Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych

Hangar => IŁ-2 Szturmowik/Forgotten Battles/Ace Expansion Pack/Pacific Fighters/1946 => IŁ-2 Modyfikacje => Wątek zaczęty przez: srk76 w Maja 30, 2009, 11:56:04

Tytuł: Nowe tekstury terenu z forum AAA
Wiadomość wysłana przez: srk76 w Maja 30, 2009, 11:56:04
Czy ktoś mi może tak po ludzku wytłumaczyć o co chodzi ?:

http://allaircraftarcade.com/forum/viewtopic.php?t=16179

Czy rzeczywiście można jakość tekstur doprowadzić do takiego stanu za pomocą plików , które tam są do ściągnięcia ? Czy do tego potrzebny jest jakiś programik czy wystarczy jedynie w tych plikach .ini tylko pomieszać tak jak tam piszą ? I najważniejsze : czy jest to na tyle bezpieczne , że mogę sobie to na iłku "do latania online" zrobić czy tez lepiej na nowej instalce sprawdzić ?
Tytuł: Odp: Nowe tekstury terenu z forum AAA
Wiadomość wysłana przez: CF23-BoozerEX w Maja 30, 2009, 13:41:31
Piszę to tylko na podstawie tego, co jest w linku, który podałeś. Wieczorem sam ściągnę i sprawdzę.

Tekstury ściągnięte z podanego na stronie AAA linku mają pójść do:

il2/mods/mapmods/tex/land/summer

Konieczne będzie odnalezienie w 'mapmods' pliku Cannon's Map Folder. W środku jest plik 'Can40 Load ini'. Zrób kopię bezpieczeństwa Load.ini i zapisz sobie w jakimś innym miejscu na wszelki wypadek. Wklej poniższe linijki do 'Can40 Load ini' (jeśli zajdzie potrzeba - nadpisz istniejące).

[FIELDS]
LowLand0 = land/summer/Compans_french_fields_6.tga
LowLand1 = land/summer/Compans_french_fields_5.tga
LowLand2 = land/summer/Compans_french_fields_6.tga
LowLand3 = land/summer/Compans_french_fields_5.tga

MidLand0 = land/summer/Compans_french_fields_4.tga
MidLand1 = land/summer/Compans_french_fields_5.tga
MidLand2 = land/summer/Compans_french_fields_6.tga
MidLand3 = land/summer/Compans_french_fields_5.tga

Mount0 = land/summer/Compans_french_fields_6.tga
Mount1 = land/summer/Compans_french_fields_5.tga
Mount2 = land/summer/Compans_french_fields_4.tga
Mount3 = land/summer/Compans_french_fields_5.tga

Country0 = land/summer/Compans_Marsh.tga
Country1 = land/summer/whitechalk.tga,2
Country2 = land/summer/Compans_Marsh.tga
Country3 = water/rom_fields_Beach.tga,2

City0 = land/summer/Compans_City1.tga
City1 = land/summer/Compans_City1.tga
City2 = land/summer/Compans_English_village.tga
City3 = land/summer/Compans_City2.tga

AirField0= land/summer/Compans_airfield1.tga
AirField1= land/summer/Compans_airfield1.tga
AirField2= land/summer/Compans_airfield1.tga
AirField3= land/summer/Compans_airfield1.tga

Wood0 = forest/summer/rom_forrestground.tga
Wood1 =
Wood2 = forest/summer/rom_ForrestFar.tga
Wood3 =

Water0 = water/water.tga
Water1 = land/summer/Compans_coastal1.tga


Water2 = land/summer/Compans_coastal1.tga
Water3 = water/rom_fields_Beach.tga,2


Nowe linijki odnoszą się do nowych tekstur (oprócz tej dostępnej na stronce, do której podałeś link potrzebne są jeszcze dwie), na razie nie mam czasu ich szukać - rozumiem, że oprócz french_fields_6.tga trzeba jeszcze ściągnąć french_fields_5.tga i french_fields_4.tga i umieścić je w tym samy folderze, jak podałem wyżej.

Co do instalowania na "gołego" iłka - nie wyjdzie z tego nic, bo potrzebne są po pierwsze: sam folder MODS a dodatkowo mapa BoB - obu nie ma w wersji czystej 1946.

~S~

Booze





Tytuł: Odp: Nowe tekstury terenu z forum AAA
Wiadomość wysłana przez: srk76 w Maja 30, 2009, 15:22:01
Zaryzykowałem i sprawdziłem. Szybka mapa w QMB - przelot a-20 nad Francją. Genialna sprawa. Jak na tych zdjęciach. Czas sprawdzić jeszcze na spits vs bfs mod serwerze jak to sie ma do fps.
Tytuł: Odp: Nowe tekstury terenu z forum AAA
Wiadomość wysłana przez: jaeger w Czerwca 08, 2009, 13:04:09
Zaryzykowałem i sprawdziłem. Szybka mapa w QMB - przelot a-20 nad Francją. Genialna sprawa. Jak na tych zdjęciach.
No ale jakie konkretnie pliki zainstalowałeś ? Czy tylko ten z linka czy te o których pisał CF23-BoozerEX ?
Tytuł: Odp: Nowe tekstury terenu z forum AAA
Wiadomość wysłana przez: srk76 w Czerwca 08, 2009, 17:37:56
Ściągnąłem wszystko , wrzuciłem do podanego folderu w MODS a w pliku Can40 load.ini zmieniłem (wkleiłem) te linijki jak powyżej. Dokładnie tak jak w tłumaczeniu. Wygląda cacy (pojawiły się na AAA  jeszcze inne teksturki) i fps mi nie spadły.
Tytuł: Odp: Nowe tekstury terenu z forum AAA
Wiadomość wysłana przez: srk76 w Czerwca 17, 2009, 18:14:11
http://allaircraftarcade.com/forum/viewtopic.php?t=14935&postdays=0&postorder=asc&start=0

Tekstury dla 4.09b Kuban równie piękne rzeczy.
Tytuł: Odp: Nowe tekstury terenu z forum AAA
Wiadomość wysłana przez: KosiMazaki w Czerwca 17, 2009, 19:17:15
Jeśli ktoś może niech wrzuci skrina tych tekstur ale z małej wysokości. Chce zobaczyć jak bardzo są rozmazane ;)
Tytuł: Odp: Nowe tekstury terenu z forum AAA
Wiadomość wysłana przez: srk76 w Czerwca 17, 2009, 19:34:11
Nawet to tak źle nie wygląda. Na serwerze spits vs bfs często się zdarza niska ucieczka :) i wszystko co jest dodane jako obiekty (las , budynki itp.) dość ładnie równoważy oczywiste "zniszczenie" tekstur.
Tytuł: Odp: Nowe tekstury terenu z forum AAA
Wiadomość wysłana przez: Pogo w Czerwca 19, 2009, 06:35:00
Także mam wrzucone nowe tekstury  dla mapy Kuban ale powiem szczerze nie są one jakieś rewelacyjne wyglądają jak by się cały teren powtarzał . Osobiście najbardziej podszedł mi standardowy mod poprawiający tekstury w starych mapach.

A co do tych foto tekstur  Mazak ma racje z niska pewnie pikseloza ale to jeszcze by szło przeżyć gorzej z płaskimi drzewami domami i innymi pierdołami które nie pokrywają się z resztą np. drogami .
Tytuł: Odp: Nowe tekstury terenu z forum AAA
Wiadomość wysłana przez: PolBaj w Czerwca 19, 2009, 08:21:01
Witam wszystkich.
Ja mam pytanie: czy ktoś sprawdzał, czy z nowymi teksturami można latać na froncie IL2War ? Czy one wpływają w ogóle na wersję ił-ka, czy tylko podmieniają istniejące teksturyterenu ?
Tytuł: Odp: Nowe tekstury terenu z forum AAA
Wiadomość wysłana przez: rutkov w Czerwca 19, 2009, 08:55:58
Zmieniła się widoczność samolotów na tle nowych tekstur? Czy ten parametr raczej nie od tego zależy?
Tytuł: Odp: Nowe tekstury terenu z forum AAA
Wiadomość wysłana przez: Sorbifer w Czerwca 22, 2009, 17:40:18
Zmieniła się widoczność samolotów na tle nowych tekstur? Czy ten parametr raczej nie od tego zależy?

Ciekawe pytanie... Jaka jest odpowiedź?
Tytuł: Odp: Nowe tekstury terenu z forum AAA
Wiadomość wysłana przez: Piniol w Czerwca 22, 2009, 22:02:59
Właśnie, a czy można zrobić żeby samoloty były 2 razy większe (żeby było je lepiej widać i celować)  :karpik
Tytuł: Odp: Nowe tekstury terenu z forum AAA
Wiadomość wysłana przez: srk76 w Czerwca 23, 2009, 06:31:31
Zmieniła się widoczność samolotów na tle nowych tekstur? Czy ten parametr raczej nie od tego zależy?
Nie zauważyłem jakiejś różnicy. Ja ogólnie mało widzę  :021:
Właśnie, a czy można zrobić żeby samoloty były 2 razy większe (żeby było je lepiej widać i celować)  :karpik

W conf.ini należy umieścić dodatkową linię:

[View]

Big view = 1
Tytuł: Odp: Nowe tekstury terenu z forum AAA
Wiadomość wysłana przez: Avat w Lipca 21, 2009, 21:51:44
A działa to CRT=2?
Tytuł: Odp: Nowe tekstury terenu z forum AAA
Wiadomość wysłana przez: Kelso w Lipca 22, 2009, 17:46:01
Po tylu latach iłek jest mnie widać w stanie jeszcze zaskoczyć ... Czy wpis: Big view = 1 w sekcji  [View] (którą tez trzeba utworzyć) rzeczywiście Wam działa ? Ja jakoś nie widzę różnicy. Czy może działa on dopiero z jakimś modem ?
Tytuł: Odp: Nowe tekstury terenu z forum AAA
Wiadomość wysłana przez: srk76 w Lipca 22, 2009, 23:05:58
 :karpik O Jezu Kelso no nie myślałem , że taka stara wyga jak ty się na to złapiesz  :banan
Tak z głupoty dla jaj  Piniol'owi napisałem :)
Tytuł: Odp: Nowe tekstury terenu z forum AAA
Wiadomość wysłana przez: rutkov w Lipca 23, 2009, 08:48:45
ABSCHUSS ;)
Tytuł: Odp: Nowe tekstury terenu z forum AAA
Wiadomość wysłana przez: panzerjager w Marca 22, 2010, 16:10:37
Piszę to tylko na podstawie tego, co jest w linku, który podałeś. Wieczorem sam ściągnę i sprawdzę.

Tekstury ściągnięte z podanego na stronie AAA linku mają pójść do:

il2/mods/mapmods/tex/land/summer

Konieczne będzie odnalezienie w 'mapmods' pliku Cannon's Map Folder. W środku jest plik 'Can40 Load ini'. Zrób kopię bezpieczeństwa Load.ini i zapisz sobie w jakimś innym miejscu na wszelki wypadek. Wklej poniższe linijki do 'Can40 Load ini' (jeśli zajdzie potrzeba - nadpisz istniejące).

Czy mam rozumieć że chodzi o tą mapę - http://allaircraftarcade.com/forum/viewtopic.php?t=19663&highlight=battle+britain  ?
Tytuł: Odp: Nowe tekstury terenu z forum AAA
Wiadomość wysłana przez: mmaruda w Czerwca 17, 2010, 16:54:56
Zupełnie przypadkiem znalazłem podmiankę stockowych tekstur, która miażdży wszystko.

http://www.vpmedia.eu/il2/

Pobieramy paczuszkę:
[NEW] Default map upgrade pack v3 and Improved Building textures v2

Można wrzucić jako folder mods po prostu do Iłka, lub jak ktoś woli przez jsgme, to do jsgmemods, potem w tych 2 folderach tworzymy podfoldery "files" i przenosimy tam z nich wszyskie pliki i aktywujemy w jsgme.

po wypakowaniu:
jsgmemods\_VP_TEXTURES_Buildings_v2_2010\3do

zmieniamy na:
jsgmemods\_VP_TEXTURES_Buildings_v2_2010\files\3do

Polecam używać razem ze zmienionymi parametrami kolorów, jak tutaj:

http://www.sas1946.com/main/index.php/topic,5033.0.html
Tytuł: Odp: Nowe tekstury terenu z forum AAA
Wiadomość wysłana przez: Yarden w Czerwca 17, 2010, 20:08:16
A mógłbyś wrzucić jakieś screeny?
Tytuł: Odp: Nowe tekstury terenu z forum AAA
Wiadomość wysłana przez: mmaruda w Czerwca 17, 2010, 23:41:29
(http://img14.imageshack.us/img14/6683/grab0000t.th.jpg) (http://img14.imageshack.us/i/grab0000t.jpg/)

(http://img710.imageshack.us/img710/192/grab0001.th.jpg) (http://img710.imageshack.us/i/grab0001.jpg/)

(http://img229.imageshack.us/img229/2966/grab0004.th.jpg) (http://img229.imageshack.us/i/grab0004.jpg/)


Niestety nie rozkminiłem co zrobić, żeby screeny zachowywały profile kolorów z Powerstripa, a chwilowo nie mam gimpa, więc taki sobie edit gammy i kontrastu w Irfanview. Ogólnie teksturki są ciemniejsze niż stockowe i ładniejsze niż te perfect z UP 2.01 (to chyba ich kolejna wersja, bo te z UP też są zdaje się od Vpmedia).
Tytuł: Odp: Nowe tekstury terenu z forum AAA
Wiadomość wysłana przez: Yarden w Czerwca 17, 2010, 23:52:09
No czyli warto ściągnąć, jak widzę. Tylko wyjaśnij mi jedną rzecz - piszesz że "przenosimy tam z nich wszyskie pliki". W sensie pliki z IL-2 Sturmovik 1946/Files/maps czy jakieś inne? Rozpisz to tak łopatologiczniej, bo są małe luki i taki ciemniak jak ja nie kuma :004:
Przepraszam za kłopot ;)

Ps.A budynki?  :121: :021:
Tytuł: Odp: Nowe tekstury terenu z forum AAA
Wiadomość wysłana przez: mmaruda w Czerwca 18, 2010, 00:17:59
Robimy tak:

Jeśli masz zainstalowane UI 1.2 to wrzucasz do katalogu "IL-2 Sturmovik 1946" i powinno zadziałać.
Jeśli masz UP 2.01 lub HSFX to wrzucasz do katalogu "IL-2 Sturmovik 1946" i też powinno działać.

ALBO: jeśli masz UP 2.01 lub HSFX to rozpakowujesz gdziekolwiek i masz katalog "MODS" - w nim 2 katalogi: "_VP_TEXTURES_Buildings_v2_2010" i "_VP_MAPMODS_v3_2010". Obydwa prznosisz do "IL-2 Sturmovik 1946\jsgmemods". Potem wchodzisz do "_VP_TEXTURES_Buildings_v2_2010" i tam tworzysz katalog "FILES", prznosisz do niego katalogi "MAPS" i "3DO" (te z "_VP_TEXTURES_Buildings_v2_2010" - po prostu robisz jeszcze jeden szczebel w drzewku), analogicznie postępujesz z "_VP_TEXTURES_Buildings_v2_2010". Uruchamiasz jsgme.exe i aktywujesz mody, które powinny być na liście.

Ostatni sposób działa 100%.

Pozostaje już tylko zainstalować Powerstripa i ustawić Iłkowi profil z kolorkami tak jak na screenach z linku, który był wcześniej i będzie ładniutko wyglądać. Budynki wyglądają dobrze, ale ja latam za szybko, żeby zwracać uwagę :) Fly it like you stole it!