Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych

Hangar => MS Flight Simulator X/FSX: SE/Prepar3D/MS FS2020/MS FS2024 => Wątek zaczęty przez: k1oor w Maja 27, 2009, 09:04:54

Tytuł: W widoku 2D w miejscu zegarów analogowych są czarne plamy, a 3D dziura na wylot
Wiadomość wysłana przez: k1oor w Maja 27, 2009, 09:04:54
Witam,

Właśnie nabyłem i zainstalowałem polską wersję FSX'a "De Luxe" - zgodnie z zasadą "zobaczyłeś, spodobało się, kup oryginał"  :icon_redface:

No i zapuściłem sobie najprostszą lekcję - lot po prostej. Ląduję w kokpicie Cessny - 172 chyba - i lekka konsternacja... W widoku 2D w miejscu zegarów analogowych sa czarne plamy. W widoku 3D jest fajniej - dziura na wylot, można zobaczyć kręcące się śmigło.

Postanowiłem sprawdzić czy to przypadłość konkretnych samolotów czy gry.
Zainstalowałem SP1 i SP2. Zmieniłem sterownik grafiki z Catalysta DNA 8.9 na oryginalny 9.5 - bez zmian.
Natomiast przesiadka do innych maszyn wykazała że na podobne problemy cierpi:
Cessna 172, Mooney Bravo (wersja ze szkłem też jest dziwna chociaż panel szklane działają), Bell 206 i dwusilnikowy King Air. Ręce mi opadły i więcej nie sprawdzałem...
Czy FSX'a naprawdę musiał zrobić MS?   :631:

O co chodzi? :566:
Tytuł: Odp: Zegary analogowe w FSX - tylko niektóre samoloty
Wiadomość wysłana przez: k1oor w Maja 27, 2009, 09:26:21
Aha i jeszcze jedno co mi się przypomniało przy okazji - po co mi klucz w pudełku skoro przy instalacji ani razu program o niego nie pyta a grę można odpalić bez problemu bez płyty w napędzie? (do wersji legalnej inaczej trzeba było ściągać "cudowne" narzędzia. a tu nagle zero zabezpieczeń?).

I jeszcze znalazłem tu http://en.wikipedia.org/wiki/Microsoft_Flight_Simulator_X#Flight_Simulator_X:_Acceleration taki fajny tekst:
"One of the bugs, which occurs only in the Standard Edition of Flight Simulator X, is that the Maule Air Orion aircraft used in the mission has missing gauges and other problems, as it is a Deluxe Version-only aircraft."

Czyli że samoloty z wersji De Luxe już tak mają a te z wersji Standard są OK?
Bardzo byłoby to zabawne...
Tytuł: Odp: Zegary analogowe w FSX - tylko niektóre samoloty
Wiadomość wysłana przez: Shaitan w Maja 27, 2009, 09:40:35
Numer z pudełka potrzebny jest do aktywacji FSXa. Jeśli gra nie prosi o ten numer to znaczy że te twoje cudowne narzędzia dalej siedzą w systemie. Mało prawdopodobne żeby było to powodem braków zegarów ale w świecie PC wszystko jest możliwe.
Jak dla mnie coś się popierdzieliło przy instalacji podstawki, może nie masz tych zegarów w folderze "gauges". Polecam reinstalke FSXa przy wcześniejszym wyczyszczeniu systemu z wszystkich śmieci pozostałych po piracie. Nas..łeś sobie do systemu to teraz nie stękaj na MS. Próbowałem na szybko coś wygooglować w tym temacie ale większość problemów z brakiem zegarów występuje w dodatkowych samolotach ściągniętych z netu.

Czyli że samoloty z wersji De Luxe już tak mają a te z wersji Standard są OK?
Bardzo byłoby to zabawne...

Ten fajny tekst mówi że "jednym z błędów, który występuje tylko w wersji standard, jest brak zegarów plus jeszcze inne problemy w samolocie Maule Air Orion gdy używamy go w misjach. Dzieje się tak dlatego że ten model jest tylko dostępny w wersji Deluxe". Jakim cudem można go w ogóle używać w wersji Standard to nie wiem.
Tytuł: Odp: Zegary analogowe w FSX - tylko niektóre samoloty
Wiadomość wysłana przez: k1oor w Maja 27, 2009, 10:29:30
OK. Na podstawie tego co napisałem wcześniej faktycznie można tak sądzić - mea culpa, mea maxima culpa - ale scrackowanie FSXa nie wymaga żadnych narzędzi które ingerują w sam system, wystarczy do katalogu z FSXem wgrać parę DLLi i programik "fsx". Wszystko wcześniej wywaliłem, czyściłem rejestr, więc powinno być OK. Co do numerka z pudełka to ostatnio czytałem sobie temat zabezpieczeń przy okazji Black Shark'a i w jednym z postów było coś takiego że super zabezpieczenia programów stosuje się na początku żeby utrudnić piractwo a po kilku latach mogą się pojawić oficjalne patche które usuwają niedogodność w stylu "płyta w napędzie podczas gry". A że premiera FSXa była już 3 latka temu to mogę sobie wyobrazić wersję bez zabezpieczeń (pewnie dlatego kosztuje nieco ponad 50 zł).

Na okoliczność eksperymentu mogę wygrzebać pirata i zainstalować z niego FSX'a i sprawdzić czy bez płyty pójdzie, ale wydaje mi się że nie.

Po krótkim googlowaniu natrafiłem na wątek o gościu z podobnym problemem ale w Viscie. Dostał bardzo dobrą radę jak ten problem rozwiązać:

"Okay, there were some issues with the way FSX registered itself in the registry. The security embedded within the program that only allows it to be installed on two "machines" created some unique results when attempting reinstalls on the "same machine" which is allowed as many times as you wish. Check these links, there is a microsoft utility for correcting this anomaly. "

"First, uninstall completely including any third party addons. Then, clean your registry. Also, make sure you remove the FSX folder from documents and settings/(your username)/application data/microsoft. Then defrag your drive. Then shut the machine down, all the way and unplug it from the wall for about a half hour to allow for cool down and degaussing of the motherboard components. Next, check inside for any excess dust buildup. Finally, plug it back in and start it up then run your registry cleaner once more. At this point use the FSX utility then perform your reinstall. Start FSX after installation BEFORE installing any sort of addons and make sure it is functional. I know it sounds like a lot of work, but it does ensure you are working with a clean installation."

Bardzo mi się podoba ten kawałem o kurzu i degaussacji :D.

PS.
Co do MS i ich systemu to w znanym piśmie o grach komputerowych pojawił się tekst w stylu "nieważne jak zły by MS system nie zrobił to i tak zostanie przepchnięty. Przez graczy. Niestety". I coś w tym chyba jest. Ale to temat na osobny wątek o DX10 itp a to już lataniem ma związek dosyć luźny...
Tytuł: Odp: Zegary analogowe w FSX - tylko niektóre samoloty
Wiadomość wysłana przez: kapulet w Maja 27, 2009, 11:26:19
No cóż FSX jest zabawką dla cierpliwych :001:
Tytuł: Odp: Zegary analogowe w FSX - tylko niektóre samoloty
Wiadomość wysłana przez: k1oor w Maja 27, 2009, 12:02:36
Znaczy - bez pół litra nie razbieriosz...

Będę musiał o tym pamiętać jak wieczorem siądę walczyć z kompem i przygotować sobie odpowiednie zapasy :564:  :584: nerwosolu :D
Tytuł: Odp: Zegary analogowe w FSX - tylko niektóre samoloty
Wiadomość wysłana przez: Zgredd w Maja 27, 2009, 16:39:26
Cytuj
"nieważne jak zły by MS system nie zrobił to i tak zostanie przepchnięty. Przez graczy. Niestety"
Cytuj
Czy FSX'a naprawdę musiał zrobić MS?

Zawsze możesz dorzucić swoje 3 grosze do kampanii przeciwko MS, rezygnując z ich produktów, wliczając w to Win :)
Jeszcze dałbym tu prawdo do narzekania, gdybyś narzekał na ich zakupiony system, ale coś mi się wydaje, że kolega "dostał" Winzgrozę za darmo i do tego jeszcze narzeka :118:
Ten nie działający legalny FSX to kara boska za grzechy :021:

Ale żeby nie zazgredzić całego posta - podobnie jak Shaitan doradzałbym reinstalkę FSXa, a jeśli to nie pomoże to reinstalkę Win - rację ma mój przedmówca, że z PCtami wszystko może być - ja ostatnio z niewiadomego powodu miałem też błąd z gaugami i pomogła dopiero reinstalka Win.
A kto instaluje kraki, te zbiera buraki :banan
Tytuł: Odp: W widoku 2D w miejscu zegarów analogowych są czarne plamy, a 3D dziura na wylot
Wiadomość wysłana przez: Razorblade1967 w Maja 27, 2009, 19:19:25
...zgodnie z zasadą "zobaczyłeś, spodobało się, kup oryginał"  [...]Czy FSX'a naprawdę musiał zrobić MS?   :631:

Zgodnie z tą zasadą MS wydał już daaaawno demo swojego FSX.

Proszę zakończyć dyskusję o pirackich programach na tym Forum! Czy do niektórych nie dociera, że sobie tego tutaj nie życzymy (jak się nie podoba to zawsze można się pożegnać)!? A dla k1oor-a +20 punktów!
Tytuł: Odp: W widoku 2D w miejscu zegarów analogowych są czarne plamy, a 3D dziura na wylot
Wiadomość wysłana przez: kapulet w Maja 27, 2009, 21:06:53
Korzystając z okazji chciałem wytłumaczyć że w temacie RoF z mojej strony to był po prostu żart. Nigdy nie wypowiadałem się wcześniej o pirackich programach a i wszystkie symulatory jakie posiadam są oryginalne.

Razor prosił o zakończenie dyskusji. Mazak
Tytuł: Odp: W widoku 2D w miejscu zegarów analogowych są czarne plamy, a 3D dziura na wylot
Wiadomość wysłana przez: k1oor w Maja 28, 2009, 08:50:38
OK. Nie dyskutujemy o pirackich wersjach programów. Nie proszę o pomoc do (ostatni raz używam tego określenia) pirackiej wersji Windowsa lub gry. Od tego są inne fora. Proszę o pomoc do legalnej wersji gry.

Grę odinstalowałem, skasowałem katalog gry, skasowałem również ukryty katalog z "Application data". Przejechałem się po rejestrze regeditem i wyciąłem wszystkie klucze z "Flight" i "FSX" w nazwie. Zdefragmentowałem sobie dysk, zainstalowałem grę jeszcze raz. I dalej w kokpicie Cessny są czarne dziury.

W międzyczasie w innym wątku tego forum ktoś wspomina że zostaje przy FS 2004 bo FSX ma buga w avionice którego likwiduje reinstalacja systemu.

To jakiś chyba dowcip jest... No dajmy na to jedziemy z bryką do serwisu że klima źle działa. A tu gościu wyskakuje że trzeba w silniku i skrzyni biegów olej wymienić...

Wygląda na to żę FSX to porażka i trzeba było się na FS2004 rzucić z kasą - zaczynam rozumieć czemu FS 2004 mimo że starszy jest droższy niż nowszy FSX (80 zł kontra 50 zł na Allegro).

PS. Co to za +20 pkt?
Tytuł: Odp: W widoku 2D w miejscu zegarów analogowych są czarne plamy, a 3D dziura na wylot
Wiadomość wysłana przez: Szelma w Maja 28, 2009, 08:58:26
To nie jest forum warezowe. Za debatę o nielegalnych programach dostałeś od Administracji +20 do skilla  :020: Przy +100 wchodzisz w tzw. Next Level - Potocznie zwany "BANIK".
Ju mast gierałt of hir dej train tu kil ju... :118:
Tytuł: Odp: W widoku 2D w miejscu zegarów analogowych są czarne plamy, a 3D dziura na wylot
Wiadomość wysłana przez: k1oor w Maja 28, 2009, 09:09:05
A kiedy się te punkty kasują? Po roku jak te od prawka?
Poza tym dostałem je tylko za to że wspomniałem że miałem kiedyś wiadomo co...
I że teraz mam legalną wersję. Zbytnia szczerość nie popłaca...  :005:

Przy okazji jeszcze o FSXie:

Jak zainstaluję system od nowa, wgram FSX i zegary bedą działać, a potem go odinstaluję (dysk nie systemowy zmienię na większy na przykład) i zainstaluję jeszcze raz to z dużym prawdopodobieństwem okaże się że zegary znowu czarne...
I znowu reinstalka systemu? Jak ktoś nie ma nic poza gołym to nie problem - Ghost i po krzyku ale doinstalowanie wszystkich aplikacji (Open Office, jakiś player DVD, parę innych gier) to już robi się naprawdę mało fajne.
Tytuł: Odp: W widoku 2D w miejscu zegarów analogowych są czarne plamy, a 3D dziura na wylot
Wiadomość wysłana przez: Szelma w Maja 28, 2009, 09:42:02
Nie rozgrzebuj kolego bardziej tematu o którym się nie mówi - sam sobie strzelasz w nogę. Po co  :011:

Jeżeli chodzi o FSX a to powiem Ci jak ja mam.
Zainstalowałem go na osobnej partycji. Czystą instalkę FSXa skopiowałem sobie na osobny przenośny dysk zewnętrzny "magazyn" Prócz katalogu z FSXem skopiowałem z 3 lokalizacji z dysku systemowego katalogi odpowiedzialne za FSXa. Teraz nawet jak zmienię dysk na większy czy coś mi się wysypie podmieniam na świeże wszystkie foldery z lokalizacji systemowych i jest LALA. A jeśli dalej jest krzok to wtedy nie ma rady kasuję zawartość folderu z grą i kopiuję czystą instalkę z magazynu.

Jak sobie zrobisz Ghostem obraz dysku systemowego z poprawnie działającym FSXem ale zainstalowany na innej partycji też Ci to ratuje dupsko, ponieważ masz zabezpieczone dziewicze pliki systemowe FSXa.
Tytuł: Odp: W widoku 2D w miejscu zegarów analogowych są czarne plamy, a 3D dziura na wylot
Wiadomość wysłana przez: k1oor w Maja 28, 2009, 09:52:45
Prócz katalogu z FSXem skopiowałem z 3 lokalizacji z dysku systemowego katalogi odpowiedzialne za FSXa.

O właśnie - 3 lokalizacje. Ja znalazłem tylko jedną ukrytą oprócz katalogu samej gry (Document Settings/<user>/Application data/Microsoft - jak nic nie pomyliłem).
Możesz podać te lokalizacje? Odinstaluję grę jeszcze raz, sprawdzę co i gdzie zostało i skasuję manualnie te pozostałości.
Tytuł: Odp: W widoku 2D w miejscu zegarów analogowych są czarne plamy, a 3D dziura na wylot
Wiadomość wysłana przez: ROB w Maja 28, 2009, 10:00:17
A podaj kompletną listę samolotów z felerem. Akurat te które wymieniłeś mają pliki z zegarami w globalnym folderze GAUGES - nie w lokalnym PANEL, przy samolocie - i co ważniejsze, ich zegary to C++ DLL-ki - nie XML-owe CABy. Wynikałoby że masz problem z zegarami C++, podczas gdy CABy XML są OK. Jest potrzebna lista samolotów z felerem aby to stwierdzić na pewno.

pozdrawiam
ROB
Tytuł: Odp: W widoku 2D w miejscu zegarów analogowych są czarne plamy, a 3D dziura na wylot
Wiadomość wysłana przez: k1oor w Maja 28, 2009, 10:15:18
A podaj kompletną listę samolotów z felerem. Akurat te które wymieniłeś mają pliki z zegarami w globalnym folderze GAUGES - nie w lokalnym PANEL, przy samolocie - i co ważniejsze, ich zegary to C++ DLL-ki - nie XML-owe CABy. Wynikałoby że masz problem z zegarami C++, podczas gdy CABy XML są OK. Jest potrzebna lista samolotów z felerem aby to stwierdzić na pewno.

pozdrawiam
ROB

OK, siądę wieczorem z kartką przed kompem i zrobię spis co działa a co nie.
Na dodatek wydaje mi się że po ponownej reinstalacji FSXa i obserwacji czarnych dziur wywaliłem jakieś komponenty XML (były jakieś dwa) i biblioteki C++ też.
Czy framework też jest potrzebny, bo widzę jakieś dwie wersje i nie wiem czy też nie wywalić.
Tytuł: Odp: W widoku 2D w miejscu zegarów analogowych są czarne plamy, a 3D dziura na wylot
Wiadomość wysłana przez: Szelma w Maja 28, 2009, 10:48:21
Jak tak zaczniesz wywalać wszystko to będziesz musiał windę przeinstalować NET Framework najlepiej zainstalować 3.5 a prócz tego z listopada 2008 DirectX SDK. Jak wrócę do domu to będę patrzył gdzie te katalogi są poukrywane (Vista x64)
Tytuł: Odp: W widoku 2D w miejscu zegarów analogowych są czarne plamy, a 3D dziura na wylot
Wiadomość wysłana przez: kapulet w Maja 28, 2009, 13:59:44
To może by tak Ojciec Założyciel otworzył znów temat RoF :011:
Tytuł: Odp: W widoku 2D w miejscu zegarów analogowych są czarne plamy, a 3D dziura na wylot
Wiadomość wysłana przez: Zgredd w Maja 28, 2009, 14:36:50
k1oor -> masz pecha i rozumiem frustrację, ale plz nie pisz o wyższości FS9 nad FSX :karpik Na tym forum jest to równie niemile widziane, jak rozprawianie o warezach. Psy na FSXa z powodzeniem możesz wieszać na forum azt..c :002:
Z win niestety tak bywa, że któregoś dnia coś samo się zepsuje i nie wiadomo gdzie szukać dziury. Ja tak miałem ostatnio właśnie z gaugami w FSX, choć do tamtego momentu wszystko działało cacy. Nic nie pomagało, nie można było znaleźć przyczyny. Przeinstalowałem system, zajęło mi to z późniejszym konfigurowaniem użytków 2 dni, przy okazji padł mi HDD z danymi z 13 lat!, a teraz jestem szczęśliwcem latającym na majstersztyku A2A :)
To się nazywa miłość do FS :banan
Tytuł: Odp: W widoku 2D w miejscu zegarów analogowych są czarne plamy, a 3D dziura na wylot
Wiadomość wysłana przez: KosiMazaki w Maja 28, 2009, 15:48:11
ale plz nie pisz o wyższości FS9 nad FSX :karpik Na tym forum jest to równie niemile widziane...

Jak masz pisać takie bzdury to ogranicz się to pisania w swoim imieniu, a nie wciągasz w to forum.
Tytuł: Odp: W widoku 2D w miejscu zegarów analogowych są czarne plamy, a 3D dziura na wylot
Wiadomość wysłana przez: Razorblade1967 w Maja 28, 2009, 16:00:36
Wygląda na to żę FSX to porażka i trzeba było się na FS2004 rzucić z kasą - zaczynam rozumieć czemu FS 2004 mimo że starszy jest droższy niż nowszy FSX.

Ciekawe czemu porażka? Pewnie dlatego, że masz komputer pełen jakiś śmieci? A może dlatego, że nie potrafisz go sobie poprawnie zainstalować czy skonfigurować? No cóż FSX jest bardziej wymagający od FS9 (zarówno pod względem sprzętowym, jak i użytkownika), ale poczytaj sobie to Forum - tutaj wielu ludzi korzysta z FSX od dawna i nie ma z nim żadnych problemów. A jak chcesz prosto, a jakość gry Cię nie interesuje to cofnij się do FS8 - będzie jeszcze taniej i prościej.

Na dodatek wydaje mi się że po ponownej reinstalacji FSXa i obserwacji czarnych dziur wywaliłem jakieś komponenty XML (były jakieś dwa) i biblioteki C++ też.

No jak "wywalasz" z gry co popadnie nie wiedząc nawet co - to życzę szczęścia w poprawnym działaniu programu.

Powiedz mi jak to możliwe, że mam FSX z kupą dodatków (darmowych i płatnych), który ma już prawie 90GB i wszystko działa? Moja rada jest taka - sformatuj dysk systemowy, postaw nowy system, definitywnie wywal ślady po wszelkich "kombinacjach", a przy okazji sprawdź i uaktualnij wszelkie sterowniki od grafiki i zrób to od początku, powoli, myśląc co robisz, a myśląc podwójnie zanim "wywalisz" cokolwiek.
Tytuł: Odp: W widoku 2D w miejscu zegarów analogowych są czarne plamy, a 3D dziura na wylot
Wiadomość wysłana przez: k1oor w Maja 29, 2009, 09:46:31
To po kolei:

Siadłem sobie wieczorem i obejrzałem kokpity wszystkich dostępnych maszyn.
Efekty jak poniżej:

A321 - wszystko OK
Baron 58 - prawie OK, ale zamiast paneli radia i busoli czarne kwadraty
Baron 58 G1000 - OK
King Air 350 - całkiem źle
Bell 206 - też źle
B737-800 - OK
B747-400 - OK, oprócz panelu radia
Bombardier CRJ 700 - OK
Learjet 45 - OK
Cessna 172 - źle
Cessna 172 G1000 - OK
Cessna 208 - OK, poza panelem radia
DHC-2 - OK
DG800 - OK
DC-3  - OK
Extra 300 - OK, poza panelem radia
G12A - OK, poza panelem radia
Maule (oba) - Ok, poza panelem radia
Mooney Bravo - źle
Mooney Bravo G1000 - OK
Piper - OK
R22 - OK, poza panelem radia

W czasie tego sprawdzania włączała mi się miła informacja o konieczności aktywacji, ale jakoś nie uruchamiał się żaden kreator aktywacji.
Poza tym musiałem walczyć z jakimiś "duchami" w kabinie - cały czas samoloty próbowały same startować, cofanie manetek ciągu nic nie dawało, na szczęście działało odcięcie paliwa...

Kupiłem sobie nową płytę główną to zainstaluję system od nowa. I wtedy się zobaczy.

Co do wywalania to po prostu moje pojęcie przechodzi ile różnego śmiecia instaluje się nawet przy instalacji głupiego sterownika grafiki i po co?!
Poza tym nie wywalam z gry tylko z systemu - tak mi się przynajmniej wydaje - i jeśli jakiś składnik jest potrzebny to powinien być dołączony na płycie z grą (w końcu instalatorowi można zaszyć jakąś minimalną "inteligencję" żeby sprawdzał zainstalowane składniki i w razie potrzeby doinstalowywał brakujące)
I czy jedna wersja np NET Framework nie przeszkadza drugiej.
No i może najmniej ważny ale dla mnie istotny fakt że te wszystkie dodatki zajmują miejsce na dysku i chociaż mogą być w ogóle nie wykorzystywane to i tak się instalują i zabierają miejsce.

W temacie FS8 - może to nie całkiem na temat ale... Kiedyś czytałem jak jakiś gość porównał blaszaka do konsoli - nie mógł się nadziwić że kupując grę wkłada płytę i gra chodzi. Zawsze i płynnie. Natomiast w blaszaku: nowy sterownik karty graficznej, nowa wersja DirectXa, a najlepiej nowa wersja systemu i nowa karta graficzna (to już ode mnie).

Staram się żeby na kompie nie mieć śmieci, nie instaluję czego popadnie.
Czyszczę rejestr itp. Ale mam wrażenie że system po instalacji i po zainstalowaniu jakiejkolwiek aplikacji i jej odinstalowaniu nie jest już takim systemem jak ten po czystej instalacji. A powinien. Ale nie - system musi pamiętać czy user przypadkiem nie instalował tego gierkę rok temu. Ano instalował, a potem nie miał czasu na granie, ale za to potrzebował miejsca na dysku bo kompa z centrum rozrywki przerobił na narzędzie pracy. Potem się odkuł i znowu chciałby się pobawić, ale się nie da bez reinstalki systemu. No żeby chociaż była jakaś aplikacja która kompleksowo czyści katalogi i rejestr po pozostałościach poprzednich instalacji...
Tytuł: Odp: W widoku 2D w miejscu zegarów analogowych są czarne plamy, a 3D dziura na wylot
Wiadomość wysłana przez: k1oor w Maja 29, 2009, 09:54:19
Co do narzekania na FSXa...

To że ma buga w awionice który znika po reinstalce systemu wyczytałem na tym forum.

To że FSX wygląda super w stosunku do FS 2004 to nie całkiem prawda - w PC Pilocie gość napisał że po zainstalowaniu paru dodatków FS 2004 wygląda prawie tak samo dobrze jak FSX, ale działa płynniej.

Poza tym prosta zależność - cenowa - sugeruje jakość produktu.
Nie mówię że FSX jest całkiem do kitu - wygląda ładnie, ale mógłby mieć parę błędó mniej. I na pewno są osoby którym działa bezproblemowo. Mnie jakoś nie chce.
Tytuł: Odp: W widoku 2D w miejscu zegarów analogowych są czarne plamy, a 3D dziura na wylot
Wiadomość wysłana przez: Shaitan w Maja 29, 2009, 10:11:37
Bez jaj z tym porównaniem FS9 do FSXa. Może lotniska wyglądają tak samo ale już inne elementy to zdecydowana przewaga FSXa. Np. siatka terenu w wyższej rozdzielczości, bardziej gęsty autogen (szczególnie drzewa - lasy wyglądają wreszcie tak jak powinny), cienie w kokpicie samolotów, woda i wiele innych pierdół.
Tytuł: Odp: W widoku 2D w miejscu zegarów analogowych są czarne plamy, a 3D dziura na wylot
Wiadomość wysłana przez: some1 w Maja 29, 2009, 10:25:04
Co do tematu wątku:

Jeśli w folderze FSX/Gauges nie masz plików dll z nazwami samolotów w których Ci różne rzeczy nie działają (np Bendix_king_radio.dll), to znaczy że masz skopaną instalację. Jeśli masz takie pliki to znaczy że masz skopany system bo FSX ich nie może wczytać. Dlaczego masz skopany system nie wiem, może antywir coś blokuje, ale możesz spróbować tego:
http://ops.precisionmanuals.com/wiki/FSX_Trust_DLL_Policy
i ewentualnie przeinstalować FSX jeśli nie zechce zadziałać od razu.

Co do gościa z PC pilot co twierdzi że po zainstalowaniu paru dodatków FS 2004 wygląda prawie tak samo dobrze jak FSX - do FSX też można zainstalować parę dodatków i wtedy będzie wyglądał bardziej niż prawie.

Co do ceny / jakość: FSX początkowo kosztował 300 zł w czasach kiedy za FS2004 trzeba było dać koło 200. Tylko że kopii FSX jest od tego czasu na rynku dużo i po niższych cenach, natomiast FS2004 nikt nie wydaje ponownie i to co jest dostępne to jakieś resztki z dawnych lat. Jeśli wyjdzie w kolekcji klasyki to będzie podobnie jak FS2002 za 20 zł.

Co do wyższości jednego symulatora nad drugim czy jakimś innym, tego czy i gdzie jest to mile widziane: idźcie lepiej się przewietrzyć, pogoda ładna.

Co do reszty narzekań: kup tę konsolę i nie zawracaj głowy.
Tytuł: Odp: W widoku 2D w miejscu zegarów analogowych są czarne plamy, a 3D dziura na wylot
Wiadomość wysłana przez: k1oor w Maja 29, 2009, 14:10:31
Co do reszty narzekań: kup tę konsolę i nie zawracaj głowy.

Kupię - jak tylko zacznie obsługiwać X52 i TrackIRa. :D
Ale wtedy ktoś musiałby jeszcze wyprodukować jakiś sim na ten sprzęt :(
A Windoza do kosza, witamy Linux'a.  :banan

I dziękuję wszystkim za porady  :020:
Tytuł: Odp: W widoku 2D w miejscu zegarów analogowych są czarne plamy, a 3D dziura na wylot
Wiadomość wysłana przez: Razorblade1967 w Maja 29, 2009, 21:26:22
PC Pilocie gość napisał że po zainstalowaniu paru dodatków FS 2004 wygląda prawie tak samo dobrze jak FSX, ale działa płynniej.

Błehehehehehe ... Przepraszam koledzy, ale jak słyszę taką powielaną bzdurę (jako wieloletni użytkownik mocno rozbudowanych FS-ów, od wersji FS98, a to już 10 lat) to mi się nasuwa tylko ta reklama piwa: "prawie robi wielką różnicę" - idealnie pasuje :118:
Tytuł: Odp: W widoku 2D w miejscu zegarów analogowych są czarne plamy, a 3D dziura na wylot
Wiadomość wysłana przez: Shaitan w Maja 29, 2009, 21:48:02
Szczególnie że w tym samym magazynie zrobili porównanie wydajności FS9 i FSXa. Ustawili w obu simach mnie więcej taki sam poziom grafiki i wyszło im że ... FSX chodzi szybciej. Na dodatek była to wersja sklepowa (bez SPaków)
Tytuł: Odp: W widoku 2D w miejscu zegarów analogowych są czarne plamy, a 3D dziura na wylot
Wiadomość wysłana przez: k1oor w Maja 30, 2009, 01:41:58
Pomogło dopiero to:

http://ops.precisionmanuals.com/wiki/FSX_Trust_DLL_Policy

Magicznym sposobem pojawiły się zegary, panel radia.
Ale wpierw pojawiła się prośba o aktywację i po niej dopiero, pojawiły się zegary.

Windows trudna system jest... :)
Tytuł: Odp: W widoku 2D w miejscu zegarów analogowych są czarne plamy, a 3D dziura na wylot
Wiadomość wysłana przez: KosiMazaki w Maja 30, 2009, 12:03:05
Błehehehehehe ... Przepraszam koledzy, ale jak słyszę taką powielaną bzdurę (jako wieloletni użytkownik mocno rozbudowanych FS-ów, od wersji FS98, a to już 10 lat) to mi się nasuwa tylko ta reklama piwa: "prawie robi wielką różnicę" - idealnie pasuje :118:

Razor uważaj, bo zaraz ktoś Ci zarzuci, że się nieładnie odzywasz do użytkowników  :118: :021: :020:

Pomogło dopiero to:

http://ops.precisionmanuals.com/wiki/FSX_Trust_DLL_Policy

Czy to nie jest jakoś powiązane z Vistą+UAC? Czy to jeszcze na XP. W temacie jakoś nie doczytałem jaki to Windows. Pytam z ciekawości.
Tytuł: Odp: W widoku 2D w miejscu zegarów analogowych są czarne plamy, a 3D dziura na wylot
Wiadomość wysłana przez: k1oor w Maja 30, 2009, 13:09:06
Czy to nie jest jakoś powiązane z Vistą+UAC? Czy to jeszcze na XP. W temacie jakoś nie doczytałem jaki to Windows. Pytam z ciekawości.

Nie przekonałem się do Visty i nie zamierzam.
Mój Windows to XP 32 bit.
Tytuł: Odp: W widoku 2D w miejscu zegarów analogowych są czarne plamy, a 3D dziura na wylot
Wiadomość wysłana przez: ROB w Maja 30, 2009, 15:35:48
Zegary C++, czyli DLL-ki przy pierwszych uruchomieniach pytają się użytkownika czy pozwoli on im działać i czy kolejnym razem też mają się zapytać o pozwolenie. Osoby z automatycznym życiowym nastawieniem na "nie" mogą sobie narobić tutaj problemów.

pozdrawiam
ROB
Tytuł: Odp: W widoku 2D w miejscu zegarów analogowych są czarne plamy, a 3D dziura na wylot
Wiadomość wysłana przez: k1oor w Maja 30, 2009, 20:12:42
Windows'a 95 zainstalowałem jak pisałem recenzje Su-27 Flanker. Ze starym dobrym Dosem było mi bardzo dobrze.
Poza tym trzeba mieć trochę umiaru - partycja systemowa Visty to min 15 Giga... Na co to potrzebne? Na sterowniki wszystkich urządzeń na świecie? I jeszcze te wymagania sprzętowe.

Wiadomo biznes musi się kręcić więc nie można zrobić za dobrego systemu (bo jak nie bedzie potrzebny SP to programiści wylecą z roboty), za trwałego samochodu (no bo co będzie robił serwis - tu wręcz słyszałem o takim przypadku że po zmianie właściciela elementy metalowe głowicy silnika wymagające dopasowania - gniazda zaworów - zostały w nowszym modelu zastąpione plastikiem), no i to co mi się najbardziej podoba - przywiązanie do ropy - po co rozwijać badać/technologie alternatywnych napędów skoro może to rozwalić monopol ropny? Że technologia elektryczna w powijakach? Silniki spalinowe kiedyś miały po kilka koni a nie kilkaset, a samoloty były z drewna i płótna i latały z prędkością samochodu, a dzisiaj są z tytanu i przeganiają dźwięk.

Poza tym jak pokazuje moje życiowe doświadczenie czasami trzeba powiedzieć "nie" i czasami nawet coś jeszcze do tego dodać.
Poza tym jak to dzisiaj usłyszałem w TV - ale to było o Ameryce - swojego kongresmena trzeba pilnować i rozliczać z tego co obiecywał.

Może to paranoja, ale niektórym się zdaje że wiedzą najlepiej na świecie jaki system operacyjny mam mieć w kompie, jakiego procka na płycie, a może nawet jakie mieć auto i co jeść na śniadanie. Do myślenia daje kara jaką dostał Intel.
Kapitalizm to zdrowa konkurencja dla dobra klienta - bullshit!
Niestety mam Intela i na tyle mało kasy żeby go nie wyrzucić. Ale więcej Intela nie kupię.
Sorki za off-top.
Tytuł: Odp: W widoku 2D w miejscu zegarów analogowych są czarne plamy, a 3D dziura na wylot
Wiadomość wysłana przez: some1 w Maja 30, 2009, 20:24:23
Często gadasz sam do siebie? Apropo czego ten powyższy post?
Tytuł: Odp: W widoku 2D w miejscu zegarów analogowych są czarne plamy, a 3D dziura na wylot
Wiadomość wysłana przez: kapulet w Maja 30, 2009, 20:25:27
To masz pecha Panie k1oor, bo akurat FSX najlepiej działa na Viście 64 i procesorach Intel 4-rdzeniowych.
Tytuł: Odp: W widoku 2D w miejscu zegarów analogowych są czarne plamy, a 3D dziura na wylot
Wiadomość wysłana przez: k1oor w Maja 30, 2009, 22:03:04
Trudno, nie zawsze jest Dzień Dziecka. Dobrze że w ogóle działa. (to w temacie Intela).

A to co wygląda na gadkę do siebie to luźne przemyślenie o "automatycznym życiowym "nie"".
Tytuł: Odp: W widoku 2D w miejscu zegarów analogowych są czarne plamy, a 3D dziura na wylot
Wiadomość wysłana przez: KosiMazaki w Maja 30, 2009, 23:02:07
Dobra, starczy tego bicia piany oraz narzekania na wszystko i wszystkich. Zegary wróciły na swoje miejsce czyli sprawa się rozwiązała. EOT.