Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych
Hangar => Lock On/Flaming Cliffs/Flaming Cliffs 2.0/Flaming Cliffs 3/Flaming Cliffs 2024 => Wątek zaczęty przez: .Lukaasz. w Lutego 01, 2009, 09:43:33
-
Wiem tylko tyle, że filmiki można kręcić wybierając w edytorze misji Flight-> Record flight. Potem można go obejrzeć z różnych kamer.. Ale jak ustawiać poszczególne kamery. A dokładniej chodzi np. o widok ze spodu samolotu, widok zewnętrzny (w którym samolot się porusza) itp. Proszę o pomoc i z góry dziękuję.
-
Zaraz po nagraniu filmiku (najlepiej) kliknąć na którąś szufladkę z menu i jest opcja Edit Video. Jeżeli chcesz nagrać avi to zajrzyj do tego (http://www.il2forum.pl/index.php?topic=4208.0) wątku.
-
Flight-> Record flight
Z tego, co pamiętam, nagrywasz tym tylko samo demko. Dopiero potem edytujesz, odtwarzasz i zgrywasz Frapsem, albo wybierasz po prostu w grze opcję zapisu do avi.
-
Ja bawię się z kombinacjami klawiszy CTRL+/ | * na numerycznej przy widoku F3, F2, F4. Najlepiej opracować koncepcję, przeleciec cały lot w kabinie i później na F3 zapodać klawisze...
(http://img516.imageshack.us/img516/7382/przechwytywanieuk0.th.jpg) (http://img516.imageshack.us/my.php?image=przechwytywanieuk0.jpg)
CZERWONE - ALT
NIEBIESKIE - SHIFT
ZIELONE - CTRL
Klawiatura do LOMAC FC jest tu: http://www.lockonfiles.com/modules.php?name=Downloads&d_op=getit&lid=265#dl (http://www.lockonfiles.com/modules.php?name=Downloads&d_op=getit&lid=265#dl)
Jeśli chodzi o zgrywanie... Warto przygotować lot - edit flight - i zgrać go FRAPS'em, Loczkowe oprogr do zgrywania video troszku toporne ;-) więc trzeba się posiłkować innym softem.
-
spróbuję ;] dzięki za pomoc
-
Warto przygotować lot - edit flight - i zgrać go FRAPS'em, Loczkowe oprogr do zgrywania video troszku toporne więc trzeba się posiłkować innym softem.
Owszem ale warto pamietac o jednej rzeczy .Zgrywanie wbudowanym edytorem może trochę trwa ,ale pozwala na nagranie filmiku na max detalach
uzyskując idealna płynność bez względu na to jaka konfiguracje komputera mamy czego za pomocą frapsa nie da się osiągnac.
-
Czy da się ustawić w opcjach sterowania, żeby móc w kokpicie rozglądać się za pomocą myszy ?
-
Tak ale nie w edytorze opcji , polecam program LOCFG za jego pomaca można ustawić opcje gry również jeśli chodzi o widoki F4 czyli onboard jak również aktywowania sterowania widoków za pomocą myszy wewnątrz jak i na zewnątrz itp.
Jeśli chodzi o manualna zmianę trzeba by zmienić opcje w view.cfg ale nie jestem na 100% pewny co konkretnie.
-
http://pl.youtube.com/watch?v=cgXWkZ-uPsI&feature=related
Na tym filmiku jeden z widoków pokazuje samolot od przodu z zewnątrz i samolot względem kamery porusza się. Jak ten efekt osiągnąć ?
-
Chodzi Ci o takie lekkie drgania kamery?
To się włącza w grze wciskając SHIFT + J
-
Mam lock on'a pożyczonego od kolegi.. ile kosztuje i gdzie można zakupić ten symulator ?
-
Polecam podstawkę z Allegro - Lock On Modern Air Combat. A FC - http://lockon.co.uk/ (http://lockon.co.uk/) z tej stronki - www-ersja download.
-
na Allegro nie ma a 17.50 $ nie wiem czy za drogie nie będzie jak na 17 latka..
-
Jeśli chcesz mieć widok wystrzelonej rakiety.
0. CTRL+ NUM+ (włączanie śledzenia wystrzelonych rakiet itp)
1. Lokujesz cel
2. CTRL + F4 - ustalasz sobie widoczek na rakietę...
3. FIRE ;-)
-
Chciałbym prosić także o podpowiedź jak układać choreografie do lotów akrobacyjnych. ;]
-
Jak najdynamiczniej, jak najbardziej pozornie niebezpiecznie i jak najlepiej.
Jeżeli chodzi o loty samodzielne to najlepiej przeanalizować zyski i straty energii samolotu, uwzględnić potencjalną i kinetyczną. Tutaj masz przykład taki schemat (http://aeroweb.lucia.it/rap/RAFAQ/rafaq_su37display.gif). Co do lotów zespołowych to pozostawię odpowiedz APA sq. lub innym teamom.
-
ile taki lot akrobacyjny powinien trwać ?
http://luukasz.wrzuta.pl/film/dNWsrgNSr9/
Próba filmiku.. nie dopracowana jeszcze kamera ale dojdę do wprawy
-
1.Zamiast myszką "skokowo" nieprecyzyjnie obracać wciśnij Ctrl(albo Shift, nie pamiętam)+F3 i będziesz miał z tej pozycji widok na samolot (musisz tylko wyczuć moment ale skoki kamery są paskudne...).
2.Mig-29 to nie jest samolot dobry do akrobacji dla początkujących, polataj Su-27 bo żeby Migiem dać ładny pokaz trzeba umieć gospodarować energią samolotu, Twój pokaz wyszedł mało dynamiczny, bardzo przewidywalny. Przy statycznych figurach trymeruj samolot, nie walcz z nim.
3.Częściej używaj do licha zooma, bo czasem nic nie widać !
4.Trenuj, trenuj trenuj, widać że samolot nie do końca wyczułeś, z resztą lądowałeś z ogromną prędkością nie zwracając uwagi na wariometr, sunąłeś po poduszce przez paredziesiąt metrów.
5.Jak na osobę która zaczyna przygodę z LO to w porządku wyszło :002:
Ad. Lot akrobacyjny to wg. uznania, nawet 15 minut może trwać, najlepiej żeby trwał tyle co by nie zanudzić widza, czyli 4 minuty też nie są złe.
-
Czyli Su-27 więcej zooma i wyjdzie cudo ;] Podszkolę się i na MiG'a się przesiądę. Szkoda że nie ma Su-22 :001:
-
Szkoda że nie ma Su-22 :001:
Owszem szkoda, tyle że to raczej samolot wykorzystywany do zadań powietrze ziemia bo jak robi zakręt znika za horyzont na pare minut :118: Cięższy do akrobacjii niż Mig-29. Da się ustawić Su-22 jako flyby, musisz pogrzebać w MeInit, ale kokpit będzie jak w Su-27 na 99%. Widziałem tez kiedyś moda z wszystkimi samolotami ustawionymi jako flyby, musisz poszukać bo nazwy nie pamiętam.
-
Dodam jeszcze że aby najlepiej przygotować się do takiego pokazu solo dobrze jest wykonać każdy manewr osobno na większej wysokości.
Potem wykonać już nad lotniskiem .Kiedy już każda z figur będzie dobrze umiejscowiona w przestrzeni trzeba postarać się ułożyć wszystko w całość .
Warto pamietac aby tak jak wspomniał tomcat żeby nie znudzić widza po kilku minutach.Dobrze przemyślany układ to podstawa dlatego postaraj się przeanalizować zyski i straty energii samolotu, uwzględnić potencjalną i kinetyczną.
Tzn jeśli np. wychodzisz z półpętli w dół w strone pasa masz już trochę predkosci wiec rozpędzamy na tyle ile nam potrzeba do manewru np potrójna beczka , beczka akcentowana na 4,lub manewr który wymaga energii do wyjścia swieca w góre .
Musisz pamietac o zamianie predkosci na wysokosc w przypadku zajsc z jednego manewru do drugiego aby nie odlatywać zbyt daleko na zbyt długo od punktu centralnego pokazu .
Jak najdynamiczniej, jak najbardziej pozornie niebezpiecznie i jak najlepiej.
- słusznie.
Jednak pamiętaj żeby przy dynamicznym sterowaniu nie szarpać nazbyt samolotem .
Co do wysokości nie ma co przesadzać bo może wygladac trochę nienaturalnie .Dla manewrów poziomych trzymaj się miedzy 20-60 m .
Na koniec pamiętaj że najlepiej wykonany manewr to taki który jest od razu wyprowadzony tam gdzie chcesz a nie gdzie cię "wyrzuci" sam manewr
wykonany ładnie, dokładnie i bez poprawek w trakcie jego wykonywania.
Powodzenia.
-
Chciałbym kiedyś dołączyć do jakiegoś zespołu akrobacyjnego... ale to przyszłość najpierw muszę się zaznajomić z tym wszystkim :).
-
Wszystko jeszcze przed Toba.
-
wiem..
Uprzedzałem już Szanownego Kolegę o stosowaniu prawidłowej pisowni. Jak widać prośby nie skutkują. W takim razie może kolejne ostrzeżenie pomoże? Dziadek Kos.
-
http://luukasz.wrzuta.pl/film/izlAxxvwsn/
mój nowy filmik chyba trochę lepszy niż ostatni
-
Nie chcę studzić Twojego zapału, jednak napiszę coś, co nie musi Ci się spodobać. Latanie nie jest łatwą sztuką, a latanie akrobacyjne to już mistrzostwo tej dziedziny, pokaz kunsztu, doświadczenia, finezji, precyzji i panowania nad samolotem, powietrzem, własnymi nerwami. Wymaga mnóstwa godzin spędzonych na treningach, często bardzo monotonnych. Powtarzania dziesiątki razy tej samej figury nim zacznie ona choć odrobinę przypominać tę wykonaną prawidłowo. Nie da się dojść do tego szybko. Trzeba motywacji i wytrwałości. Myślę, że powinieneś się przygotować na to, że Twoje początki będą wyglądać źle. Tragicznie wręcz. Nie zrażać się tym, ale wciąż pracować. I choć możesz być zadowolony ze swoich małych kroczków, które powoli zbliżając Cię do opanowania sztuki akrobacji, to nie warto skupiać się na jak najszybszym kręceniu filmów - chyba, że dla siebie, w celach pamiątkowych. By za dwa lata wyciągnąć z głębokiej szuflady, obejrzeć i z uśmiechem stwierdzić: "Tak zaczynałem, to tak tragiczne, że aż zabawne."
By zadziwić innych swoim pokazem akrobacji musisz być naprawdę dobry. Żeby być dobrym, trzeba dużo pracy. Również samokrytyki.
Sądzę, że siedemnaście lat, to wiek wystarczający, żeby podjąć ciężką pracę w doskonaleniu pilotażu. Wystarczający również do tego, by być w tym wytrwałym i pokazać klasę. Mam nadzieję, że będziesz więcej ćwiczył i rzadziej pokazywał nowe filmy - po tym można poznać profesjonalistów.
-
Tak dla ochłody polecam nowy film Virtual Blue Impulse KATANA... Rękodzieło!!! LINKhttp://www.virtual-jabog32.de/index.php?section=downloads&subcat=28&getfile=1007 (http://www.virtual-jabog32.de/index.php?section=downloads&subcat=28&getfile=1007) GODZINY ĆWICZEŃ... Polecam również manual KATANA nie trza znać jp każdy qma obrazki ;-) http://smokenow.hp.infoseek.co.jp/etc/KATANA_manu5.pdf (http://smokenow.hp.infoseek.co.jp/etc/KATANA_manu5.pdf)
-
GODZINY ĆWICZEŃ
Chciałeś powiedzieć miesiące.Z doświadczenia mogę powiedzieć aby osiagnąć przyzwoity poziom wyszkolenia a potem kiedy cała grupa jest zgrana i jest wstanie wytrenować konkretny pokaz zajmuje to ładnych parę miesięcy .To i tak krótki czas pod warunkiem ze ogólny poziom umiejetnosci jest na wysokim poziomie i wszyscy lataja regularnie min 2 razy w tygodniu po 2h .
-
GODZINY ĆWICZEŃ - liczone w tysiącach :banan
-
Chciałbym jeszcze się dowiedzieć jak puszczać biały dym z samolotu. Znalazłem tylko pod klawiszem "T" ten dym z końcówek skrzydeł (czerwony i zielony). Czy da się zmienić kolor tego dymu pod klawiszem "T" ?
-
W podstawowej wersji Lock On nie można zmienić koloru dymów. Dopiero w FC została dodana taka opcja, dzięki której można zmienić umiejscowienie dymów ( środek samolotu, końcówki skrzydeł itp. ) oraz ich kolor. Robi się to w ten sam sposób, w jaki podczepia się uzbrojenie czy zbiorniki paliwa.
-
Niestety mam wersję 1.02 :(
-
Czy podobne kombinacje klawiszy sa w FC3 ? Nie działało mi nic prócz F1, F2, F3, F4
Ja bawię się z kombinacjami klawiszy CTRL+/ | * na numerycznej przy widoku F3, F2, F4. Najlepiej opracować koncepcję, przeleciec cały lot w kabinie i później na F3 zapodać klawisze...
http://img516.imageshack.us/my.php?image=przechwytywanieuk0.jpg
CZERWONE - ALT
NIEBIESKIE - SHIFT
ZIELONE - CTRL
Klawiatura do LOMAC FC jest tu: http://www.lockonfiles.com/modules.php?name=Downloads&d_op=getit&lid=265#dl (http://www.lockonfiles.com/modules.php?name=Downloads&d_op=getit&lid=265#dl)
Jeśli chodzi o zgrywanie... Warto przygotować lot - edit flight - i zgrać go FRAPS'em, Loczkowe oprogr do zgrywania video troszku toporne ;-) więc trzeba się posiłkować innym softem.
Nie cytujemy obrazków. Mazak.
-
Co do ciekawych ujęć , może ktoś mi podpowie jakie klawisze odpowiadają za taki widok ?.
http://www.youtube.com/watch?v=RTdzwTGDMvA
-
F11- punkt na lotnisku i praca myszką.
-
F11- punkt na lotnisku i praca myszką.
Dzięki :)