Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych
Hangar => MS Flight Simulator X/FSX: SE/Prepar3D/MS FS2020/MS FS2024 => Wątek zaczęty przez: Razorblade1967 w Grudnia 30, 2008, 15:36:12
-
To się da zmienić w aircraft.cfg Pod zestawem malowań są parametry [camera definition], które można pozmieniać. Swego czasu Razorblade się tym bawił, dorabiając widoki bodajże do darmowego Mustanga. Ale to było jakieś 1,5 roku temu.
W zasadzie do dzisiaj w wielu maszynach coś tam sobie z widokami poprawiam i dostosowuję "pod siebie" i swoje upodobania.
Dla ułatwienia:
W grupie [CameraDefinition.00x]* należy zmienić wartości w liniach:
InitialXyz=-0.85, 0.00, 0.00
Ta funkcja odpowiada za położenie "punktu wzroku" przy czym kolejne grupy zmieniają:
X - prawo/lewo
Y - góra/dół
Z - przód/tył
InitialPbh=0, 0, 0 - za pomocą zmian tych wartości można zmienić kąt początkowy i np. zmieniając ostatnia grupę z 0 na 180 mamy pozycją "strzelca pokładowego" czyli siedzimy tyłem do kierunku lotu.
Można też dodawać kolejne grupy - w większości samolotów zadziała wielokrotnie powtórzony numer "Guid".
_________________
*) Za widoki wewnętrzne odpowiadają grupy "CameraDefinition" z dwoma zerami na początku, te bez zer to widoki zewnętrzne
-
Bawiłem się tym przy robieniu Pociaka, ale dzięki za przypomnienie, warto wydzielić ten temat by nie umknął na przyszłość.
-
Jeśli chodzi za to o widoki z pozycji pilota odpowiada za to pozycja:
[Views]
eyepoint= x, y, z
Y - prawo / lewo
oraz podpowiedzi:
http://fsxtimes.wordpress.com/2011/04/30/add-new-views/
http://www.guidgen.com/
http://www.fsdeveloper.com/wiki/index.php?title=Change_cameras_views