Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych
Hangar => Digital Combat Simulator World (DCS World) => Ka-50 Black Shark => Wątek zaczęty przez: Kacper80 w Grudnia 13, 2008, 15:46:54
-
Witam.
Mając dzisiaj chwilę czasu i zainstalowane na dwóch rożnych dyskach Windowsa XP i Windowsa Vistę przeprowadziłem mały teścik, oto jego wyniki:
System:
Procesor: DualCore AMD Athlon 64 X2 Black Edition, 3215 MHz (16 x 201) 6400+
Płyta główna : ASUS M2N SLI Delux
Pamięć : 4 GB, 6400
Dyski twarde :1) Segate 250GB (windows XP home edition 32 bit) 2) segate 250 GB (windows Vista home premium 64 bit)
Karta graficza: Saphire Toxic 4850 , 512 Mb
Karta dźwiękowa: SoundBlaster X - Fi extreme gamer
Trackir4, Saitek X36
Sterowniki grafiki (vista i XP) : cat 8.11 (AA x 8, AF x 16, vsync always on)
Ustawienia BS:
Textures : High
Scenes: High
Civ trafic : Yes
Water : normal
Visib range : High
Heat blur : On
Shadows: Full
res : 1680 x 1050 (16: 10)
cockpit disp : 1024
Mirrors : On
Misja : instant action (ta z głównego menu)
Windows Vista 64 bit
1 rdzeń: 25 - 29 fps
2 rdzenie : 36 - 41 fps
Windows XP 32 bit:
1 rdzeń : 27 - 30 fps
2 rdzenie : 27 - 30 fps
Jako ciekawostkę podam jeszcze czas ładowania się misji
Widnows XP : 2 min 01 sek.
Windows Vista : 33 sek.
Na koniec jedno wielkie ale. Na XP miałem zainstalowana wersje BS oryginalną rosyjską (download) natomiast na Viście wersje angielską (też dowload) o tyle o ile na liczbę fpsów w grze zapewne nie ma to wpływu to na czas ładowania się misji może to mieć wpływ znaczący(być może po prostu coś zostało poprawione). Wcześniej na Viście grałem też w wersje rosyjską i czas ładowania się misji był również taki długi.
Pozdrawiam
// ----------------------------------------------------
Do takich celów lepiej będzie stworzyć nowy wątek. Niech każdy pisze tutaj swoje spostrzeżenia. John Cool.
-
Twój test generalnie potwierdza to co ludzie piszą na forum DCS. Co do przewagi Visty nad XP lub odwrotnie, wg nich wygląda to tak: Vista < XP < Vista+tweak.
Nie wiem jakim cudem, ale trik z drugim rdzeniem jednak zaskoczył również i u mnie, dając średnio ok. 15-20 FPS przyrostu w porównaniu do nazwijmy to defaultowych 30-35. Chciałem już pisać posta w stylu HURA!!! udało się, ale pomyślałem, że nie zaszkodzi sprawdzić kilkukrotnie. No i dupa. Po kolejnym uruchomieniu gry i ustawieniu dwurdzeniowej koligacji, powalających na kolana zmian już nie było widać, mało tego klawiatura przestała reagować. Pomogło dopiero przejście na jeden rdzeń.
-
Jako ciekawostkę podam jeszcze czas ładowania się misji
Widnows XP : 2 min 01 sek.
Windows Vista : 33 sek.
Wersja rosyjska (płytowa) u mnie oscyluje wokół tych 30 sekund. Po pierwszym uruchomieniu DCS jest to ~50 sekund.
-
Od wczoraj bodajże jest cat. 8.12 Kacper.
-
Jakie są szanse, że BS ruszy na sprzęcie klasy Pentium 1.6 M, 0,5 GB RAMu, grafika ATI X600 M? Oczywiście na najniższych ustawieniach. Nie ma dema więc nie wiem, czy wogóle jest sens kupować.
-
Może być bardzo słabo. Za słaby procek i za mało RAMu. BlackShark musi mieć płynne fps. U Ciebie będzie slideshow, a tak nie opanujesz fizyki lotu.
-
Będzie śmigał na zintegrowanej karcie?
Jeśli tak, to czy uciągnie:
http://manager.money.pl/hitech/notebooki/lg;fs-2;ak6gy,notebook,2506.html
?
-
Nie.
-
1.86 GHz procek to trochę za mało... Przykro mi.
-
A jakie są minima by na niskich śmigał płynnie, bez przycinek.
-
Problemem nie jest tutaj akurat procesor tylko mierna karta graficzna z którą gra nie współpracuje.
-
Niestety potwierdzam to co pisze some1, gdyż eksperymentowałem swego czasu z odpaleniem na komputerze ze zintegrowanym na płycie układem graficznym GMA950 zarówno LO:FC jak i DCS. O ile uruchomisz sima, w większości przypadków będziesz miał same artefakty i posypie Ci się większość tekstur. Generalnie nie warto sobie zawracać gitary.
-
Totalne minimum podane przez producenta to:
procek 2 GHz
1 GB RAMu
Karta zgodna z DX9 i 256 MB <-- prawda, tu leży największy problem, bo choć procesor w BS jest najważniejszy, to w Twoim wypadku 128 MB karta staje się wąskim gardłem.
-
Czy taka konfiguracja wystarczy żeby wycisnąć z gry 30fps?
Core 2 duo 2,2Ghz, GeForce 8600GT 256MB, 4GB RAM 667MHz, no i oczywiście działająca w tej grze podobno cuda Vista 64bit.
-
Polatać polatasz ale szału nie bedzie ;)
-
Yeap - u mnie na lapku C2D 2,2 (800 MHz FSB), 9600M GS (0,5 GB DDR2), 4GB 667 Mhz w konfiguracji na dwóch monitorach 1366x768 w trybie "window" (jak wiadomo Vista nie pozwala na tryb fullscreen) ustawienia medium + max textury w powietrzu, jak nie ma większej zadymy na ziemi mam 25-35 fps (nawet do 50 - lol). Na lotnisku przy kilku rekinach na raz w tej samej okolicy :) (multi) 15-25 fps. Niestety, misja "Battle" potrafi zmniejszyć fps do 12 (kiedy klastrówki spadają na wiochę, ale wydaje mi się, że to moja grafika nie wyrabia bo to jednak wersja mobilna :|). Potem już ładnie jest. Generalnie tak jak Kosi napisał poszaleć się nie da z ustawieniami max. Nadmienię jeszcze tylko, że w konfiguracji z 1 monitorem i w trybie fullscreen jest oczywiście o wiele lepiej (mniej więcej 20% przyrost fps).
-
(jak wiadomo Vista nie pozwala na tryb fullscreen)
Mam Vistę64 i fullscreen.
-
Vista nie pozwala na fullscreen na dwu i więcej monitorach (brak trybu horizontal span). Na jednym monitorze fullcreen działa normalnie. Wacha napisał wyraźnie, że ma dwa monitory i dlatego nie może korzystać z fullscreen.
-
Aha, nie wiedziałem.
-
Dla formalności dodam, że jest możliwe włączenie fullscreen na dwóch lub trzech monitorach przy pomocy programu SoftTh. Program natywnie obsługuje 3 monitory, jednak stosując kilka tricków można odpalić go na dwóch. Niestety generuje on wtedy "fantomowy" trzeci monitor i chociaż obraz wyświetlany jest poprawnie, to zysk FPS spowodowany trybem pełnoekranowym jest niwelowany przez konieczność wyświetlania rozdzielczości powiększonej o obszar wyświetlania trzeciego, "fantomowego" monitora. W rezultacie taki fulscreen daje taką samą ilość FPS, co zwyczajny tryb okienkowy przy Dual View przy jednoczesnym wyższym poziomie komplikacji i babrania się z ustawianiem tego. Przynajmniej ja do takich efektów doszedłem zanim dałem sobie spokój pozostając przy XP i horizontal span z DCSem w fullscreen.
-
Dzięki Vowthyn za info o SoftTH bo sam jeszcze do tego nie doszedłem (albo raczej nie doczytałem :020:). Zastanawiam się, czy ogólnie znany PhantomMonitorFix nie pomógłby na ten problem z ustawieniem SofTH na dwa monitory?
ZTCW na 3 monitory to już jednak musi być bycza maszyna...
-
Phantom monitor fix służy do czego innego (centrowania widoku na kokpicie w trybie okienkowym pod Vistą, jak dobrze pamiętam, bo już dawno się w tym nie babrałem). Jego zastosowanie we współpracy z SoftTH jest niemożliwe, bo w tym trybie viewporty są inaczej rozumiane, zerknij do wątku o SoftTH w dziale Software i hardware, bo z pamięci już nic w tej chwili sensownego nie powiem, za bardzo to wszystko było pogmatwane, żeby na dłuższy okres zapamiętać sposoby ustawień i zastosowanie :-)
-
Zamierzam kupić DCS. Powiedzcie mi czy pójdzie mi na takim kompie:
Procesor: AMD Turion(tm) 64 X2 Mobile Technology TL-56 1.80 GHz (dwurdzeniowy)
Pamięć RAM: 2,50 GB
Karta graficzna: NVIDIA GeForce 8400M GS 128 Mb
Oprogramowanie: Vista 32-bit
Proszę o odpowiedź, bo nie wiem czy jest sens w ogóle zamawiać DCS-a. Myślę, że chyba grafika sobie nie poradzi?
-
Cienko to widze.
-
Maksymalnych detali nie ustawisz, ale grać się da. W lock on grałem na gorszym sprzęcie i dawało radę.
-
Spokojnie będzie się dało grać. Ja latam na gorszym sprzęcie.
-
Ok. Dzięki. Kupuje sobie.
-
Fajny tytuł wątku :-)
Rozumiem, że jak symulator K-50 będzie chodził kiepsko tzn, że wygrał, a jak dobrze to wygrał komputer ;D