Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych
Hangar => Rise of Flight/Flying Circus (Volume I/II/III/IV) => Wątek zaczęty przez: Dako w Lipca 30, 2009, 19:54:58
-
Może nie dokładnie dotyczy gry ale ...
Dla wszystkich zainteresowanych pragnących poznać swoje maszyny "od podszewki" :020: bardzo ciekawa strona o restauracji samolotów z I w.ś.
http://memorial.flight.free.fr/
szczególnie zakładka Aircraft.
Jest Fokker DVII, Spad XII, RAF SE 5a, Fokker DR1 i Morane A1 i kilka innych
Miłego oglądania.
-
Tak nawiasem mówiąc to twórcy RoF współpracowali z nimi podczas tworzenia modeli i (pewnie) nagrywania dźwięków.
-
http://thevintageaviator.co.nz/
-
Może niekoniecznie latają dzisiaj ale niezła baza wiedzy i zdjęć :
http://www.earlyaviator.com/archive1.htm
http://www.theaerodrome.com/ tu polecam szczególnie forum.
-
Czy to prawda że najstarszym latającym samolotem (nie replika) jest Bleriot? Czy są jakieś myśliwce z I wojny św. które są jeszcze na chodzie?
-
Jeśli dobrze pamiętam Antoinette z Musée de l'air et de l'espace, Le Bourget, Paris miał w 2002 roku ukończone ... 96 lat i ku mojemu zdziwieniu na tabliczce pisało stan zdatny do lotu. Pewnie nie będzie go w ROF ale ot ciekawostka.
-
Film pojawiał się już na forum ale warto go jeszcze przypomnieć przy tej okazji, Camel i Spitfire we wspólnym locie ad 2004:
http://www.youtube.com/watch?v=j6PnKUEFX8g
http://thevintageaviator.co.nz/airshows/warbirds-over-wanaka/historic-formation-flight
-
Jeśli dobrze pamiętam Antoinette z Musée de l'air et de l'espace, Le Bourget, Paris miał w 2002 roku ukończone ... 96 lat i ku mojemu zdziwieniu na tabliczce pisało stan zdatny do lotu. Pewnie nie będzie go w ROF ale ot ciekawostka.
W Krakowie też jest zachowany egzemplarz (kadłub) tej maszynki. Tam w ogóle jest kilka bezcennych samolotów z lat 1910-1913.
-
S.E.5a ustrzelony na Biggin Hill Air Show '09
(http://img373.imageshack.us/img373/3130/20090627bigginhillairshs.th.jpg) (http://img373.imageshack.us/my.php?image=20090627bigginhillairshs.jpg)
-
Samoloty z RoF - trochę ich (replik) jest:
Albatros D.Va (N12156) - http://www.airliners.net/search/photo.search?regsearch=N12156&distinct_entry=true
Fokker D.VII (ZK-FOD) http://www.airliners.net/search/photo.search?regsearch=ZK-FOD&distinct_entry=true
Nieuport 28 (C-FEWL) - http://www.airliners.net/search/photo.search?regsearch=C-FEWL&distinct_entry=true
Nieuport 17 (G-BWMJ) - http://www.airliners.net/search/photo.search?regsearch=G-BWMJ&distinct_entry=true
SE.5 (ZK-SEV) - http://www.airliners.net/search/photo.search?regsearch=ZK-SEV&distinct_entry=true
Ładna trójka SE.5a - http://www.airliners.net/photo/The-Vintage-Aviator/1495925/L/
Ale jest i oryginał (The only original Spad XIII in airworthy condition in the world.): http://www.airliners.net/photo/Spad-XIII/0591740/M/
-
Dzięki Razorblade1967 za przypomnienie o Spadzie. W Musée de l'air et de l'espace, Le Bourget, Paris można oglądać oryginalnego Spad VII "Vieux Charles" francuskiego asa Georges Guynemer. Po śmierci pilota nikt nie wsiadł w jego samolot.
http://www.mae.org/index.php?eID=tx_cms_showpic&file=uploads%2Fpics%2FH_spad7_1_.jpg&width=800&height=600m&bodyTag=%3Cbody%20style%3D%22margin%3A0%3B%20background%3A%23fff%3B%22%3E&wrap=%3Ca%20href%3D%22javascript%3Aclose%28%29%3B%22%3E%20%7C%20%3C%2Fa%3E&md5=c0d8c4e520c7bf07059af803880834a7
-
Temat dotyczy samolotów latających dzisiaj, ale chciałem zwrócić waszą uwagę na dwa ciekawe (w jęz. angielskim) teksty (linki z forum RoF):
- obserwacje i wrażenia pilota po oblatywaniu repliki Fokkera D.VII (lata sześćdziesiąte), sporo ciekawych informacji, np że w 1920r. w USA podczas testów statycznych skrzydła wytrzymywały obciążenie 8g :karpik http://findarticles.com/p/articles/mi_qa3897/is_200310/ai_n9342008/
- tekst o Nieuporcie 11 (nie czytałem jeszcze) http://findarticles.com/p/articles/mi_qa3897/is_200002/ai_n8887508/?tag=rbxcra.2.a.11
-
Polecam rewelacyjny film z latającymi prawdziwymi ( i strzelającymi) szmatolotami czyli Aces high:
http://www.youtube.com/watch?v=8XXMBgDSCcM
pierwsza część, resztę doszukacie sobie w powiązanych. Film obowiązkowy dla miłośników lotnictwa. Już na początku mamy walkę z S.E. 5 (a?) z eindeckerem i następnie z jakimś udającym samolot z IWŚ niemieckim dwuzałogowcem. Walka S.E jest błednia zakwalifikowana jako październik 1916 a jak wiadomo oblatanie "ese" było właśnie w tym okresie, do służby wszedł na wiosnę następnego roku. mimo takich baboli film jest świetny. Oglądać!
część 2 9:15 mamy "dropsy", chłopaki z RoF-a chyba długo i uważnie oglądali film :)
-
Po co kierowcy SPADA XIII targali ze sobą drewniany młotek? To była norma w tamtych czasach, również w przypadku innych modeli samolotów?
(http://memorial.flight.free.fr/gallery/spadXIII/res2001/cock/32.jpg)
-
Z takim argumentem w łapce karabiny SPADA w mig wracają do współpracy :004:
-
LOL To jak telewizory. Jeb...c porządnie i obraz od razu lepszy
-
Panowie!
Wczoraj siedząc na tronie i przeglądając archiwa FlyPast natknąłem się na dość obszerny artykuł dotyczący S.E.5a. Nie wiem czy ten magazyn jest dostępny w PL, jeśli nawet to pewnie za kosmiczne pieniądze. Poniosło mnie i postanowiłem zeskanować te kilka stron. Całość oczywiście w "inglisz" ale tekst można skopiować i przetłumaczyć jakimś translatorem. Miłego czytania, ew. oglądania obrazków :118:
www.marklar.pl/rrshare/S.E.5a_FlyingPast.pdf (http://www.marklar.pl/rrshare/S.E.5a_FlyingPast.pdf)
PDF jest kompatybilny tylko z najnowszym adobe readerem.
-
Po co kierowcy SPADA XIII targali ze sobą drewniany młotek? To była norma w tamtych czasach, również w przypadku innych modeli samolotów?
Jak byś uważnie oglądał "Flyboys" to byś wiedział :004:
Do walnięcia w zacięte zamki km-ów
-
PDF jest kompatybilny tylko z najnowszym adobe readerem.
Dzięki :) A co do kompatybilności to na Foxit Readerze 3.0 też poszedł...
-
Jak byś uważnie oglądał "Flyboys" to byś wiedział :004:
Nawet nie słyszałem o tym tytule ale mam zamiar teraz obejrzeć, może w weekend. Mam nadzieję że to nie Pearl Harbor 23 lata wcześniej :)
-
Nawet nie słyszałem o tym tytule ale mam zamiar teraz obejrzeć, może w weekend. Mam nadzieję że to nie Pearl Harbor 23 lata wcześniej :)
W sumie to nie, o serce dziewczyny walczy tylko jeden pilot.
PS: 25 lat :D