Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych
Hangar => IŁ-2 Szturmowik/Forgotten Battles/Ace Expansion Pack/Pacific Fighters/1946 => IŁ-2 Modyfikacje => Wątek zaczęty przez: Zefir w Listopada 25, 2008, 09:28:55
-
Wybaczcie mi, że ten temat będzie miał charakter reklamowy.
Co będę reklamował? A... dwie rzeczy. Latanie w zespole PAT i takie moje małe dłubanie. Jedno jest powiązane bardzo mocno z drugim. Tzn. to moje "takie małe dłubanie" jest spowodowane chęcią zapewnienia zespołowi narzędzi, które pozwolą mu prezentować swoje umiejętności pilotażu w coraz lepszy sposób. Z drugiej strony efektów mojej pracy nie można spróbować poza zespołem, bo są obecnie już bardzo rozbudowanym (ponad 500 plików) modem wprowadzającym poprawki i nowe elementy w wielu klasach iłka i są niekompatybilne z większością innych modów. Co więcej, nie da się wyciągnąć pojedynczej modyfikacji z tej paczki i przekazać światu - poza tym, byłoby to nie w interesie zespołu, żeby te narzędzia, przygotowane specjalnie dla niego, tak po prostu upubliczniać. Więc... jeśli ktoś jeszcze waha się przed spróbowaniem swoich sił w zespole akrobacyjnym PAT, to może perspektywa możliwości korzystania z ciekawych, nowych rozwiązań w iłku przekona go ostatecznie.
Na dziś mój ostatni produkt, aktualnie w wersji testowej. Statyczna, automatyczna, kamera śledząca. :) Kamerę można w dowolnym momencie przesunąć w dowolny punkt w świecie iłka i nakazać jej śledzenie wybranego samolotu (jednym klawiszem, na podstawie nicka pilota). Kamera będzie starać się utrzymać samolot we wskazanym przez operatora punkcie i utrzymywać stałą wielkość (również wskazaną przez operatora) samolotu na ekranie, dynamicznie zmieniając zakres pola widzenia (FOV). Operator kieruje kamerą, korzystając z myszki (jej ruchów oraz trzech klawiszy i rolki), przy czym w ustaleniu pożądanych parametrów pomagają mu informacje wyświetlane na ekranie. Parametry kamery zapisują się w "trakach". Jak to wygląda w praktyce prezentuje poniższy film:
http://www.vimeo.com/2332125
P.S. Przepraszam za "skaczące" silniki - jest to "bug" symulatora (a dokładniej różnica między realną pozycją obiektu, a renderowaną), którego jeszcze nie udało mi się usunąć. Ale się tym zajmę...
-
Zefir
Jestem pełen podziwu na Twoją fantastyczną pracą z super efektami.
Niesamowite wrażenia. Daje to już coraz bliżej full realizm. Jeszcze jak się teren zmieni to Flight Symulator X będzie wtyle ze swoimi lipnymi modelikami zawieszonymi w powietrzu " zdjęciowym".
Te pieruńskie drzewa niewidoczne z poziomu zera niech znikną na zawsze.
Brawa za super pracę, Olo jest w tyle, ale dzięki mu , że stworzył coś dające się modować.
-
Eeee... wiecie, żadnego odzewu? Phi... Nawet komentarza, że "pozazdrościłem" Blue Angels Fat Alberta i dla żartu zrobiłem naszą wersję. W ten sposób PAT stał się pierwszym wirtualnym zespołem akrobacyjnym z samolotem transporotwym wykonującym start RATO ;) Nic... omijacie informacje o PAT, buuu... :003:
P.S. A tak na marginesie wiadomość ta pisana jest z jednego z dwóch pokojów w ośrodku CERN, gdzie powstało WWW. Mam to szczęście, że mój domowy instytut aktualnie ma jeden z tych pokojów w swoim posiadaniu i właśnie w nim przyszło mi aktualnie pracować.
-
Nie no baaaaajer...
Beczka Dakotą tuż po starcie... Na AAA wygląda na to że ludzie zasypują cię "PeMami" z prośbą o jakieś informacje. Może byś im rzucił w wątku o dymach informację o tym że mod jest "na wyłączność", oczywiście razem z filmikiem.
Oraz czekam na większą prezentację umiejętności: cały zespół, kolorowe dymy, wspólny start z C-47, obok jakiś solista... takie marzenia.
-
Co do tych PMów... to w zasypywaniu jest znaczna przesada. Owszem, dostałem kilka w ciągu ostatnich miesięcy, ale nie było wielu poważnych. No, ale napisałem. Na marginesie, mój stosunek do środowiska AAA nie jest bardzo pozytywny.
Co do Dakoty, to ona nie jest oficjalnie "na stanie" zespołu. To taka moja samowola / żart, więc raczej nie oczekiwałbym jej pojawienie się w przyszłości w jakimś oficjalnym pokazie zespołu. Chyba, że zostanie zadecydowane inaczej. Co do filmów i pokazów... nie mogę prezentować oficjalnego stanowiska zespołu - ja tylko tworzę mody :004: , ale nieoficjalnie mogę napisać, że zespół cały czas trenuje - a przygotowywany program jest obiecujący.
-
Było by miło gdybyście zrobili moda w którym skacze się z c-47 spadochroniarzem i wykonuję akrobację człowiekiem ;) przydał by się też mod w którym mamy zawieszony w przestrzeni dowolny samolot i możemy go ostrzelać z każdej strony z dowolnej broni dzięki temu moglibyśmy sobie sprawdzić wytrzymałość samolotów. Ale to takie moje marzenia... Pozdrawiam.
-
Eeee... wiecie, żadnego odzewu?
...a dziwisz się ?
Od dłuższego czasu ludzie żywią nadzieję, że ten mod zostanie upubliczniony a tu nagle taki
zonk !
Przecież przez ten czas jakiś inny zdolny człowiek mógłby podjąć pracę nad tego typu modyfikacjami a tak wszyscy jesteśmy kilka miesięcy w plecy.
Od dobrych kilku lat gram w różne gry. Zdarzyło mi się rzucić okiem na kilka for poświęconych modom ale muszę przyznać, że z tego typu zachowaniem spotykam się pierwszy raz.
Ciekawe co się stanie gdy ktoś w końcu stworzy podobną modyfikację a nastąpi to, o czym jestem głęboko przekonany, prędzej czy później.
Nie wiesz ? To Ci powiem.
PAT straci wyłączność na swoje efekty a po zespole zostanie jedynie niesmak i nieprzyjemny swądek.
-
Bez przesady, żaden człowiek nie ma obowiązku rozdawać efektów swojej pracy innym ludziom. W świecie modów jesteś przyzwyczajony do tego, że ludzie jednak rozdają, ale przecież to nigdzie nie jest zapisane, że musi tak być...
PS. odzew ja np. zrobiłem, ale nie tu na forum, tylko w komentarzach do filmu.
-
Bez przesady, żaden człowiek nie ma obowiązku rozdawać efektów swojej pracy innym ludziom. W świecie modów jesteś przyzwyczajony do tego, że ludzie jednak rozdają, ale przecież to nigdzie nie jest zapisane, że musi tak być...
Oczywiście, że nie trzeba się dzielić, ale wówczas IMHO bez sensu jest chwalenie się danym modem. Ciekawe jaki by był odzew jakbym w wątku z Orlikiem powiedział, że robię go tylko dla siebie a inni mogą popatrzeć na screeny :)
-
Dymy to mod, od które "wszystko się zaczęło". Nikt nie obiecywał, że mod na pewno wyjdzie. Co więcej, ten mod przeznaczony był dla zespołów akrobacyjnych. A odzew z ich strony był naprawdę niewielki. Ludziom, którzy najwięcej krzyczeli na temat moda na forum AAA, ten mod wcale nie był potrzebny. Jeśli chodzi o zespoły akrobacyjne, to nawiązaliśmy z pewnymi jakiś kontakt i jeśli będą takie możliwości i chęci, to w jakiś sensowny sposób może uda się przekazać część osiągnięć- ale na pewno nie wszystkie, choćby dlatego, że znaczna część jest napisana konkretnie pod potrzeby PAT. Ponadto napisałem, że to, że nie opublikuję prostej wersji moda dymów wynika nawet nie tyle z tego, że nie chcę, ale dlatego, że przygotowanie w tej chwili wydzielonej wersji samych dymów zajęłoby sporo czasu, a tego wcale nie mam w nadmiarze.
Co do skopiowania moda - dymy można zrobić, to nie jest aż takie trudne. To, żeby działały w sieci, już troszkę bardziej. Ale dymy to tylko pewien kawałek aktualnej wersji PAT MOD. Stworzenie tego, co jest w tej chwili, zajęło pół roku - jeśli ktoś napisze to sam, to mu gratuluję. Biorąc pod uwagę to, jakie mody prezentowane są na AAA, to nie wierzę w możliwości twórcze w tym zakresie, w którym rozwinął się nasz mod.
Nie chciałbym, żeby temat ten dotyczył tego, co się dzieje na AAA. Na pewno, nie jest dobrym pomysłem, by uzyskać jakiekolwiek rozwiązanie, domagać się tego, jakby się to wszystkim należało. Zainteresowane osoby wiedzą, że można nawiązać współpracę i może być ona bardzo owocna. I że naprawdę jestem chętny do pomocy i współpracy.
Ponadto droga do korzystania z moda nie jest skomplikowana - zostać członkiem zespołu akrobacyjnego. Jeśli ktoś nie chce zajmować się akrobacją, to modyfikacje nie są mu do niczego potrzebne, a jak to już kiedyś zostało napisane - korzystanie z nich w warunkach HL może w pewien sposób zakłócać normalną rozgrywkę i w ten sposób być nieuczciwe w walce. Więc nie jest dobrym, by takie modyfikacje trafiły do szerokiego grona - a w ten sposób w niepowołane ręce.
Jeśli chodzi o tworzenie modów pod cele latania bojowego - to powoli zaczynam zajmować się i tą dziedziną, i wspomagać naszych, polskich, najlepszych twórców. I akurat tu możecie liczyć na pełną otwartość z mojej strony.
-
PAT straci wyłączność na swoje efekty a po zespole zostanie jedynie niesmak i nieprzyjemny swądek.
Bez przesady, PAT jest tutaj zbyt długo, zbyt wiele zrobił i zbyt porządni ludzie tam są... co najwyżej Zefirowi się prywatnie dostanie.
Wybacz Zefir, ale sposobem rekrutacji do zespołu najwyraźniej trafiłeś jak kulą w płot, w jaki sposób Noe dał tobie przyzwolenie na taki sposób rekrutacji, to nie wiem. Jedynie rozdrażniłeś gadżeciaży, jak dziecko na podwórku podśpiewujące "a ja ma rower górski, a ty nieeee!" ;)
-
Cześć
Panowie, nie można mieć pretensji ,że mody tworzone przez Zefira nie wychodzą poza zespół akrobacyjny, nie ma się co dziwić, są tworzone i dedykowane dla niego,
druga sprawa, nie można zapominać, że między zespołami akrobacyjnymi istnieje pewna konkurencja, co można porównać, do zespołów bolidów F1, każdy wie ,że taki czy siaki zespół ma najlepszy bolid, ale żaden z tych zespołów, nie zdradzi swoich patentów innym.
Mody Zefira mają urealistycznić, latanie akrobacyjne, za co Mu jestem osobiście bardzo wdzięczny, zaznaczm po raz kolejny Latanie Akrobacyjne, jeżeli ktoś chce mieć te mody , niech stanie się członkiem zespołu i będzie się tym bawił do woli.
Nie dokońca zgodzę się też z tym ,że jest to zły sposób na zachęcanie, ludzi do latania w PAcie, myślę ,że wielu po obejrzeniu tego filmu, zastanawiało się czy nie spróbować.
Tyle z mojej strony myślę ,że nic złego nie powiedziałem.
Pozdrawiam
P.S Zefir mod z lotkami, super :karpik
-
Koledzy z PAT - szanuję i podziwiam Waszą pracę w zespole akrobacyjnym. Pewnie też przy tym dobrze się bawicie. Niestety, pomysł Zefira, żeby najpierw na AAA, a później tu chwalić się modami, których nie zamierza udostępnić wszystkim, uważam za bardzo niefortunny. Po co robić ludziom smaka na coś, co jest niedostępne dla "zwykłego" iłkowego latacza ? Zefir - mod jako zachęta do wstąpienia do PAT ... ? To już chyba prędzej pokazujesz je dla połechtania własnego ego. Nie podoba mi się to i już ... Na AAA też już Cię podsumowali. I nie chodzi tu o opinię Jollego Maddoxa :118:, ale zwykłych userów, którzy dużo dobrego zrobili dla całej iłkowej społeczności.
-
Oki Panowie zostałem wywołany więc się wypowiem. Jako team lider i założyciel zespołu wszystko co się obecnie dzieje nie uważam za złe, już tłumaczę dlaczego...
Pomysł pewnych poprawek wyszedł sam z siebie, zawsze przeszkadzały nam dymy które oleg nam zafundował, zawsze dyskutowaliśmy nad tym. W momencie kiedy dowiedzieliśmy się o złamaniu kodu zaczęliśmy dłubać, najpierw Josiv potem każdy z nas. Pracowaliśmy nad zmianą czasu wyświetlania itd generalnie kombinacje amatorów....
Dzięki wielkiemu Kosowi trafił do nas Zefir, wspaniały bardzo zdolny student (niebawem pewnie profesor). Wspólne loty i ciągłe marudzenie że to skopane tamto wzbudzało wiele frustracji wśród pilotów. Zefir nie wiedząc jeszcze jak się do tego zabrać stwierdził że skoro inni modują to pewnie sie da coś z tym zrobić. Po wielu pewnie długich wieczorach Zefir rozpracował to i owo co pozwoliło zmienić dymy, potem miejsce powstawania dymów itd, nadal pojawiają się nowe pomysły. Jesteśmy bardzo wdzięczni za pracę Zefira.
Skąd pomysł żeby się pochwalić. Zefir zawsze był przeciwny publikowaniu swoich prac, uległ naszym namową. Poszło info na AAA w celach marketingowych. Pomysł był taki żeby po dopracowaniu dymów udostępnić innym zespołom akrobacyjnym i tylko im, mod dymów, bo po co fighterom coś takiego??, i tu sie zaczęły schody. Jak sie okazało to nie takie proste. Jak wszyscy wiedzą latamy na P-51 20NA i do tego samolotu robione są wszystkie ulepszenia. Dymy również były robione pod ten samolot.Stworzenie moda dymów który będzie dobrze działał z każdym samolotem i nie będzie się gryzł z innymi modami jest cholernie czasochłonne. Zefir próbuje wam to wytłumaczyć ale widzę że robi to zbyt delikatnym i urzędowym językiem. Więc dla wszystkich którzy trochę ciężej myślą i nie maja bladego pojęcia jak się moduje:
Stworzenie moda dymów dla jednego samolotu i jego dopracowanie oraz przetestowanie z innymi modami i modelami trwa załóżmy 1tydzień , teraz to pomnóżcie przez ilość samolotów potem przez ilość dostępnych modów i macie gotową odpowiedz.... MASA CZASU!!!!!!!
Dlatego Postanowiliśmy to robić tylko dla zainteresowanych zespołów akrobacyjnych.
Dlaczego??? Po jaką cholerę mamy poświęcać tyle pracy dla kogoś kto na froncie i tak tych dymów nie użyje we właściwy sposób - pobawi się chwile powie fajne i koniec. Ktoś kto samotnie lata akrobacje też mu da chwilowe zadowolenie. Nakład pracy jaki trzeba włożyć w przygotowanie moda dla ogółu nie jest wymierny.
Więc niech mi ktoś poda naprawdę poważny argument który przekona Nas że taki mod jest potrzebny dla ogółu i będzie wykorzystywany i cieszący zmysły tak jak SOUND MOD. NIE MA !!!!! Więc zrozumcie to nie jest nasza złośliwość tylko trudność i złożoność procesu nie pozwala na stworzenie takiego moda dla wszystkich.
Teraz rekrutacja.... nie chcieliśmy żeby to tak wyglądało jak wygląda to nie ma zachęcać ludzi do latania akrobacyjnego. Akrobacje latają ludzie z pasja zamiłowaniem do sztuki latania i można powiedzieć że jest to najwyższy stopień wtajemniczenia jeśli chodzi o wirtualne lotnictwo. Bo jak inaczej opisać ludzi którzy już 5 rok latają nad pasem w te i nazad??? Do tego trzeba mieć zamiłowanie.
Wypowiedziane zdanie "jak ktoś chce się tym pobawić to do Pata zapraszamy" zostało źle zinterpretowane. Opisałem już to wyżej. Mod tworzony jest dla grupy bo w niej ma największe szanse być używany i sprawiać jak najwięcej pieszczot zmysłów.
Zdanie powinno być inaczej postawione "mod jest tworzony dla zespołów akrobacyjnych i tam będzie używany i udostępniany w miarę postępu prac".
Teraz chwalenie się- jest oczywiste że ktoś kto czegoś dokonał chce się tym pochwalić i każdy z Nas robi to codziennie i nie zaprzeczajcie bo tak jest czasem nawet podświadomie to robimy. Każdy z Nas buduje swój obraz w internecie różnymi postępkami wypowiedziami itd. Wiadomo że każdy chciałby być znanym internautą, którego w danym środowisku każdy rozpoznaje. Są fighterzy znani, są historycy znani, są informatycy,modelarze, admini, łobuzy, awanturnicy, pseudo fachowcy, tych co lubimy i tych co nie lubimy. Dlaczego nie można być znanym programistą który potrafi coś więcej zrobić niż tylko teksturę zmienić??? Tylko dlatego że nie rozdaje swoich zabawek wszystkim trzeba zaraz na niego skakać i krytykować??? Dlaczego (sorki że przywołam Panowie) Siara nie zrobi wszystkim tak cudownego ubota którego tworzy, lub Kos nie zrobi dla każdego wiernego modelu BFa lub Spita w skali 1:32???? Pokazują swoje prace i jakoś nikt nie krzyczy zrób mi proszę...... daj mi ten model plizzzz!!!
Więc Panowie więcej przemyśleń zanim zaczniemy kogoś obwiniać i oskarżać. Co do AAA sprawa jest podobna i Zefir to wytłumaczył zresztą kto do niego się zwrócił to dostał moda ale w zamian za jakąkolwiek opinię a praktycznie nie otrzymał nic konstruktywnego w zamian. Więc kim się przejmować dzieciakami które krzyczą tam na forum.....wolimy swoje podwórko bardziej znane i bardziej cenione przez nas.... Mam nadzieje że wytłumaczyłem to wszystkim!!!!! sorki jeśli jakiś byk jest ale sie śpieszę bo zaraz trening PAT a mam tyle nowych zabawek że to sama radocha.... :021:
Pozdrawia, zawsze dla Was
P.A.T
-
To nie był sposób rekrutacji. Jeśli myślałem, że ma działać jako zachęta, to miał być to ewentualnie dodatkowy element.
Fakt, że jest to trochę "a ja mam rower górski, a ty nie", tylko... Czy nie jest podobnym np. wątek Siary o jego superszczegółowym okręcie? A jakoś nikt się na niego nie rzuca, że nie będzie chciał go rozdawać.
Chwalenie się modami przeznaczonymi wybitnie dla PAT i praktycznie nieużytecznymi poza zespołem miało, w moim przekonaniu - i piszę to całkiem szczerze - pokazać trochę "od kuchni" to, jak powstają pewne elementy, co jest możliwe i trochę z warsztatu. Drugą motywacją było pokazanie pewnych możliwości iłka, których wcześniej nikt nie oczekiwał od tego produktu. Pokazać, że są możliwe różne rzeczy i jeśli będą odpowiednie motywacje, to można zrealizować kilka ciekawych pomysłów. I to właśnie w stronę urealnienia latania w wersji bojowej. Zachęcić do prezentowania sensownych, interesujących pomysłów. Może była to naiwna wiara, ale absolutnie nie miałem zamiaru toczyć dyskusji o tym, czy moralnym jest coś pokazywać.
Myślę, że większość z Was nie zdaje sobie sprawy z konstrukcji moda, jakie konsekwencje mogłoby mieć jego publiczne przedstawienie, a także tego czy w ogóle dałoby się wykorzystać go poza zespołem.
Zacznę od ostatniej kwestii, bo właściwie ona powinna zamknąć sprawę. Jedną z nielicznych rzeczy, które miałby jakikolwiek sens są dymy. Nie wykluczyłem opublikowania kiedyś dymów samych w sobie - ale raczej na pewno nie przez forum AAA. Muszę załatać kilka błędów i może wtedy. Reszta zabawek? W większości bezużyteczna poza treningami. Czy komuś przyda się kamera Dziadka Kosa, która pozwala błyskawicznie ustawić kamerę zewnętrzną na wybranym pilocie? - raczej nie, bo chyba nikt z Was nie lata jako "Noe", "Zefir", czy "PIT". A kamera korzysta z nicków, które są na stałe wpisanie w kod. Albo nowa kamera, która wykorzystuje dokładnie te same właściwości nicków? (Co więcej, kto z Was lata dokoła lotniska, żeby wykorzystać tę kamerę?) Albo domyślne "skiny" P-51 i innych samolotów PAT tak, by nasze lotnisko wyglądało ciekawiej? I inne podobne.
Druga rzecz, to konsekwencje puszczenia w świat różnych zabawek, które jestem w stanie wyprodukować. Z mojego punktu widzenia - nie ma sprawy. Nie latam na HLu prawie wcale ostatnio, a ponadto nie zależy mi na zmodowanych serwerach - bo i tak uważam, że są miejscem do łatwego oszukiwania. Ale kilka osób przekonywało mnie ostatnio, że pewnych rzeczy nie wolno zbyt łatwo puszczać w świat, bo mogą całkowicie zniszczyć zabawę w takich miejscach - i te osoby wcale nie były z PAT. Wyobrażacie sobie, co by było, gdybym pokazał tu dziś narzędzie do tworzenia nowych plików "buttons"? Jutro na każdym serwerze widzielibyście P.11 latające z prędkością Me-262, przyspieszające do 500km/h w 2 sekundy itp... Więc z modem PAT byłoby może trochę mniej skutków, ale niektóre mogłyby okazać się również nieprzyjemne dla normalnych, porządnych graczy.
Niektóre elementy moda wymagają jego obecności u innych ludzi podłączonych do serwera. Jeśli ktoś z takim wynalazkiem podłączy się do "normalnego" serwera, to mogą pojawić się różne problemy i niestabilności. Niektóre elementy moda są wciąż w fazie testów - i np. na pewnym etapie tworzenia moda dymów pojawiał się w określonych sytuacjach wyjątek "null pointer exception", który powodował to, co życzył sobie w tym wątku kolega - tzn. samolot zatrzymywał się w miejscu i do chwili wyłączenia dymów lewitował w powietrzu, w jednym miejscu. Nie życzycie sobie spotkać takiego samolotu w celowniku, zapewniam Was. Mod nad którym obecnie pracuję - czyli poruszające się powierzchnie sterowe - przy podłączeniu do zwykłego serwera, może zamieniać parametry samolotu - pomyślcie: nagle Wasza wysokość staje się Waszą prędkością, a prędkość przechyleniem... Mod kamery statycznej - pisałem, że można ją przesunąć w dowolne położenie... w zupełnie dowolne położenie i w dowolnych okolicznościach - więc wyobraźcie sobie, że nad Wasze lotnisko przylatuje sobie tą kamerą przeciwniki. itd...
Trzecią sprawą i dla mnie bardzo ważną jest struktura moda. Jesteście przyzwyczajeni do pewnej modułowości modów z AAA. Niestety wprowadzanie bardziej skomplikowanych elementów wiążę się z wzajemnie zależnymi przeróbkami w wielu miejscach. Tzn. nie dacie rady złożyć z poszczególnych modyfikacji osobno: np. dymów i kamer jednego moda jedynie przy pomocy dodania plików z dwóch modów - bo na ogół te mody wykorzystują te same pliki. Co więcej są tam modyfikacje w tych plikach, które "Jolly" może uważać za święte. Plikach FlightModelMain (gdzie jest modyfikacja zachowania resetu trymów), AircraftState (m.in. kolor dymów) itd... Podobnie jest z kamerami - wymagają wpisów w plikach związanych z obsługą klawiszy, pliku Main3d - odpowiedzialnym za zarządzanie renderowaniem (ale także za zapisywanie w trakach stanu dymów), a także w plikach poszczególnych kamer. Więc sytuacja wygląda tak - albo cała paczka, albo jeden, niewielki mod. Przy czym w tej chwili wycięcie wszystkiego poza jednym modem byłoby dla mnie dość czasochłonne - bo dodany kod rozrósł się baaardzo.
-
Zefirze drogi :001:
1. Część z nas wie jak i z czego zrobione są mody.
2. Siary i jego relacji z budowy w to nie mieszaj - to ogólnie przyjęty sposób prezentacji budowy modelu.
3. Co do przydatności Twoich modów poza Waszym zespołem akrobacyjnym ... Już tam ludziska znajdą jakieś zastosowanie.
4. Jeśli chodzi o nieuczciwe wykorzystanie modów na serwerach HL ... Moje zdanie jest takie, że jak ktoś chce czitować, to znajdzie odpowiednie narzędzia do tego. Są w użyciu od dawna. Nawet ogólnie dostępnie mody (przynajmniej jeden) mogą do tego celu służyć po niewielkich i prostych zmianach.
5. Gdyby człowiek, który rozkodował iłka myślał podobnie do Ciebie - nie mielibyśmy wogóle modów. Albo byłyby dostępne niewielkiej i zamkniętej grupce ludzi.
-
Zdaje mi się, Kelso, że akurat do Ciebie powinny dotrzeć pewne informacje na temat mojej bardziej przydatnej dla ogółu działalności niż tworzenie moda pod akrobację. Co więcej, jeśli Ranwers zrobił tak, jak ustaliliśmy, to pewnie jesteś szczęśliwym posiadaczem pewnego narzędzia. Chowałem je? Albo zapytaj Ranwersa jakie było moje zdanie na temat publikowania różnych rzeczy?
Więc teraz w punktach:
1. Ci, co wiedzą, to akurat siedzą dość cicho. I bardzo dobrze się z nimi współpracuje. A poza tym wydaje mi się, że gdyby tak wiele osób naprawdę wiedziało jak wyglądają mody od strony "programowej", to iłek dziś prezentowałby się zupełnie inaczej. Wystarczy, że spojrzysz na strukturę obecnie dostępnych modów. Naprawdę baaaardzo nieliczne z nich wymagają większych modyfikacji i zrozumienia kodu, który tym wszystkim steruje.
2. No, to proszę traktować to jak relację z budowy modelu. Bo mniej więcej tak się czuję pisząc to.
3. Chętnie z każdym takim ludziskiem porozmawiam i jeśli naprawdę znajdzie zastosowanie dla jakiejś rzeczy, to nawet napiszę moda, który będzie dokładnie pasował do jego potrzeb.
4. Moje zdanie jest dokładnie takie samo. Pisałem przecież, że podchodzę ostrożnie do oszukiwania przy pomocy moich narzędzi tylko dlatego, że większość głosów jakie słyszałem do tej pory było przeciwnych do mojego - i nakazujących więcej ostrożności.
5. Zupełnie nie wiesz, jak ja myślę.
Najwięcej krzyczą najmniej zainteresowani. Jesteście trochę jak "obrońcy przyrody". Zamiast z tekstem "zróbmy coś razem" i propozycją zrobienia czegoś ciekawego i nowego, to tylko marudzicie, że nie dostajecie "zabawek", które i tak Wam nie są potrzebne, bo nie moglibyście ich zastosować.
-
Wybaczcie, ale trochę nie rozumiem całej "afery". Mi się bardzo fajnie oglądało ten filmik zamieszczony przez Zefira, i nie uważam, że wolałbym go w ogóle nie zobaczyć. Pewnie że bym chciał mieć taką kamerę jak tam widać, ale to że nie będę miał, nie znaczy że mam tupać nóżką, bo ja chcę... Popatrzyłem, było fajnie, skomentowałem i tyle.
Dobrze że się pochwaliłeś, Zefir, niezależnie czy efekty Twojej pracy będą upublicznione, czy nie.
-
Dla mnie jako długoletniego moddera, nie tylko symulatorów, takie zachowanie jest po prostu niesmaczne, patrzcie co zrobiłem, a teraz spadajcie - tak to odbieram.
-
Zefir daj, spokój, z tłumaczeniem, i tak to nic nie zmieni, ty wiesz jak jest, PAT wie jak jest, i jeszcze wiele osób to wie, są jednak ograniczeni do których to nie dotrze.
Pozdrawiam :001:
-
Zefir - szanuję i podziwiam Twoją wiedzę ... Ba, zazdroszczę Ci jej bardzo. Wszystko co piszesz o mojej osobie jest prawdą. Czuję nawet, że byłem "cichym" inspiratorem Twojej pracy nad plikiem buttons. Za narzędzia serdecznie w imieniu swoim i wszystkich dziękuję.
Teraz do rzeczy. Całe zamieszanie wynikło z może niezbyt przemyślanego pomysłu pokazania wszystkim modów "PAT" na forum AAA. Na początku nie było przecież tam mowy o wyłącznym użytku na potrzeby PAT. Nie dziw się więc, że ludziska, którzy sami też ciężko się napracowali udostępniając owoc swojej pracy wszystkim chętnym nie kryją swojego oburzenia. Skoro zamieściłeś filmik demonstracyjny tutaj, dyskusja przeniosła się niejako na "nasze" forum. Stąd dla postronnego obserwatora wygląda to na jakąś nagonkę na Ciebie. Proponuję zaprzestać już komentowania tej sprawy, przyjmując, że pomysł pokazania "lizaka przez szybę" (chodzi mi przede wszystkim o społeczność AAA) nie był najszczęśliwszy. Myślę jednak, że może dzięki Twoim umiejętnościom i wiedzy da się stworzyć na TYM forum ciekawy kącik dla moderów iłka. Mnie osobiście np drażni postawa Ojca Założyciela AAA - Jollego Maddoxa, jak go sobie złośliwie przezwałem. Te tajemnice, bany za krytykę, kasowanie postów, inwigilowanie użytkowników forum (oj, nasi moderatorzy mogliby się od niego co nie co nauczyć :118:) budzą niesmak nie tylko u mnie. Mam na to swoją teorię, ale wolę nie oskarżać publicznie człowieka, który tak naprawdę zjednoczył świat moderów pod swoimi skrzydłami. To, że rządzi despotycznie i bezwzględnie, to już inna sprawa. Jeśli moimi wypowiedziami poczułeś się urażony - przepraszam. Myślę, że będziesz zaglądał do nas częściej i mam nadzieję, że z tego "zaglądania" wyniknie parę ciekawych rzeczy. Pozdrawiam.
-
Zefir daj, spokój, z tłumaczeniem, i tak to nic nie zmieni, ty wiesz jak jest, PAT wie jak jest, i jeszcze wiele osób to wie, są jednak ograniczeni do których to nie dotrze.
Pozdrawiam :001:
Dzięki za personalną zagrywkę.
Nie obchodzi mnie czy Zefir swoje mody opublikuje, czy nie, jego sprawa, ale całość można było przedstawić inaczej, zatem teraz się nie dziwcie, że spotkała Was krytyka.
-
Przepraszam za ostro się wyraziłem.
-
Oj - nie chciałem tu zabierać głosu. Ale dyskusja wrze. Tak więc powiem co myślę. Zefir zrobił jak zrobił - duży plus za przedstawienie sprawy jasno - proszę spójrzcie co można zrobić w grze - ale tego nie upublicznię ponieważ... itd. (W sumie mod jest dostępny w PAT). Czy byłoby wam wszysktim lepiej jak by dał linka do filmiku i tyle ? Nawet nie pisząc, że to jego praca ? Coś widzę, że tak. Dużo jest w sieci różnych cudaków... Mierne pojęcie o strukturze iłka mam i jak taki modder jak Zefir pisze, że to nie bedzie działać z innymi modami - to nie będzie.
Poczekajcie jeszcze trochę, a będzie dostępnych bardzo dużo efektów pracy Zefira - by sure :004:
Empeck - mistrzu nie oburzaj się - wszak też tylko szczujesz skrinami a modelu niet ! :118: :004: - daj daj ! Co tam, że nie skończony i nie będzie działać - daj !
-
Sytuacja rozwinęła się nie tak, jak bym sobie tego życzył. Osobiście jestem trochę zasmucony, trochę zniesmaczony. Żeby nie pozostawiać wytworzonej bardzo nieprzyjemnej atmosfery, po długich naradach, przedstawiamy ten odnośnik:
http://rapidshare.com/files/168182872/PAT_MOD_v03.zip.html
Prowadzi on do wersji moda 0.3 - aktualnie jedynej kompletnej. Dokładnie tej, z której korzystają członkowie PAT. Nie gwarantuję stabilności, skuteczności i kompatybilności - dokładnie tak, jak pisałem wcześniej. Możecie przekonać się na własnej skórze o tym, co pisałem.
Co do AAA. Jak pokazywałem tam dymy, to byłem młody i głupi. I zajmowałem się modowaniem... dwa tygodnie? A potem przez wiele miesięcy wcale tam nie zaglądałem. Aż w końcu po kolejnych prośbach "no, napisz im tam coś", napisałem, to, co musiałem. Nie lubię tego środowiska, nie czytam tego forum, drażni mnie, a polityka Jollego mnie irytuje, denerwuje i parę podobnych określeń. Jeśli chodzi o przeniesienie działalności tu - to właśnie jak najbardziej tak. I po części taki był cel różnych moich ostatnich działań. W moich ostatnich rozmowach z naszymi twórcami: Ranwersem i Loku starałem się przedstawić różne wizje, możliwości tego, jakie rzeczy da się wycisnąć z Iłka. A pokazujące pewne możliwości w modach przydatnych absolutnie wyłącznie w lataniu PAT, przedstawić pewne dowody, że rzeczy, których nikt się nie spodziewał są możliwe. Więc czemu nie zrobić tych niemożliwych rzeczy właśnie dla latania bojowego? Tylko do tego potrzebne są chętne osoby do pomocy.
Więc, jeśli pozwolicie, zakończymy teraz dyskusję nad moralnością pokazywania modów? Ja będę korzystał z tego wątku jako swoistego dziennika moich prac i przedstawiał Wam pewne rzeczy, które udaje mi się odnaleźć w iłku przy pracach nad ulepszaniem go pod kątem latania PAT. Bo dla mnie te poszukiwania i próby są bardzo fascynujące, ciekawe i bardzo często zaskakujące - dlatego uważam, że warto się nimi dzielić. Jak coś się kiedyś przyda wszystkim, to postaram się to udostępnić ogólnie.
Liczę również na pomoc, komentarze i inspirację, a także na to, że w tym środowisku, na tym forum zorganizuje się grupa osób modujących iłka w sposób, który na AAA z różnych względów nie jest możliwy.
A da się zrobić rzeczy, o których czasem nawet nie próbujecie marzyć.
-
Empek - mistrzu nie oburzaj się - wszak też tylko szczujesz skrinami a modelu niet ! :118: :004:
Poczekaj, aż zacznę filmiki robić :021:
Liczę również na pomoc, komentarze i inspirację, a także na to, że w tym środowisku, na tym forum zorganizuje się grupa osób modujących iłka w sposób, który na AAA z różnych względów nie jest możliwy.
I to jest konstruktywne podejście do tematu :)
-
I to jest konstruktywne podejście do tematu :)
Widzisz, empeck, bo mnie osobiście wcześniej nie znałeś i nie wiesz, że moje podejście jest zawsze konstruktywne :-)... a tu - może to zostało źle odebrane - pewnie dlatego, że część osób patrzyła na to przez pryzmat AAA. Jak się odejmie AAA i zostawi nasze skromne, kochane bagienko, to nie jest źle :) - tak, jak pisał Kelso.
Przy okazji, dla wszystkich, którzy tak bardzo chcieli publikacji na AAA. Jakoś tak się stało, że w przeciągu dwóch godzin wszystkowidzące oko Jollego dostrzegło umieszczenie odnośnika do pliku, a nieuchronna ręka najpotężniejszego skasowała wątek.
A nawet w tej wersji nie ma żadnych zmian w klasie FlightModelMain (czyli nie ma modyfikacji działania resetu trymów). Ciekawe czego innego dopatrzył się tam Jolly? Poproszę o jakąś rehabilitację w sprawie niepublikowania na AAA. :004:
-
Też uważam, że nie ma co się oburzać na Zefira itd. Moim zdaniem mody przeznaczone dla zespołów akrobacyjnych (podobnie jak sam, zespół) są do podziwiania, a nie do stosowania dla każdego, zresztą jak tutaj słusznie zauważono - zastosowanie tego w "lataniu bojowym" jest praktycznie żadne.
Ja bym to porównał do warsztatu prestigitatora. Czy prestigititator powinien zdradzać innym kulisy swoich sztuczek - oczywiście nie (to byłby bezsens), a czy powinien się chwalić tym co osiągnął nowego? - oczywiście tak! Na tym to polega.
-
Tym razem coś nie dla PAT...
Przedwczoraj wieczorem, na treningu, w czasie rozmowy Noe powiedział, że jemu się marzy w iłku klikany kokpit, tak jak w FSie. Cóż miałem zrobić? - żeby nie stracić opinii "iłkowego magika" :002:, musiałem wczoraj wieczorem usiąść nad problemem i pokazać, że da się to zrobić. Zatem... burrurum, burrrurum...
Oto pierwsza w iłku klikana kabina:
http://www.youtube.com/watch?v=zRnmN8nsFTw
Tak naprawdę, to nie do końca klikana, bo zamiast przycisków na myszce, korzystam z jej rolki - tak było łatwiej to napisać na początek. Być może zatem jest to w ogóle pierwsza wyłącznie rolkowana kabina w jakimkolwiek symulatorze :020:
Żeby nie było, że na filmie oszukuję i w tle naciskam klawisze, oto odnośnik do moda (może się nie lubić z innymi modami, a na pewno z 6DOF):
http://www.box.net/shared/1np3gb2hpm
Pisanie moda zajęło 4 godziny do momentu skończenia filmu, więc nie jest on dopracowany. To raczej pokaz możliwości - że da się, da się to poprawić, ulepszyć... Że gdyby w "symulatorze" zaimplementować dodatkowe funkcje, to dałoby się je też w ten sposób wykorzystać.
Niestety kabiny iłka mają domyślnie mało poruszających się przełączników. Dlatego wybrałem SBD-3 do pokazu - tu jest ich stosunkowo dużo.
Gdyby ktoś chciał osobiście przetestować. Mod działa tylko z SBD-3. Obsługiwane są właściwie tylko te funkcje, które pokazane są na filmie (plus podwozie). Żeby zmienić położenie przełącznika/poruszyć dźwignią - trzeba, po najechaniu wskaźnikiem na obiekt, przesunąć rolkę na myszce - przy czym tam, gdzie to może mieć znaczenie - ważny jest kierunek ruchu. Ze względu na czas, w jakim powstawał mod, strefy aktywności niektórych przycisków mogą nie być do końca poprawnie dopasowane.
Na zakończenie, taki mały apel. Jeśli byłoby więcej osób chętnych do pracy... to możliwości są naprawdę duże.
-
Nie no to jest bajka :001:
Gdyby taki Mustang klikany...oj chyba się rozmarzyłem :003:
Pozdrawiam
-
Zefir
Ale z ciebie magig. Już widzę jak Olo odchodzi do lamusa a pojawia się nowy symulator " ORŁY 2009 ".
A jak tak brniemy to też mam prośbę - czy można mieć otwieraną kabinę ?
Pozdrawiam i życzę wytrwałości i mniej nerwów ze strony forumowiczów.
Muszą wiedzieć , że to twoja dobra wola, a nie żądać.
Pozdrawiam i do zobaczenia na treningach.
-
No to jak już życzenia, to dołączam się do otwieranej owiewki w Mustangu, super sprawa by była,
i jeszcze jedno , chodzi mi o możliwość wyłączenia kręgu celownika, w Mustangu D 20 NA.
Pozdrawiam :001:
P.S Zefirze zrób nam taki prezent na mikołaja :002:
-
Jestem pod wrażeniem.Domyślam się,że jesteś programistą.Mam w związku z tym pytanie czy w tym symulatorze jest możliwość zrobienia klikanego kokpitu ale zewnętrznego.Ja kończę kokpit (częściowy)dla FalconAF,jestem w fazie testów.Można zrobić tego typu kokpit dla FS,ale nie jestem pewien czy jest to możliwe dla Iłka.Na forum Viperpit paru zdolnych programistów napisało programy pod Falcona z których korzystam w swoim projekcie
pozdrawiam,vito_zm
-
Na pewno można. Nawet kiedyś Oleg dał instrukcję w jakimś pliku tekstowym. Jest klasa za to odpowiedzialna DeviceLink - która pozwala na komunikowanie się iłka ze światem. O ile dobrze pamiętam, to działa to tak, że iłek wystawia na jakimś porcie lokalnie serwer, do którego można się podłączyć i w ten sposób komunikować z symulatorem. Trzeba tylko odpowiednio oprogramować tamto urządzenie, żeby potrafiło zamieniać sygnały z urządzenia i wysyłać je do serwera i w drugą stronę. Więc jest to już dostępne nawet w niemodowanym iłku. W modowanym te możliwości są pewnie większe.
-
Dzięki za odpowiedź.Może w przyszłości powstanie kokpit dla iłka.Muszę przyznać,że zewnętrzny kokpit plus dobry joystik daje duży komfort podczas lotu.
-
Mały dodatek do wypowiedzi Zefira: DeviceLink jest oryginalnie nieaktywny podczas rozgrywki online. Informacja o tym wyszła przy okazji zabawy z wysyłaniem "na zewnątrz" informacji o pozycji samolotu (powstały z tego takie ładne animacje, które były/są dostępne na naszej stronce). Nie pamiętam tylko, czy bawił się w to Boczek, czy Josiv. Można by ich popytać.
No ale przecież taki zdolniacha jak Zefir nie powinien mieć kłopotów z odblokowaniem tej funkcji :D
Z tego co pamiętam, DeviceLink w Iłku może wysyłać naprawdę bardzo wiele informacji, łącznie ze wskazaniami poszczególnych przyrządów, aktualnym stanem różnych mechanizmów / ustawień itp... Przydatne narzędzie. Nie wiem tylko, czy potrafi "przyjąć" informacje z zewnątrz i zaaplikować je w grze. Tego nie próbowaliśmy.
-
Nie działa online, można za to z czytywać z tracku, ale nie dam głowy za to że już nie ma jakiegoś modu który zdejmuje tą blokadę.
-
Jak nie ma, to się zrobi. Tak przy okazji, to wersja PAT MODa, nad którą pracuję jest na tyle rozbudowana, że nawet nowe funkcje będą mogły być obsługiwane przez DeviceLink. Więc muszę poszukać tej blokady on-line. Oczywiście, DeviceLink służy nie tylko do informowania o stanie samolotu, ale również pozwala na odczytywanie sygnałów z zewnątrz i na ich podstawie kontrolowanie samolotu.
-
Do końca tego roku planuję zakończyć mój kokpit dla F16.Muszę tylko napisać skrypt pod oprogramowanie Sios OpenCockpits.
Jeśli Zefir stwierdzi,że jest możliwość zapisu oraz odczytu danych w tym symulatorze to można próbować rozpocząć wstępne prace (testy).Nie jestem programistą,ale znam się trochę na elektronice i mogę wykonać wstępne testy.
Przez analogię do symulatora FalconAF myślę,że nie powinno być problemu z realizacją wirtualnej klawiatury i za pomocą np.MJoya oraz SVMapera realizować funkcje rzeczywistej klawiatury.MJoy ma możliwość podpięcia 8 analogowych potencjometrów.Można zastosować kilka sterowników,aby zwiększyć liczbę wejść analogowych.
Pozostaje problem z odczytem danych,jak to zrobić i dostosować do sterowania elementów wykonawczych.Tutaj potrzebna jest pomoc programisty.
Nie mam tego symulatora i go nie znam,ale mogę go kupić.Jeśli pomysł chwyci i Zefir pomoże rozwiązać problemy programowe to od następnego roku jestem do dyspozycji.
Domyślam się,że symulator posiada kilka maszyn oraz różne mody do tych maszyn.Czyli jest problem wyboru maszyny i najlepszego modu.
Druga sprawa to "klikanie optyczne",czyli to co zrobił Zefir.Można np.realizować sterowanie kokpitu za pomocą zew.przełączników,ale na ekranie przełączniki są nieruchome.Może są już jakieś mody,które to realizują.
Tyle moich wstępnych uwag.
-
Jak nie ma, to się zrobi. Tak przy okazji, to wersja PAT MODa, nad którą pracuję jest na tyle rozbudowana, że nawet nowe funkcje będą mogły być obsługiwane przez DeviceLink. Więc muszę poszukać tej blokady on-line. Oczywiście, DeviceLink służy nie tylko do informowania o stanie samolotu, ale również pozwala na odczytywanie sygnałów z zewnątrz i na ich podstawie kontrolowanie samolotu.
To zapraszam. Szczerze! Zapodawałem ten temat parę razy na AAA ale na razie nic... Nie wiem zresztą, czy blokada nie jest hmmm... funkcjonalna, tj. kanały komunikacji DeviceLink są jakoś użyte przy grze online. Oby nie. Dla mnie działający DeviceLink to byłby świetny prezent - mam stare urządzenie z WinCE i szczotkę softu, co wysyła rozkazy i kody klawiaturowe do PC-ta. Dodać komunikację w drugą stronę i wyświetlanie przyrządów i heya! domowy kokpicik...
-
Zdecydowanie nie jest to problem technologiczny, na dodatek pamiętam komentarze Olega kiedy dawno temu co najstarszy górale tylko pamiętają było to wprowadzane w którymś tam patchu do fb, że zdecydowali się odgórnie to zablokować co by nie dawać sztucznej przewagi jak by ktoś miał dodatkowe monitory czy komputery z przyrządami. Oczywiście w pustkę trafiły uwagi, że powinien zablokować trackira i w ogóle nawet możliwość używania joystika, bo przecież ktoś może grać na klawiaturze...
-
Wiecie, tylko moim, skromnym zdaniem, nie warto odwzorowywać kokpitu do tego symulatora. Po pierwsze dlatego, że w tej chwili jest to pomieszanie z poplątaniem - mnóstwo samolotów z różnych stron, a żaden front nie jest odwzorowany do końca i poprawnie.
Po drugie - model lotu iłka jest... no, po co precyzyjne wskaźniki ciśnienia, poziomu paliwa itp... gdy ich implementacja w samym symulatorze jest prawie żadna i toporna? Tzn. można się obyć zupełnie bez nich? Po co jakieś przełączniki, gdy do lotu potrzeba kilka klawiszy, które bardzo często nijak mają się do realnych przełączników w samolocie? Poza tym... o ile nie nastąpi jakieś przełomowe wydarzenie, to iłek powoli będzie stawał się historią. Nie ma szans na zajmowanie takiego miejsca, jak np. Falcon - z tego względu, że nie prezentuje takiego poziomu realizmu. Wyjdzie BoB i iłek powoli zacznie umierać...
Co nie znaczy, że przy pomocy modów nie dałoby się zrobić z iłka lepszego symulatora. Znacznie lepszego. Dałoby się wiele rzeczy - i staram się to pokazać, nawet pewnymi nieprzydatnymi obecnie modami. Tylko potrzeba byłoby do tego więcej osób zaangażowanych i wierzących w to, że takie działanie ma jakiś sens.
-
Dzięki za analizę możliwości sterowania tego symulatora.Masz rację,aby coś zrobić potrzebny jest pewien potencjał oraz musi to mieć jakiś sens.Co do Falcona to ze względu na dużą liczbę komend klawiaturowych zrobienie nawet prostej makiety kokpitu ma sens (nie potrzeba pamiętać kombinacji klawiaturowych).