Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych
Hangar => IŁ-2 Szturmowik/Forgotten Battles/Ace Expansion Pack/Pacific Fighters/1946 => IŁ-2 Modyfikacje => Wątek zaczęty przez: srk76 w Maja 30, 2009, 11:56:04
-
Czy ktoś mi może tak po ludzku wytłumaczyć o co chodzi ?:
http://allaircraftarcade.com/forum/viewtopic.php?t=16179
Czy rzeczywiście można jakość tekstur doprowadzić do takiego stanu za pomocą plików , które tam są do ściągnięcia ? Czy do tego potrzebny jest jakiś programik czy wystarczy jedynie w tych plikach .ini tylko pomieszać tak jak tam piszą ? I najważniejsze : czy jest to na tyle bezpieczne , że mogę sobie to na iłku "do latania online" zrobić czy tez lepiej na nowej instalce sprawdzić ?
-
Piszę to tylko na podstawie tego, co jest w linku, który podałeś. Wieczorem sam ściągnę i sprawdzę.
Tekstury ściągnięte z podanego na stronie AAA linku mają pójść do:
il2/mods/mapmods/tex/land/summer
Konieczne będzie odnalezienie w 'mapmods' pliku Cannon's Map Folder. W środku jest plik 'Can40 Load ini'. Zrób kopię bezpieczeństwa Load.ini i zapisz sobie w jakimś innym miejscu na wszelki wypadek. Wklej poniższe linijki do 'Can40 Load ini' (jeśli zajdzie potrzeba - nadpisz istniejące).
[FIELDS]
LowLand0 = land/summer/Compans_french_fields_6.tga
LowLand1 = land/summer/Compans_french_fields_5.tga
LowLand2 = land/summer/Compans_french_fields_6.tga
LowLand3 = land/summer/Compans_french_fields_5.tga
MidLand0 = land/summer/Compans_french_fields_4.tga
MidLand1 = land/summer/Compans_french_fields_5.tga
MidLand2 = land/summer/Compans_french_fields_6.tga
MidLand3 = land/summer/Compans_french_fields_5.tga
Mount0 = land/summer/Compans_french_fields_6.tga
Mount1 = land/summer/Compans_french_fields_5.tga
Mount2 = land/summer/Compans_french_fields_4.tga
Mount3 = land/summer/Compans_french_fields_5.tga
Country0 = land/summer/Compans_Marsh.tga
Country1 = land/summer/whitechalk.tga,2
Country2 = land/summer/Compans_Marsh.tga
Country3 = water/rom_fields_Beach.tga,2
City0 = land/summer/Compans_City1.tga
City1 = land/summer/Compans_City1.tga
City2 = land/summer/Compans_English_village.tga
City3 = land/summer/Compans_City2.tga
AirField0= land/summer/Compans_airfield1.tga
AirField1= land/summer/Compans_airfield1.tga
AirField2= land/summer/Compans_airfield1.tga
AirField3= land/summer/Compans_airfield1.tga
Wood0 = forest/summer/rom_forrestground.tga
Wood1 =
Wood2 = forest/summer/rom_ForrestFar.tga
Wood3 =
Water0 = water/water.tga
Water1 = land/summer/Compans_coastal1.tga
Water2 = land/summer/Compans_coastal1.tga
Water3 = water/rom_fields_Beach.tga,2
Nowe linijki odnoszą się do nowych tekstur (oprócz tej dostępnej na stronce, do której podałeś link potrzebne są jeszcze dwie), na razie nie mam czasu ich szukać - rozumiem, że oprócz french_fields_6.tga trzeba jeszcze ściągnąć french_fields_5.tga i french_fields_4.tga i umieścić je w tym samy folderze, jak podałem wyżej.
Co do instalowania na "gołego" iłka - nie wyjdzie z tego nic, bo potrzebne są po pierwsze: sam folder MODS a dodatkowo mapa BoB - obu nie ma w wersji czystej 1946.
~S~
Booze
-
Zaryzykowałem i sprawdziłem. Szybka mapa w QMB - przelot a-20 nad Francją. Genialna sprawa. Jak na tych zdjęciach. Czas sprawdzić jeszcze na spits vs bfs mod serwerze jak to sie ma do fps.
-
Zaryzykowałem i sprawdziłem. Szybka mapa w QMB - przelot a-20 nad Francją. Genialna sprawa. Jak na tych zdjęciach.
No ale jakie konkretnie pliki zainstalowałeś ? Czy tylko ten z linka czy te o których pisał CF23-BoozerEX ?
-
Ściągnąłem wszystko , wrzuciłem do podanego folderu w MODS a w pliku Can40 load.ini zmieniłem (wkleiłem) te linijki jak powyżej. Dokładnie tak jak w tłumaczeniu. Wygląda cacy (pojawiły się na AAA jeszcze inne teksturki) i fps mi nie spadły.
-
http://allaircraftarcade.com/forum/viewtopic.php?t=14935&postdays=0&postorder=asc&start=0
Tekstury dla 4.09b Kuban równie piękne rzeczy.
-
Jeśli ktoś może niech wrzuci skrina tych tekstur ale z małej wysokości. Chce zobaczyć jak bardzo są rozmazane ;)
-
Nawet to tak źle nie wygląda. Na serwerze spits vs bfs często się zdarza niska ucieczka :) i wszystko co jest dodane jako obiekty (las , budynki itp.) dość ładnie równoważy oczywiste "zniszczenie" tekstur.
-
Także mam wrzucone nowe tekstury dla mapy Kuban ale powiem szczerze nie są one jakieś rewelacyjne wyglądają jak by się cały teren powtarzał . Osobiście najbardziej podszedł mi standardowy mod poprawiający tekstury w starych mapach.
A co do tych foto tekstur Mazak ma racje z niska pewnie pikseloza ale to jeszcze by szło przeżyć gorzej z płaskimi drzewami domami i innymi pierdołami które nie pokrywają się z resztą np. drogami .
-
Witam wszystkich.
Ja mam pytanie: czy ktoś sprawdzał, czy z nowymi teksturami można latać na froncie IL2War ? Czy one wpływają w ogóle na wersję ił-ka, czy tylko podmieniają istniejące teksturyterenu ?
-
Zmieniła się widoczność samolotów na tle nowych tekstur? Czy ten parametr raczej nie od tego zależy?
-
Zmieniła się widoczność samolotów na tle nowych tekstur? Czy ten parametr raczej nie od tego zależy?
Ciekawe pytanie... Jaka jest odpowiedź?
-
Właśnie, a czy można zrobić żeby samoloty były 2 razy większe (żeby było je lepiej widać i celować) :karpik
-
Zmieniła się widoczność samolotów na tle nowych tekstur? Czy ten parametr raczej nie od tego zależy?
Nie zauważyłem jakiejś różnicy. Ja ogólnie mało widzę :021:
Właśnie, a czy można zrobić żeby samoloty były 2 razy większe (żeby było je lepiej widać i celować) :karpik
W conf.ini należy umieścić dodatkową linię:
[View]
Big view = 1
-
A działa to CRT=2?
-
Po tylu latach iłek jest mnie widać w stanie jeszcze zaskoczyć ... Czy wpis: Big view = 1 w sekcji [View] (którą tez trzeba utworzyć) rzeczywiście Wam działa ? Ja jakoś nie widzę różnicy. Czy może działa on dopiero z jakimś modem ?
-
:karpik O Jezu Kelso no nie myślałem , że taka stara wyga jak ty się na to złapiesz :banan
Tak z głupoty dla jaj Piniol'owi napisałem :)
-
ABSCHUSS ;)
-
Piszę to tylko na podstawie tego, co jest w linku, który podałeś. Wieczorem sam ściągnę i sprawdzę.
Tekstury ściągnięte z podanego na stronie AAA linku mają pójść do:
il2/mods/mapmods/tex/land/summer
Konieczne będzie odnalezienie w 'mapmods' pliku Cannon's Map Folder. W środku jest plik 'Can40 Load ini'. Zrób kopię bezpieczeństwa Load.ini i zapisz sobie w jakimś innym miejscu na wszelki wypadek. Wklej poniższe linijki do 'Can40 Load ini' (jeśli zajdzie potrzeba - nadpisz istniejące).
Czy mam rozumieć że chodzi o tą mapę - http://allaircraftarcade.com/forum/viewtopic.php?t=19663&highlight=battle+britain ?
-
Zupełnie przypadkiem znalazłem podmiankę stockowych tekstur, która miażdży wszystko.
http://www.vpmedia.eu/il2/
Pobieramy paczuszkę:
[NEW] Default map upgrade pack v3 and Improved Building textures v2
Można wrzucić jako folder mods po prostu do Iłka, lub jak ktoś woli przez jsgme, to do jsgmemods, potem w tych 2 folderach tworzymy podfoldery "files" i przenosimy tam z nich wszyskie pliki i aktywujemy w jsgme.
po wypakowaniu:
jsgmemods\_VP_TEXTURES_Buildings_v2_2010\3do
zmieniamy na:
jsgmemods\_VP_TEXTURES_Buildings_v2_2010\files\3do
Polecam używać razem ze zmienionymi parametrami kolorów, jak tutaj:
http://www.sas1946.com/main/index.php/topic,5033.0.html
-
A mógłbyś wrzucić jakieś screeny?
-
(http://img14.imageshack.us/img14/6683/grab0000t.th.jpg) (http://img14.imageshack.us/i/grab0000t.jpg/)
(http://img710.imageshack.us/img710/192/grab0001.th.jpg) (http://img710.imageshack.us/i/grab0001.jpg/)
(http://img229.imageshack.us/img229/2966/grab0004.th.jpg) (http://img229.imageshack.us/i/grab0004.jpg/)
Niestety nie rozkminiłem co zrobić, żeby screeny zachowywały profile kolorów z Powerstripa, a chwilowo nie mam gimpa, więc taki sobie edit gammy i kontrastu w Irfanview. Ogólnie teksturki są ciemniejsze niż stockowe i ładniejsze niż te perfect z UP 2.01 (to chyba ich kolejna wersja, bo te z UP też są zdaje się od Vpmedia).
-
No czyli warto ściągnąć, jak widzę. Tylko wyjaśnij mi jedną rzecz - piszesz że "przenosimy tam z nich wszyskie pliki". W sensie pliki z IL-2 Sturmovik 1946/Files/maps czy jakieś inne? Rozpisz to tak łopatologiczniej, bo są małe luki i taki ciemniak jak ja nie kuma :004:
Przepraszam za kłopot ;)
Ps.A budynki? :121: :021:
-
Robimy tak:
Jeśli masz zainstalowane UI 1.2 to wrzucasz do katalogu "IL-2 Sturmovik 1946" i powinno zadziałać.
Jeśli masz UP 2.01 lub HSFX to wrzucasz do katalogu "IL-2 Sturmovik 1946" i też powinno działać.
ALBO: jeśli masz UP 2.01 lub HSFX to rozpakowujesz gdziekolwiek i masz katalog "MODS" - w nim 2 katalogi: "_VP_TEXTURES_Buildings_v2_2010" i "_VP_MAPMODS_v3_2010". Obydwa prznosisz do "IL-2 Sturmovik 1946\jsgmemods". Potem wchodzisz do "_VP_TEXTURES_Buildings_v2_2010" i tam tworzysz katalog "FILES", prznosisz do niego katalogi "MAPS" i "3DO" (te z "_VP_TEXTURES_Buildings_v2_2010" - po prostu robisz jeszcze jeden szczebel w drzewku), analogicznie postępujesz z "_VP_TEXTURES_Buildings_v2_2010". Uruchamiasz jsgme.exe i aktywujesz mody, które powinny być na liście.
Ostatni sposób działa 100%.
Pozostaje już tylko zainstalować Powerstripa i ustawić Iłkowi profil z kolorkami tak jak na screenach z linku, który był wcześniej i będzie ładniutko wyglądać. Budynki wyglądają dobrze, ale ja latam za szybko, żeby zwracać uwagę :) Fly it like you stole it!