alternatywny profil mam włączony tylko wtedy, kiedy trzymam wciśnięty klawisz). Suwaki wolę wykorzystywać do innych celów (np zmiana pozycji klap, albo czułości FT).
Niestety z suwakami jest tak, że kiedy zainstalowany jest tylko SV_Mapper (podkreślam - zainstalowany, a nie tylko włączony) to można w nim pod każdą pozycję suwaka przypisać oddzielną funkcję (co daje 6 kombinacji do przypisania - 3 pozycje na 2 suwakach). Natomiast kiedy zainstaluję SST to SV_Mapper wykrywa tylko jedną skrajną pozycję suwaka AUX, natomiast suwaka Mode nie widzi wcale, więc tracę w ten sposób 5 możliwych pozycji, właśnie dlatego wolałbym SST nie używać. O ile jeszcze suwak AUX da się w SST skonfigurować, to suwak Mode można zastosować tylko do przełączania profili, czego ja nie potrzebuję.
Jak widać sytuacja jest skomplikowana i wymusza kompromisy (muszę używać jednocześnie SST i SV_mappera). Na szczęście SST ma też pożyteczne funkcje, które trochę ratują sytuację. Np ustawiłem w nim kołyskę tak, że działa jak przyciski, co daje mi 2 dodatkowe funkcje (wcześniej kołyska się marnowała, bo do ruddera używam pedałów), poza tym jest jedna rzecz, którą można zrobić w SST, a nie można w SV_mapperze - mianowicie da się przypisać do jednego buttona dwa "normalne" klawisze, np strzałka w prawo i do góry - jest mi to potrzebne do zamapowania obsługi kursora MFD w ruchu skośnym, a w SV_mapperze można przypisywać tylko kombinacje typu Shift+ Alt+ itp.
-
Znalazłem to w manualu do SP3, nie testowałem ale w punkcie 6 jest chyba odpowiedź.
How to add new keyboard shortcuts to your existing keyboard mapping
You can find all the new commands available in SuperPAK in the aforementioned
"keystrokes.key" file. To add these shortcuts to your existing .key file, copy the shortcuts line per
line (each command takes one line) from the new keystrokes.key to your old .key file by using a
text editor.
After pasting the new commands into your .key file, you will need to start Falcon 4.0 and use the
key remapper in the controller setup of Falcon to program the keys to the new commands.
There have been reports that sometimes Falcon 4.0 will scramble the keyfile if you try to program
the keys in the key programmer. The safest thing to do when making modifications to the
keystrokes.key file is to always "save as" and rename the file after modifying it.
The steps are as follows:
1. Make a backup of your current .key file located in the \falcon4\config folder.
2. Open your current .key file with Notepad.
3. Open the new SuperPAK keystrokes.key file with Notepad and highlight the first new
command line. Copy it to the clipboard [Ctrl-c].
All commands consist of ONE line!
Example: SimToggleMissileCage -1 0 0X16 0 0 0 1 "Wpn-Sidewinder-Cage/Uncage"
4. Switch to your original .key file and, using the names between the "" of the line (NOT the
beginning of the line), determine the alphabetical order to insert the command line into. Use
your mouse to select the beginning of the line you want to insert at in your .key file. With the
cursor at that position, press [Ctrl-v] and the command line will be pasted.
5. Now check if the command is not yet used in your existing keyfile: Search for the hex code
associated with the command's shortcut ("0X16 0" in the example above. The "0X16" stands
for the associated key, and the following "0" for the modifier (none here, 1 is SHIFT, 2 is
ALT, 3 is CTRL etc.)).
6. If the code is found in another command, the shortcut is already in use. You must therefore
replace the code section between the command and it’s description (-1 0 0X16 0 0 0 1 in our
example) with a value of -1 0 0XFFFFFFFF 0 0 0 1 . This will clear the shortcut and you can
manually re-program a new shortcut later by using the Falcon Setup > Controllers tab.
-
Witam,jak interpretować opis skrótów klawiaturowych jest pod linkiem
http://www.frugalsworld.com/falcon4/keyboard.shtml .Można dopisać nowe funkcje z pliku cockpitbuilders do nowych skrótów,które potrzebujemy budując np.kokpit.
You must therefore replace the code section between the command and it’s description
Ten punkt jest interesujący chociaż zastanawiam się czy nie jest to samo co
Myślę,że można to zrobić jeszcze prościej.Wchodzimy do setup->keys,następnie wybieramy funkcję,którą niepotrzebujemy.Po kliknięciu mamy 3 opcje:clear,apply oraz cancel.Wybieramy clear i pojawia się informacja no keystroke assigned.W ten sposób mamy wolny klawisz lub ich kombinację do naszej dyspozycji.Myślę,że efekt jest taki sam jak w Twojej metody.Oczywiście mam na myśli setup FalconaAF.
Jak będę miał chwilę wolnego czasu to się temu przyjrzę
pozdrawiam,vito_zm
-
Witam
Czy używaliście sterowników dhauzimmera do OF?
Ja odstawiłem tą wersję Falcona na koszt AF gdzie bez problemu można usuwać przypisy przycisków i nie mam przez to możliwości sprawdzenia czy wszystko hula jak w Allied Force.
Wczoraj zainstalowałem nowe stery razem z XDProfilerem i wszystkie bindy bezpośrednio z Falcona nie działają natomiast te które ustawiam za pomocą profilera chodzą bez problemu.
Czy ma ktoś możliwość sprawdzić jak jest z OFem?
Tu link do stera
http://vega.dyndns.org/x36/ (http://vega.dyndns.org/x36/)
A tu do XD Profile
http://xdprofile.freebirdswing.org/ (http://xdprofile.freebirdswing.org/)
Pozdrawiam Serdecznie