Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych

Hangar => IŁ-2 Szturmowik/Forgotten Battles/Ace Expansion Pack/Pacific Fighters/1946 => Wątek zaczęty przez: Pierdyl w Maja 13, 2009, 12:32:42

Tytuł: Przeciążenia i korkociągi podczas ostrych skrętów
Wiadomość wysłana przez: Pierdyl w Maja 13, 2009, 12:32:42
Witam! Mam taki problem: Kiedy sobie latam, lecę za kimś kogo chcę zestrzelić, on wykonuje ostre skręty, a kiedy ja chce utrzymać się na jego ogonie i robię to co on to samolot często mi zaczyna wirować, wpadać w korkociągi, zlatuje mi nie na tą stronę co trzymam joya itp. Już przestawiałem w ustawieniach nachylenia i przechylenia na mniejsze wartości niż 100. Trochę to pomogło ale wtedy samolot nie jest tak zwrotny. Też macie podobne problemy co ja? Jeśli tak to jak Wy sobie z nimi radzicie ?
Tytuł: Odp: Przeciążenia i korkociągi podczas ostrych skrętów
Wiadomość wysłana przez: chincz w Maja 13, 2009, 13:58:05
Ja na przykład latam prosto.
Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Przeciążenia i korkociągi podczas ostrych skrętów
Wiadomość wysłana przez: I/JG53_Angel w Maja 13, 2009, 18:30:48
Ja porobiłem sobie takie kreski na klacie(coś a'la climb ladder w nowoczesnym hud'zie).
Jak mi drąg w trakcie rwania na klatę podejdzie do ostatniej kreski to przestaję(sic!)ciągnąć...
Tytuł: Odp: Przeciążenia i korkociągi podczas ostrych skrętów
Wiadomość wysłana przez: Pierdyl w Maja 13, 2009, 19:35:23
Ja porobiłem sobie takie kreski na klacie(coś a'la climb ladder w nowoczesnym hud'zie).
Jak mi drąg w trakcie rwania na klatę podejdzie do ostatniej kreski to przestaję(sic!)ciągnąć...


hy hy hy bardzo śmieszne!  To może teraz ja się pośmieje - Pewnie lubisz ciągnąć tego drąga? To czemu przestajesz?
Tytuł: Odp: Przeciążenia i korkociągi podczas ostrych skrętów
Wiadomość wysłana przez: Sundowner w Maja 13, 2009, 19:40:04
Jeśli tak to jak Wy sobie z nimi radzicie ?
Latamy nie przeciągając maszyn.
Tytuł: Odp: Przeciążenia i korkociągi podczas ostrych skrętów
Wiadomość wysłana przez: I/JG53_Angel w Maja 13, 2009, 20:03:29

hy hy hy bardzo śmieszne!  To może teraz ja się pośmieje - Pewnie lubisz ciągnąć tego drąga? To czemu przestajesz?
Ileż można...
Tytuł: Odp: Przeciążenia i korkociągi podczas ostrych skrętów
Wiadomość wysłana przez: Avat w Maja 13, 2009, 20:48:09
Jak sie samolot trzęsie to odpuść. Albo weź Spitfire'a / Yaka 3 :)
Tytuł: Odp: Przeciążenia i korkociągi podczas ostrych skrętów
Wiadomość wysłana przez: Rammjager w Maja 13, 2009, 21:00:41
Ja na przykład latam prosto.
... i powoli :002:
Tytuł: Odp: Przeciążenia i korkociągi podczas ostrych skrętów
Wiadomość wysłana przez: MelonVb w Maja 13, 2009, 21:21:58
Hej

Nie zauważyłem tu jeszcze poważnej odpowiedzi na pytanie Pierdyla :008:

Wyczucie przeciągnięcia w Iłku przyjdzie Ci z czasem, to jest jednak gra, nie siedzisz w samolocie i nie czujesz go tyłkiem.
Nie radzę zmniejszać czułości dżoja ale po prostu ćwiczyć ostre zakręty, i powoli dojdziesz do wprawy ,aż zaczniesz je robić na granicy przeciągnięcia bo o to w walce chodzi.
Przy okazji radzę ćwiczyć na troszkę większych wysokościach , aby się nie rozbijać, ale ćwiczyć też wyjścia z korkociągów.

Pozdrawiam :001:
Tytuł: Odp: Przeciążenia i korkociągi podczas ostrych skrętów
Wiadomość wysłana przez: KosiMazaki w Maja 13, 2009, 21:41:57
O lataniu to On może i nie ma pojęcia ale chociaż poprawnie temat nazwał.
Tytuł: Odp: Przeciążenia i korkociągi podczas ostrych skrętów
Wiadomość wysłana przez: Edelmann w Maja 13, 2009, 22:03:16
Pierdyl - rozumiem że masz ostatnią wersję gry? Jeśłi tak to nie przejmuj się - ten typ tak ma chocby nie wiem co. Chcąc dojśc do jakiejś "normalności" ustawienia dżojstika w trzech osiach pourywałem nie tylko troszkę poniżej wartości 100 a wręcz stworzyłem krzywe nieomal poziome :D. Nic to nie dało. I to bez względu czy dżojstick z force feedbackiem czy bez . Po prostu tam nie ma samolotów  a 100 gramowe samolociki - zachowują sie dokładnie tak samo.   

Pozostaje trening i łagodne traktowanie dżojstika - płynne i spokojne ruchy i tyle. No i faktycznie - mniej skręcaj - to też "jakaś" w końcu taktyka - i jak doświadczenie podpowiada  niejednokrotnie skuteczna  :021:

A co do ustawień spróbuj sobie ustawić reakcję w zakładce ... nie pamiętam jak się zwie - chyba "pitch" - w każdym razie chodzi o czułość steru wysokości na przykład na takie wartości: 0,2,5, 11, 20, 29, 39, 57, 78, 95
Eksperymentuj z takimi ustawieniami zmieniając je wedle swojego uznania . Duże znaczenie może mieć też używanie trymera w czasie lotu i walki. 
Musisz cierpliwie próbować, może znajdziesz jakieś wyjście... . Cierpliwość to wymagana cecha dla tej gry.

Pozdrawiam!



Tytuł: Odp: Przeciążenia i korkociągi podczas ostrych skrętów
Wiadomość wysłana przez: bluesbrat w Maja 13, 2009, 22:42:42
  Kolego Piedryl! Nie Irytuj się, często niepoważnymi, odpowiedziami Starych Wyg  :002: Jestem przekonany, że nie są one po to, żeby Ci dokuczyć. Wręcz przeciwnie. Mnie by to zmobilizowało do jeszcze wytrwalszych ćwiczeń i do szukania info wszędzie gdzie się da  :001: Czasami trzeba czytać między wierszami np.:
Ja na przykład latam prosto.
Pozdrawiam
  Latanie prosto ( bez większych wychyleń sterów) = szybko!
... i powoli :002:
   Lecisz wolniej - ciaśniej Skręcisz! ( he he oczywiście nasówa się pytanko: jak wolno lecieć? Odp.:
Latamy nie przeciągając maszyn.
).

  Polecam odwiedziny na sronach E-dywizjonów. Tam często jest duuuuużo o pilotażu, walce, taktyce itp. Oczywiście rady doświadczonych Kolegów- bezcenne  :003:, ale nie od razu Rzym zbudowano...

       pozdr

   
Tytuł: Odp: Przeciążenia i korkociągi podczas ostrych skrętów
Wiadomość wysłana przez: KosiMazaki w Maja 13, 2009, 23:12:13
  Polecam odwiedziny na sronach E-dywizjonów. Tam często jest duuuuużo o pilotażu, walce, taktyce itp.   

Słuszna uwaga.

http://www.kg200.xt.pl

Zakładka "szkoła" i tam po lewej będzie pokretło.

Miłego czytania.
Tytuł: Odp: Przeciążenia i korkociągi podczas ostrych skrętów
Wiadomość wysłana przez: F. von Izabelin w Maja 14, 2009, 13:01:55
  Kolego Piedryl! Nie Irytuj się, często niepoważnymi, odpowiedziami Starych Wyg  :002: Jestem przekonany, że nie są one po to, żeby Ci dokuczyć.

No nie wiem. :D
Tytuł: Odp: Przeciążenia i korkociągi podczas ostrych skrętów
Wiadomość wysłana przez: chincz w Maja 14, 2009, 14:11:09
Ale że jeszcze nikt nie wspomniał o fukcji: "szukaj"... Koniec świata.
Tytuł: Odp: Przeciążenia i korkociągi podczas ostrych skrętów
Wiadomość wysłana przez: Pierdyl w Maja 14, 2009, 16:53:57
Dzięki wszystkim za odpowiedzi i słuszne uwagi. Poczytam, poszukam, popatrzę :) Fakt żaden ze mnie pilot, ale mam chęci więc może coś ze mnie jeszcze będzie :) Kto pyta nie błądzi. Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Przeciążenia i korkociągi podczas ostrych skrętów
Wiadomość wysłana przez: Kubiszko w Sierpnia 08, 2009, 16:13:19
polecam wszystko ustawic na 100 od pocztku do konca(pith,roll,yaw).Ciezko sie przyzwyczaic ale da rade.Jest czuly przy kazdej prędkosci i lepiej reaguje na stery.Naprawde minimalne ruchy.
Przy lataniu P-51 polecam brać 25% paliwa które starcza na 40 min lotu + zbiorniki podwieszane które odrzucasz przed walką(gdybyś nie wiedział),dopiero wtedy mozesz coś się pokręcić.

A co do black outow to wiedz ze niebieska strona ich prawie nie ma.Widać w czasie WW2 mieli kombinezony antyprzeciązeniowe.Tolerancja na to i wiele innych zjawisk w tej grze jest na korzyść niemców niestety.
W następnym patchu spodziewam sie braku amunicji w alianckich samolotach lub obnizenia jej skutecznosci do 0,1% :)

Jakbyś miał wiecej pytań daj znak na privie
Pozdrawiam

Zdania rozpoczynamy wielką literą i stosujemy inne zasady poprawnej pisowni (np. polskie litery).
Razorblade1967
Tytuł: Odp: Przeciążenia i korkociągi podczas ostrych skrętów
Wiadomość wysłana przez: Blakhart w Sierpnia 09, 2009, 13:21:16
"A co do black outow to wiedz ze niebieska strona ich prawie nie ma.Widać w czasie WW2 mieli kombinezony antyprzeciązeniowe.Tolerancja na to i wiele innych zjawisk w tej grze jest na korzyść niemców niestety.
W następnym patchu spodziewam sie braku amunicji w alianckich samolotach lub obnizenia jej skutecznosci do 0,1% :)"

Lubię takich gości...naprawdę. Od razu widać, że ma się do czynienia z pseudo-specjalistą, który niewiele wie, na niewielu rzeczach się zna, ale jak ma okazję to szczeka najgłośniej :) .
Kubiszko polecam Ci onet na zostawianie komentarzy, tam na pewno znajdziesz gości o podobnym poziomie, a następnym razem zanim się ośmieszysz publicznie pomyśl trochę nad tym co piszesz i poprzyj to mocnymi argumentami. Przydałyby się jakieś wykresy, testy i rzeczowa obiektywna analiza. Jak już zgromadzisz odpowiednie materiały to daj znać, z chęcią podyskutuję. Tymczasem zabieraj grabki i zmykaj na swoje podwórko.

Pozdrawiam  :001: .
Tytuł: Odp: Przeciążenia i korkociągi podczas ostrych skrętów
Wiadomość wysłana przez: Kubiszko w Sierpnia 10, 2009, 21:48:18
Musiałbym mieć tyle lat co Ty panie Black....Piękne jest to ze nie musze niczego udowadniać.
Pierdyl polata troche po czerwonej stronie mam nadzieje i sam zobaczy ze cos nie gra.

Ps.
Zupełnie nie potrzebny ten atak agresji.Nie pisałem do Ciebie więc daruj sobie komentarze.

pozdrawiam
Tytuł: Odp: Przeciążenia i korkociągi podczas ostrych skrętów
Wiadomość wysłana przez: Rammjager w Sierpnia 11, 2009, 11:13:45
A co do black outow to wiedz ze niebieska strona ich prawie nie ma.Widać w czasie WW2 mieli kombinezony
antyprzeciązeniowe.Tolerancja na to i wiele innych zjawisk w tej grze jest na korzyść niemców niestety.
W następnym patchu spodziewam sie braku amunicji w alianckich samolotach lub obnizenia jej skutecznosci do 0,1% :)

Ot, ciekawostka ...
A na jakiej podstawie szanowny kolega wyciągnął takie daleko idące wnioski ?
Śmiem twierdzić, ze blackout'y mają wszyscy - i czerwoni i niebiescy.
Polemizowałbym również ze stwierdzeniem, jakoby 20mm wystrzelone ze Shvak'a, 0.50 cala z Browninga, lub 12.7mm w UB odbijały się od pancerza Bf-109 lub Fw190 nie czyniąc żadnych zniszczeń.

Pozdrawiam serdecznie.
Ramm
Tytuł: Odp: Przeciążenia i korkociągi podczas ostrych skrętów
Wiadomość wysłana przez: Blakhart w Sierpnia 11, 2009, 16:14:44
Jeżeli coś stwierdzasz to musisz mieć także argumenty by to twierdzenie podtrzymać i przekonać innych o jego prawdziwości. W innym wypadku ośmieszasz się publicznie bo po prostu gadasz czy też piszesz głupoty ( BTW "niepotrzebnie" piszemy razem, używaj słownika, bądź opcji sprawdzania ortografii jeżeli masz braki z podstawówki albo dys-coś tam ).
Albo dowody i argumenty, albo pozostajesz na pozycji mieszkańca Ciemnogrodu o wąskich horyzontach myślowych ograniczonych do "jestem mistrzem spita", a "niebiescy mają lepsze maszyny" ( a może po prostu mają lepszych pilotów...lol...:) )
Wybieraj panie kolego :).
Jak chcesz to mogę specjalnie dla Ciebie nagrać kilka track`ów jak ślicznie 109 pęka albo dymi po 1-2sec serii z 12,7. Tak się składa, że p51 to jeden z moich ulubionych samolotów i wcale nie uważam żeby był słaby, po prostu trzeba umieć z niego strzelać i mieć odpowiednio ustawioną zbieżność.
A jeżeli chodzi o np. made by CCCP amunicję, to jakieś 2 tygodnie temu frontowy kolega z Rumunii D13-th_TakeOff wysłał mi screeny z testami amunicji i porównanie balistyki pocisku i donośności.

zasięg amunicji Bf 109F4
http://img3.imageshack.us/i/f4range2.jpg/

zasięg z I 16
http://img188.imageshack.us/i/i16range2.jpg/

zasięg z IL-2
http://img12.imageshack.us/i/il2range2.jpg/

Na podstawie długości drogi startowej ładnie można ocenić donośność pocisków. I co w tym takiego słabego panie kolego ?

Nie przejawiam agresji, co najwyżej ironię. Ot śmieszą mnie pewne fobie graczy...
Tytuł: Odp: Przeciążenia i korkociągi podczas ostrych skrętów
Wiadomość wysłana przez: Kubiszko w Sierpnia 11, 2009, 16:57:02
masz racje mistrzu :).

na każdym forum debil jak zwykle

Po raz kolejny - zdania rozpoczyna się wielką literą, a kończy kropką!
W efekcie + 20pkt karnych.

Razorblade1967
Tytuł: Odp: Przeciążenia i korkociągi podczas ostrych skrętów
Wiadomość wysłana przez: pik50 w Października 16, 2009, 14:30:58
Witam! Mam taki problem: Kiedy sobie latam, lecę za kimś kogo chcę zestrzelić, on wykonuje ostre skręty, a kiedy ja chce utrzymać się na jego ogonie i robię to co on to samolot często mi zaczyna wirować, wpadać w korkociągi, zlatuje mi nie na tą stronę co trzymam joya itp. Już przestawiałem w ustawieniach nachylenia i przechylenia na mniejsze wartości niż 100. Trochę to pomogło ale wtedy samolot nie jest tak zwrotny. Też macie podobne problemy co ja? Jeśli tak to jak Wy sobie z nimi radzicie ?





Na tablicy przyrządów jest taki z czarną kulką - należy starać się w czasie wykonywania wszelkich skrętów i nie tylko, żeby znajdowała się ona między czarnymi kreskami. To też pomoże na wspomniane bolączki
Tytuł: Odp: Przeciążenia i korkociągi podczas ostrych skrętów
Wiadomość wysłana przez: Dzigi w Października 16, 2009, 17:22:49
Jakie znacie dobre metody na zrobię skrętu żeby usiąść na ogonie wrogowi którego minelismy przed sekunda na czołówce ? Czesto w taki sposób mam jego na ogonie ;/
Tytuł: Odp: Przeciążenia i korkociągi podczas ostrych skrętów
Wiadomość wysłana przez: Avat w Października 16, 2009, 18:08:27
Leć prosto na lekkim wznoszeniu. On gwałtownie skręcając do Ciebie wytraci większość energii i całkowicie ją zużyje próbując Cię dogonić. Kiedy jesteś już wyżej, możesz bezpiecznie kręcić łagodne kółka nad nim i wybrać moment ataku.

Sam tak próbuję robić ale na ogół brakuje mi cierpliwości i nie wykorzystuję przewagi  :banan
Tytuł: Odp: Przeciążenia i korkociągi podczas ostrych skrętów
Wiadomość wysłana przez: Dzigi w Października 16, 2009, 21:16:43
Tez tak myślałem ale zawsze jakoś wachałem(wahałem) się tego stosować, teraz sprobuje ;]