Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych

Hangar => Lock On/Flaming Cliffs/Flaming Cliffs 2.0/Flaming Cliffs 3/Flaming Cliffs 2024 => Wątek zaczęty przez: tomek54 w Stycznia 05, 2009, 00:13:24

Tytuł: Błędy w wyświetlaniu chmur / efekt rozmazania
Wiadomość wysłana przez: tomek54 w Stycznia 05, 2009, 00:13:24
Witam wszystkich.
Czy spotkał się ktoś już z takim rozjechaniem chmurek. 
Przy pierwszej próbie zmiany rozdzielczości lub dotknięcia ustawień grafiki powstaje efekt widoczny w załączniku.
Posiadam Gf9600 gt. stery 180.48. Dodam że po próbie przeinstalowania sterowników na inną wersje efekt pozostał.
Za wszystkie odp. serdecznie dziękuje.
Pozdrawiam.
Tytuł: Odp: Błędy w wyświetlaniu chmur / efekt rozmazania
Wiadomość wysłana przez: John Cool w Stycznia 05, 2009, 00:47:58
Ale na przyszłość tomek pamiętaj o poprawnym nazywaniu tematów, bo nazwanie wątku "problem z chmurami" niewiele mówi temu co przegląda dział.

Ja akurat mam wątpliwą przyjemność również posiadać Nvidia Geforce 9600 (tyle że XT). Oprócz próby zainstalowania innych sterów sprawdź sobie dokładnie zaawansowane ustawienia karty, w tym Anizo i AA. Włącz jeszcze w ustawieniach grafiki w Lock On'ie opcję "Haze" na "Advanced" i sprawdź co się stanie.

PS. A jak wrzucasz zdjęcia, to lepiej korzystaj z serwerów typu fotosik albo imageshack (Poradnik: http://www.il2forum.pl/index.php?topic=4191.0). Szkoda miejsca na serwerze na załączniki :)
Tytuł: Odp: Błędy w wyświetlaniu chmur / efekt rozmazania
Wiadomość wysłana przez: jodle w Stycznia 05, 2009, 08:42:25
Miałem ten sam problem... Posiadam GF 8800 GT, jeśli grzebałem w ustawieniach zaawansowanych (panel nVidia) to wywalało mi kuleczki zamiast chmurek. Teraz mam ustawione na priorytet aplikacji. Jest OK.
Pozdr
Tytuł: Odp: Błędy w wyświetlaniu chmur / efekt rozmazania
Wiadomość wysłana przez: tomek54 w Stycznia 05, 2009, 12:37:10
Wielkie dzięki z odp. i za poświęcony czas. Pisząc to jestem w pracy ale wieczorkiem sprawdzę porady. A co do zdjęć to się oczywiście zastosuje.
Jeśli coś mi się uda zdziałać to dam znać co i jak.
Serdecznie Pozdrawiam.  :002:
Tytuł: Odp: Błędy w wyświetlaniu chmur / efekt rozmazania
Wiadomość wysłana przez: jodle w Stycznia 05, 2009, 14:35:05
Poniżej link do ustawień na mojem kompiu:
(http://img148.imageshack.us/img148/8382/ustawieniagfxse9.th.jpg) (http://img148.imageshack.us/my.php?image=ustawieniagfxse9.jpg)
Tytuł: Odp: Błędy w wyświetlaniu chmur / efekt rozmazania
Wiadomość wysłana przez: tomcat w Stycznia 05, 2009, 14:57:59
A ustawienia zaawansowane ? Przecież to one pozwalają dopasować wydajność i jakość ? Radzę się nimi bawić a nie tak po głównych.
Takie jest moje zdanie, jak odpowiada komuś ustawienie jednego suwaczka to ok.
Tytuł: Odp: Błędy w wyświetlaniu chmur / efekt rozmazania
Wiadomość wysłana przez: sniffer w Stycznia 05, 2009, 15:51:29
A ustawienia zaawansowane ? Przecież to one pozwalają dopasować wydajność i jakość ? Radzę się nimi bawić a nie tak po głównych.
Takie jest moje zdanie, jak odpowiada komuś ustawienie jednego suwaczka to ok.
Zgadza się - każda gra ma w zasadzie inne wymagania (mam na mysli ustawienia) i ustawianie tym 'suwakiem' nie ma za dużo sensu...
Tytuł: Odp: Błędy w wyświetlaniu chmur / efekt rozmazania
Wiadomość wysłana przez: Maniek_19 w Stycznia 05, 2009, 16:18:01
Ale tutaj nie chodzi o suwak, tylko o zaznaczoną opcję "Let the 3D application decide", 
czyli decydują ustawienia w grze a nie karty.
Tytuł: Odp: Błędy w wyświetlaniu chmur / efekt rozmazania
Wiadomość wysłana przez: jodle w Stycznia 05, 2009, 16:44:32
egzakli ;-) czytanie ze zrozumieniem ;-)
Tytuł: Odp: Błędy w wyświetlaniu chmur / efekt rozmazania
Wiadomość wysłana przez: Maniek_19 w Stycznia 05, 2009, 16:51:15
Poprostu także mam Nvidie :003:
Tytuł: Odp: Błędy w wyświetlaniu chmur / efekt rozmazania
Wiadomość wysłana przez: darkart w Stycznia 05, 2009, 17:00:29
mam to samo ;], karta gf 8800 gt, gdy zainstalowałem lockona na viste problem znika , na xp jednak są kuleczki :) instalacja flaming clifs nie pomaga :) wiec co radzą koledzy pobawić się ustawieniami nvidi ??  . mi się wydaje raczej ze to problem sterowników .
Tytuł: Odp: Błędy w wyświetlaniu chmur / efekt rozmazania
Wiadomość wysłana przez: jodle w Stycznia 05, 2009, 17:17:55
To nie kwestia OS mam Vistę x64 i gra śmiga aż miło... kwestia ustawień karty graf. Pozostawiłem na priorytet aplikacji - pierwsza opcja jak na wyższym screenie. Warto tu też dodać, że w ustawieniach HIGH na LOMAC domyślnie ustawione są cienie na FULL - trzeba ten parametr zmienić (posiadacze GF serii 8,9) na Active Plannar i mamy ładnie rysujące się cienie.
pozdr
Tytuł: Odp: Błędy w wyświetlaniu chmur / efekt rozmazania
Wiadomość wysłana przez: kris119 w Stycznia 05, 2009, 19:01:30
Hmm ,dziwne ale niektórzy albo nie mieli takiego problemu i próbują pomóc co .. prowadzi na manowce  :karpik ,albo mieli coś "pokombinowali" i myśląc że "to" pomogło to tak radzą a to .. też prowadzi na manowce  :karpik :karpik
Miałem ten sam problem.... ,i myślałem tak jak inni próbujący pomóc : że albo winne sterowniki grafy ,albo ingerencja w zaawansowane ustawienia Panelu NVIDII ,i czasami też jak WRESZCIE chmurki były PRAWIDŁOWE to wysnuwałem wniosek ,że albo pomógł inny starszy(sic!) driver albo nie ingerencja w ten Panel NVIDII...  :008:
Ha ,ha  :118:
Można mieć i najnowszy driver 180.48 (który i ja mam -w 8800GTS) i "bawić" się różnymi ustawieniami zaawansowanymi NVIDII  :010: czy ustawieniami grafy w grze ,ale....
Warunek : po JAKICHKOLWIEK zmianach grafy czy to w NVIDII czy grze ...kompa wyłączyć i włączyć  :003: ,hmm i to całkiem a nie Restart  :021:
Ja do tego doszedłem po wielu próbach ,które doprowadzały mnie już do "białej gorączki"  :005: i myśleniu ...,że karta grafy uszkodzona a że po gwarancji to czeka mnie wydatek..  :006:
Don't worry  :004:
Tytuł: Odp: Błędy w wyświetlaniu chmur / efekt rozmazania
Wiadomość wysłana przez: tomcat w Stycznia 05, 2009, 19:08:43
trzeba ten parametr zmienić (posiadacze GF serii 8,9) na Active Plannar i mamy ładnie rysujące się cienie.
pozdr
Wybacz ale nie jestem taki pewien że cienie się rysują, jakoś mi nie udało się zobaczyć po ustawieniu tej opcji cieni na samolocie, widzę grę światłocienia ale nie cienie elementów samolotu. (Mam SLI 8600GT)

Co do grafiki i sterów - polecam nHancer - bajerancki programik :)
Tytuł: Odp: Błędy w wyświetlaniu chmur / efekt rozmazania
Wiadomość wysłana przez: sniffer w Stycznia 05, 2009, 19:26:24
Ale tutaj nie chodzi o suwak, tylko o zaznaczoną opcję "Let the 3D application decide", 
czyli decydują ustawienia w grze a nie karty.
Aplikacja tu nie ma co decydować bo źle decyduje... Może tak uważam bo zawsze używam zaawansowanych ustawień, a z tą opcją mam przykre doświadczenia...

egzakli ;-) czytanie ze zrozumieniem ;-)
No tak - suwak nie jest do tego :P Miałem na myśli odrzucenie obu opcji (Let the app... oraz suwaka Perf <-> Qty)
Tytuł: Odp: Błędy w wyświetlaniu chmur / efekt rozmazania
Wiadomość wysłana przez: jodle w Stycznia 05, 2009, 19:44:05
Spoko ;-) nasz kolega, który podał topic ma teraz aż kilkanaście możliwości wyjścia... Niech wybierze dla się najlepszą. Nie ulega wątpliwej ości, że LOMAC jest robiony na sprzęt z 2003 roku więc będą co raz to nowsze błędy itp.
Dzięki za odpowiedzi i nowe pomysły.
Tytuł: Odp: Błędy w wyświetlaniu chmur / efekt rozmazania
Wiadomość wysłana przez: kris119 w Stycznia 05, 2009, 20:38:31
I taką opcję też brałem pod uwagę ,że Loczek dość "stary" (mimo że "jary" :002:) i błędy na współczesnych grafach,sterach,prockach mogą być nieuniknione ale .... mój sposób pomógł mi i myślę ,że pomoże innym..  :001:  - po jakiejkolwiek zmianie ustawień grafiki czy to z poziomu NVIDII czy gry ,czy poprzez LoMan/ModMan włącznie z dodawaniem obiektów(samolotów) czy skinów... - WYŁĄCZYĆ kompa i po chwili włączyć :010:
[mój konfig: C2D E8400 3.00GHz,GF8800GTS640MB z driverem 180.48,2GB RAM,SB Audigy2ZS i XP HE SP3 32bit]
....hmm ciekawe która metoda "w dziesiątkę"  :004:
Tytuł: Odp: Błędy w wyświetlaniu chmur / efekt rozmazania
Wiadomość wysłana przez: spec w Stycznia 05, 2009, 20:47:31
Ja miałem taki problem że chmura przykleiła się do owiewki i latała ze mną. Już miałem taki przypadek drugi raz. Szkoda że nie pstryknąłem fotki.
Tytuł: Odp: Błędy w wyświetlaniu chmur / efekt rozmazania
Wiadomość wysłana przez: tomek54 w Stycznia 05, 2009, 21:00:33
A wiec panowie sprawa wygląda tak.
Próbując rad po kolei.
1. wł. użyj ustawień aplikacji 3d - wł. loczka = Brak rezultatów
2. w/w + zmiana wszystkich ustawień zaawansowanych -wł. loczka = Brak rezultatów
3. w/w + wyłączenie kompa potem- wł. loczka = PIĘKNE CHMURY :karpik ale kombinując dalej zmieniłem rozdzielczość na 1680x1050=znowu to samo. Zostawiając tą rozdzielczość wyłączyłem lock ona i komputer.
4. włączenie wszystkiego-wł. loczka = chmurki są  :020:
5. przywrócenie domyślnych ustawień zaawansowanych wył. i wł. kompa-wł. loczka = chmurki są
6. wył. użyj ustawień aplikacji 3d i reset.- wł. loczka = Brak rezultatów
Wyli podsumowując u mnie podziałało włączenie aplikacji 3d w ustawieniach nvidi.
Chciałem wszystkim podziękować za odpowiedzi i porady życząc również wszystkim to czytającym wszystkiego najlepszego w nowym roku. :002:
Tytuł: Odp: Błędy w wyświetlaniu chmur / efekt rozmazania
Wiadomość wysłana przez: kris119 w Stycznia 05, 2009, 21:16:51
Świetnie że pomogło  :002: i ..dzięki za życzenia  :001:
Tytuł: Odp: Błędy w wyświetlaniu chmur / efekt rozmazania
Wiadomość wysłana przez: darkart w Stycznia 05, 2009, 23:45:24
Hmm to muszę zainstalować loczka na xp i przetestować , bo moja druga polowa (ta ładniejsza) nie dopuści mnie do swojego komputera z vista na którym po kryjomu zainstalowałem sobie lockona ;] . Ciekawe rozwiązanie tego problemu , bo widok tak brzydkich chmur odstraszył mnie od tej gry i przesiadłem się na Ka-50 Black Shark  ....ale już mi się tęskni do Su-25 :P.
Tytuł: Odp: Błędy w wyświetlaniu chmur / efekt rozmazania
Wiadomość wysłana przez: =OPS=lipas w Kwietnia 04, 2009, 10:22:40
Witam. Zmieniłem grafę tydziń temu na 9600GT i oczywiście mam ten sam problem. I żadna z metod nie daje pełnej poprawy, tylko chwilową. Gdy np. jest dobrze w misji podstawowej (F-15), to wyjście z niej i wejście do różnych misji poprzez "open" powoduje powstanie błędu.
Tytuł: Odp: Błędy w wyświetlaniu chmur / efekt rozmazania
Wiadomość wysłana przez: Kuki w Kwietnia 06, 2009, 21:35:45
Nie wiem ja jestem wyrozumiały :) gra z 2002... Czasem tak jakoś dziwnie jakby parowało coś ale ogólnie nie przeszkadza mi nic jak możesz to podaj mi link do wątku ;)
Edit: "Znalazłem wątek nie było to trudne :E"

(http://img12.imageshack.us/img12/6569/screenshot057a.th.jpg) (http://img12.imageshack.us/my.php?image=screenshot057a.jpg)(http://img8.imageshack.us/img8/2313/screenshot056w.th.jpg) (http://img8.imageshack.us/my.php?image=screenshot056w.jpg)(http://img5.imageshack.us/img5/721/screenshot055hjt.th.jpg) (http://img5.imageshack.us/my.php?image=screenshot055hjt.jpg)
(http://img5.imageshack.us/img5/4065/screenshot054q.th.jpg) (http://img5.imageshack.us/my.php?image=screenshot054q.jpg)(http://img19.imageshack.us/img19/3475/screenshot053r.th.jpg) (http://img19.imageshack.us/my.php?image=screenshot053r.jpg)(http://img5.imageshack.us/img5/7/screenshot052t.th.jpg) (http://img5.imageshack.us/my.php?image=screenshot052t.jpg)
(http://img5.imageshack.us/img5/2656/screenshot051n.th.jpg) (http://img5.imageshack.us/my.php?image=screenshot051n.jpg)(http://img5.imageshack.us/img5/5443/screenshot050kce.th.jpg) (http://img5.imageshack.us/my.php?image=screenshot050kce.jpg)
Tak to u mnie wygląda(są złe proporcje ;> ale to tyle :))
Tytuł: Odp: Błędy w wyświetlaniu chmur / efekt rozmazania
Wiadomość wysłana przez: =OPS=lipas w Kwietnia 06, 2009, 22:33:42
A jakie masz ustawienia samej grafiki, czy sterowanie globalne, czy zaawansowane?
Tytuł: Odp: Błędy w wyświetlaniu chmur / efekt rozmazania
Wiadomość wysłana przez: Kuki w Kwietnia 07, 2009, 00:03:18
Hmm nie mam pojęcia ( btw ktoś przeniósł mojego posta czy mi się zdaje?)
Tytuł: Odp: Błędy w wyświetlaniu chmur / efekt rozmazania
Wiadomość wysłana przez: kris119 w Kwietnia 08, 2009, 17:26:42
Witam. Zmieniłem grafę tydziń temu na 9600GT i oczywiście mam ten sam problem. I żadna z metod nie daje pełnej poprawy, tylko chwilową. Gdy np. jest dobrze w misji podstawowej (F-15), to wyjście z niej i wejście do różnych misji poprzez "open" powoduje powstanie błędu.

Nie wiem czy poradziłeś sobie z "kulkowymi" chmurkami...
Pisałem par postów wyżej o "niezawodnej" metodzie na naprawę tych chmurek... ,czyli po jakichkolwiek zmianach ustawień graficznych w grze czy w "Panelu sterowania Nvidia" należy BEZWZGLĘDNIE wyłączyć kompa ,by zmiany prawidłowo się "zasymilowały".. ;)
 Jednak...
Ostatnio po zmianie drivera na najnowszy 182.50 sam się sfrustrowałem ,bo wyłączenie kompa nic nie pomagało.. :( I zmieniałem poziom grafiki na mniej "wymagający" czy w grze czy w tym "Panelu Nviddi" i ...nic :((  Aż wróciłem do "swoich"  max ustawień w grze i w "Panelu" też "w miarę" (filtr anizo x16, wygł. krawędzi- zastąp ustawienia aplikacji i jako x2,optymalizacja wątkowa- auyomatycznie, synchronizacja pionowa- wymuś włączenie,wygładzanie krawędzi przezroczystość- wyłącz ujemna kompensacja- zablokuj, korekcja gamma- włącz ) i po kolejnym wyłączeniu kompa ,włączeniu ,wł. kompa i "loczka" ... są WRESZCIE piękne chmurki !
 Wnioski: albo trzeba "utrafić" na odpowiednie ustawienia grafy (jak moje?) albo to kwestia przypadku ...za którymś razem wreszcie ustawienia grafy PRAWIDŁOWO "zaskoczą"....
Tytuł: Odp: Błędy w wyświetlaniu chmur / efekt rozmazania
Wiadomość wysłana przez: =OPS=lipas w Kwietnia 28, 2009, 18:50:08
Witam. U mnie sukces. Myślę, że rozwiązaniem problemu było ustawienie na włącz potrójnego buforowania i synchronizacji pionowej
Tytuł: Odp: Błędy w wyświetlaniu chmur / efekt rozmazania
Wiadomość wysłana przez: kris119 w Maja 04, 2009, 19:03:27
Witam. U mnie sukces. Myślę, że rozwiązaniem problemu było ustawienie na włącz potrójnego buforowania i synchronizacji pionowej
Niestety ..dla tych co mają/będą mieli podobny problem "kulkowych" :005: chmurek..
Bo mimo ,że ja innym radziłem wcześniej ,że wystarczy po zmianach graficznych w grze czy tym Panelu Nvidii wyłączć (nie sam restart) i włączyć komputer ..to to przy kolejnym "tym" zjawisku nie pomogło.. :005: I zmieniałem różne ustawienia w tym Panelu Nvidii ,wyłączałem kompa i dopiero przy ustawieniu jak pisałem parę postów wyżej "wróciły" prawidłowe chmurki .. :002: Ale ...,gdy miałem jakieś dziwne artefakty w FSX-ie typu pojawiające się i znikające czarne pasy przy obracaniu widoku zewnętrznego chciałem coś zmienić w tych ustawieniach grafiki w Panelu Nvidii i ..gdy chciałem zagrać w Lock-on to były znowu "kulkowe" chmurki.. :006: I nawet spróbowałem zrobić jak tu zacytowane (w ramce) i ..też nic!
 Wnioski: faktycznie to musi zależeć od jeszce innego parametru w tym Panelu lub ...jak przypuszczałem poprzednio (bo niemiżliwe ,że raz przy tych samych ustawieniach jest OK a innym razem nie) ,że jakakolwiek ingerencje w te ustawienia graficzne w Panelu Nvidii mogą i zapewne spowodują "kulkowe chmurki"  ,i .. trzeba cierpliwie czekać aż za którymś razem "przyjmą" te ustawienia i już będą wyświetlać dobrze...
 Uff ,czyli by nie frustrować się kiedy będą prawidłowe chmurki  ...3 rzazy zastanowić się przed "ruszaniem" ustawień grafiki... :karpik
 No chyba ,że ktoś zna 100% parametr z tego Panelu ,który decyduje o prawidłowym wyświetlaniu tych chmurek ... ,ale pewnie takowego nie ma ,bo ja już (wydajw mi się) wszystkie próbowałem ,aż ...wreszcie "zaskoczyło" i ...postanowiłem że już tam nie zaglądam (by się znowu nie zepsuło) ,no chyba że będzie najnowszy driver Nvidii.. :008:
Tytuł: Odp: Błędy w wyświetlaniu chmur / efekt rozmazania
Wiadomość wysłana przez: KosiMazaki w Maja 04, 2009, 22:37:09
Nie zagłębiałem się w wątek i nie wiem czy ktoś już to próbował ale na forum LOfiles wyczytałem, że niektórym pomaga wymuszenie ustawienia w Nvidia Control Panel tekstur na "High quality" i w grze cieni na "Active planar". Nie mam pojęcia czy to coś pomoże ale jeśli ktoś ma czas może spróbować.
Tytuł: Odp: Błędy w wyświetlaniu chmur / efekt rozmazania
Wiadomość wysłana przez: kris119 w Maja 05, 2009, 20:58:57
Nie zagłębiałem się w wątek i nie wiem czy ktoś już to próbował ale na forum LOfiles wyczytałem, że niektórym pomaga wymuszenie ustawienia w Nvidia Control Panel tekstur na "High quality" i w grze cieni na "Active planar". Nie mam pojęcia czy to coś pomoże ale jeśli ktoś ma czas może spróbować.
Dzięki za próbę pomocy innym ..i mnie :007: na przyszłość ,gdyby znowu wystąpiły te problemy..
 Jednak przy wielu różnych ustawieniach ..te takstury na "Wysoką Jakość" w Panelu Nvidii czy cienie "Active planer" w grze zostawiałem a "ruszałem" inne ,więc wiem że nie one (niestety) są odpowiefzialne za prawidłowe wyświetlanie chmur.. :008:
Pewnie komuś tam na forum  pomogło ,jak "tu" parę postów wyżej synchronizacja pionowa i  włączenie potrójnego buforowania ... ,ale że mi nie pomogły doszedłem do wniosku ,że musi być to jeszcze inne ustawienie lub ... przypadek że komuś "zaskoczyło" przy danych ustawieniach ,bo ja już zauważyłem że miałem pewne ustawienia przy których było OK ,by po próbie innych ustawień ,wystąpieniu "problemu chmurek" i powrocie do wydawałoby się "właściwych" ustawień były "kulkowe" chmurki.. :005: Aż za którymś razem po wył/wł. "załapywało" prawidłowo... Więc dochodzę do wniosku ,że jeśli nie trzeba ,lepiej nie "grzebać"w ustawieniach Panelu Nvidii ,bo ...potem można czekać na wiele wył/wł. aż "zaskoczy"...
Tytuł: Odp: Błędy w wyświetlaniu chmur / efekt rozmazania
Wiadomość wysłana przez: Mefisto w Listopada 06, 2009, 21:39:06
Witam wszystkich miłośników wirtualnego latania!
Odgrzebałem ponownie temat licząc, iż może ktoś znalazł rozwiązanie problemu. U mnie po zainstalowaniu nowych sterowników do GF 8800 kulkowe chmury pojawiły się na stałe. Wcześniej pojawiały się tylko, gdy włączałem wygładzanie krawędzi lub uruchamiałem Flaming Cliffs po jakimś innym programie wykorzystującym bardziej intensywnie kartę graficzną. Teraz, bez względu na wszystkie zalecane w tym wątku ustawienia, „kulkowe chmury” pojawiły się na stałe.
Proszę o pomoc, wygląd tych chmur bardzo psuje klimat.
Tytuł: Odp: Błędy w wyświetlaniu chmur / efekt rozmazania
Wiadomość wysłana przez: KosiMazaki w Listopada 06, 2009, 22:35:39
Rozumiem, że chodzi o taki efekt?

(http://img21.imageshack.us/img21/2576/screenshot116.th.jpg) (http://img21.imageshack.us/i/screenshot116.jpg/)

Jak tak, to ustaw sobie Antyaliasing w panelu Nvidii na x2 lub x4 i "ficzer" zniknie. najlepiej dla aplikacji "lockon.exe" aczkolwiek możliwe, że jak odgórnie dla wszystkich aplikacji to zaznaczysz to też ruszy. Generalnie musisz to wymusić z poziomu sterownika. Piszę z głowy więc musisz sam sprawdzić.
Tytuł: Odp: Błędy w wyświetlaniu chmur / efekt rozmazania
Wiadomość wysłana przez: Mefisto w Listopada 07, 2009, 20:42:58
Dzięki za odpowiedź. Faktycznie to o ten efekt chodziło. Twoja rada zadziałała i brzydkie chmury zniknęły. Dziwne, ponieważ przy poprzedniej wersji sterowników właśnie wygładzanie wywoływało to zniekształcenie, chociaż nie jestem pewny czy nie włączałem wtedy również wygładzania przezroczystości.
Jeszcze raz Wielkie Dzięki.